home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1234 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Meningen med livet
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du bevidst om hvad meningen med din tilværelse er?
Ja meget..
Hmm.Jeg har da ting jeg godt vil have udrettet, men har måske ikke en dybere mening med det.
Nej, jeg aner ærligt talt ikke hvad meningen med det hele er.
Det er ikke noget jeg går og tænker over.

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Meningen med livet  (Læst 17596 gange)
Jarlenn
Gæst

Sv: Meningen med livet
« Svar #30: 17 Dec 2007, 21:40 »

Der er ingen mening med livet. Det er op til mennesket selv at finde meningen. Rejsen mod at finde det vil blive meningen med livet.

Niko
Gæst

« Svar #31: 17 Dec 2007, 22:18 »

Meningen med livet er at hvis jeg bliver kørt ned imorgen fortryder jeg intet af de ting jeg har sagt eller gjort. Men jeg hopper med på vognen ved El Kun, meningen med livet er at finde meningen med livet. Spild ikke din tid, du har kun en chance!

Præcis.

Du har fat i det helt rigtige. Spild ikke din tid, du har kun én motherfucking chance. Det er sgu vigtigt, at man bruger den. Man skal elske de ting man gør. Ellers er der ingen grund til det. Det kan godt være at vi i vores alder, ikke vil have børn. Men bare vent, når vi kommer højere op i alderen, så skal vi alle sammen sgu' nok elske det. Så kommer børnene til at spille FM og ikke os. Der skal vi have rollen som far. Lyder hårdt!

Men som før nævnt, meningen med livet er at man sætter mål. Opfylder dem. Sætter nogle nye mål. Mål er ikke sådan nogle man skriver ned på et papir. Nej, de sidder oppe i ens hoved. Det er noget man tænker på, når man skal til at sove. Men mål er meget vigtigt. De fleste har et mål, når de kommer i de ældre klasser på skolen. Det er at få så gode karaktere, som muligt. Når man bliver ældre, er det at finde sit drømmejob. Når man bliver rigtig gammel, skal man finde livs glæden. Tage ud og rejse eksempelvis.

Red love
Gæst

« Svar #32: 17 Dec 2007, 22:28 »

De fleste har et mål, når de kommer i de ældre klasser på skolen. Det er at få så gode karaktere, som muligt. Når man bliver ældre, er det at finde sit drømmejob. Når man bliver rigtig gammel, skal man finde livs glæden. Tage ud og rejse eksempelvis.
Kan sådan set godt se din pointe i det indlæg.
 I min verden siger du bare noget helt fundementalt forkert her. Skal siges til dit forsvar du ikke er den eneste, der siger at når man bliver gammel så skal man finde livsglæden. Kender helt vildt mange voksne der arbejder en hel masse, og så drømmende snakker om deres alderdom, for der skal de rigtig leve livet. Man skal sgu leve livet hver eneste dag, og have livsglæde hver eneste dag, man skal ihvertfald stræbe efter det.

Du ved aldrig hvornår du får en blodprop, eller bliver kørt ned af en lastbil..Så ville det da være ærgeligt hvis ikke du havde nydt dit liv, fordi du bare gik og ventede på at blive gammel...
« Seneste Redigering: 17 Dec 2007, 22:31 af Red love » Logged

Niko
Gæst

« Svar #33: 17 Dec 2007, 22:29 »

Kan sådan set godt se din pointe i det indlæg.
 I min verden siger du bare noget helt fundementalt forkert her. Skal siges til dit forsvar du ikke er den eneste, der siger at når man bliver gammel så skal man finde livsglæden. Kender helt vildt mange voksne der arbejder en hel masse, og så drømmende snakker om deres alderdom, for der skal de rigtig leve livet. Man skal sgu leve livet hver eneste dag, og have livsglæde hver eneste dag, man skal ihvertfald stræbe efter det.

Du ved andre hvor når du får en blodprop, eller bliver kørt ned af en lastbil..Så ville det da være ærgeligt hvis ikke du havde nydt dit liv, fordi du bare gik og ventede på at blive gammel...

Det har du ret i. Fik bare ikke lige flettet, det med at man egentlig skal nyde livet, hver dag ind. Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #34: 17 Dec 2007, 23:46 »

Jeg har fundet meningen med livet mange gange i mit liv... Da jeg blev født, var det at æde og sove... Som barn var det at lege, for igennem leg vokser og lære man... Som ung var det venner, bold og FM... Som ung mand øl, fisse og bold... Nu er jeg blevet far, nu er det familien og bold Wink
Pointen er: at meningen med livet følger den udvikling man er igennem som menneske... Så meningen med livet er at følge med livet og måske ikke tænke så meget over hvad meningen er Smiley Brug din tid på det du syntes er vigtigt, så skal det hele nok gå...

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #35: 18 Dec 2007, 15:06 »

så er tråden vel tilbage på sporet!?

Jeg støtter Westers anskuelse, tror meningen ændrer sig med ens liv. Det er faktisk rigtig vise ord Smiley

Red love
Gæst

« Svar #36: 19 Dec 2007, 01:02 »

Jeg har fundet meningen med livet mange gange i mit liv... Da jeg blev født, var det at æde og sove... Som barn var det at lege, for igennem leg vokser og lære man... Som ung var det venner, bold og FM... Som ung mand øl, fisse og bold... Nu er jeg blevet far, nu er det familien og bold Wink
Pointen er: at meningen med livet følger den udvikling man er igennem som menneske... Så meningen med livet er at følge med livet og måske ikke tænke så meget over hvad meningen er Smiley Brug din tid på det du syntes er vigtigt, så skal det hele nok gå...
Tror personligt ikke jeg ville kunne sætte det så simpelt op, også bare leve ud fra det.. Men kan sagtens se hvad du siger, og nogen gange ville jeg da også ønske jeg kunne leve sådan..Men der vil jeg nok altid søge noget mere, uanfægtet jeg måske aldrig finder det..

Der hvor problemet også alvor kommer, er når man ikke kan definere hvad der er vigtigt.. Så er det sgu ikke særlig simpelt..

Og helt ærlig tror jeg ikke på den der med bare at følge med livet, jeg tror det er vigtigt man stopper op og mærker efter, og tænker over hvad der er man vil have ud af det hele.. Det er meget mere besværligt, men jeg tror det giver mere i den sidste ende...

wirenfeldt
Gæst

« Svar #37: 19 Dec 2007, 01:03 »

Jeg ved det ikke? Jeg sidder i studieretningsproje kt ligenu, er godt og grundig bagud, så lige nu kan jeg ikke se nogen mening med livet Wink

Red love
Gæst

« Svar #38: 19 Dec 2007, 01:06 »

Jeg ved det ikke? Jeg sidder i studieretningsproje kt ligenu, er godt og grundig bagud, så lige nu kan jeg ikke se nogen mening med livet Wink
Ikke noget at sige til...
Bag lås og slå i det inkompetente uddannelsessystem vi har, der er det temmelig umuligt, at se en mening med noget som helst... Wink Kender jeg fra mig selv...)

Red love
Gæst

« Svar #39: 09 Jan 2008, 01:09 »

Nogen der så dr2 deadline, iaftes..? Nå, det gjorde jeg ihvertfald, og der var et par spændende fyr i studiet... Olafur eliason en kendt kunstner, det bl.a. har stået for lysekronerne i det  nye opera hus...  Men det er nu faktisk den anden fyr, hvis man må sige det om en mand et godt stykke over de 50 der fangede min interesse.. Mandens navn er Tor Nørretranders, og han har som alle andre i Danmark skrevet en bog, bogens navn er Glæd dig. Det interessante ved ham er, at han har regnet sig frem til en formel til at blive lykkelig. Ja det lyder temmelig forfladiget, at forenkle livets store spørgsmål til en matematik formel.. Og han lukker da heller ikke øjnene for ubekendtre faktorer, så det er ikke et endegyldigt facit, som når en matematisk porfessor fremlægger en ny formel.

Jeg har efter nogen søgen ikke kunne opstøve et billede af denne formel, men hvis i klikker på dette link til deadline fra i aftes, og spoler hen til lige efter 20 minutter, så viser de et billede formlen. http://geo.dr.dk/findLocation/?id=284229&ListType=nyheder&location=None&uri=http://www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe

Red love
Gæst

« Svar #40: 09 Jan 2008, 01:12 »

Formlen går kort sagt ud på at vi ikke kan kontrollere lykken, eller planlægge den, og der ingen grund til at søge den målrettet. Da vi alligevel ikke har megen indflydelse på om vi opnår den, vi kan med menneske midler kun stoppe ulykken, det omvendte skal vi lade komme af sig selv. 

Taget fra jp om emnet:

Vi glædes, når vi får mere, end vi havde regnet med. Når vi forventer et nej fra pigen, men overraskende får et ja. Når dem, vi så grusomt savner, kommer hjem, førend vi troede. Så glædes vi.

Men får vi blot mere af det samme, som i forvejen gjorde os glade, tilvænnes vi blot, og effekten udebliver. Vi bliver måske tilfredse og mere veltilpasse over tid. Men oprigtig glæde, det kræver et element af overraskelse.

Og lykken? Den kan vi ikke gøre så meget ved. Meget af den er bestemt af gener og andre livsomstændigheder, som vi er uden indflydelse på. Så derfor er der desto mere grund til at opsøge den spontane og ukontrollable glæde.

Nå ja, så lige et link til et p2 program med vores ven, hvis andre end mig skulle være så nørdede de vil have lyst at lytte til det: http://www.dr.dk/P2/p2plus/Dagensgaest/2007/11/tornoerretranders2.htm
« Seneste Redigering: 09 Jan 2008, 01:21 af Red love » Logged

Gungner
Gæst

« Svar #41: 09 Jan 2008, 01:13 »

Meningen med livet?
Svaret er: 42

Don W
Ynglingespiller

« Svar #42: 13 Feb 2008, 15:23 »

Meningen med livet?
Svaret er: 42

4, 8, 15, 16, 23, & 42

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Don W
Ynglingespiller

« Svar #43: 13 Feb 2008, 15:28 »

Men som to drenge fra danmark sang engang... Lev mens du gør det, elsk mens du tør det... ikk et helt dumt citat fra nogle drenge der ligner nogen der ikke var de bedste i skolen.

Det har de også tyvstjålet fra Piet Hein, så det skal de ikke have æren for!  Sur

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Don W
Ynglingespiller

« Svar #44: 13 Feb 2008, 15:57 »

Formlen går kort sagt ud på at vi ikke kan kontrollere lykken, eller planlægge den, og der ingen grund til at søge den målrettet. Da vi alligevel ikke har megen indflydelse på om vi opnår den, vi kan med menneske midler kun stoppe ulykken, det omvendte skal vi lade komme af sig selv. 

Taget fra jp om emnet:
Vi glædes, når vi får mere, end vi havde regnet med. Når vi forventer et nej fra pigen, men overraskende får et ja. Når dem,vi så grusomt savner, kommer hjem, førend vi troede. Så glædes vi.

Men får vi blot mere af det samme, som i forvejen gjorde os glade, tilvænnes vi blot, og effekten udebliver. Vi bliver måske tilfredse og mere veltilpasse over tid. Men oprigtig glæde, det kræver et element af overraskelse.

Bare se Lotto-Henrik, han vandt mange mio kroner i ja, gæt engang, Lotto, og købte hans drømmehus, drømmebil osv osv, men da da hysteriet havde lagt sig var han jo ikke mere glad end han var før, fordi han bare havde vendt sig til det!
Kan også sagtens genkende det med at man bliver gladere hvis man er overrasket, f.eks bor jeg i Kbh, men har et tæt forhold til min mormor i Sønderborg, hver gang jeg er i byen kommer jeg altid uanmeldt på besøg fordi hun bliver mere glad for at se mig når hun bliver overrasket!

Og lykken? Den kan vi ikke gøre så meget ved. Meget af den er bestemt af gener og andre livsomstændigheder, som vi er uden indflydelse på. Så derfor er der desto mere grund til at opsøge den spontane og ukontrollable glæde.

Jeg syntes det bliver rammet meget godt ind her, lykken er jo individuel...

Og Meningen med livet er også inviduel, ligesom alle meninger er...

Husk blot, at hvis du stopper op for at lede efter meningen i alt, så kører bussen sku bare...

--John Locke - LOST

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010