home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 633 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  La Roja '4'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: La Roja '4'  (Læst 3276 gange)
Wicked Sick!
Gæst
 
La Roja '4'
« : 15 Jun 2010, 15:06 »



La Roja

Chile har aldrig vundet noget! De har været tæt på flere gange i Copa America, men fakta er, at Chile aldrig har vundet. Men med den argentinske manager, Marcelo Bielsa ved roret har det chilenske mandskab spillet fremragende. De endte på 2. pladsen i den sydamerikanske kvalifikation, blot et enkelt point efter Brasilien. Dette er sket med smukt offensivt spil, der virkelig har skabt optimisme og tro på, at Chile for en gangs skyld kan vinde noget.

Bielsa er kendt for at spille en anderledes formation, 3-3-1-3, der står for højt presspil, dynamisk angreb og ikke mindst underholdning. Han har tidligere været landstræner for hjemlandet Argentina. Her havde han dog ikke så stor succes med sin unikke formation, hvor de blandet andet røg tidligt ud af VM 2002.

Jeg træder ind i spillet som Marcelo Bielsa, så bliver det spændende at se, om jeg kan leve op til forventningerne og føre un enganche y tres punta systemet videre som Bielsa aldrig afviger fra.
Det bliver en blog med fokus på det taktiske aspekt i spillet, da det altid har været det, der har fascineret mig mest ved dette spil, mens jeg samtidig også finder Bielsa’s Chile utroligt fascinerende på den taktiske front.




Tak til NikolajH for TB.
« Seneste Redigering: 17 Jun 2010, 12:33 af Wicked Sick! » Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja
« Svar #1: 15 Jun 2010, 15:08 »

HAPS!
Logged

dida
Gæst
 
Sv: La Roja
« Svar #2: 15 Jun 2010, 21:30 »

fedt med den blog om chile Smiley følger med Smiley
Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja
« Svar #3: 15 Jun 2010, 22:48 »




Opsummering


Kvalifikationen

Da jeg overtager holdet i juli 2009, ligger det på en flot 2. plads i CONMEBOL kvalifikationen.

Vi ligger ud med en kamp hjemme på Estadio Nacional, hvor Venezuela kommer på besøg. Vi styrer kampen og Venezuela får ikke et ben til jorden igennem hele kampen og den ender med en sikker 4-0 sejr, hvor sejren aldrig var i fare.


Herefter kom vi over for den sværeste opgave i kvalifikationen, Brasilien på udebane. Vi formår at holde dem i skak i store dele af kampen i en taktisk præget kamp, men Alexandre Pato ville det anderledes og i det 85. minut afdribler han 2 spillere, hvorefter han afslutter sikkert. Vi taber 1-0 i en kamp, hvor vi havde fortjent et bedre resultat.

I næstsidste kamp kunne vi sikre os kvalifikation til VM, men dette var Edixon Perea tydeligvis ikke enig i, da han udligner Alexis Sánchez føringsmål langt inde i overtiden. Bittert i en kamp som vi ellers styrer indtil Alexis Sánchez bliver udvist i det 78. minut. Men heldigvis viste uafgjort sig at være nok til, at vi sikrede os kvalifikation.

Derfor var den sidste kamp i kvalifikationen mod Ecuador mindre vigtig. Vi spiller 1-1 i en kamp, der kunne have gået begge veje. Humberto Suazo blev vores enlige målscorer.

En godkendt kvalifikation, hvor vi får kvalificeret os til VM via en fjerdeplads i kvalifikationsgrupp en.


Venskabskampe

Vi har også spillet en del venskabskampe, mens jeg har været ved roret hos Chile. Heriblandt en kamp mod Danmark, der blev ydmygt i Parken med 3-0. Men vi har også mødt modgang i disse venskabskampe, bl.a. blev det til nederlag mod Polen og Sydafrika, hvilket langtfra kan siges at være godkendt, men det skal også understreges, at der i disse kampe blev eksperimenteret meget med spillere og taktik. Derudover er det blevet til 2-2 mod Brasilien og en 3-0 sejr over lilleputnationen St. Martin.


Lodtrækning

Vi endte i gruppe b, der fra vores synspunkt virker overkommelig. Vi er selvfølgelig kommet i gruppe med en stor nation, hvilket ikke kunne undgås i form af England. Derudover er vi i gruppe med lilleputnationen Honduras og værtsnationen Sydafrika. På forhånd virker det som om, at vi skal kæmpe om 2. pladsen i gruppen med Sydafrika, hvor jeg ser os som ganske store favoritter og det skulle ikke undre mig, hvis vi også kunne drille England. Kampen mod Honduras bør være 3 sikre point.


                              -VM Gruppe B-                                                                 -Kvalifikation CONMEBOL-
« Seneste Redigering: 15 Jun 2010, 22:55 af Wicked Sick! » Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja
« Svar #4: 15 Jun 2010, 22:52 »

fedt med den blog om chile Smiley følger med Smiley

Godt  Thumbs Up Chile er helt sikkert også et af de mest spændende hold ved VM


De nederst SS i den seneste update blev lidt malplaceret, men det ser fint ud nu. Det er svært at få til at stå rigtigt nå ens "prøve" ikke er identisk med det reele udkom.
Logged

Nicocp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: La Roja
« Svar #5: 15 Jun 2010, 23:50 »

God start og meget spændende hold Smiley Har også selv tænkt på at starte en blog med Chile men det blev ved idén:)

Følger med herfra!
Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja '3'
« Svar #6: 16 Jun 2010, 19:44 »




Taktikken


Jeg spiller en usædvanlig formation, en 3-3-1-3. Målet med denne formation er at spille hurtigt, presse højt oppe på banen og have en meget dynamisk offensiv.

Forsvaret:

De 3 bagerste i min formation vil primært blive tilbage og sammen med den midterste af de 3 foranliggende midtbanespillere stå for det defensive. Derfor får de 3 forsvarer rollen som ”Central Forsvar” og med pligten ”forsvar” alle sammen, altså de kommer til at agere som ganske normale forsvarer. Derudover trækker jeg deres mentalitets slider, så den er 4 takker fra venstre. På den måde kommer de til at stå langt mere defensivt end resten af holdet.

Midtbanen:
Foran de 3 forsvarer har vi 3 midtbane spillere eller 2 af dem er faktisk ”Wingbacks”, men de ligger på linje med den defensive midtbanespiller og kommer til at være så offensive, at de ikke kan betegnes som forsvarsspillere.
Den centrale af de 3 skal støtte 3 mandsforsvaret og får derfor rollen som ankermand og pligt som forsvar, han skal derfor ligge lige foran forsvaret og støtte dem.
Wingbacksne får pligten angreb og skal stå for bredden i spillet, da de 2 kantangribere trækker ind i banen er det vigtigt, at wingbacksne er offensive og står bredt.
 Længere fremme på midtbanen har vi playmakeren, han skal (som en playmaker altid skal) styre spillet og diktere tempoet på holdet. Han ligger på pladsen som OMC og har rollen ”Avanceret Playmaker” og pligten ”support”. Han skal forsøge at finde hullerne mellem modstanderens forsvar og midtbane og fordele spillet derfra.

Angrebet:
Vi har 3 angribere, 2 af dem starter dog i en position, der mere virker som en wing end en angriber, men disse 2 vil trække ind i banen og skal stå meget offensivt. Derfor har de fået rollen ”Inderste Angriber” og pligt som ”Angreb”. Derudover trækker jeg i deres mentalitets slider, så den er 3 takker fra højre.
Midt på har vi en angriber, der får rollen ”Dybdeliggende angriber” og pligten ”Support”. Det er meningen, at han skal trække lidt ned i banen og modtage bolden for derefter at spille den videre, muligvis i dybden til en af vores andre angribere. Jeg har valgt denne rolle til ham, da jeg er bange for, at han ville blive for isoleret, hvis han fik en mere offensiv rolle.

Holdinstruktioner:
Vi spiller flydende, da holdet skal være dynamisk i offensiven, så er det vigtigt, at spillerne kan bidrage til mere end en fase af spillet.
Som udgangspunkt vil vores mentalitet være ”Kontrollér”, men specielt denne vil ændres i forhold til modstanderen.
Derudover vil vi presse højt oppe på banen, spillerne vil få meget frihed og vi vil være meget aggressive i vores presspil for hurtigt at få bolden tilbage.

-Taktikken-
« Seneste Redigering: 16 Jun 2010, 20:10 af Wicked Sick! » Logged

Woodfarm
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: La Roja '3'
« Svar #7: 16 Jun 2010, 20:21 »

Hvis målet er at efterligne Bielsas taktik fuldstændig, har du overset næsten det vigtigste. Han kører med mandsopdækning over hele linjen og jeg kan se du kører med zone, men ellers et lækkert projekt og jeg har da også selv leget lidt med tanken.
Men jeg vil helt sikkert fortsat følge med  Thumbs Up
Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja '3'
« Svar #8: 16 Jun 2010, 20:25 »

Hvis målet er at efterligne Bielsas taktik fuldstændig, har du overset næsten det vigtigste. Han kører med mandsopdækning over hele linjen og jeg kan se du kører med zone, men ellers et lækkert projekt og jeg har da også selv leget lidt med tanken.
Men jeg vil helt sikkert fortsat følge med  Thumbs Up

Ved godt, at han kører med mandsopdækning. Dette kørte jeg også med i starten, men det blev for let for modstandeneren at spille sig forbi det. Så jeg gik ind og ændrede lidt. Det er derfor heller ikke meningen, at det skal være en fuldstændig efterligning, nærmere en inspirationskilde Wink

Og godt, at du følger med Thumbs Up
God start og meget spændende hold Smiley Har også selv tænkt på at starte en blog med Chile men det blev ved idén:)

Følger med herfra!

Good Thumbs Up
Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: La Roja '3'
« Svar #9: 17 Jun 2010, 12:32 »




England - Chile


I vores første kamp ved VM kom vi op imod giganterne fra England. Helt sikkert en svær opgave og vi skulle egentlig være glade for et uafgjort resultat.

Pre-match
Min talentspejder Berizzo fortæller mig i hans rapport, at englænderne kan lide at spille over kanten og, at deres største trussel vil komme fra kanterne. Derfor ændrer jeg lidt i mine wingbacks mentalitet, så de ikke er helt så offensive og de blive bedt om at løb fra dyb kun sker nogle gange i stedet for ofte. Normalt vil vi ikke tilpasse os alt for meget efter modstanderen, men England er en så god modstander, at vi bliver nød til at tilpasse os deres spil.
Derudover så spiller England kun med Wayne Rooney på toppen og derfor ændrer vi vores forsvar, så vi kun spiller med 2 nede bagi. Bielsa foretrækker kun at have en mand mere, end modstanderen har angribere i forsvaret.
Mark González er eneste mand fra start 11eren, der er skadet og han kan derfor selvfølgelig ikke være med.

1. Halvleg

England starter klart bedst. Vores presspil vil ikke rigtig fungere og vores wingbacks bliver alt for ofte fanget for højt op på banen, hvilket resultere i et mål i det 10. minut, hvor Lampard erobrer bolden midt på bane og lynhurtigt spiller Joe Cole fri inden om vores venstre back Arturo Vidal, hvorefter den bliver lagt skråt bagud til Rooney, der let kan sætte den ind.
Selvom vi er bagud, bliver jeg nød til at sætte wingbacksne endnu mere defensive, da det er tydeligt, at det er der de rammer os. Dette vil helt sikkert begrænse vores offensive muligheder, men hvis ikke jeg gør dette risikere vi at blive kørt fuldstændig over.
Dette virker og i resten af halvlegen får vi lukket dem fint ned og de får ikke rigtig skabt mere, men det samme gjorde vi heller ikke. Den eneste mulighed i halvlegen til os var en løs mulighed til Suazo, der uheldigvis brændte.

2. halvleg
I halvlegen skifter jeg Jara ud, der har et gult kort og i det hele taget ikke har spillet en særlig god kamp, i stedet for ham kommer Maldonado ind, der går direkte ind og overtager hans plads.
Midt i anden halvleg ændrer jeg mentaliteten til ”offensiv”, da jeg mener, at der bør ske noget i en kamp, hvor vi ikke skabte noget og vi derfor blev nød til at gå længere frem på banen.
Dette skulle jeg ikke have gjort, da Wayne Rooney få minutter senere får en bold i dybden fra Gerrard og så står der 2-0.
Herefter overtager vi spillet og kommer faktisk til et par halvstore chancer, men vi formår ikke at score og kampen ender 2-0.
En dårlig kamp, hvor vores spillekoncept kun i glimt blev vist frem, men det var heller ikke under de letteste forudsætninger mod et godt engelsk mandskab.

-Start 11eren-
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010