home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  3 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132723 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Et enkelt spil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Et enkelt spil  (Læst 6603 gange)
KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #15: 09 Jan 2014, 19:54 »



#4 Fornuftig økonomi og ansvarlig transferpolitik
På trods af at de høje herrer Gold og Sullivan gav mig et transferbudget på 80 mio. kr. blev sommerperioden afviklet uden de store armbevægelser.

Først og fremmest blev det farvel til en række trofaste kræfter. Jussi Jääskeläinen, George McCartney, Matty Taylor og Ricardo Vaz Te forlod alle klubben på en fri transfer, da de ikke fik forlænget deres kontrakter. Det gav en smule luft på lønbudgettet og tillod mig at hente et par billige folk ind.

Jeg havde en plan om at spille en 4-4-2 med Carroll og en hurtig angriber ved hans side, så først og fremmest skulle vi have et par angribere på banen. Maiga og Petric var ikke ligefrem løsningen. Ind kom Tomas Necid og Jozy Altidore, begge på låneaftaler. Begge aftaler har købsklausul indbygget, og slår de til, regner jeg stærkt med, at de – eller en af dem – er West Ham spillere fra næste sæson.

Midtbanen var med Taylor og Vaz Tes afgange blevet svækket en smule, og da muligheden for at hente fuldgode og billige erstatninger bød sig sidst i august, slog jeg til. Gareth Barry kommer ind som back-up på den centrale midtbane, og venstrekanten, mens Ricardo Quaresma sandsynligvis bliver fast starter på højrefløjen. Begge blev hentet på fri transfer.

Start-elleveren  til den nye sæson er derfor som følger: Henderson – O’Brien, Tomkins, Reid, Rat - Quaresma, Noble, Diame, Jarvis – Altidore, Carroll.

…derudover hentede jeg en fandens masse trænere og scouts – områder, der i allerhøjeste grad skal være styr på, når undertegnede sætter auto-pilot til og lader assistenten stå for træningen Smiley
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #16: 11 Jan 2014, 12:00 »


#5 Diame, din pik!
Spillet er begyndt at flyde en smule bedre end sidste sæson, og efter 21 kampe kan vi prale med en 9. plads Premier League.

Blandt højdepunkter so far har været en ufortjent 2-0 sejr over Manchester City, og en næsten lige så ufortjent 3-1 sejr over Arsenal. Til gengæld røg vi let og elegant ud af Mickey Mouse-cup igen i år. Mægtige Sunderland var en liiiige lovlig stor mundfuld og efter straffesparkskonkur rence måtte vi vinke farvel til den turnering.

I december tiltrak Mohamed Diame sig nok engang interesse fra andre klubber, og denne gang blev det tilmed krydret med et ønske fra Diames side om at forlade klubben. Jeg forsøgte den klassiske med at love Diame europæiske fodbold i løbet af næste sæson, men det hjalp ikke på Diames humør.

Han er derfor røget ud af vagten for 80 mio. kr. til Newcastle. Han har ikke været overvældende, på trods af, at han har spillet fast, så mon ikke Barry, Collison eller Morrison kan erstatte ham. Jeg har i hvert fald ikke planer om at udnytte transfervinduet i januar…

…selvom Will Hughes frister!
« Seneste Redigering: 11 Jan 2014, 12:12 af KF » Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #17: 11 Jan 2014, 13:44 »

En rigtig god blog og spændende læsning. Jeg følger helt klart med Smiley
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #18: 12 Jan 2014, 12:04 »


#6 Stimen er brudt
Så gik den ikke længere. 12 kampe. Så langt klarede vi at holde os ubesejrede – helt frem til 27. runde. Vi indtager en fin 8. plads, og vi har netop mødt Liverpool, Arsenal, Manchester City og Manchester United, hvor kun sidstnævnte fik ram på os.

Vi var dog usandsynligt heldige mod Manchester City, ligesom Liverpool-kampen vist lige så godt kunne være endt med andet udfald. Til gengæld var Arsenal en velspillet kamp, og vi havde helt klart fortjent bedre end det 0-0 resultat, det endte med.

Resten af sæsonen ser overkommelig ud. Vi har Chelsea, Tottenham og Manchester United tilbage af de tunge drenge – alle på udebane. Det bør give mulighed for at hente en masse dejlige hjemmebanepoint, og dermed komme ud at spille Europa i næste sæson. Det lyder vildt, og det er meget mere, end hvad jeg havde turde håbe på før sæsonstart. Jeg krydser fingre!
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

JKJ
Gæst
 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #19: 12 Jan 2014, 14:19 »

Jeg er helt sikkert med her  Thumbs Up

Det er en PL klub og så kører jeg stort set samme koncept. Når jeg først har startet et spil op, så spiller jeg til jeg ikke gider mere Wink
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #20: 12 Jan 2014, 21:59 »


#7 Eufori – hvilken debut!
I bedste West Ham ånd forsøger jeg så vidt muligt at give nogle førsteholdschancer til mine unge håb fra ungdomsholdene. Håbet er selvfølgelig at få en ny guldgrube af talenter i stil med Ferdinand, Lampard, Carrick, Cole og Defoe, men mindre vil bestemt også kunne gøre det.

På West Hams U/18-hold render der en 16-årige knøs rundt ved navn Michael Ramage. Han var tidligere udråbt som den nye Michael Owen (det er forsvundet – er det skidt?), og han var en af de unge spillere, jeg besluttede skulle have chancen i denne sæson.

Sæsonens næstsidste kamp var på udebane mod ærkerivalerne fra Tottenham, der på daværende tidspunkt indtog tredjepladsen i Premier League. Vi spillede af helvede til, og efter 78. minutter stod det 4-1 til Tottenham. Jeg havde for længst opgivet håbet om point i den kamp, og det var til Michael Ramages held, der dermed fik 12 minutter på banen. Det ændrede kampen – og Ramages blev yngste målscorer i Premier League nogensinde.

Det endte flot.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Drillo
Gæst
 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #21: 13 Jan 2014, 01:51 »

Rigtig god blog, kan godt lide dine korte updates samt at du skriver godt.

Ser frem til at følge The Hammers Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #22: 13 Jan 2014, 02:00 »

Jeg følger helt klart også med! Lækker blog Smiley

Og for dælen noget af et comeback, og så med ham Ramage med to mål. Vildt!
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #23: 14 Jan 2014, 19:00 »

Tak for kommentarerne, boys. Vender tilbage i aften med en update på, hvordan det gik resten af sæsonen.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #24: 14 Jan 2014, 19:14 »

Kæft et vildt comeback! Godt gået. Men glæder mig til at se mere til ham der Ramage Hævet Øjenbryn
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #25: 18 Jan 2014, 22:51 »


#8 Europa venter…. i 2017
Det blev lige ved og næsten i min anden sæson i West Ham – det blev nemlig lige nøjagtig ikke til Europa.

Vi skuffede i en række af de ’lette’ hjemmekampe, hvor vi skulle have sikret tre point. Vi tabte bl.a. ude mod Aston Villa og hjemme mod Sunderland, ligesom vi også satte point med en række uafgjorte resultater mod Nottingham Forrest, Aston Villa og Wigan. Nottingham Forrest og Wigan rykkede endda ned, så de resultater var ekstra skuffende.

Vores lejeaftaler med Necid og Altidore var begge succesfulde, selvom Necid havde en længere periode med måltørke. Jeg håber at kunne tilknytte dem begge fast. Desværre manglede vi Diame i den sidste halvdel af sæsonen, og den centrale midtbane er bestemt også et område, jeg regner med at forstærke i sommerpausen.

Sæsonen var generelt præget af en ekstrem ustabilitet - resultaterne og præstationerne var ekstremt svingende, og jeg har langt sværere ved at finde en taktik, der fungerer i FM14. Det ser ud til, at min sædvanlige plug & play-tilgang har lange udsigter...
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #26: 19 Jan 2014, 10:37 »


#9 Sommerpausen overstået – stadig favorit til nedrykning
På trods af vores fine 9. plads i sidste sæson er vi i medierne stadigvæk blandt favoritterne til nedrykning. Vi er således spået en 17. plads i Premier League, så alt tyder på, at denne sæson absolut ikke bliver nogen dans på roser.

Med et transferbudget på 90 mio. kr., var mulighederne for at hente en række forstærkninger bestemt til stede. Jeg er dog stadigvæk forsigtig med økonomien, men ser frem til 30/6-2016, hvor vi får to lån ud af verden og rykker ind på det Olympiske Stadion, der her plads til knap 20.000 tilskuere mere end Upton Park.

Jeg forsøgte forgæves af komme af med Kevin Nolan for at gøre plads i lønbudgettet, men det lykkes ikke. Ud røg i stedet Alou Diarra og Modibo Maiga, der ikke gjorde det store væsen af sig i sidste sæson. Målmanden Adrian skulle også rigtigt have været videre, men hans skifte faldt til jorden i sidste øjeblik.

Det lykkes som ventet at hente Tomas Necid fra CSKA Moskva, mens Jozy Altidore-skiftet mislykkes, fordi han krævede alt for høj løn. I stedet hentede jeg John Guidetti på en fri transfer fra Manchester City.

Som afløser for Diame, hentede vi den føromtalte Will Hughes fra Derby for sølle 25 mio. kr., mens Kasper Kusk er udset til at  bidrage på kanterne. Vi hentede også unge Frederik Rønnow fra FC Nordsjælland. Han er udset til at tage over for Henderson relativt hurtigt.

West Ham anno 2015
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #27: 19 Jan 2014, 10:44 »

Fed blog! Dejligt koncept med forsigtige armbevægelser hvor der bliver hentet realistiske spillere istedet for 4610 bådflygtninge! Mærkværdigt at du er spået til at slutte på en 17. plads - må da næsten være en bug af en art. At du fik Will Hughes for 25m er et sindssygt kup! Det bør blive godt og du kan vel sælge ham videre for et 3-cifret beløb om en sæson! Sidste ros skal lyde på at du bruger det engelske sprog i spillet - så har jeg det meget nemmere ved at overskue om dine spillere er gode eller ej. :-) Hvad er din starting XI?
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #28: 19 Jan 2014, 10:58 »

Fed blog! Dejligt koncept med forsigtige armbevægelser hvor der bliver hentet realistiske spillere istedet for 4610 bådflygtninge! Mærkværdigt at du er spået til at slutte på en 17. plads - må da næsten være en bug af en art. At du fik Will Hughes for 25m er et sindssygt kup! Det bør blive godt og du kan vel sælge ham videre for et 3-cifret beløb om en sæson! Sidste ros skal lyde på at du bruger det engelske sprog i spillet - så har jeg det meget nemmere ved at overskue om dine spillere er gode eller ej. :-) Hvad er din starting XI?

Thanks. Jeg kan slet ikke finde ud af at spille med det danske sprog - det fungerer slet ikke for mig og har aldrig gjort det. Min starting XI ser du helt nederst i sidste indlæg ;o)
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Et enkelt spil
« Svar #29: 19 Jan 2014, 11:18 »

Thanks. Jeg kan slet ikke finde ud af at spille med det danske sprog - det fungerer slet ikke for mig og har aldrig gjort det. Min starting XI ser du helt nederst i sidste indlæg ;o)
Doooh - god morgen Saviola.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010