home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 818 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Bademesterens Diamant 07
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Bademesterens Diamant 07  (Læst 59485 gange)
Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Bademesterens Diamant 07
« : 17 Nov 2006, 11:08 »

Så er der blevet finpudset taktik til den helt store guldmedalje og jeg er spændt på hvad I siger til den.  Rullende Øjne

Jeg havde selv stor succes med ”Bademesterens Diamant” i FM06 og nu har jeg endelig fået den til at virke godt i 07 udgaven.

Filosofien bag taktikken er flot offensiv fodbold, samtidig med at der lukkes af bagude. Jeg har forsøgt med en mere defensiv udgave, men heldigvis uden gode resultater, så nu står den på angrebsivrig fodbold, hvor der spilles meget bredt og med masser af pres på modstanderens boldholder.


Hvad angår dødboldsindstilling erne, så husk at du kan forbedre dem ved at rette indstillingerne ind efter dit hold.
Eksempelvis skal spilleren, der stiller sig i modstandernes mur på frispark, have gode stats i aggression og bravery.
Det samme gælder for spilleren, der udfordrer modstandernes keeper på hjørnesparkene. Han skal dog også være god i jumping og heading.
Vigtigst på hjørnesparkene er dog spilleren, der er sat til near post flick on. Han skal være din mest hovedstødsstærke spiller. Dvs. helst en høj gut med gode egenskaber i heading, jumping, aggression og bravery.

Jeg er meget modtagelig over for ris, ros og gode idéer til diverse ændringer, så bare kom med dem.  Thumbs Up


Du finder taktikken her!



Synes lige at I skal have lidt mere indblik i taktikken og hvorfor den er, som den nu engang er.
Jeg har i det hele taget en forkærlighed for 4-4-2, da det er muligt at tilpasse denne opstilling i det uendelige.  Rullende Øjne

Systemet er afbalanceret og kan bruges til UG i både det fremadrettede og det defensive spil. Det har jeg i denne taktik forsøgt at kombinere, så holdet angriber som en helhed og forsvarer sig som en helhed, men frem for alt scorer masser af mål.



Sådan forsvarer du din føring:

Dette er en ganske offensiv version af 4-4-2, som med meget få ændringer også kan forsvare en føring i de sidste min. hvor AI'en smider alt frem for en udligning.

Når jeg er foran med 2 mål og stadionuret viser omkring 70 minutter, så ændrer jeg følgende:

Backs: Forward runs sættes til mixed.
Centerfosvar: Her ændres i dødboldsindstilling erne, så de ikke går med frem på indkast, frispark og hjørne. Dog bibeholdes indstillingen "near post flick on" for den ene.
Wings: Forward runs kan sættes til mixed. (Kun hvis du er meget presset)
Angreb: En angriber udskiftes med en centerforsvarer, som sættes på pladsen mellem de nuværende 2 centerforsvarerer og den nye mand skal selvfølgelig have samme indstillinger som de to andre.



Sådan jager du det udlignende mål:

Har du spillet og chancerne, så ændrer du intet, men ellers kan du omkring det 70. minut gå ind på holdindstillingerne og flytte mentaliteten 3-4 hakker til højre.

Har du stadig ikke nogle chancer 10 min. før tid, så kan du forsøge dig med at flytte en ekstra hovedstødsstærk mand frem i angrebet og spille med lange bolde.





Diamant-opstillingen:




Holdets indstillinger:




De personlige indstillinger er lige så vigtige som opstillingen og holdets indstillinger.

Det er med dem, du kan udnytte dine spilleres potentiale til fulde.


Keeper:

Hvis din keeper er dårlig i udspark, så skal distribution være udkast. Er han dårlig i udkast, så så skal distribution være udspark.



Backs:

Offensive backs, der ikke er bange for at gå med frem ad banen og fodre angriberne med indlæg. Derfor er det også en god ting, hvis dine backs er gode i off the ball og crossing.



Centerforsvarere:

Jeg er gået væk fra manmarking på disse, da resultaterne simpelthen var bedre med zonemarkering. Der spilles uden vægt på off-side.



Defensiv midtbane:

Midtbanedynamoen, der skal ligge og bryde spillet lige foran dit forsvar. Han kan samtidig smide en dyb aflevering, der flænser modstandernes forsvar. Han må meget gerne være god i passing, strenght, tackling, aggression og stamina.



Wings:

Det vigtigste element i taktikken. De er pågående i angrebet med driblinger, indlæg og afslutninger, samtidig med at de kan forsvare sammen med resten af holdet. Dem får du mest ud af, hvis de er gode i off the ball, crossing, dribbling og gerne acceleration, samt pace.



Offensiv midt:

En offensiv midt, der skal støbe kuglerne ved dybe stikninger til angriberne, frispilninger til dine wings eller skud udefra. Han virker ofte som en tredie angriber og er tit inde i boksen, når der kommer indlæg, hvorfor han gør det optimalt, hvis han ikke er alt for lille. Derfor er det også en god ting, hvis han har gode stats i passing, off the ball og long shots.



Angribere:

Spiller du med en stor targetmand, som skal heade bolden videre til en lille hurtig angriber, så lad den lille hurtige angriber have sin mentalitet 2 tak mere offensiv, end billedet nedenfor. Ellers vil dine angribere gøre det bedst, hvis de har gode stats i finishing, off the ball, first touch og gerne composure.



« Seneste Redigering: 12 Jan 2007, 23:05 af Bademesteren » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #1: 17 Nov 2006, 11:21 »

Det lyder da dejligt bademester.
Jeg venter spændt - havde selv succes med dine FM06-taktikker, og håber på samme held med 07-udgaven  Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Morientes
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #2: 17 Nov 2006, 11:43 »

Jeg har lige Downloaded dem, så de lagt op nu....
Logged

"You´ll Never Walk Alone"

Bovski
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #3: 17 Nov 2006, 11:54 »

Glæder mig til at prove dem.. havde nemlig også rigtig stor succes med de 2 du havde lavet i det gamle... og har virkelig haft svært ved at finde en opstilling i det nye...!
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #4: 17 Nov 2006, 11:55 »

Super - Nu venter jeg bare på at få fri fra arbejde, og så komme hjem og afprøve dem...  Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

DelPiero
Gæst
 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #5: 17 Nov 2006, 12:56 »

Hmm.. Det lyder da spændene. Men jeg foretrækker at lave mine taktikker selv. Wink
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #6: 17 Nov 2006, 16:18 »

Hvad er pointen egentlig i at sætte Mentalitet i holdinstruktionerne, hvis du alligevel benytter dig af 2-trins systemet?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #7: 17 Nov 2006, 16:47 »

Hvad er pointen egentlig i at sætte Mentalitet i holdinstruktionerne, hvis du alligevel benytter dig af 2-trins systemet?

Jeg er ikke helt fortrolig ved netop mentalitetsskyderen på holdinstrukserne, derfor benytter jeg mig af den, så jeg sikrer mig den offensive tankegang og jeg kan skam også finde på, at ændre den til defensiv, hvis jeg som et lille hold skal forsvare en føring mod et større hold.
« Seneste Redigering: 17 Nov 2006, 16:49 af Bademesteren » Logged

Aarhus Fremad
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #8: 18 Nov 2006, 18:58 »

dem vil jeg lige afprøve med Aarhus Fremad
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #9: 19 Nov 2006, 09:51 »

dem vil jeg lige afprøve med Aarhus Fremad

Det skal du være meget velkommen til.

Prøv taktikkerne over minimum en halv sæson og lad mig gerne høre hvordan det gik...  Thumbs Up
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #10: 19 Nov 2006, 11:06 »

Anser du det som vigtigt at forsvaret har meget i afskærming? Er det en af nøglerne til succes eller hvad? Wink
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #11: 19 Nov 2006, 11:16 »

Jeg har hentet taktikken og afprøvet den i tre kampe (2V 1U).  Smiley

Men jeg har undret mig lidt over instillingerne på udebane. Du skriver at den kan bruges hvis man er David mod Goliath. Alligevel spiller man angrebsfodbold, og med kontra. Nogen speciel årsag til det??
Logged

Veni, vidi, vici

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #12: 19 Nov 2006, 11:38 »

Jeg har hentet taktikken og afprøvet den i tre kampe (2V 1U).  Smiley

Men jeg har undret mig lidt over instillingerne på udebane. Du skriver at den kan bruges hvis man er David mod Goliath. Alligevel spiller man angrebsfodbold, og med kontra. Nogen speciel årsag til det??

Hvordan er de 3 kampe forløbet?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #13: 19 Nov 2006, 12:07 »

Jeg har modificeret den lidt så den passer bedre til mig hold Smiley Håber det er okay Wink

Desuden ved jeg ikke helt med den fri rolle der, for jeg har så mange offensive midtbanespillere, men de kan vel ikke spille "fri rolle" allesammen? Huh
Logged


Østergård
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bademesterens Diamant 07
« Svar #14: 19 Nov 2006, 12:09 »

Jeg har prøvet hjemmebane taktikken over 8 kampe med Englands landhold (7V 1U)..
Så har jeg netop prøvet ude taktikken i en CL kamp hvor jeg var FCM mod Shakhtar, og vandt 4-0.
Så begge ser ud til at virker for mig Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010