home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 607 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #16 - Nye tider
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #16 - Nye tider  (Læst 11438 gange)
fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
#16 - Nye tider
« : 30 Mar 2014, 15:56 »




Nye tider
01/07/13 : Manchester



Velkommen til Nye tider. En historie om en klub i forandringer – en klub, der skal genfinde fodfæstet efter en æra. Der er selvfølgelig tale om Manchester United – hvem ellers? Aldrende legender og stjerner i svøb er omgivet af middelmådigt talent. Engelsk hårdhed blandet med sydens sambafødder. Ferguson efterlader en splittet mesterskabstrup uden struktur og uden strategier for fremtiden der kommer.

Bloggen vil blive en blandet landhandel af diverse genrer. Jeg er tilhænger af at dele mine overvejelser som manager, men et indlæg kan ligeledes bestå af en artikel/dagbog osv. Det bliver, hvad der lige falder mig ind.

Jeg har valgt at tilknytte en virkelig person som manager, da jeg mener det giver mere liv til spillet – dog vil det ikke få den store betydning for bloggen eller spillet for den sags skyld. Jeg spiller udelukkende for min egen skyld, og derfor kan der blive perioder, hvor jeg måske ikke har tid/lyst til at spille/dele.

De første 2-3 sæsoner vil blive præget af at jeg vil skabe et ungt, sultent hold, og jeg forventer derfor stor udskiftning i truppen. Herefter regner jeg med at have skabt en solid stamme suppleret af unge talenter, der er klar til at erobre verden!

Jeg er klar over at timingen ikke er optimal med denne blog, men klubvalget er desværre ikke lovligt i blogkonkurrencen :/

Men jeg håber da, at jeg har vagt jeres nysgerrighed, og at I vil læse med videre Smiley



Målsætninger

Mål for 3 første sæsoner:
- 2 Engelske mesterskaber
- 2 Engelske cupsejre
- Minimum 1 finaleplads i Champions League

Mål herefter:
- Vinde Champions League 2 gange i træk.
- Slå pointrekorden i Premier League
- Gå ubesejret igennem Premier League
- Have 12 engelske landsholdsspillere i truppen



Trofæskab

Charity Shield 13/14 (v. Wigan)
Barclays Premier League 13/14



 
« Seneste Redigering: 06 Maj 2014, 21:11 af fraize » Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #1: 30 Mar 2014, 15:57 »

« Seneste Redigering: 06 Maj 2014, 21:12 af fraize » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #2: 30 Mar 2014, 17:08 »

Hjerteklubben - selvfølgelig følger jeg med! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #3: 30 Mar 2014, 17:10 »

Hjerteklubben - selvfølgelig følger jeg med! Smiley

Lyder godt mester!

Jeg er forresten brændende United supporter, og det gør ondt i hjertet, at Moyes ikke kan føre klubben til succes i denne sæson - så jeg håber måske at jeg kan Wink
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #4: 30 Mar 2014, 17:17 »

Lyder godt mester!

Jeg er forresten brændende United supporter, og det gør ondt i hjertet, at Moyes ikke kan føre klubben til succes i denne sæson - så jeg håber måske at jeg kan Wink

Jeg er fuldstændig enig, og har da også selv gået med ideen om en United-blog, men du kom sgu først! Men mon ikke du kan gøre det bedre end Moyes! Smiley Ellers ser det skidt ud....
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #5: 30 Mar 2014, 17:21 »

Jeg er fuldstændig enig, og har da også selv gået med ideen om en United-blog, men du kom sgu først! Men mon ikke du kan gøre det bedre end Moyes! Smiley Ellers ser det skidt ud....

Ja, så kan jeg ligeså godt pakke sammen, og sætte FM14 på hylden Smiley

Der kommer et update lidt senere Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #6: 30 Mar 2014, 17:36 »

Bedste klubvalg! Er sikker på du gør det bedre end Moyes, følger helt sikkert med Smiley
Logged


fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #1 - Nye tider
« Svar #7: 30 Mar 2014, 17:51 »




Legende afløser Ferguson
01/07/13 : Manchester


Manchester Evening News har hertil aften offentliggjort Sir Alex Fergusons afløser i et portræt af hovedpersonen selv –Manchester United legenden Paul Scholes. Det var ventet, at Evertons David Moyes ville overtage jobbet som manager på Old Trafford, men Ed Woodward har med valget af Scholes taget fusen på størstedelen af fodboldverdenen.

Med ansættelsen af Scholes varsler Woodward samtidig ændringer i strukturen af klubben, understreger Manchester Evening News. Klubben skal sadles om, og strukturen skal i fremtiden fokusere på unge talenter.

Scholes fremlægger samtidig sine stramme strategier, der på linje med klubbens ambitioner vil komme til at tegne klubben i fremtiden:

Indkøbspolitik:
- Transferaktiviteten må kun omfatte spillere under 20 år, samt spillere på frie transfers.
- Lønninger for spillere under 24 år må ikke overstige 1 mio. DKK/uge

Klubstruktur:
- Samtlige tre hold vil arbejde ud fra samme 4-2-3-1 taktik.
- Hvert år optages minimum 3 nye talenter på klubben akademi.
- Førsteholdet vil maksimalt have 3 spillere under 20 år.



”Mængden af talent på dette hold er unik. Det er den største klub i verden og jeg er lykkelig for at få lov til at fortsætte min karriere i blandt disse prægtige mennesker. Der vil uden tvivl komme ændringer, for at jeg kan få ført mine idéer ud i livet, men i bund og grund stoler jeg 100 % på den trup og stab, jeg har til rådighed.” – Paul Scholes

Kan Paul Scholes lykkedes med sine store planer eller ser fremtidig sort ud på The Theater of Dreams?

« Seneste Redigering: 21 Apr 2014, 16:14 af fraize » Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #2 - Nye tider
« Svar #8: 31 Mar 2014, 15:39 »




Trupgennemgang
06/07/13 : Manchester




Et hurtigt kig på klubben spillertrup efterlader mig fortrøstningsfuld i forhold til indeværende sæson. Men et lidt nærmere kig afslører store huller fremadrettet – specielt sammenlignet med konkurrenterne Chelsea og City. Vidic rejser på fri transfer til sommer, Giggs og Ferdinand ventes at indstille deres karriere inden for nærmeste fremtid og aldrende Patrice Evra storflirter med nyrige Monaco. Michael Carrick og Robin van Persie ligner ligeledes spillere, der om få sæsoner bør kunne presses af unge talenter.

Samtidig præges truppen af middelmådige spillere, der aldrig rigtigt har slået igennem. I flæng kan nævnes Tom Cleverley, Anderson, Jonny Evans osv. Nyt blod skal til inden for ganske få sæsoner.

Jeg har store planer om en decideret foryngelseskur af truppen, der gerne skulle ende ud i et ála Ajax/Barcelona dominans af Europa over en årrække. Unge spillere skal skoles på klubbens akademi, og forhåbentlig får vi en generation lignende Giggs, Butt, Neville at se inden længe. Nok om det – nu til det lidt mere alvorlige.

En gennemgang af truppen efterlader mig med følgende vurdering af truppen:



Ingen tvivl om at truppen skal fornyes, men for nu er jeg tilfreds. Startopstillingen er utrolig stærk, og med et par kvalitetsreserver og en kuld unge talenter, ser det godt ud. Dog bliver udskiftningen stor over de næste 3 sæsoner, da fire spillere fra startelleveren i nærmeste fremtid dykker gevaldigt i evner. Masser af arbejde venter forude!

Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #4 - Nye tider
« Svar #9: 01 Apr 2014, 16:15 »




Scholes’ ønskeliste
07/07/13 : Manchester




Hjemmearbejdet er gjort, og listen er klar. Truppen efterlader ikke umiddelbart de store huller og jeg har i stedet valgt en række spillere, der ikke er udtænkt en afgørende rolle i truppen lige med det samme. Øverst på listen findes to unge gutter fra den sydlige del af England, der uden tvivl går en lys fremtid i møde, og målet er minimum at sikre mig én af dem. Herudover kigger jeg mod Argentina i håbet om at kunne opstøve et par billige stortalenter, der kan hjælpe United mod storhed i fremtiden.


Ønskeliste:

•   Luke Shaw – Southampton
•   James Ward-Prowse – Southampton
•   Zakaria Bakkali – PSV
•   Donis Avdijaj – Schalke
•   Max Meyer – Schalke
•   Ross Barkley – Everton
•   Will Hughes – Derby
•   Sebastian Driussi – River
•   Augustin Allione - Velez
 
110 mio. DKK har Woodward forsynet mig med, og de skal bruges klogt, for i moderne fodbold kommer man ikke langt for den slags penge. Skal navnene på listen hentes, skal der samtidig sælges.

Sat til salg:
Fire spillere er blevet vejet og er fundet for lette.

•   Chicarito har ikke udsigt til den store mængde spilletid i køen bag RvP, Rooney og Welbeck i kampen om den enlige angriberposition.

•   Tom Cleverley har simpelthen ikke kvaliteten til at være med på dette niveau, og det er mig en gåde at han ikke er røget tidligere.

•   Anders Lindegaard er en målmand, der vil spille hver gang – eller minimum hver anden! Med David de Gea solidt siddende på målmandstronen og unge Ben Amos i kulissen, er udsigten til spilletid lille, og derfor sendes Lindegaard videre i systemet.

•   Ashley Young strider imod alt hvad jeg tror på i fodbold. Manden er ikke blot berygtet for at dive, men ligeledes elendig mand-mand og har ikke slået et ordentligt indlæg siden tiden i Aston Villa. UD!

Om jeg får held til at hente de ønskede spillere, må I vente lidt med at læse om Smiley

Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #4 - Nye tider
« Svar #10: 03 Apr 2014, 17:02 »




Slut på transferfronten
11/08/13 : Manchester



Som altid i mine FM-eventyr slutter mit transfervindue ved første betydende kamp – dette er ikke en undtagelse. Truppen er blevet trimmet og suppleret med et par talenter og er nu klar til første udfordring i form af Charity Shield-finalen mod Wigan. Jeg er overbevist om at den nuværende trup kan bare klubben frem til triumfer i denne sæson, og derfor var transferaktiviteten fokuseret på fremtiden.

IND:

- James Ward-Prowse 145 mio. DKK

Et af de mest lysende talenter i engelsk fodbold måtte bare indlemmes i truppen. James er hentet ind som direkte afløser til Michael Carrick, og planen er, at de skal arbejde tæt sammen over de næste par år. Går ind som backup på førsteholdet.

- Lucas Romero 52,5 mio. DKK

Endnu et lysende talent, der mangler at slå igennem på den international scene. Romero er dømt til at blive en succes – om det bliver i den røde del af Manchester, kan vi jo kun gisne om. Indlemmes i førsteholdstruppen.

- Zakaria Bakkali 62,5 mio. DKK

En af mine ynglingskøb i år, og selvfølgelig skal han også med til Manchester. Røverkøb hvis jeg selv skal sige det, og han matcher profilen på kanttypen jeg søger. Udlejes i første omgang tilbage til Holland og Twente.

- Augustin Allione 52,5 mio. DKK

Stort kanttalent, der hentes uprøvet fra Argentina. Allione er i første omgang tiltænkt en rolle på reserveholdet.

- Donis Avdijaj 80 mio. DKK

Jeg må indrømme, at dette er et sats på størrelse med Bebe. 80 mio. danske kroner for et 16-årig angrebstalent uden en eneste førsteholdskamp på CV’et. Avdijaj kommer under Wayne Rooneys kyndige vinger, og jeg håber inderligt, at han kan udvikle sig til en verdensklasseangrib er.

UD:

- Chicarito 152 mio. DKK
- Ashley Young 52,5 mio. DKK
- Tom Cleverley 70 mio. DKK
- Anders Lindegaard leje m. købsoption

Første udfordring er klar til at blive mødt!

Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #5 - Nye tider
« Svar #11: 05 Apr 2014, 18:10 »




Status efter sæsonstarten
04/11/13 : Manchester



Opsummering

Hmm. Al start er svær, og jeg må også erkende at alt ikke ligefrem har været en dans på roser efter de første 16 betydende kampe. En skuffende 5. plads i ligaen krydret med kun 4 point efter 3 kampe i Champions League er langt fra tilfredsstillende. Læg oveni det faktum at modstanderne endnu ikke har heddet hverken Manchester City, Chelsea, Liverpool eller Arsenal, og så har I en idé om hvilken situation jeg står i lige nu.


Én positiv ting kan jeg dog trække ud af sølet – Old Trafford. 8 hjemmekampe har resulteret i 7 sejre og en enkelt uafgjort, hvilket jeg er meget tilfreds med. Theater of Dreams er et fort, som enhver modstander bør frygte! Kun et direkte rødt kort til Rooney efter 10 minutter og en 2-2’er mod et veloplagt Swansea-hold med topscorer Wilfried Bony i topform.

Røde kort har generelt været min største hovedpine indtil videre – hele 5 røde kort er det blevet til. Uacceptabelt, hvilket jeg også måtte lægge øre til, da rutinerede Michael Carrick bankede på min dør, for at beklage sig over manglen på disciplin i truppen. Endnu et hovedbrud.

Ét trofæ er dog kommet i hus i form af en 2-0 sejr over Wigan i Charity Shield. Ikke at den betyder det store, men alt andet end en sejr ville være en skuffelse. Mere af det tak!

Champions Legaue er ikke nem at blive klog på. Gruppen bestod af Shakhtar Donetsk, Borussia Dortmund og Anderlecht, hvilket ikke virker skræmmende ved første øjekast. Det viste sig dog sværere end forventet, da vi startede med et 1-0 nederlag i Belgien. Efter tre kampe er facit 4 point og en 3. plads á point med Anderlecht på den kvalifikationsgiven de 2. plads.

Men stillingen i Premier League er som følger:




Præstationer

Turneringer
Barclays Premier League – 5. Plads
UEFA Champions League – 3. Plads
FA Cup – Ikke startet
Capital One Cup – Kvartfinale(v. Cardiff)
Charity Shield – Vinder(v. Wigan)

Spillerpræstationer
Topscorer – Danny Welbeck (6)
Assist – Antonio Valencia (6)
Gennemsnitskarakter – Patrice Evra (7,24)
Kampens spiller – David De Gea (3)
Værst præsterende – Adnan Januzaj (6,56)



Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #6 - Nye tider
« Svar #12: 07 Apr 2014, 19:43 »




Boxing Day afslutter første halvdel
26/12/13 : Manchester




Boxing Day afslutter en hektisk og rodet første halvdel af en sæson, både har budt på opture og nedture. Arsenal er stukket af i toppen af Premier League og har efterladt klubben på en glimrende 2. - plads 6 point efter. Herefter har vi slået et lille hul på 4 point til nærmeste efterfølger.

Et svært kampprogram mod kampe mod Chelsea, Anderlecht, Arsenal, Man City, Dortmund og Liverpool resulterede i 6 sejre i ligeså mange kampe og dermed videre færd i Champions League. Kun et dumt nederlag mod Aston Villa tidligt i december ødelagde en ellers god stime på 12 ubesejrede kampe – men igen havde udvisninger stor betydning for kampen udfald. Irriterende ..

Champions Legaue endte alligevel med kvalifikation til 1/8-delsfinalerne, endda via en fornem 1. plads, på trods af kun 5 point efter 4 kampe. En god slutspurt sikrede dog to sejre, og en meget vigtig én på Westfalenstadium, hvor Dortmund foran eget publikum tabte 1-2 til en flok unge, veloplagte knejte fra Manchester. I 1/8-delsfinalen venter Galatasaray og en tur i den tyrkiske heksegryde.

Skader har været et tilbagevendende problem i hele sæsonen og har nu kulmineret i hele 6 skader, hvoraf 3 er 6 uger eller længere. RvP er bl.a. ude de næste 6 uger, hvilket svækker holdet voldsomt. Dog har jeg en bred trup med kvalitet hos reserverne, så hvis det ikke bliver værre over de næste par uger, så skal vi nok klare os igennem.

Tre spillere er for alvor trådt i karakter – Robin Van Persie, Juan Mata og Nemanja Vidic. Jeg har flere gange været på knæ i håb om at overtale Vidic til at blive, men han virker opsat på at komme til Italien, hvor Milan og Inter står klar i kulissen. Van Persie laver målene og Mata serverer boldene for ham og Rooney – alt er fryd og gammen. Nu kræver det bare at Arsenal smider en stak point for at gøre plads til United på toppen af Premier League tabellen.

Stillingen i øverste del af Premier League er som følger:




Præstationer

Turneringer
Barclays Premier League – 2. Plads
UEFA Champions League – 1/8-delsfinale (v. Galatasaray)
FA Cup – Tredje runde (v. Norwich)
Capital One Cup – Semifinale(v. Wigan)
Charity Shield – Vinder(v. Wigan)

Spillerpræstationer
Topscorer – Robin van Persie (12)
Assist – Juan Mata (14)
Gennemsnitskarakter – Jonny Evans (7,16)
Kampens spiller – Juan Mata (5)
Værst præsterende – Chris Smalling (6,64)


Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #7 - Nye tider
« Svar #13: 09 Apr 2014, 21:51 »




Transferrygter
01/01/14 : Manchester




 

Transfervinduet er åbent på vidt gab, og allerede nu svirrer rygter om spillere og klubber rundt i luften. For de store klubber kan det være nødvendigt at åbne pengetanken og kaste store summer efter forstærkninger i håb om at forbedre deres nuværende placering – andre er interesseret i at holde på profilerne eller måske ligefrem trimme en for stor trup. Uanset hvad kommer det til at gå vildt for sig – i hvert fald hvis man skal tro rygter.



Rygter

-   Lucas Leiva meldes på vej til Real Madrid i en handel, der menes at indbringe Liverpool 215 mio. DKK.

-   Selvsamme Real Madrid meldes ligeledes på rov i Londonklubben Chelsea, hvor backen Cesar Azpilicueta menes at kunne anskaffes for omkring 110 mio. DKK.

-   Manchester Uniteds Darren Fletcher meldes på vej væk fra klubben, da udsigten til spilletid ikke er stor.

-   West Ham har udset sig Arsenals Naxto Monreal og er klar til at tilbyde 67,5 mio. DKK for forsvarsspilleren.

-   Liverpool har tilbudt transferfrie Michael Laudrup en 3-årig kontrakt efter at Brendan Rodgers blev fyret efter en skuffende halvsæson.


Manchester Evening News

Manchester United har brugt perioden op til åbningen af transfervinduet på at sikre kontraktforlængelse med størstedelen af personalet samt enkelte spillere. Hele 16 ansatte har underskrevet nye kontrakter for minimum 3 år, hvilket er et klart signal fra Paul Scholes om at klubstrukturen er tilfredsstillende.

Brødrene Keane og James Wilson har fået forlænget kontrakterne, der stod til at udløbe til sommer. Modsat har det ikke været muligt at lukke aftaler med veteranerne Patrice Evra og Nemanja Vidic.


Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 - Nye tider
« Svar #14: 10 Apr 2014, 05:32 »

Det ser sgu da godt ud her.
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010