home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23297
  0 Brugere, 410 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: siebertjames
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM vs FMC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: FM vs FMC  (Læst 9486 gange)
madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #30: 21 Okt 2013, 11:52 »

Jeg har aldrig prøvet det FMC.. Men vil det simpelthen sige, at FM14 virker mere som i FM05-09 fx? Altså de gode glade FM-dage, hvor vi alle sgu' havde tid til at spille, chatte på MSN, diskutere på FmF imens og skrive en blog? For så kan jeg love jer for, at jeg hopper hen på det FMC og udelukkende spiller det fremover.

Lyder da for fedt!!

Jeg synes at siden FM10-11, blev det alt for meget. Spillet kræver ekstremt meget tid - og jeg slapper ikke af på samme måde, som jeg gjorde i gamle dage med Tevéz og Adriano i mit Arsenal-angreb. Dengang en sæson ikke tog hundrede år og man fokuserede på kampene, taktikken, træning og køb og salg. Ikke alt det tidsudtrækning, der alligevel er de samme spørgsmål igen og igen.

Hvilke ting kommer man til at mangle?

Af hvad jeg kan forstå - og af hvad jeg selv har set eller oplevet, så minder FMC meget om de gamle spil. Uden alt fpr meget pjat (taktik, spillersnak, presse, træning, agent) som jo er blevet vægtet utrolig højt i de nyere spil. Det giver så åbenbart en langt hurtigere spil oplevelse - men jeg er bare bange for, at det pludselig bliver for "lidt"? At det måske kommer til at minde om det spil, som man kan hente til Iphonen! Smiley For det er satme en tarvelig replica af det rigtige FM!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #31: 21 Okt 2013, 12:03 »

Af hvad jeg kan forstå - og af hvad jeg selv har set eller oplevet, så minder FMC meget om de gamle spil. Uden alt fpr meget pjat (taktik, spillersnak, presse, træning, agent) som jo er blevet vægtet utrolig højt i de nyere spil. Det giver så åbenbart en langt hurtigere spil oplevelse - men jeg er bare bange for, at det pludselig bliver for "lidt"? At det måske kommer til at minde om det spil, som man kan hente til Iphonen! Smiley For det er satme en tarvelig replica af det rigtige FM!

Det vil også være for irriterende. Jeg har ikke selv prøvet det på iPhonen, men gik på handelsskolen med en der spillede det på iPad - og han var helt væk ift os der sad og spillede sammen på computer. Haha.

Nogen der kan fortælle, hvor meget man mister ved FMC?
Logged

madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #32: 21 Okt 2013, 12:07 »

Det vil også være for irriterende. Jeg har ikke selv prøvet det på iPhonen, men gik på handelsskolen med en der spillede det på iPad - og han var helt væk ift os der sad og spillede sammen på computer. Haha.

Nogen der kan fortælle, hvor meget man mister ved FMC?

Men det er jo bla. også det jeg er bange for! At FMC minder alt for meget om det man kan få til iPhone og iPad! Smiley

Men håber der er andre der kan overbevise mig om andet - for hvis nu man kunne få skudt en sæson igennem på et par timer, så kan man jo hurtigt få skabt sig et fantastisk save. Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #33: 21 Okt 2013, 12:14 »

Det kan slet ikke sammenlignes med at spille det på telefonen.

Er nogle år siden jeg har spillet det fulde FM, så jeg kan ikke svare på hvad man mangler i forhold til de nyere versioner. Der er ingen team talks, pressekonferencer (man får et enkelt spørgsmål engang imellem), træningsprogrammer (man kan vælge inden hver kamp om der skal fokuseres på offensiv/defensiv træning, set pieces eller tactics), staff-delen er meget simplificeret, så man blot har en assistent, en physio og en chief scout (vistnok).

For mig er det det bedste fra begge verdener - gameplay som i FM07/08-æraen med opdateret database og brugerflade, samt det at kunne tilføje/fjerne ligaer.
Logged



Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #34: 21 Okt 2013, 12:18 »

Det jeg savner mest i FMC foruden teamtalks er at man kan snakke med bestyrelsen - det forstår jeg ikke er fjernet. Antallet af scouts har jeg ikke lige styr på, men tror g00n har ret Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #35: 21 Okt 2013, 12:19 »

Men hvor lang tid er i så om at få gennemspillet en sæson i FMC? Smiley Ved godt det kan svinge - men i gennemsnit. Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #36: 21 Okt 2013, 12:20 »

Hele konceptet med football manager classic er jo at ja, det er som spillet var oprindeligt, altså uden alt det ekstra overflødige micro management, så derfor er der jo skåret ind til benet. I kan jo ikke få alt drenge Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FM vs FMC
« Svar #37: 21 Okt 2013, 20:54 »

Så folk synes ikke, at de mister en stor del af spil oplevelsen, ved at vælge FMC? De synes ikke de bare kommer til at slide på mellemrum? Wink

Jeg synes da også det er træls, at man skal være en uge om at komme igennem en sæson! Men på den anden side, så vil jeg heller ikke miste charmen ved FM!


Kunne man næsten ikke sige, at FMC er til dem der vil starte langt nede og arbejde sig op? Dem der bare skal have kørt en masse sæsoner igennem maskineriet og det normale FM er for folk, som helst spiller med hjerteklubben som som regel er et stort hold? (Real Madrid, United etc.)

Hvor hurtigt kan i få jer spillet igennem en sæson i FMC?

Jeg kan skam sagtens følge dig. Men for mit vedkommende har jeg som tidligere nævnt bare ikke tiden. Med 2 børn på 17 mdr og 4½ år, 37 timer på job transport tid til og fra arbejde, et hus og have der skal holdes osv så er tiden bare ikke til at sætte sig en weekend og game resten af den.
Jeg har mine aftener fra ca kl 20.00-20.30 3-5 gange om ugen og så vil jeg gerne game FM og ikke besvarre de samme spørgsmål fra pressen 117 gange.
Hvis jeg ikke havde hus og familie havde jeg gerne gamet en del mere, det har jeg bare ikke så må jo bruge den til jeg har til at få gamet det jeg gerne vil, nemlig få sat nogle hold og spillet nogle kampe. Alt den udenoms må jeg desværre bare undvære.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM vs FMC
« Svar #38: 21 Okt 2013, 21:02 »

Kunne man næsten ikke sige, at FMC er til dem der vil starte langt nede og arbejde sig op? Dem der bare skal have kørt en masse sæsoner igennem maskineriet og det normale FM er for folk, som helst spiller med hjerteklubben som som regel er et stort hold? (Real Madrid, United etc.)
Det kunne være en af grundende, altså at man vil spille en masse sæsoner igennem. Men der findes jo også folk der bare ikke gider teamtalks, pressekonferencer etc. Smiley
« Seneste Redigering: 21 Okt 2013, 21:26 af Svartovich » Logged

madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #39: 22 Okt 2013, 12:56 »

Jeg kan skam sagtens følge dig. Men for mit vedkommende har jeg som tidligere nævnt bare ikke tiden. Med 2 børn på 17 mdr og 4½ år, 37 timer på job transport tid til og fra arbejde, et hus og have der skal holdes osv så er tiden bare ikke til at sætte sig en weekend og game resten af den.
Jeg har mine aftener fra ca kl 20.00-20.30 3-5 gange om ugen og så vil jeg gerne game FM og ikke besvarre de samme spørgsmål fra pressen 117 gange.
Hvis jeg ikke havde hus og familie havde jeg gerne gamet en del mere, det har jeg bare ikke så må jo bruge den til jeg har til at få gamet det jeg gerne vil, nemlig få sat nogle hold og spillet nogle kampe. Alt den udenoms må jeg desværre bare undvære.

Jeg har det lidt som dig (som mange andre også, formentlig) at jeg ikke har så fandens meget tid. Når jeg er hjemme kl 20 kører jeg til 24.  Hævet Øjenbryn

Hvor hurtigt får du så kørt en sæson igennem?

Jeg synes faktisk, at det er blevet noget hurtigere og spille en sæson igennem i det normale FM14. Jeg startede en sæson Søndag eftermiddag og blev færdig igår aftes.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FM vs FMC
« Svar #40: 22 Okt 2013, 20:35 »

Jeg har det lidt som dig (som mange andre også, formentlig) at jeg ikke har så fandens meget tid. Når jeg er hjemme kl 20 kører jeg til 24.  Hævet Øjenbryn

Hvor hurtigt får du så kørt en sæson igennem?

Jeg synes faktisk, at det er blevet noget hurtigere og spille en sæson igennem i det normale FM14. Jeg startede en sæson Søndag eftermiddag og blev færdig igår aftes.

Det kunne godt tage en måneds tid, og især første sæson tager lang tid - truppen skal gåes igennem, den rette taktik findes, træningssektionen skal der kigges på osv osv.
Alt i alt tog det bare for langt tid.

Hvor lang tid det kommer til at tage med FMC aner jeg ikke, men kommer ihf noget hurtigere gennem sæsonerne nu Wink
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #41: 22 Okt 2013, 20:40 »

Nogen der ved om spillerne retrainer hurtigere i FMC 2014 end i 2013 ?
Logged


Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010