home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 361 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM vs FMC
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FM vs FMC  (Læst 9506 gange)
madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
FM vs FMC
« : 20 Okt 2013, 13:25 »

Jeg synes ikke jeg kunne finde en tråd om følgende, men hvis det er så beklager jeg.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal spille den fulde version eller om jeg skal spille FMC.
Jeg har indtil videre altid spillet den normale (fulde version), men det er nok mest fordi jeg ikke ved hvad det gode ved FMC er.

Mit spørgsmål er derfor;

Hvad spiller I - og hvorfor?  Rullende Øjne


EDIT: Jeg var lidt i tvivl om hvor tråden passede ind henne. Håber det er det rigtige sted!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #1: 20 Okt 2013, 13:42 »

Nu kan jeg ikke lige snakke med om FM14, men jeg tror hovedsageligt at FMC er for os gamle hoveder, som er vant til de tidligere versioner af FM/CM, hvor der ikke var så mange dikkedarer.

FM har udviklet sig enormt gennem tiden, og det gælder efterhånden om at få så mange ting som muligt med ind i spillet man kan 'micro manage', så det er så "realistisk" som muligt.

Os der havde de bedste stunder med spil som FM07 eller 08, hvor man bare kan suse gennem sæsonerne uden at tage så forfærdelig meget hensyn til alle småting vedrørende finpudsning af taktikker, træningsprogrammer, pressekonferencer, interaktion med spillerne osv. vil højst sandsynligt foretrække FMC.

Hvis det ikke havde været for FMC, havde jeg i hvert fald aldrig købt FM13 (har købt alle versioner fra CM1 frem til FM10, men sprang over FM11 og FM12), og den eneste grund til at jeg eventuelt skulle investere i FM14 er hvis FMC er noget ved.
Logged



madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #2: 20 Okt 2013, 14:34 »

Så det er fordi du ikke gider skulle bruge så meget tid på det? Smiley

Jeg ville bare være bange for at fortryde, at jeg ikke tog den fulde version hvis jeg kom flere sæsoner hen. Kommer man ikke bare til at miste en hel del? Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #3: 20 Okt 2013, 14:36 »

Så det er fordi du ikke gider skulle bruge så meget tid på det? Smiley

Jeg ville bare være bange for at fortryde, at jeg ikke tog den fulde version hvis jeg kom flere sæsoner hen. Kommer man ikke bare til at miste en hel del? Smiley

Jeg gider ganske rigtigt ikke bruge tid på de ting jeg nævner i indlægget ovenfor. Jeg laver en taktik eller to, køber og sælger spillere og spiller kampene - det er hvad FM er for mig.

Det eneste jeg mister, er de ting jeg ikke har brug for overhovedet.
Logged



madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #4: 20 Okt 2013, 14:37 »

Nu kan jeg ikke lige snakke med om FM14, men jeg tror hovedsageligt at FMC er for os gamle hoveder, som er vant til de tidligere versioner af FM/CM, hvor der ikke var så mange dikkedarer.

FM har udviklet sig enormt gennem tiden, og det gælder efterhånden om at få så mange ting som muligt med ind i spillet man kan 'micro manage', så det er så "realistisk" som muligt.

Os der havde de bedste stunder med spil som FM07 eller 08, hvor man bare kan suse gennem sæsonerne uden at tage så forfærdelig meget hensyn til alle småting vedrørende finpudsning af taktikker, træningsprogrammer, pressekonferencer, interaktion med spillerne osv. vil højst sandsynligt foretrække FMC.

Hvis det ikke havde været for FMC, havde jeg i hvert fald aldrig købt FM13 (har købt alle versioner fra CM1 frem til FM10, men sprang over FM11 og FM12), og den eneste grund til at jeg eventuelt skulle investere i FM14 er hvis FMC er noget ved.

Jeg gider ikke selv bruge tid på at snakke med spillerne, pressen, træning og alt for meget fis med taktik. Men det jeg elsker mest er at kunne følge en helt ung spiller fra 15-16 år og op til en verdensstjerne. Jeg frygter måske bare, at man ikke kan komme så "tæt" på dem som man kan i den normale? Smiley
Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #5: 20 Okt 2013, 14:45 »

Det er jo bare at prøve det.


EDIT: Mega øv er dog at man kun kan vælge 3 lande.
« Seneste Redigering: 20 Okt 2013, 15:00 af Caviezel » Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #6: 20 Okt 2013, 15:17 »

Det er jo bare at prøve det.


EDIT: Mega øv er dog at man kun kan vælge 3 lande.

Jeg har startet en eller to gange i 13'eren, men stoppet lige så hurtigt igen. Jeg synes bare det ser så "plastik"-agtigt ud og noget man kunne forvente af et spil man spiller over nettet? Smiley

Jeg synes jo også det er træls, at man kun kan have 3 lande med! Kommer man så ikke til at misse de mange talenter der kommer frem og gør det det netop ikke sværere, at følge de unge spillere op - når der nu ikke kommer så mange af dem? Smiley
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #7: 20 Okt 2013, 15:37 »

I fm14 har man mulighed for at få op til 50000 spillere med.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #8: 20 Okt 2013, 20:57 »

Altså jeg har selv udviklet spillere fra de var unge og solgt dem videre for store beløb når de var gode nok.

Helt enig i at det sucks at man kun kan vælge 3 nationer, men det er vist nok også droppet i FM14-udgaven?
Logged



Campai
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #9: 20 Okt 2013, 21:25 »

Ja det er droppet, du kan klikke på en knap så du kan vælge flere nationer... Dog maks 50k spillere(ved ikk om det inkl personale)
Logged

Campai
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #10: 20 Okt 2013, 21:28 »

Men ja som g00n skriver så er FMC et rigtig fint alternativ til de gamle FM spillere... FMC var den eneste grund til jeg købte spillet sidste år da jeg ikk havde haft tiden til ordentlige spil i de forrige versioner, så det er jeg stor fan af...
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM vs FMC
« Svar #11: 20 Okt 2013, 21:28 »

Tror snart jeg går over til FMC, det tager mig alt for mange timer at komme igennem en sæson. Der er alt for mange ting at tage sig til! Tunge
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FM vs FMC
« Svar #12: 20 Okt 2013, 21:45 »

Efter at have læst lidt denne tråd, g00n skrev ist også noget om det sidste år tror jeg også jeg hopper på FMC denne gang.
Har simpelthen ikke tiden til alle de små ting som g00n så rigtig siger bare er en tidsrøver.

Men vil da ikke udelukke at jeg skal prøve den rigtige version senere Wink
Logged

Campai
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #13: 20 Okt 2013, 21:53 »

Efter at have læst lidt denne tråd, g00n skrev ist også noget om det sidste år tror jeg også jeg hopper på FMC denne gang.
Har simpelthen ikke tiden til alle de små ting som g00n så rigtig siger bare er en tidsrøver.

Men vil da ikke udelukke at jeg skal prøve den rigtige version senere Wink

Den ene ting udelukker jo ikk den anden Wink jeg havde sidste år 3 gode spil som jeg brugte lang tid på i FM... Og skulle jeg så bar have noget hurtig action med tempo spiller jeg FMC...
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM vs FMC
« Svar #14: 20 Okt 2013, 21:56 »

Jeg er også sådan lidt på vippen. Jeg har prøvet FMC et par gange, da jeg heller ikke synes at jeg har tiden, men modsat er jeg så stoppet hurtigt igen alle gange pga. de mange ting der sorteres fra. Jeg kan også sagtens undvære meget af det, men jeg finder det frustrerende at jeg fx ikke kan give en teamtalk i kampene..

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke har lavet det langt mere modul-baseret, hvor man så kan vælge sine moduler til eller fra. Når man fx spiller FMC er det jo ikke fordi at ingen af de frasorterede ting sker, det er blot noget spillet helt selv tager sig af - det kunne man jo sagtens implementere for de moduler man så vælger fra. På den måde kunne man virkelig gøre spillet fedt for os der ikke har tid eller lyst til alverdens tidsrøvere, men som dog gerne vil have flere ting med, end det FMC så fast tilbyder i øjeblikket.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010