home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 895 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Le Tef - rejsen mod Europas top.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Le Tef - rejsen mod Europas top.  (Læst 1905 gange)
fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Le Tef - rejsen mod Europas top.
« : 07 Jul 2009, 21:01 »

Toulouse mister tålmodigheden.

Toulouse FC har mistet tålmodigheden med nuværende træner Alain Casanova. Bestyrelsesformand Olivier Sadran udtaler: "Toulouse er en klub med ambitioner. Ambitioner, vi følte den tidligere træner Alain Casanova ikke ville kunne opfylde. Efter en skuffende 17. plads sidste sæson, har bestyrelsen og jeg, her i Toulouse FC valgt at afskedige Alain Casanova med øjeblikkelig virkning. Det har været en svær beslutning for os alle, men vi føler at beslutningen er den rigtige og at klubben behøver nyt blod for at kunne nå videre."

Toulouse endte på en overraskende 3. plads i 06/07, men Alain Casanova har ikke kunne gentage successen og endte på en meget skuffende 17. plads sidste sæson. Det kostede Alain Casanova jobbet. Klubben har nu fremstillet en 4 årig plan, som skal føre Toulouse FC til den første natiole titel i klubbens 37 årige historie.

Pressens favorit til at overtage jobbet i Le Tef er nuværende AS Nancy Lorraine træner Pablo Correa. Efter en sæson over forventning er den uruguanske manager blevet en eftertragtet herre, og flere topklubber rundt i Europa, hovedsagligt Frankrig, meldes interesseret. Assisterende manger Theirry Uvenard er også blevet nævnt som mulig Toulouse-manager i næste sæson, og klubben har før søgt i egne rækker for at kunne besætte managerposten.

Overraskende blev Le Tef's nye manger hverken Pablo Correa, der fortsætter på en 3 årig kontrakt i AS Nancy Lorraine, eller Theirry Uvenard, der bliver i rollen som assisterende manager i klubben. Til alles store forbløffelse blev den nye manager i Toulouse FC, den tidligere danske landsholdsspiller Nicklas Olling, der i sin aktive karriere spillere 62 kampe og scorede 28 mål for Danmark. Olivier Sadran udtaler: "Nicklas Olling er en manager uden den store erfaring mange klubber kræver af deres manager idag. For at være ærlig, kendte jeg ikke meget til Nicklas Ollings managerkarriere før han meldte sig som interesseret i jobbet. Søren Larsen tog med det samme kontakt til mig, og anbefalede ham, men ansættelsen af Nicklas (Olling red.) er en stor satsning fra klubben og min side af. Nicklas er blevet præsenteret for klubben 4 årige plan, og han tiltræder som manager d. 7 Juni på en 1 årig kontrakt. Jeg vil ønske ham heller og lykke."

Nicklas Olling skal nå prøve at forbedre den skuffende 17. plads fra sidste sæson, men ikke mange tror på at det kan lade sig gøre. Toulouse er seedet til en 18. plads i den franske Ligue 1 i denne sæson.
Nicklas Olling vil løbende føre en onlineblog på klubbens hjemmeside (her).
Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #1: 07 Jul 2009, 21:02 »

I er velkommen til at tilføje bannere og billeder Wink
Logged

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #2: 07 Jul 2009, 21:11 »

fedt med en toulouse blog, giver dig bare et råd: KØB PER CILJAN SKJELBRED!
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #3: 07 Jul 2009, 22:25 »

God intro.

Jeg følger med. Klubvalget er meget spændende. Wink

Kiu.
Logged

(:

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #4: 07 Jul 2009, 23:24 »

Så skete det. Transferperioden er ovre og vi er nu nået til d. 1 September.

Det har været en meget tralvt sommertransfervindu e, hvor intet mindre end 5 spillere er blevet hentet til klubben, til den nette sum af ca. 90 mio. DKK. Samtidig har 5 spillere forladt truppen. Jeg valgte fra start en helt normalt 4-4-2 og inkøbene er gjort derefter.

Forsvaret er blevet forstærket af den 26 årige, stærke centrale forsvarer Oguchi Onyewu, der kommer fra den belgiske klub Standard Liege for en sum af 11 mio. Onyewu har alt hvad der skal til for at kunne blive den stærke stopper Toulouse mangler. Han er stærk, vinder alt med hovedet og tackler fremragende. Han mangler dog lidt hurtighed, men grundet den dybe forsvarlinie vil han ikke lide uder.

Derudover har jeg hentet det 18 årige stortalent Nicolas N'Koulou som backup til det centrale forsvar og højrebacken. Nicolas er et kæmpe talent og det er præcis hvad jeg har ledt efter til at kunne supplere førstekæden. Han blev hentet fra AS Monaco for 44 mio. Det dyreste køb for Toulouse nogensinde, og hentet for ca. halvdelen af det samlede brugte transferbudget. Han har noget at leve op til!

Per Ciljan Skjeldbred blev hentet fra norske Rosenborg for 10 mio. og sammen med Daniel Parejo (hentet i Castilla for 10k) skal han primært udgøre den offensive del af den centrale midtbane. De er begge meget tekniske spillere der minder meget om hinanden, men på nyværende tidspunkt er Skjeldbred dog stærkere, samt 2 år ældre med den erfaring der følger. Jeg er meget glad for midt 10k køb af Parejo, og jeg er sikker på at han med masser af spilletid nok skal udvikle sig til noget stort for klubben.

Sidst men ikke mindst er det 15 årige megatalent Cheick Doukouré blevet hentet i Lorient Bretagne Sud på fri transfer, men med 25 mio. i kompensation. 25 mio. jeg er mere end villig til at betale for denne spiller. Han vil blive i klubben og spille på ungdomsholdet, indtil han er gammel nok til at underskrive en professionel kontrakt, hvorefter Cheick vil blive lejet ud, for at få førsteholdsspilleti d. Doukouré er af medierne blevet udråbt til at blive den nye Michel Platini.

Paulo Cesár, Matheiu Berson, Anthony Cianni, Albin Ebondo og Bryan Bergougnoux har alle forladt klubben for en samlet sum af ialt 46 mio DKK.

Et vellykket tranfersvindue set fra min synsvinkel. En masse unge talenter er hentet til klubben, og målet i denne sæson er top 10 og at samle masser af erfaring for de unge på holdet. Derudover vil jeg gerne have forlænget kontrakten efter sæsonen.

Mvh

Nicklas Olling - Toulouse FC manager.
« Seneste Redigering: 08 Jul 2009, 01:48 af fraize » Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #5: 08 Jul 2009, 01:50 »

Tager gerne imod kritik Opstemt
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #6: 08 Jul 2009, 16:45 »

Du mangler helt klart noget grafik, og et gennemgående layout !
Logged

:-)

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #7: 08 Jul 2009, 18:29 »

Jeg er ikke den store grafiske tekniker Wink
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #8: 08 Jul 2009, 18:32 »

Du manger topbanner og nogle grafiske billeder Peace
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #9: 08 Jul 2009, 18:38 »

Ja det ved jeg godt, men kan ikke finde ud af det, og gider ikke forsøge Wink
Logged

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #10: 08 Jul 2009, 18:57 »

det gør det lidt kedeligt at læse uden billeder imo.
gode indkøb og salg, dog syntes jeg du skulle have beholdt Ebondo, han er en klasse højre back, og personligt syntes jeg congre er bedre end cetto i midterforsvaret Smiley

kiu
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #11: 09 Jul 2009, 19:06 »

God tekst.

Men du mangler at gøre det til en rigtig blog. - Altså; Topbanner, Grafik, noget lay-out, og en anden skifttype måske.  Wink
Logged

(:

Jnas
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #12: 09 Jul 2009, 19:26 »

måske magler der lidt grafik? Peace
Logged

Skanse
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Le Tef - rejsen mod Europas top.
« Svar #13: 09 Jul 2009, 20:40 »

Teksten er okay, men den fanger mig ikke helt.

Og så mangler du helt sikkert en del grafik...
Logged

Fodboldspilleres IQ står på ryggen!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010