home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 756 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour of Qatar 2012
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Tour of Qatar 2012  (Læst 2448 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Tour of Qatar 2012
« : 05 Feb 2012, 17:36 »

Cykelsæsonen er i fuld gang, og derfor skal vi da også diskutere alle de vanvittigt interessante løb, der finder sted. Og jeg er sikker på, at I er klar på en snak om Tour of Qatar crazy



Første etape blev afgjort i dag i en massespurt. Her sejrede Tom Boonen foran talentet Adam Blythe. Tom Boonen har om nogen regeret i dette løb - 3 gange har han vundet, og yderligere 3 gange har han stået på de to næste trin. Herudover har han også taget 19 individuelle sejre i løbet!

Og det er ikke tilfældigt, for selvom Tom Boonen er en hurtig sprinter, så har det i høj grad været pga. ekstreme vindstød at han har triumferet i dette løb.  Den vilde vind giver nemlig fantastiske muligheder for at køre sidevindskørsel og splitte feltet, og det er klassikerryttere som Tom Boonen nemlig fantastiske til.

Løbet vises hver dag på Eurosport 2 fra 13-14. I morgen er det en holdtidskrøsel, men ellers er de næste fire etaper helt pandekageflade - men muligheden for vind gør det til et meget interessant løb.

Der er mange store ryttere med: Tom Boonen, Tyler Farrar, Mark Cavendish, Fabian Cancellara, Lars Bak, Peter Sagan, Mark Renshaw, Denis Galimzyanov, Allan Davis, Juan Flecha, Johan van Summeren, Taylor Phinney og Thor Hushovd.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #1: 05 Feb 2012, 17:42 »

Tom Boonen bliver interessant at følge i år - hans tid som super sprinter er måske ved at være slut - men hvad gør det hvis han udvikler hans andre kvaliteter - jeg kunne godt se ham som vinder af Paris-Roubaix i år.

Logged

YNWA

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #2: 05 Feb 2012, 17:48 »

Jeg tror fuldt og fast på, at han vinder enten Flandern Rundt eller Paris-Roubaix - hvis ikke begge. Han virker i hvert fald skarpere end længe før.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #3: 05 Feb 2012, 17:50 »

Tommeke skal nok vinde sine løb i år. Desværre bliver hans sæson dømt på 2 løb.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #4: 05 Feb 2012, 17:51 »

Tommeke skal nok vinde sine løb i år. Desværre bliver hans sæson dømt på 2 løb.

Han har vel også et OL, der passer ham okay. Og Milano - San Remo. Men ja, først og fremmest er det nok de to løb. Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #5: 05 Feb 2012, 17:59 »

Har svært ved at se ham få noget hjem fra OL. Cav mangler muligvis et par mand til at styre løbet som i september, men det er jo en ikke en såååå krævende rute, og medmindre Tom har fået sine spritnerevner tilbage fra 2006, så giver jeg ham ikke mange muligheder - men Tom er nice, og der er kun få andre, som jeg ønsker skal nappe den!

Du har ret i San Remo. Ligger godt til ham, hvis han - som det kunne tyde på lige nu - er i en anelse bedre form end de største konkurrenter her i starten af sæsonen.

Men Matti napper jo selvfølgelig alle april-klassikerne! Wink
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #6: 05 Feb 2012, 22:16 »

Men Matti napper jo selvfølgelig alle april-klassikerne! Wink

Han vinder Flandern - men ikke Paris-Roubaix, for der deltager han nemlig ikke crazy

Har svært ved at se ham få noget hjem fra OL. Cav mangler muligvis et par mand til at styre løbet som i september, men det er jo en ikke en såååå krævende rute, og medmindre Tom har fået sine spritnerevner tilbage fra 2006, så giver jeg ham ikke mange muligheder - men Tom er nice, og der er kun få andre, som jeg ønsker skal nappe den!

Har ikke kigget vildt meget på ruten, men efter Cavendish vandt test-OL (kort distance) i slutningen af sidste sæson, udtalte op til flere ryttere at ruten ville være for hård i sin fulde længde for ham.

Men jeg har ikke selv kigget på den, så aner ikke om det bare er mundfis de fyrer af :p
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour of Qatar 2012
« Svar #7: 10 Feb 2012, 21:21 »

Mr. Tommeke sejrede ganske komfortabelt i Qatar, og det plejer at være garanti for en god sæson. Tidligere har han vundet løbet i 2006, 2008 og 2009. I 2006 gik han senere hen og vandt Flandern Rundt samt Scheldeprijs Vlaandern, 2'er i Paris-Roubaix, 4'er i Milano San Remo samt et utal af sejre i Tour de Suisse, Eneco Tour, Paris -Nice og mere.

I 2008 og 2009 var succesen mindre, men til gengæld vandt han Paris-Roubaix begge år.

I år har han set meget skarp ud. Jeg er stadig meget overbevist om at han vinder en stor klassiker i år.

Kan man tillade sig at kalde det Brian Holm-effekten?

Det var i det hele taget et flot løb. Især 4. etape var en ren perle med flot, flot sidevindskørsel og noget af en præstation af Omega Pharma-Quick Step, der har feltets nok mest irriterende navn sammen med Radioshack Nissan Trek. Hvad blev der af korte navne som CSC?!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010