home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 952 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Kommende dansk Tour-vinder
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Kommende dansk Tour-vinder  (Læst 14384 gange)
GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #30: 02 Aug 2008, 23:54 »

BTW. GHERT: Har jeg tidligere, "svinet" dig til? Shockeret

Er ret sikker på, at det var dig der fortalte mig, at jeg ikek vidste noget omcykling, inde i dope tråden Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #31: 03 Aug 2008, 00:21 »

Men Ghert, du kan jo heller ikke kalde dig cykelkender med den første kommentar du smukt leverede, for der sker dælme så meget mere i cykelsporten, end nogle neutrale har tendens til at tro, og at man tager doping gør jo ikke en til meget bedre, men gør, at man kan cykle LIDT hurtigere, og jeg vil vove at påstå at det er meget lidt. Det kan - selvom det er så fandens forkert - være svært at takke nej tak til det, når man hver dag hele sit liv har cyklet måske, og for at vinde, mangler man det sidste punch.

Jeg begynder at forstå - NOGLE - snydere lidt mere, på trods af hvor uacceptabelt det egentligt er.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #32: 03 Aug 2008, 00:23 »

Jeg håber meget på Chris Anker, han har gået en tre klasser over mig i folkeskolen, og han har altid været skide hurtig på den cykel  crazy
Han var også ude til Favrskov gymnasie's cykelløb sidste år (eller så var det forrig år, kan ikke huske det), hvor jeg mener han vandt, er dog ikke helt sikker da der også var en anden prof rytter med.
Men det bliver utrolig spændende at følge ham i Frankrig  Thumbs Up
Det er i øvrigt rart han stadig har hans Hammel accént  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #33: 03 Aug 2008, 00:28 »

Hvorfor dog ikke?Andre Steesen bliver da spået en meget lys fremtid Smiley
Ham tror jeg slet ikke på. Fuglsang og Chris Anker kan måske begge nappe top 10 placeringer og etapesejre i de store toure, men vinde tror jeg ikke de kan.
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

dasmessi
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #34: 03 Aug 2008, 00:55 »

Helt klart Matti Breschel eller Nicki Sørensen.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #35: 03 Aug 2008, 00:58 »

Kan ikke lade være med at grine af dig dasmessi.. Nicki Sørensen ? Manden er 33 år, og endte i den meget tunge ende af tourfeltet i år, og selvom han ikke var styrtet, så var han ikke endt en plads over de 50. Så håber ikke det er ham du mener, men blot forveksler navnet med en anden.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #36: 03 Aug 2008, 00:58 »

Nice og flot liste, dog syntes jeg Niki Østergaard er glemt! Han vinder næppe touren, men han er et kæmpe talent der dog holdte en pause en kort overgang.

Netop pga. pausen valgte jeg faktisk ikke at tage ham med. For ja, Niki Østergaard har i ungdomsårene været klart den bedste i hans klasse(r). Jeg husker ham (jeg er en del ældre end han, så vi så altid "de små" køre deres løb før vi startede), og han lavede akkurat det samme som fx Mads Christensen gjorde. Efter få meter fra startlinien rykkede han sig fri og kørte alene hjem. Sådan var det mere eller mindre hver enese gang.

Dette var selvfølgelig flot, men det har måske givet ham de samme problemer som Mads Christensen fik lidt af. Nemlig det, at det først blev som junior at de lærte at køre "rigtig" cykelløb.

Men okay, jeg giver mig, Niki skulle have været på listen.
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #37: 03 Aug 2008, 01:00 »

Kan ikke lade være med at grine af dig dasmessi.. Nicki Sørensen ? Manden er 33 år, og endte i den meget tunge ende af tourfeltet i år, og selvom han ikke var styrtet, så var han ikke endt en plads over de 50. Så håber ikke det er ham du mener, men blot forveksler navnet med en anden.

Tror det var et forsøg på at være sjov Wink

Nævnte ham også selv, for så at sige, at jeg ikek troede vi kunne vinde Peace
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #38: 03 Aug 2008, 01:01 »

Helt klart Matti Breschel eller Nicki Sørensen.

Nu er det jo ikke sådan, at man skal besvare alle tråde i forummet. Du behøver ikke svare, på noget du ikke har en andelse om.


Nicki Sørensen er over the hill, stadig en glimrende rytter, men en rytter på vej nedad. Og aldrig - selv i hans livs form - en potentiel tour-vinder.

Matti Breschel er hverken bjergrytter eller enkelstartsrytter. Skal jeg forklare hvorfor han aldrig vinder touren, eller har du forstået det?

EDIT: HVIS dasmessi ville være sjov, så fangede jeg den ikke!
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #39: 03 Aug 2008, 01:19 »

Hvis Danmark har en kommende Tour vinder blandt de navne som kører nu, enten i talentrækkerne eller som senior, er den eneste som jeg selv kan se en Fuglsang. Han er jo en fantastisk mountainbike rytter, og de har jo som bekendt mange gange slået igennem i de store bjerge, nå de trådte ind på den store scene. Hans enkelstart viste han i dag også er god, men glæder mig dog til at se hvordan han kører dem over en længere periode.

Steensen tror jeg aldrig selv bliver god nok til bjergene for at vinde Touren.
Chris Anker bliver desværre aldrig god nok til enkelstarterne, eller overlegen nok i bjergene, da der trods alt er modstandere som Contador, Andy Schleck og Roman Kreuziger i hans årrække.

De andre har vel egentlig aldrig haft potientale til toppen af touren. Flere af dem vil nok kunne vinde etaper, men aldrig efter den samlet sejr.
Logged


Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #40: 03 Aug 2008, 01:33 »

Er ret sikker på, at det var dig der fortalte mig, at jeg ikek vidste noget omcykling, inde i dope tråden Smiley

Det gør du jo åbenbart heller ikke..

En fremtidig tour-vinder tror jeg ikke vi har i vort kære danske land, men vi har ryttere der vil kunne sidde med opad. Ryttertyper, som Piepoli, der ikke kan sidde med de allerbedste, men kan lave et ordentlig hul og så køre den hjem. Sådan en rytter ser jeg Steensen som.
Deruodver synes jeg vi glemme Lasse Bøchman. Ja, han er ikke nogen potintiel tour-vinder, men han kører en solid enkelstart og er udemærket i bakkerne, hvorfor jeg tror, at nogen af forårsløbene, inden Giroen bgynder, passer ham godt.. Han er dog 25 år, så han skal snart til at rykke for alvor Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #41: 03 Aug 2008, 09:48 »

Jeg tror ikke, at vi har en kommende Tour-vinder blandt de aktive ryttere. Chris Anker Sørensen og Jakob Fuglsang er begge lovende, men jeg tvivler stærkt på, at de kan blive gode nok til at vinde Touren (eller Giro'en og Vuelta'en for den sags skyld).

Men vi har mange spændende ryttere på vej frem. Jeg tror på, at både Chris Anker og Fuglsang kan blive Tour-kaptajner for mindre hold, og jeg tror også på, at de af og til vil kunne sidde med blandt de bedste og måske vinde etaper og køre top ti.

Ud over de to har vi jo en Alex Rasmussen, som desværre ikke selv tror på, at han kan blive rendyrket landevejsrytter. Jeg håber nu, at han giver det en chance, for så kan vi altså få en dansk sprinter i sværvægtsklassen, som kan køre med om etapesejre i selv de største løb.

Og så har vi en Matti Breschel, som ligner en mand, der på sigt kan køre med om sejren i nogle af verdens største cykelløb, Paris-Roubaix og Flandern Rundt.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #42: 03 Aug 2008, 12:19 »

Nu har Jacob Fuglsang skrevet under med CSC-Saxo Bank fra næste sæson og to år frem.

Ærger mig lidt over det, da han formentlig ikke får lov til og køre ret mange store løb, men derimod får de lavere rangeret løb. Selvom Bjarne kan udvikle ham til noget stort, så er talentmassen for stor hos CSC-Saxo Bank til han kan udvikle sig fuldt ud, da det kræver, at han deltager i de store løb, og får den erfaringen. Havde hellere set, han havde skiftet til et af de mindre hold i Pro Touren, hvor han hurtigt kunne få en rolle som kaptajn i nogle løb, og få lov til at vise sit posentiale.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #43: 03 Aug 2008, 12:35 »

Joe, han kan da være lige så uenig med mig som han vil, han kunne bare have overholdt reglerne, desuden tror jeg næppe, at han vil kunne vinde Touren, hvis han får lov til at stille op igen, da han umuligt kan have holdt niveau, med et år uden cykelløb

Michael Rasmussen har selv udtalt, at han ihvertfald ikke er blevet dårligere siden sidst han deltog i touren.
det betyder jo også at han kan være blevet bedre.
han træner jo stadig utrolig hårdt.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #44: 03 Aug 2008, 12:40 »

Michael Rasmussen har selv udtalt, at han ihvertfald ikke er blevet dårligere siden sidst han deltog i touren.
det betyder jo også at han kan være blevet bedre.
han træner jo stadig utrolig hårdt.

Så er det bare om han kan finde et hold der køre touren. Men hvis han stiller op igen, så vinder han ikke touren, der vil jo være fuld opmærksomhed på ham fra start af.
Han skylder mig i øvrigt stadig 1.000 kr. Havde vundet løbet sidste år, så ville min pengepung være blevet glad.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010