home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  LLM: Fra bunden at fare...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: LLM: Fra bunden at fare...  (Læst 2817 gange)
vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
LLM: Fra bunden at fare...
« : 29 Dec 2010, 16:10 »

LLM: Fra bunden at fare - for toppen at finde...


"What is defeat? Nothing but education; nothing but the first step to something better"
- Wendell Philips


Der hersker ingen tvivl. Der er kun solid sikkerhed, hvor end jeg ser hen. Det er den eneste vej frem herfra. Efter flere forskellige typer udfordringer i FM2011, hvoraf de 3 er skildret på FmGround, så er det blevet tid til at søge mod en udfordring jeg i mine 10 år i FM-"branchen" endnu ikke har afprøvet... Lower League Management.

Bevares - jeg har da spillet med lavere hold fra flere forskellige lande, og jeg har skam også vundet Premier League med lavere klubber - men LLM er mere end ord - det er mere end bare et hold! Det er en stil - et krav der stilles!

Som jeg skriver nu, så er mit første "alvorlige" LLM spil på vej til at blive skabt. Min MacBook Pro arbejder på at finde frem til 1.juli 2011...tidspunktet, hvor jeg kan få lov at vælge klub...

Det er nemlig sådan at man bør vælge en oprykker til den dårligste række i det land man spiller i. For mig er det England. Forkærligheden for det fysiske aspekt er så tydelig, at engelsk fodbold altid har tiltalt mig mere end noget andet. Her har jeg i selskab med TV'et først, og FM sidenhen, nydt store kampe, øjeblikke, transfers og glemsel...


På nuværende tidspunkt kan jeg ikke garantere for formen på bloggen - bliver det fortælling, statistisk, light-blogging eller andet? Well - jeg aner det ikke selv endnu...

Det jeg kan garantere er, at jeg på alle punkter vil følge LLM så tæt jeg kan. Dvs - ingen søgemaskine, ingen hjælp fra lister, forums osv. Kun scoutede spillere duer, kun klubbens egne folk kan hjælpe mig! Det bliver ekstremt spændende. Heldigvis har jeg stor tiltro til mine egne evner taktisk, og derfor bør det blive en oplevelse.

Jeg håber I vil opleve min blog som spændende, og jeg modtager gerne kritik - især konstruktivt! Smiley Så læs med næste gang, hvor klubben bliver valgt, og hvor jeg sætter gang i forventningen til de første 3 år!



Large Database
England, Frankrig, Italien, Spanien og Tyskland som ligaer
Ingen yderligere spillere tilføjet, ingen ekstra databaser!
Spilversion 11.1.1 - (da jeg har læst mig til dårlige anmeldelser af den nyeste patch)


Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #1: 29 Dec 2010, 16:29 »

Det her lyder absolut spændende, du kan regne med mig som læser
Logged

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #2: 29 Dec 2010, 16:32 »

Lyder spændende. Er selv igang med Warrenpoint Town (Nordirland 2. division), som er den dårligste klub i FM11. Held og lykke.
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #3: 29 Dec 2010, 18:36 »

Glæder mig til at læse med her. Håber det bliver godt vevest7 Wink
Logged


Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #4: 29 Dec 2010, 19:21 »

Følger også med her lyder som noget der kunne blive rigtig spændende!

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #5: 01 Jan 2011, 11:06 »

Valg af klub...


Så blev der rykket hold op og hold ned fra de ringeste rækker i England. Dermed var det op til mig at træffe et valg mellem de seks hold. Jeg havde samtidigt valgt, at jeg ville vælge det dårligste hold af de 6 mulige. De seks mulige hold var:

1. FC Halifax
2. Hednesford
3. Bury Town
4. Kongstonian
5. Salisbury
6. Sutton Utd.

Det var ikke ligefrem traditionsrige klubber, som jeg kunne vælge mellem, men hurtigt fandt jeg alligevel frem til det ringeste af de udvalgte...Bury Town...



Udsigten til at skulle levere varen på så lavt et niveau blev ikke desto mindre da jeg fik kontrakten af klubbens Direktør, og eneste ansatte, Stephen Gilpin. Han fortalte, at det ville blive min store opgave at sørge for, at klubbens fik ansat trænere, physioterapeuter, spejdere, assistent, osv...en stor overraskelse for en så ung manager. Samtidigt skulle jeg kæmpe med en noget broget trup, og når man ikke har nogle spejdere eller trænere, så er det svært at finde spillere. Men på LLM-måden så måtte jeg ellers bare igang...Smiley

Heldigvis fik jeg lidt positiv respons på de annoncer jeg indrykkede i aviserne, og efter en uges tid, så havde jeg skaffet en assistent i den noget ukendte Dave McDonald, som med sine 40 år giver lidt mere pondus overfor de unge spillere...Jeg fik også samtidigt fat i en spejder og en physioterapeut, men indtil videre har jeg ikke lykkedes med at signe trænere.

På spillerfronten, så havde McDonald heldigvis en del ideer, og derfor fik jeg også hentet 9 spillere til klubben gratis. De fleste på en 1-årig kontrakt, og de fleste nærmest uden kendskab til dem andet end, at de ifølge Dave ville være forstærkninger. Jeg leder stadigvæk efter forstærkninger, for puha en start på ligaen jeg skulle få...

Med det erklærede mål at overleve i landets ringeste professionelle række, så var der en stor opgave må jeg nu indrømme...de første fire kampe blev nemlig noget uimponerede banket sammen med 4 nederlag. Værsgo', og velkommen til England!

I sidste kamp var der dog resultatmæssige fremskridt, hvor jeg hentede de første point da vi noget heldigt fik en 1-0 sejr - heldigvis mod et af de andre bundhold...

Herfra er der kun at sige, at jeg nok må revidere mit taktiske fundament, som ellers har vundet mig mange sejre i tidligere spil med FC Thun, Bohemians, West Ham og United, og så finde frem til et mere fightende instinkt hos de her semi-professionelle gutter, som lige nu knap ved, hvor de skal sætte deres fødder.

Spørgsmålet der nu står tilbage, her hvor vi har bevæget os 10 dage ind i september er: Er vi virkelig så overmatchede?
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #6: 01 Jan 2011, 12:28 »

Spændende spændende vevest Smiley

Synd du ikke valgte Kingstonian, dem har jeg haft et kanon spil med helt tilbage i CM0304 dagene tror jeg det var Smiley
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #7: 01 Jan 2011, 13:01 »

Lyder helt sikkert spændende, og vil helt klart følge med Smiley Er allerede blevet en smule inspireret til et LLM spil når jeg engang bliver færdig med mit nuværende save Smiley
Logged

vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #8: 01 Jan 2011, 13:52 »

Et varmt sæde?


Jeg var oprigtigt begyndt at frygte, at det her hold ikke havde det i sig, som jeg plejer at finde frem...mål! Den dårlige start fik mig til at lytte lidt mere til assistenten, og så fik jeg smidt lidt dødvægt på 2.holdet, og hentede et par nye spillere.

Dermed rundede vi 14 nye spillere for sæsonen, blandt andet fordi lønudgifterne ikke var så store før...men øøhhh...det er de nu. Der er i hvert fald ikke plads til flere spillere nu, og jeg prøver desperat at få flyttet nogle spillere af holdet, så der kan komme lidt mere ro på udgifterne.

Det sæde jeg allerede følte var ved at varme op er dog blevet noget mere roligt nu. For 1-0 sejren fra sidst blev starten på en utroligt periode her, hvor vi snart skal igang med december. 2 sejre og 6 uafgjorte i ligaen er så absolut godkendt, og flere gange har vi smidt føringer væk mod slutningen af kampene.

En af grundene til vores fantastiske form er vores angrebskombination med James Scowcroft og min egen opfindelse, eller rettere min assistent og scouts opfindelse, Danny Uchechi, som i sine første 6 kampe har scoret 7 mål!

Det betyder dermed også, at vi er uden nederlag i to måneder, men desværre viser det sig ikke meget på tavlen, hvor vi stadig ligger i bunden, på en 18.plads af 22. Det er dog blandt andet fordi ligaen er meget tæt indtil nu, med bare 7 point til en playoff-plads! Smiley

Spændingen for os nu ligger i at få de 43 point det formentlig kræver for at overleve. Som det er nu, så får vi i snit 1 point pr.kamp, hvilket er godkendt.




Jeg takker også mange gange for de mange kommentarer, og håber folk bliver ved med at følge min færd. Det er i hvert fald en interessant omgang for mig, en ny læring om FM Smiley

@KongFjong: Jeg kan fortælle at Kingstonian har det lidt svært i BSS, hvor de har fået 11 point i 13 kampe, og ligger nummer 20.
« Seneste Redigering: 01 Jan 2011, 14:33 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #9: 01 Jan 2011, 14:33 »

Tillod mig at rette overskriften som der lige var noget galt i med formatteringen Smiley
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #10: 03 Jan 2011, 13:33 »

Dejligt med endnu en LLM blog.  Har selv gang i samme spil som dig. Fik dog FC United som oprykker istedet.

Bare kæmp videre.. Følger med.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #11: 03 Jan 2011, 15:07 »

Lyder rigtig spændende. Vil helt klart følge med her Smiley
Logged

Aldrig alene!

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: LLM: Fra bunden at fare...
« Svar #12: 03 Jan 2011, 15:18 »

Jeg følger.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010