home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 775 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Rothosen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Rothosen  (Læst 25382 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #90: 09 Maj 2008, 23:20 »



En måned uden mage


01-08-'08


Juli, ja hvad er juli, altså udover én måned? Juli ’08, er måneden hvor Tour de France blev kørt, måneden inden blev EM vundet af Spanien, og mon ikke de fleste af spillerne stadig havde tømremænd, efter at have sikret Spanien guldet for første gang siden 1964, da vi skrev Tirsdag den 1 juli. Men Juli ’08 er også måneden hvor OL så småt begynder sit indtog. Godt nok tager selve legene kun fra den 8-23 august, men legenderne, historierne, resultaterne osv. vil leve længe efter, mens spekulationerne har været mange her optil. Og så er Juli 2008 også måneden hvor HSV skulle spille med om sæsonens første titel, Tysk Liga-cup hedder det, og HSV træder trådte ind i semi-finalen, grundet sidste år andenplads.

På fodbolds uransagelige veje, ender juli altid op med at dreje sig om handler. Der er ikke liga fodbold, det er ikke champions league, ja der er faktisk ikke noget og derfor er det måske ikke så overraskende. Men i Tyskland vil de det anderledes; Den 19. juli blev Liga-cuppen skudt i gang, og det var med sidst år’s 3. og 4., Werder Bremen og Stuttgart, der skulle møde Wolfsburg og Køln. Begge af favoritterne, Werder og Stuttgart, vandt deres kampe og sikrede sig en semi-finale plads. Stuttgart trak HSV, og så startede sæsonen som den anden sluttede. Werder Bremen mod Bayern München hed den anden kamp.

Sidste gang blev Stuttgart fuldkommen spillet ned, og HSV kunne hæve tre fortjente point efter en 1-0 sejr, som skulle have været langt større. Men nu stod de her igen, en alt afgørende kamp, mod Stuttgart, ja sidste gang endte det jo godt så hvorfor ikke nu?
HSV var inden kampen dem man forventede ville gå videre, men kampene mod Stuttgart er altid spænende, og denne var da ingen undtagelse: Efter blot fjorten minutter var HSV foran 2-0, og alt lignede fryd og gammen. Sådan gik den næste halve-time, men da Cacau lige inden pausen gjorde det til 2-1, lurede katastrofen forude. Og da
Pienaar med under ét minut tilbage udlignede, kunne det sagtens gå galt. HSV var det bedste hold, med cifrene sagde 2-2, og derfor straffesparks konkurrence: Det var et straffespark der knækkede Riquelme’s karriere, men hos HSV han været fantastisk til at tage skrudet fra 11-meter-pletten, og brandte da heller ikke denne gang. Begge hold scorede på deres første to chancerne, og begge brandt på tredje. Efterfølgende scorede ”Super Mario”, Mario Gomez, sikkert på sin chance og det samme gjorde Mathijsen. Da Osorio så brændt for Stuttgart, og Montolivo var sidst mand for HSV, så det rigtig godt ud. Montolivo tog sin chance, og skød sig med et stensikkert skud ind i HSV fansenes hjerter, med et flot mål. Bayern München vandt over Werder, og derfor hed finalen mestrene fra Bayern München mod Hamburger SV, der sluttede på andenpladsen, men hev pokalturneringen hjem.

Spiller som Klose, Toni, Ribery, Riquelme, Montolivo, Kompany og Ustari, gik kl. 18 på banen i Leipzig. De regnerne mestre fra Bayern München skulle møde vice-mestrene fra Hamborg. Kampen blev spillet på Zentralstadion i Leipzig, og med 44.000 tilskuer var der fyldt op til briste punktet, i denne årets første pokal-kamp, for det var jo finalen i Liga-cuppen, og derfor stod pokalen, som Bayern München havde haft stående hjemme i pokal-skabet det sidste år, på spil.

Det var en fantastisk kamp, og efter blot treogfyrre sekunder bragte Guerrero HSV på rette kurs med 1-0 målet. Klose udlignede efter super opspil, blot tretten minutter senere, og der var dermed lagt op til en super finale med masser mål. Da Guerrero med ni minutter til pausen scorede, efter en meget lang aflevering fra Mathijsen, hvor Guerrero så overspurtede sine modstander, var håbene høje i HSV lejren.
3-1 blev den da også, da Montolivo skød hårdt efter et hjørne, blot for at ramme Altintop, der blev noteret for et selvmål. Dermed lignede det et trone skift i tysk fodbold, og de fleste regnede da også med en sikker HSV sejr, men som så ofte før skulle det ikke bliver helt smerte frit.
Klose scorede med blot elleve minutter tilbage, og så frygtede HSV det værste, og Bayern virkelig troede på det. Fire minutter inden 3-2 målet, var Aaron Lennon kommet ind til hans debut, i stedet for Ribery, og det skulle vise sig som et klogt træk; Efter en hel del klum-spil, og med en hvis portion held, fik Lennon prikket bolden fobi Ustari, og dermed skulle man i straffekonkurrence. Samme ’opstilling’ som sidst, altså med Riquelme første og Montolivo sidst, må han kom dog aldrig i brug, da HSV vandt hele 4-1 i straffekonkurrencen:

Riquelme score, hvorefter Ustari på næsten uvirkeligvis piller Podolski’s skud, der ellers var rigtigt godt. Dernæst score Guerrero og en skadet Lahm brændte, igen efter flot spil af Ustari, som har spillet sig til en plads i start elleveren, og dermed har slået Rost af pinden. Nu skulle Miroslav Klose score, hvis Bayern skulle have chancen, og Klose der allerede havde lavet to mål var da også sikker. Desværre for ham havde Sorin scorede på hans chance inden, og Mathijsen kunne nu afgøre det til HSV’s fordel. Hans blik skiftede ikke retning så meget som én gang, det var hele tiden rettet ned mod højre, for ham, hjørne. Det lignede en finte, og målmanden hoppede da heller ikke derned, det gjorde bolden til gengæld og så var sejren sikret. HSV havde vundet, og kunne nu for alvor se frem mod en sæson, en sæson hvor trone skiftet i tyskland skal gennemføres.
       
 

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-Benja-
Gæst
 
Sv: Rothosen
« Svar #91: 10 Maj 2008, 18:09 »

Så har jeg fået læst bloggen igennem, er ganske imponeret. Godt at du har rettet lidt op på småfejlene Wink Nogle spænende indkøb du har fået hentet, absolut en blog jeg må følge Thumbs Up
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #92: 10 Maj 2008, 19:06 »

"Overall" en god update, men i den midterstre del, er der alt for mange fejl på endelserne. Udover det dog en rigtig flot update og tillykke med pokalen Peace
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #93: 10 Maj 2008, 21:23 »

Så har jeg fået læst bloggen igennem, er ganske imponeret. Godt at du har rettet lidt op på småfejlene Wink Nogle spænende indkøb du har fået hentet, absolut en blog jeg må følge Thumbs Up

Jeg er også okay tilfreds med mine indløb, men der var et par stykker jeg heller ville ha' hentet.

Tak.

"Overall" en god update, men i den midterstre del, er der alt for mange fejl på endelserne. Udover det dog en rigtig flot update og tillykke med pokalen Peace

Jo tak. Jeg skal nok tænke over det med endelserne, eller var det kun i denne update?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #94: 11 Maj 2008, 18:28 »

Nu kan jeg ikke huske de andre updates, men det er i hvert fald første gang, jeg er blevet så opmærksom på det, så det tror jeg Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #95: 11 Maj 2008, 21:54 »

Nu kan jeg ikke huske de andre updates, men det er i hvert fald første gang, jeg er blevet så opmærksom på det, så det tror jeg Smiley

Jeg er enig og det ødelægger en ellers flot update.. Jeg er vild med din blog, så bare "KIU"!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #96: 12 Maj 2008, 00:05 »



I dødens pulje


27-08-'08

Lyon, Manchester United, Hamburger SV og Galatasaray. Hvad der lyder som en drøm for den kræsne fodbold fanatiker, blev i dag til virkelighed. Disse fire stor klubber, der alle kunne være gået videre i en næsten hvilken som helst anden gruppe, er havet i én og samme pulje, pulje C. Dette er virkeligt dødens pulje, og selvom Lyon og Manchester United, som var i andet seddningslag, er favoritterne, kan alle hold komme videre. HSV kan komme til at sejre blot én gang, da Lyon og United virker som et par meget store mundfulde, og Tyrkernes hjemmebane er meget frygt indgydende, og det kan derfor ende med de tre point man meget gerne skulle få for at slå Galatasaray hjemme på HSH-Nordbank-arena.

Vi har kikket lidt nærmere på HSV’s modstander, som umeldbart virker skræmmende, men måske slet ikke er så gode eller?

Olympique Lyonnais
Frankrig

Målmanden:
Coupet, behøver vi siger mere? Lyon målmanden Grégory Coupet, er måske den bedste på sin plads, i det franske siden Barthez var på toppen. Målmandens eneste svaghed er hans manglede fart ud af målet, hvilket forsvaret dog flot vejer op. 

Forsvar:
Et rimeligt hurtigt forsvar, som dog mest af alt er skræmmende i hovedspillet. Dog er de også offensivt indstillet og dette kan blive deres undergang, og så naturligvis Montolivo’s og i endnu højere grad Riquelme’s, skud udefra, kommer også til at udgøre en trussel.

Midtbanen:

Juninho holdte tidligere Lyon sammen, men de tider er nu ovre. Nu har man en af de mest slagkraftige midtbaner noglesinde set i fransk fodbold, og hvis denne spiller op til sit bedste kan det blive rigtig svært for HSV og retsen af Europa at lukke den ned.

Angrebet:

To hurtige angreb som dog intet kan i luften og derfor skal forsvaret stå dybt så Lyon frontløberne ikke får lov at løbe dem over ende.

Konklusion:
Lyon blive en meget svære at slå, dog virker det ikke umuligt, og især midtbanen er vigtig på Lyon, så hvis bare man kan lukke den ned kan man have fjernet en kæmpe trussel.

Manchester United
England

Målmanden:
Unge Ben forster er lidt lignende Coupet, dog er hans evne i én mod én lidt en mangel vare, og her kan forsvaret blive meget vigtig. Derudover kan man måske også prøve sig med nogle indlæg, da han ofte prøver at gribe i stedet for at bokse, og det går altså galt engang imellem.

Forsvaret:
To hurtige backs, som mest af alt nok skal bruges offensivt mod HSV, da meget af HSV spil går gennem midten. Dette kan koste dem, hvis man pludseligt spiller med rigtig fløje, og på den måde kan overraske United.

Midtbanen:
Man spiller meget offensivt, med blot to centrale midtbaner, og så tre offensive af slagsen. Fletcher og Pique spilelr på den centrale midtbane, og hvis man kan vinde bolden fra dem har man en god sag, hvorimod hvis den kommer fordi dem ser det meget svært ud. Så frem Ronaldo er med skal der tilføjes endnu en division, og generelt ligner United et hold der gør klar til at uddele øretæver.

Angrebet:
Tévez er som sådan kun foran midtbanen for at prikke deres riposter ind, så enkelt kan det siges. Selve deres angreb er deres offensive midtbane, og hvis ikke den er i spil score Tévez heller ikke.

Konklusion:
Nok er Lyon seedet først af HSV’s to modstander her, men United virker mest skræmmende. HSV skal virkeligt passe på, for ellers så får man lammeslag! Hvis først dette United hold kommer i gang er de meget svære at stoppe, og det kan komme til at virke som et af den slags bjerge der afgøre Tour de France, hvis først HSV kommer bagud.

Galatasaray

Tyrkiet

Målmanden:
Delgado laver ikke mange drop, men han har ofte svært ved at forudse et langskuds bane, og dette kan blive HSV’s fordel. Derudover kommunikere han ikke så godt med sine forsvar, også dette kan blive afgørende.

Forsvaret:
Et overraskende stærkt forsvar, hvor stikninger i dybden og langskud bliver afgørende.

Midtbanen:
Den gamle FCK kending, Tobias Linderoth, spiller på den defensive midtbane, mens den tidligere Schalke spiller Lincoln spiller på den offensive. Ind i mellem spiller to centrale midtbaner, som man skal sørge for ikke kommer til skud, for så er de giftige.

Angrebet:
De to angriber løb til siden, og kommer ofte til at virke som fløje efter de som oftest har spillet targetmen i starten af angrebet. Disse to er ikke specielt målfarlige.

Konklusion:
At spille i Tyrkiet er altid farligt, og hvis man spiller derfra med det ene ponit bør man være tilfreds. På hjemmebane derimod, ja der bør de blive kørt aldeles og fuldkommen over, og alt andet end de tre point vil være en katastrofe.   

       

 

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #97: 12 Maj 2008, 00:12 »

Flot update, dog med rigeligt mange stavefejl. Shockeret Skuffet

Nå, men ja - man må sige du er havnet i en sur pulje, håber du kan klare det.. Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #98: 12 Maj 2008, 12:13 »



Har man solgt guldet?

01-09-'08

Alt lignede fryd og gammen, jo vidst, man var kommet i en kropumulig Champion League gruppe, men nu var det jo også Bundesligaen der var hovedmålet, der gik det da strygende: Delt førsteplads efter trerunder, og den 30., kunne man bringe sig alene i front, så fremt man slå Bochum og Herta Berlin, eller Wolfsburg ikke vandt.
Men da, dagen inden transfer vinduet, efter de nye regler, lukkede blev bomben smidt: Vincent Kompany er fortid i Hamburger SV. AC Milan, Barcelona og Liverpool havde alle budt i omegnen af 215.000.000,- for belgieren, og dette var mere end bestyrelses formand Bernd Hoffmann ville lade gå spildt, og accepteret derfor tilbuddet. Dermed var det den anden store stjerne Hoffmann selv sælger, han har også tidligere solgt Van der Vaart til Ajax, uden at høre manageren til råds. Der går nu rygter om at legenden Manfred Kaltz ikke længere gider at finde sig i dette, og derfor snart søger nye græsgange, men indtil videre er status quo.

Som sagt føre man sammen med Herta Berlin og Wolfsburg efter tre runder, og så alligevel ikke helt: Schalke 04 havde nemlig ni point efter fire kampe, hvorimod HSV havde syv efter tre kampe, og derfor galt månedens sidste kamp mod Bochum en førsteplads. Indtil videre i denne vanvids måned, har man vundet over Leverkusen, og slået Hannover, mens Werder Bremen noget ufortjent fik til kæmpet sig en, efter at have været nede 0-2. Riquelme har været skræmmende stærk, og lavet tre mål i de første tre kampe. Desværre har Manfred Kaltz ikke fået HSV over det problem med at gå ned i slutningen af kampen, og dét kostede mod Werder.

Udover Riquelme’s tre mål, havde HSV scoret fem, og havde derfor en total på otte for tre kampe, men op til Bochum kampen var forventningerne sky højre; Bochum lå sidst af alle, og havde ladet tolv mål gå ind bag målmanden på blot 270 minutter. Dermed var der lagt op til en sikker sejr, som gerne skulle være på flere mål, men vi kan da lagde Manfred kommentere på kampen:

”Vi startede rigtig skidt, og den første time, indtil deres mål efter præcis en time, dominerede de. Målet satte os ikke rigtig i gang, men det satte dem ned i gear, og da Guerrero så fik chancen sytten minutter senere var han sikker. Da der så manglede fem minutter troede jeg ikke rigtig på det, men nok engang var denne verden ikke Guerrero værdig: Han sprang ti centimeter højere end hans direkte modstander, og fra flere meters længde formåede han at knalde bolden ind bag deres keeper, og så var sejren vores. Det var helt uvirkeligt, især fordi der altså stod en første plads på spil. Jeg kan ikke forklare hvor lettet jeg er, men også nervøs, for vi burde have kørt dem fuldkommen over. Det gjorde vi ikke, og en dag går det altså galt.”


Stilling må desværre udgå.

 

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #99: 12 Maj 2008, 19:00 »

Flot update, dog med rigeligt mange stavefejl. Shockeret Skuffet

Nå, men ja - man må sige du er havnet i en sur pulje, håber du kan klare det.. Smiley

Jo tak. Skal nok tænke over det.

Men ja det er fandme en nedern pulje, og tvivler meget på jeg kan komme videre, men jeg kan da drømme!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #100: 14 Maj 2008, 22:02 »




01-09-'08


Så var det endelig tid, tid til de store drenges liga, tid til Champions League. Manchester United hed modstanderen, og stadionet var HSV’s højt elsket HSH-Nordbank-Arena. På HSH-Nordbank arena, har man efter Manfred Kaltz kom til roret, spillet niogtyve kampe, og man var endnu ubesejret da de dyre drenge fra Manchester løb på banen.   


Til hele klubbens store skræk, blev Vincent Kompany solgt til FC. Barcelona, uden at Hamburger SV hentede forstærkning. Ifølge Manfred Kaltz, var der blot to grunde: Ry og Tid.
For godt nok er HSV i Champions League, men er ikke nok attraktive til at få de ønskede spiller til den nord tyske klub. Og så tiden. For tiden var virkeligt ét stort problem. Om morgen den 30. august gik Kompany’s 215.000.000,- handel igemmen, og man havde dermed mindre end otteogfyrre timer til at sikre sig en ny central midtbane. Alle lige fra Pepe, Real Madrid, over Barzagil, Atlético Madrid, og til Sergio Ramos, også Real Madrid, blev der budt på, og det var ikke småbeløb. Angiveligt hed transferbudget 260.000.000,-, efter Kompany salget, og hele det blev de to Madrid klubber tilbudt for deres spiller, og angiveligt skulle alle tre været blevet accepteret, mens alle tre spiller blot tog til Tyskland for at afvise HSV.

Men som selv man måtte spille uden Kompany, spillede man, og i månedens første kamp blev Herta Berlin fuldt fortjent slået. 2-1 hed cifrene, og Guerrero’s navn stod to gange på måltavlen. Herefter var der dømt topkamp, da
HSV gæstede Stuttgart. En rigtig intens herre kamp var hvad det udviklede sig til, hvor Stuttgart havde ét skud mere, mens HSV havde bolden 58 % af tiden. Derfor var resultatet, 1-1, måske også det helt rigtig, men som altid når der bliver scoret et mål i de afsluttende minutter, var HSV skuffet lige efter kampen:

”Ja, de var super ærgerligt. Vi havde bolden klart mest, og lige indtil Super Mario (Mario Gómez læs) dykkede op før fire minutter før tid lignede det én sejr til os.”  - Dette sagde manager Kaltz umeldbart efter kampen.

Nu hed modstanderen Karlsruhe, dog havde HSV spillet mod Manchester United siden Stuttgart kampen, og i denne var Guerrero blevet skadet, og Zidan var sat ind i hans sted. Dette skulle vise sig som ét utroligt klog valg, da Zidan scorede to af HSV’s tre mål. Disse tre mål var nok til at sikre tre point, da deres modstander blot lavede ét. Herefter var det den tidligere HSV manager, Thomas Doll’s, nye hold man skulle gæste på Iduna park, i Dortmund. Èn meget tæt kamp, men desværre også en kamp Doll kunne trække sig sejres rigt ud af. 1-0 blev kampen, hvor et uafgjort resultat nok havde været mest fortjent. I månedens sidste kamp blev Köln slået, 1-0, i en kamp der bestemt ikke var værd at se, men som Riquelme afgjorde med et hammerhug i det 30. minut.   

Udover disse liga kampe, var der jo også lige én champions League kamp, kampen mod Manchester United. HSV kæmpede, fightede og kæmpede så lidt mere, men det var bare ikke nok. United beviste at ligge dem i andet seddningslag var en fejl af de større, da de med flot poleret spil, som ville sende selv Real Madrid fra deres storheds tid i problemer. 1-3 blev resultatet, og det var da også fortjente at HSV kunne lide deres første hjemmenederlag. Hamborg klubben halsede efter hele kampen, og det ser meget sort ud i forhold til når HSV den 26. november skal spille retur kamp på Old Trafford.

I næste måned skal man møde Lyon på udebane, Galatasaray hjemme, og det overraskende tophold, Wolfsburg hjemme ligeså.

Sådan blev endnu én måned vel overstået, om end man muligvis har mistet en smule af sin ellers fantastiske form, har man i de fem liga kampe, formået at skrabe ti liga point sammen.

Nok engang må Stilling udgå, glemte det simpelt hen - Sorry. Kan dog fortælle vi er tre foran Bayern og Wolfsburg mens Schalke er nummer 1., to point foran os.

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #101: 21 Maj 2008, 22:10 »




01-10-'08



Hamburger SV ekspert, og fanklub medlem, Metin Völker, har vi fået eneret på at interviewe. Metin Vökler er pt. Fanklubbens ansigt, og talsperson, når det kommer til kommunikation mellem klubben HSV, og dens supporter.

Første fem hurtigt Metin:

Alder?

”60., fylder dig meget snart 61.”

HSV fan siden?
”Siden 1960, hvor HSV blev tyske mestre. Jeg var tretten dengang, og over lykkelig.”

Hvordan blev du talsmand for fanklubben?
”Vi holdte ét valg, hvor jeg så blev valgt. Efter at have været medlem af fanklubben i over femogtyve år, mente jeg at det var på tide at stille op til valget, og så blev jeg så valgt.”

Yndlings spiller?

”Puha, den er svær. Men jeg må jo nok heller vælge en den yngre generation kender, så mit svar må blive Guy Demel. Den mand har reddet os så mange gang, i de fire år han har spillet i klubben, og hans hovedspil har været afgørende i begge ender. Ellers er en mand som Sosnin også ved at spiller sig ind i hjertet på mig.”

Hvor længe vil du være HSV fan?
"Den var en hel del letter: Til den dag jeg dør - naturligvis."

Nu har HSV spillet sig i gruppe spillet, i Champions League. Hvordan syntes du det er gået?
”Fra start var jeg knust: Vi trak Lyon og United (Manchester læs), hvilket burde være umuligt da begge hold burde være i første seddningslag, i hvert fald set fra min lille osteklokke. Og da vi tabte til Manchester, var jeg nok engang grædefærdig: Vi havde tabt for første gang i over et helt år hjemme, og  at slutte foran Manchester syntes nu umådeligt svært. Men da vi så slog Lyon 3-2, nok engang var det Demel der afgjorde det i overtiden, var jeg til gengæld jublende lykkelig, og når vi kunne slå dem ude kunne vi sagens besejre både Galatasaray og Lyon hjemme – troede jeg da. Og Galatasaray burde vi da også have slået, og nej, jeg er på ingen måde tilfreds med 0-0, heller ikke selv om vi ligger to’er i gruppen.”

I liga’en ligger i tre, men det har ikke været en alt for god måned, eftersom i kun har fået fire ud af ni mulige point.
”Nej, det kunne være gået meget bedre, og jeg er selvfølgelig ikke tilfreds. Især nederlaget til Cottbus gør ondt. Men det er klart, hvis vi havde fået fuldt hus, havde vi haft fem point mere, hvilket havde sikret os en delt førsteplads sammen med ”04” (Schalke 04). Spillet har heller ikke være godt nok, og da vi vandt 2-1 over Gladbach, var det sjældent set ufortjent. At vi fik 2-2 med Wolfsburg var også ufortjent, og begge kampe kunne vi sagtens have tabt med 3+, hvis ikke målmanden havde spillet så godt.”

Du nævner selv spillet, hvorfor dominere i ikke, i har vel spiller materialet til det? 
”Vi har i den grad materialet til at dominere, men det virker som om spillerne heller vil frem til få men store chancer. Dette er jeg dog over bevist om koster os i længden, og hvis Manfred Kaltz ikke snart skifter til en noget mere offensiv spillestil, er han altså ikke helliget. Dermed ikke sagt at der er pres på ham, ikke mere end normalt altså, men blot sagt at hvis resultaterne udebliver og spillet ligeså gør, er det ikke godt nok.”

I skal møde Paderborn i fjerde runde af pokalturneringen – hvad siger du til det?
”Vi vandt sidste år, så chancerne får det lykkedes igen er små, men alt andet vil være skuffende. Vi slog flot Hoffenheim 3-0, hvilket var meget vigtigt for selvtilliden efter den dårlige afslutning på måneden.
Men Paderborn er helt sikker en god modstander for os, og alt andet en sejr vil naturligvis være meget skidt. Men selvom vi absolut skal vinde, kan det blive en sjov kamp at følge med i, for Paderborn spiller ikke som resten af vores modstander. De spiller med tre angriber, og tre forsvar og derfor skal vi muligvis til at bruge fløje, i stedet for den nuværende formation.”





« Seneste Redigering: 22 Maj 2008, 13:48 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #102: 21 Maj 2008, 22:27 »

Til sidst står ordet "Til" alene, ret det Wink

Ellers ser det hele godt ud, keep it up my frend.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #103: 22 Maj 2008, 12:50 »

Til sidst står ordet "Til" alene, ret det Wink

Ellers ser det hele godt ud, keep it up my frend.

Så skulle det være rettet...

BTW. Tak for kommentaren - de luner altid (Host* Dog håber jeg på lidt flere kommentar...*host*)
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #104: 22 Maj 2008, 13:50 »

Så er den næderste del af updaten rettet. Jeg kom til at lukke mit save ned i går uden at gemme, (Strømmen gik..) så nu er Duisburg ikke længere modstanderen - nu er det Paderborn...
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010