home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 557 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Rothosen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Rothosen  (Læst 25105 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #105: 23 Maj 2008, 11:44 »

Et flotte par updates og et stykke tid siden at jeg har kommenteret.. KIU..  Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #106: 25 Maj 2008, 00:30 »

Et flotte par updates og et stykke tid siden at jeg har kommenteret.. KIU..  Wink

Jo tak - noget der skal forbedres eller noget?

BTW: Update imorgen (forhåbenligt med nyt lay-out)
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #107: 25 Maj 2008, 00:32 »

Stadig stærk blog selvom min sidste kommentar ligger et stykke tid tilbage. Rullende Øjne Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #108: 25 Maj 2008, 13:05 »



Når Alt går op i én højere enhed.
Historien om november måned, i den syd tyske fodbold klub Hamburger SV.


Med tre Bundesliga kampe og to Champions League, var der lagt op til et tæt skema, hvor der ikke var tid til svipser. Men HSV ville ikke få det nemt, for modstaderne var klubber som Galatasaray i Tyrkiet, Manchester United på Old Trafford og ikke mindst Bayern München, ganske vidst hjemme, men som var ubesejret i de seneste 16 kampe inden HSV kampen. Ja, November 2008, ville virkeligt visse sig meget afgørende for HSV hvad enten det var på den ene eller den anden måde.

Blot 15 ½ time efter det var blevet den første november, skulle HSV i kamp. Det var Duisburg der skulle forsøge at skabe overraskelse på HSH-Nordbank-Arena. Under Manfred Kaltz’s ledelse har HSV været utrolige hjemme, Kaltz har blot lidt ét nederlag hjemme i Hamborg. Dengang var det mægtige Manchester United, der vandt på HSH-Nordbank-Arena, men på den fine november efter middag var det HSV. Duisburg blev nedspillet, og efter to flotte mål af Guerrero og ét af Demel, var én 3-0 sejr sikret i månedens første kamp.

Blot tre dage senere, stod der en udfordring af de større på menukortet: Galatasaray i Istanbul, om en sejr var ikke en mulighed. På trods af fire point i HSV’s første tre Champions League kampe, ville det nærme sig umulighederne at indhente Galatasaray så fremt de sikre de tre point i deres interne kamp.
Og til kampen var spændingen mellem de to klubber, og deres supporter – eller hooligans om man vil -, så tyk at man næsten ikke engang kunne køre en kniv gennem luften. Ja, dette var virkelig en høj intens kamp. Men efter blot tre minutter scorede Zidan, som var inde i stedet for en skadet Olic, og gav dermed spændingen et rigtig huk lige midt i maven. Eller det skulle man i hvert fald tro, men sådan gik det ikke, tværtimod. HSV pakkede sig aldrig rigtig sammen, til trods for Galatasaray til tider kørt dem fuldkommen over. I samtidige halvfems minutter, var Galatasaray de bedste med HSV endte op med én 2-0 sejr på mål af først Zidan, og i de dødende minutter af kampen, var det den nitten årige Choupo-Moting der gjorde det til 2-0.

Atten dage senere skulle endnu ét meget vigtig HSV opgør. Bayern München var modstanderne, og nok engang var et nederlag ikke acceptabelt. München klubben lå foran HSV i tabellen, og kunne bringe HSV helt ud i mørket med en sejr. På den anden side kunne én sejr også bringe HSV op på andenpladsen.
Selvtilliden var høj i HSV, for man havde to uger forinden slået Achen, og var dermed oppe på fire sejr i streg. Denne selvtillid blev afgørende, for med frække driblinger, fantastiske løb og ikke mindst fuld kommen kontrol, blev Bayern slået med 2-1. Begge kasser blev sat ind af Guerrero der virkelig har været i topform hele året.

Herefter skulle man til England, hvor Manchester ventede i ”drømmenes teater”, Old Trafford. Endnu én meget vigtig Champions League kamp, hvor HSV faktisk kunne ryge ned på tredje pladsen hvis de meget skuffede Lyon tabte til Galatasaray og United gjorde dem kunststykket efter. Men alt dette var blot spekulationer, spekulationer blev latterliggjort: Rooney score efter 52. minutter, hvorefter topscore Guerrero svarede igen med en udligning fire minutter senere. Nu var HSV skudt i gang, og efter fireogtres minutter kom drømmende i sandhed til Drømmenes teater. Guerrero scorede nok engang, og overraskelse lurede: Skulle HSV virkelig hive en 1-2 sejr hjem, fra selveste Manchester United. Længde lignede det overraskelse skulle blive virkelighed, men Rooney satte foden på en klar offside bold i sidst minut, og kampen endte 2-2. Skuffelse over at være så tæt på overraskelsen, var klar at spore i spillernes ansigter, men lettelsen over at man ved hjælp af en Lyon sejr havde sikret sig en måske endnu større overraskelse og spillet sig videre fra dødsgruppen, og det er på trods af Lyon venter hjemme i næste måned.

I den sidste kamp blev Frankfurt slået 3-2, og sødmen var total. Man havde fået fem ud af seks mulige sejre, derudover var man kravlet op på anden pladsen i Bundesliga’en, á point med Schalke der føre, og ét point foran Bayern der er nr. 3. I Champions League er man som sagt også sikret videre deltagelse, og ligeså er man med i pokalturneringen, hvor Paderborn venter i slutningen af januar.



 




Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #109: 25 Maj 2008, 14:36 »



Når HSV Trækker skrækmodstander.
HSV skal til Italien.


HSV klarede sig på fantastisk vis gennem Champion League’s gruppe C. Man tog point fra Manchester, slog Lyon og vandt 2-0 over Galatasaray i Tyrkiet. Ja, HSV har virkeligt overrasket og det skal de til igen – i hvert fald hvis de skal sikre sig videre deltagelse fra 1/16 finalerne.

Sidste år klarede HSV sig til 1/32 i UEFA cuppen, blot for at blive slået med ét mål af AC Milan. HSV tabte retur kampen på San Siro med det ene mål, og røg dermed ud af UEFA cuppen. Nok engang kan San Siro – ofte omtalt Giuseppe Meazza – blive HSV’s ende stadion.
Inter, som har høre hjemme på før omtalte San Siro, har efter en samlet sejr i deres gruppe, nået til 1/16 finalerne. Med tretten point, i de seks kampe, virker Inter gode men ikke uovervindelige. Og netop denne tanke skal spillerne holde fast i – Manfred Kaltz, manager for HSV:

”Sidste år var de helt utrolige; De vandt mesterskabet med syv point ned til Milan, de havde lavede flest mål og lukket færrest ind. Derudover klarede de sig helt til Champions League finalen, hvor de – ufortjent – tabte til Valencia. Men i år er det altså ”kun” nr. 2 i Italien, klarede sig i sikker stil videre fra gruppespillet, men deres gruppe var også klasser under vores.  Om vi kan slå dem vil jeg lade jer om at spekulere på, for jeg ved at vi kan – og det ved min spiller ligeså. ”


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #110: 25 Maj 2008, 17:03 »

Stadig stærk blog selvom min sidste kommentar ligger et stykke tid tilbage. Rullende Øjne Thumbs Up

Hehe takker!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #111: 25 Maj 2008, 23:20 »

Jeg ved jeg skulle lade så meget vær' - men jeg kan altså ikke nære mig: Slet ingen kommentar på de seneste  to update - eller det nye lay-out eller noget?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

AMRDK
Gæst
 
Sv: Rothosen
« Svar #112: 26 Maj 2008, 00:15 »

Dejligt med en HSV blog, Nibali !
Virkelig klasse !

Hvem er anfører ?
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #113: 26 Maj 2008, 21:14 »

Det nye layput er fedt.. Det ser jo godt ud i Bundesligaen..  Wink Flot at blive nr. 2 i sådan en svær gruppe og så får du sådan en lortelodtrækning, men jeg hepper self. på dig i de kampe og i Bundesligaen.. Thumbs Up KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #114: 26 Maj 2008, 23:13 »

Dejligt med en HSV blog, Nibali !
Virkelig klasse !

Hvem er anfører ?

Riquelme er kaptajn - hvilket hovede sageligt skyldes hans fantastisk form. Demel er vice.

Det nye layput er fedt.. Det ser jo godt ud i Bundesligaen..  Wink Flot at blive nr. 2 i sådan en svær gruppe og så får du sådan en lortelodtrækning, men jeg hepper self. på dig i de kampe og i Bundesligaen.. Thumbs Up KIU

Jeg blev også godt tilfreds med det selv. (Lay-out læs.) (Om end det ikke er nyt, er det nyt, og selv 'opfundet', for mig.) Men ja, I Bundesliga'en ser det ganske godt ud,  men i december - er nået til den 19. - bliver det for alvor en tæt og sindsyg Bundesliga! Inter var alt andet end drømme modstanderen, og jeg tror vi skal overleve på vores fantastiske - næsten absurt gode - hjemmebane.

Håber i begge vil følge med i fremtiden!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #115: 29 Maj 2008, 22:07 »



Så tæt på, men dog så langt fra.
Schalke 04, Lyon og Leverkusen var modstanderne


På trods af blot tre kampe i December, skulle det blive én måned med utrolige stor udsving i følelses radaren. Første skulle man spille mod Schalke 04 i kampen om førstepladsen, derefter kom Lyon på besøg, og skulle spille en så godt som ligegyldig Champions League kamp. Hamburger SV var nemlig allerede videre, og Lyon, der var i første seddningslag, ude. Den trettende skulle årets sidste kamp spilles, og Bayern Leverkusen var de frygtede modstander. Dermed var der blot kamp om ni point, men det var en måned hvor man kunne ende helt uden.

Selvom Champions League kampen var så godt som ligegyldig, betød kampen inden, kampen mod danskerklubben Schalke 04, det stik modsatte. Den kunne ødelægge hele HSV’s verden, eller bringe glæde til Hamborg.
Det blev dog aldrig den tætte kamp alle havde gået og troet, i næsten uvirkelig stil vandt HSV kampen 0-2, efter at de havde haft bolden 59 % af tiden – ret imponerende. Riquelme stod for mål og oplæg, dog blev han overgået af begge holds keeper, som begge spillede helt utroligt. Neuer tog den flere gang, hvor det ikke burde være muligt. Ustari var derimod bare sikker, og Schalke prøvede virkeligt, men fik det bare aldrig til at fungere.

Kampen mod Lyon var som sagt på grænsen til det ligegyldige, på nær på ét punkt: Manfreds Kaltz havde stadig blot tabt til Manchester United hjemme, og ifølge Kaltz skulle det forblive sådan:

”Jeg er kun blevet slået én gang hjemme på HSH (HSH-Nordbank-arena), og det skal der ikke ændres ved i dag. Lyon har skuffet fælt, og vi har gjort det umulige: Vi har klaret os videre fra døds gruppen. Men dette skal ikke blive en sovepude for os, vi skal bare ud over stepperne, ud og knuse enhver modstand – som vi gjorde med 04 (Schalke 04 læs).”

Dermed var der lagt op til bitterhed i den tyske lejr i tilfælde af nederlag, men denne bitterhed forblev dog ved tankerne, da – Nærmere Lyon end HSV, fik kæmpet sig til 2-2. 2xGuerrero stod der på måltavlen, og han fortsatte dermed sidste måneds imponerede stime.

I den sidste kamp, var det Bayern Leverkusen der stod i den anden ende af banen, og én sejr kunne bringe HSV i front med tre point. Men ak, efter blot tre minutter var HSV bagud, og det der tretal var bare aldrig HSV’s ven. Der blev ligeså scoret mod dem efter treogtres minutter – dette var 3-0 målet, som også blev resultatet af kampen. Dermed er HSV ’kun’ af point med Bayern München og Schalke 04.         




 


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #116: 31 Maj 2008, 02:01 »



Det kunne have været så smukt
Historien om kriser, metalet der skal uddeles og Champions League.


Det er efterhånden mere end seks måneder siden vi sidst har hørt fra Hamburger SV, og siden vi sidst hørt, i december, er der sket ting og sager. Sæsonen er blevet afsluttet, rygterne har gået, HSV har oplevet regulær nedtur, for derefter at spille en høj intens drama kamp til allersidst. Ja det har virkeligt været et utroligt, både på det positive, men så sandelig også på det negative side, halvår sydtyskerne har oplevet i 2009.

Pokalturneringen

Helt tilbage i slutningen af januar, blev Paderborn slået med hele 3-0, og HSV var videre til kvartfinalen. Her ventede de absolutte værst tænkelige modstander – modstanderne fra München, Bayern München. Dermed så det ud til HSV’s flotte spil, i 3-0 sejren, kunne virke ligegyldigt da Bayern virkede som overmagten. Og ja, selvom HSV virkeligt prøvede, både med flot vel poleret spil, og lange bolde, ville det bare ikke virke og kvartfinalen blev HSV’s endeligt i den turnering de sidst år vandt.

Bayern fortsatte det gode spil, og de gode resultater, og slog i semifinalen Herta Berlin ud. Dermed ventede Werder Bremen i finalen, én finale med det hele: To sene mål, én udvisning frispark i bunkevis. Desværre faldt begge målene til det samme hold, Bayern München, faktisk samme spil, Lukas Podolski, og det røde kort til Werder. Dermed vandt Bayern den selv samme turnering de skuffede så fælt i sidste år – og ganske fortjent fik Lukas Podolski lov at løfte pokalen mod himlen som den allerførste, efter næsten én handigt at have sikret dem den: Han var ene om at score i Kvart-, semi og finalen – tilsammen lavede han altså seks mål i de afsluttende tre kampe, og denne ene kamp Podolski ikke scorede i, den i først runde, var han grotesk nok ikke med i. Derfor var det også med tøre i øjne, og en en udentvivl pave-stolt Podolski der løftede trofæet mod aften himmlen.

Champions League

Tilbage i december havde man trukket lod til Champions League, og HSV var på uheldigste vis havnet sammen med Inter Milan. Inter, som de normalt kaldes, vandt på HSH-Nordbank-arena, med cirerende 1-2, og der var dermed lagt op til en umulig mission tre uger senere i Italien. Og det blev da heller aldrig rigtig tæt, da Inter allerede var foran 2-0 efter 12 minutter. Sørgeligt for spændingen, og sørgeligt for HSV, men Inter var bare overmagten.

Inter fortsatte det flotte spil, og med sejr over Manchester United havde man sikret sig én semifinale plads. Her var modstanderen Real Madrid, og de spanske Vice-mester var en lidt større bid end Inter kunne bide over: Real Madrid havde spillet sig i finalen mod Chelsea, som meget gerne ville sikre sig pokalen med de store øre for første gang.
Begge hold havde skuffet i den hjemlige, dog ikke mere end de da begge fik medaljer, og der gik rygter om at begge manager snart ville blive fyret, men de lod de sig ikke skræmme af, og da de to mandskaber linede op over for hinanden om aften den 20 maj.

Chelsea trak sig sejrrigt ud af kampen, efter Real Madrid ellers i først omgang havde scoret i anden halvlegs tillægs tid. Chelsea tog dog én grusom hævn, og smadrede tilbage med hele tre mål indenfor de halvtime kampen blev forlænget med grundet det uafgjorte resultat.

Liga’en
Da vi sidst kikkede i december, stod tre hold af point: Bayern München, Schalke 04 og så selvfølgelig HSV. De tre klubber havde alle 39 point for 18 kampe, hvilket må kaldes for skuffende dårligt. Men ak, Bayern satte det hele i ét meget højere gear, og i de sidste 16 kampe, spildte Bayern blot 2 point, resten blev hevet hjem. Derfor blev Bayern ikke overraskende mestre, og med HSV’s krise midt i det hele – man vandt ikke fire kampe i streg – lignede det 04 skulle løbe med sølvet. Dog havde Schalke også visse problemer: Man havde blot været to point bedre end HSV i ’09, og da HSV, der blot har tabt én liga kamp hjemme i de sidste to år, var modstanderen i den sidste kamp, var der lagt op til en rigtig herre fight:

11’ Schalke 0-1 – Marko Basa bringer gæsterne på vinder kurs. 
28’ HSV 1-1 – Guerrero sørger for at holde orden på regnskabet, og nu er alt åbent igen.
45’ HSV & Schalke 1-1 – Pause

Anden halvleg slutter uden mål, og HSV mistede dermed sølvet på den hjemmekamp mod Dortmund hvor man tabte – det eneste nederlag hjemme, i liga sammenhæng, i to år, og så koster det sølvet. Hvor ærgerligt.

Duisburg, Aachen og Bochum rykker alle ned, mens HSV, Schalke 04 og Bayern München skal til Champions League. Werder Bremen og Herta Berlin skal i UEFA cuppen, efter en sæson hvor Herta spillede en hel del over evne.




 


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #117: 31 Maj 2008, 02:02 »

Dette regner jeg med bliver næst-sidste update. Sidste update bliver, tror jeg, Manfred Kaltz der bliver interviewet om hans to år i sæddet - og så afslutter jeg bloggen på den måde.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #118: 31 Maj 2008, 23:06 »



Manfred Kaltz bliver interviewet.
100 kampe og to sæsoner er nu overstået i HSV


Han var en legende i hamburger SV, men det kom stadig som en overraskelse da han blev præsenteret som manager for klubben. Nu her små to år senere, har han ført klubben til både bronze og sølv i liga’en, mens Pokalturneringen og Ligacuppen begge er blevet vundet. På transfer siden er de også gået ret godt; Det anslås han har han et overskud på en lille halvmilliard. Manfred Kaltz er navnet naturligvis, og her er et lille interview med ham:

Manfred, du vil måske starte med at præsentere dig selv?

-"Ja, selvfølgelig. Jeg hedder Manfred Kaltz, jeg er efterhånden blev seksoghalvtreds år gammel. Jeg har i 718 dage stået i spidsen for Hamburger SV, og det er alt i alt blevet til 100 kampe rent. Derudover har jeg tidligere spillet 581 kampe for HSv, som aktiv fodbold spiller, og er både den med flest liga kmape for klubben, men desværre også den med flest selvmål – i hele liga’en."

I fik sølv sidste år, men kun bronze i år – hvorfor?
-"Ja, det er jo så spørgsmålet. Jeg tror det er fordi Schalke tog det lille skridt op, og så naturligvis uheld. Især i kampen mod Schalke – den sidste kamp altså. Men okay, jeg må bare tag det på min kappe, for med det hold vi har, skulle jeg have sikret andenpladsen. For vores hold er helt utroligt, næsten fantastisk."

I fik Ligacuppen år, men ellers ikke andet en bronze – er du tilfreds?
-"Om jeg er. Vi slog Lyon, spillede lige op med Manchester, fik metal fra liga’en og så vandt vi jo liga cuppen, så ja jeg er meget tilfreds."

Van der Vaart blev solgt – mod din vilje angiveligt. Du hentede så Riquelme i stedet – er du glad for det.
-"Riquelme er kaptajn for vores hold, han gør det fantastisk og er blevet valgt som årets spiller af supporterne, Så ja det er jeg. Også fordi Van der Vaart sandsynligvis anbringer os samlet 300-350.000.000,-, mens Riquelme blot kostede os 142.500.000,-. Vi hentede os Montolivo for bla. de penge, også fra pengene fra Kompany, og her ét år senere har han indbragt os 140.000.000,-."

Nu har du været forbi de store navne, men hvad med dit eget lille projekt: Anton Sosnin?
-"Anton, Anton, Anton. Bestyrelse og fansene var alt andet end tilfreds med jeg gav 5.000.000,- for ham, men på to år har han altså spillet 17 liga-kampe, og lavet fire mål. Jeg troede det dengang, og nu er jeg ikke i tvivl mere: Anton Sosnin bliver en verdens stjerne!"

I har, op til den nye sæson her, hentede én angriber – dog er det ikke sat navn på.

-"Nej, det har været ét bevist valg. Men Marouane Chamakh hedder han, og han er kommet til fra Frankrig. Tidligere har Chamakh, som er fra Marokko, spillet i Bordeaux, og lavede 16 mål i sidste sæson. Han kan det hele, og jeg er meget tilfreds med ham – især taget beløbet i betragtning: 115.000.000,-."

Rygtede går på du stopper i denne uge. Er det sandt?
-"Ja, nu har jeg faktisk givet mig selv mundkurv på, men det er det ikke helt usandsynligt."



Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #119: 31 Maj 2008, 23:28 »

Fantastisk, at du holdte hele vejen Nibali. Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010