home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23295
  0 Brugere, 532 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: fmgod123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #10 Glory Fields Of Anfield Road
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: #10 Glory Fields Of Anfield Road  (Læst 14696 gange)
JKJ
Gæst
 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #15: 17 Sep 2007, 12:30 »

Det bliver spændene at følge... glæder mig til fortsættelsen Wink
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #16: 17 Sep 2007, 15:59 »


Fedt valg af træner. andeledes og cool. glæder mig til at læse mere Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #17: 19 Sep 2007, 18:45 »

Det ser lovende ud...

Tak skal du have Smiley Håber du vil følge med fremover!

Det bliver spændene at følge... glæder mig til fortsættelsen Wink

Super at høre Smiley

Fedt valg af træner. andeledes og cool. glæder mig til at læse mere Opstemt

Tak skal du have Smiley Meget anderledes valg. Ikke lige Jamie Redknapp man først ville have i sine tanker hvis man skulle finde en ny manager til Liverpool Smiley Super at høre du er klar på at læse mere Smiley

Kommer en ny update om lidt!
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #18: 19 Sep 2007, 18:54 »

En rigtig fed indledning på en mulig top-class blog. Wink
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #19: 19 Sep 2007, 19:11 »



Fokus På Redknapp
Onsdag den 12. Juli 2006

For et par dage siden blev 34 årig Jamie Redknapp ansat som nye manager for Liverpool F.C. efter Rafael Benitez trak fra posten for en uges tiden siden. Men der er nok nogen der ude der tænker hvem er denne Jamie Redknapp, hvor har han spillet henne foruden Liverpool osv.? Derfor har vi her på BBC Football Focus valgt at sætte fokus på den nyudnævnte Liverpool manager så du kan blive lidt klogere på hvem denne mand er.

Louise Redknapp
Jamie Frank Redknapp, født den 25. juni 1973 i Barton-on-Sea, Hampshire. Han er søn af Sandra Harris og den nuværende Portsmouth manager Harry Redknapp, og er fætter med den nuværende Chelsea spiller Frank Lampard. 
Jamie Redknapp var et kæmpe midtbane talent, men den lovende fodbold karriere han havde i ventet blev desværre ødelagt af for mange skader. Han var en af sine generations meste populære fodboldspillere, og i hans tid hos Liverpool blev han sammen med en anden række Liverpool spiller kendte under navnet Spice Boys. Redknapp og de andre Liverpool spiller blev kendt under det navn, for de gik op i deres udseende, deres kendthed og fungerede som modeller.
I 1998 blev Jamie Redknapp gift med den tidligere Eternal sangerinde Louise Nurding. Sammen har de sønnen Charley som blev født den 27. juli 2004.

Fodbold Karriere

Jamie Redknapp startede sin karriere som professionel fodbold spiller i en alder som 16 år hos A.F.C. Bournemouth. Han blev hentet til klubben af hans far Harry Redknapp.
Jamie Redknapp havde spillet 13 kampe for Bournemouth da daværende Liverpool manager Kenny Daglish fik øjnene op for ham. Og den 15. januar 1991 skiftede han til Liverpool for 350.000 pund, hvilket gjorde ham til en af de dyreste teenager spiller i engelsk fodbold. Jamie Redknapp blev det sidste indkøb som Kenny Daglish foretog sig, for en måned efter trak Daglish sig overraskende fra manager posten i Liverpool.

Den 23. oktober 1991 blev Jamie Redknapp den yngste Liverpool spiller til at optræde i en Europa cup kamp. 18 år og 120 dage var Redknapp da han fik debut mod Auxerre i UEFA Cuppen. Liverpool tabte desværre kampen 2-0.
Redknapps første mål i den røde Liverpool trøje kom den 7. december 1991 da han scorede til 1-1 i et Premier League opgør mod Southampton.
Desværre betød Daglishs farvel til Liverpool at Jamie Redknapp de næste 2½ år kom til at tilbringe det meste af tiden på udskiftningsbænken eller på reserveholdet under den efterfølgende manager Graeme Souness.  Men da Mark Walters tog over i sæsonen 1993-94 ændrede tingene sig for Jamie Redknapp, og i den sæson blev han fast spiller på førsteholdet.

Jamie Redknapp I Aktion For Liverpool
I den efterfølgende sæsoner under manager Roy Evans i Liverpool udviklede Jamie Redknapp sig til en nøglespiller på midtbanen hos Liverpool. Dog var der mange der mente på dette tidspunkt at Redknapp ikke fik nok ud af sit talent og at han var mere fokusere på livet uden for fodbold banen med alt det arbejde som model for mærke som Top Man og Armani osv. Men han var dog med til at vinde den engelske Liga Cup, sølvmedalje i F.A. Cuppen 1986 og var tæt på mange gange at vinde det engelske mesterskab med Liverpool. Redknapps rolle på banen for Liverpool blev mere og mere manden som lagde de gyldne afleveringer for sin holdkammerater, havde et godt øje for spillet, frisparkssituatione r og et godt landskud. Redknapp scorede mange spetakulere mål i sin tid for Liverpool, men i sæsonen 1998-99 scorede han hele 10 mål for Liverpool, dette var mens Liverpool var under ombygning under den nye Liverpool manager Gérard Houllier, og blev under sæsonen 1999-2000 vice anføre og anføre for Liverpool.

I sæsonen 2000-01 vist Jamie Redknapp at han var en stærk leder på fodbold banen da han skulle styre et Liverpool hold på banen blandt med unge talenter (Michael Owen og Steven Gerrard) og udenlandske spillere som Patrick Berger og Sami Hyppiä. En stærk ledelse som gjorde at han var med til at få Liverpool tilbage i top 3 af den engelske Premier League. Desværre fik Jamie Redknapp flere hårde skader i 2001, og især en lang knæskade holdte Redknapp fra Liverpools historisk treble da holdet vandt F.A. Cuppen, Liga Cuppen og UEFA Cuppen det år. Men Jamie Redknapps popularitet var dog stor både blandt klubben og fansene som anføre at han blev kaldt op til sin hold kammerater da de vandt F.A. Cuppen i 2001 for at modtage F.A. Cup trofæet sammen med vice anføre Robbie Fowler.
Han kom tilbage fra sin skade i optakten til sæson 2001-02 og fik en varm modtagelse igen af de mange Liverpool fans verden over. Især da klubben tog på turne i østen var hans popularitet stor, den eneste der kunne komme på højde med ham der var David Beckham.

Men da det så ud til at Jamie Redknapp var på vej tilbage til sin super form blev han ramt af en skade igen. Selvom han kom stærkt tilbage fra sin skade af igen, var det tydeligt at se at hans Liverpool karriere var ved en ende. Og den 27. oktober 2001 spillede han for Liverpool mod Charlten, en kamp hvor han scorede i en 2-0 sejr til Liverpool, men det skulle også være den sidste kamp for Jamie Redknapp i Liverpools røde trøje. Jamie Redknapp spillede 308 kampe for Liverpool og scorede 41 mål. Han var og er stadigvæk et stort navn blandt Liverpool fans.


Jamie Redknapp Som Anføre For Tottenham


Jamie Redknapp fortsatte sin karriere hos Tottenham Hotspurs efter han skiftede til klubben på en fri transfer den 18. April 2002. Han fik dog ikke debut før den efterfølgende sæson for Tottenham da der kun manglede få kamp af 2001-02 sæsonen. Han fik sin debut for Tottenham Hotspurs før den 17. August 2002 i en Premier League kamp mod Everton. Kampen endte 2-2. Jamie Redknapp lagde op til et mål af Matthew Etherington. En kamp som også gav debut til Wayne Rooney for Everton.

Jamie Redknapp scorede sit første mål for Tottenham en uge senere i en 1-0 sejr over Aston Villa hjemme på White Hart Lane.
Jamie Redknapp spillede 49 kampe for Tottenham og scorede 4 mål i de 2½ år han var i klubben, før han blev hentet til Southampton den 4. januar 2005 af sin far Harry Redknapp. Jamie Redknapp var Harry Redknapps første indkøb i Southampton.

31 årig Jamie Redknapp skiftede på en fri transfer til et Southampton som kæmpede hårdt for at undgå nedrykning til the Championship. Redknapp fik sin debut for Southampton allerede den 5. januar 2005 da Southampton spillede 3-3 mod Fulham hjemme på St. Mary’s.
Jamie Redknapps eneste mål i den rød og hvid stribet trøje kom 3 dage efter hans debut hvor han scorede i 3-1 sejren over Northampton Town i F.A. Cuppen.

Desværre for Jamie Redknapp var han tit skadet i den korte tid han var hos Southampton, og kunne ikke gøre meget for Southampton i deres kamp for at undgå nedrykning til the Championship, som klubben måtte sige goddag til efter at have været med i den bedste engelske fodbold række i 27 år.

Og da 2004-05 sæsonen var over valgt Jamie Redknapp den 19. juni 2005 trække sig fra fodbolden af grundet alle hans skadesproblemer, og på råd fra diverse speciel læger.


Jamie Redknapp Efter Det Er Klart At Southampton Rykker Ned I The Championship


Landsholdet

Jamie Redknapp fik hans debut på det engelske landhold af den daværende engelske landsholdtræner Terry Venables i en kamp mod Colombia den 6. September 1995 på Wmbley. Kampen endte 0-0, men  huske nok bedst for det indlæg som Jamie Redknapp lavede og som  Colombias målmand Rene Higuita lavede det berømte scorpion spark på.

Rene Higuitas scorpion spark kan ses her

Jamies Redknapps eneste mål i den engelske landsholdstrøje kom den 10. oktober 1999 i en 2-1 sejr i en venskabskamp over Belgien.

Jamie Redknapp fik i alt 17 kampe i den engelske landsholdtrøje, og var en del af den trup som repræsenterede England under Euro ’96. Han var ikke med til VM ’98 og Euro 2000 da han begge gange var ude med skade. Ellers var Jamie Redknapp et fast valg på landsholdet når han ikke døjede med skader. Redknapp fik 3 skader under sin tid som landsholdspiller, og sjovt nok komme alle skade mod lande som begyndte med S, Schweiz i 1995, Skotland under Euro ’96 og mod Sydafrika i 1997.

Livet efter fodbold

Siden Redknapp træk sig tilbage som fodboldspiller har han arbejdet fast som fodboldsekspert hos Sky Sports.

Redknapp startede også med at tage de diverse træner kursuser.

I 2005 startede Jamie Redknapp samme med hans kone Louise og hans tidligere holdkammerat Tim Sherwood bladet Icon. Et blad som specielt er til for professionelle fodboldspiller og deres familier.
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #20: 19 Sep 2007, 19:14 »

En rigtig fed indledning på en mulig top-class blog. Wink

Tak skal du have Smiley Og dejligt at høre du synes det Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #3 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #21: 19 Sep 2007, 20:32 »



Duo Lejet Ud
Fredag den 14. juli 2006

Jamie Redknapp bekræftede i dag over for Liverpool Echo, at Liverpool har lejet målmanden Dave Martin og Angriberen Krisztián Németh til henholdsvis Scunthorpe og Sheffield Wedensday fra den engelske Championship række.

Jamie Redknapp bekræftede i dag at Liverpool har lejet den 20 årig målmand David Martin ud til nyoprykkerne i the Championship - Scunthorpe United, og at det 17 årig angrebstalent fra Ungarn Krisztián Németh er lejet ud til Sheffield Wedensday også fra the Championship. Begge spillere har underskrevet en halv årig lejekontrakt med de respektive klubber.

Redknapp har valgt at leje angriberen Krisztián Németh ud for at den unge angriber kan få noget førsteholdsfodbold, og vende sig til det engelske spil. Hovedpersonen havde selv følgende at sige:
”Jeg er sikker på det er et godt valg jeg har gjort for min karriere. Spilletiden for mig på Liverpools første hold ser ikke for god ud pt. med fire stærke angribere i truppen (Torres, Kuyt, Crouch og Voronin.red). I Sheffield Wedensday får jeg mulighed for at få fast førsteholds fodbold, og det kan kun være med til at udvikle mig, og give mig mulighed for at bedre kunne vende mig til det engelske spil. Så jeg ser frem til en god tid hos Sheffield Wedensday.”

Anderledes ser det ud for David Martin. Den 20 årig målmand som Rafa Benitez hentede til Liverpool i 2005 er rigtig godt træt af at sidde på bænken i Liverpool og med en masse nye målmand i truppen vil den 20 årig målmand gerne væk fra Liverpool og videre til en anden klub, og derfor vil han bruge hans ophold i Scunthorpe til at promovere sig selv, og forhåbentlig blive solgt når transfer vinduet åbner igen til januar.



David Martin Og Krisztián Németh


Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #22: 19 Sep 2007, 20:54 »

Tak skal du have Smiley Meget anderledes valg. Ikke lige Jamie Redknapp man først ville have i sine tanker hvis man skulle finde en ny manager til Liverpool Smiley Super at høre du er klar på at læse mere Smiley

Nej det er det der er super fedt. Synes som reglt dem der vælger gamle profiler til at overtage klubberne, har en tildens til altid at vælge de samme. f.eks. Platini.
Jeg er skam altid klar til at høre mere. super update  Thumbs Up
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #23: 19 Sep 2007, 21:57 »

Rigtig flot blog! Det må jeg sige!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Niko
Gæst
 
Sv: #4 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #24: 20 Sep 2007, 07:06 »

Fuldstændig vidunderligt! Smiley
Logged

Chriz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #25: 20 Sep 2007, 09:10 »

Rigtig fed blog Smiley
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: #4 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #26: 20 Sep 2007, 10:11 »

Fantastisk blog.. Dejligt du går så meget i dybden med den, og især historien om Redknapp var outstanding !
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #27: 21 Sep 2007, 20:47 »

Jeg er skam altid klar til at høre mere. super update  Thumbs Up

Det lyder klasse. Kommer en lille update om lidt Smiley

Rigtig flot blog! Det må jeg sige!

Tak skal du have Gerrarden, det jeg glad for at høre du synes Smiley

Fuldstændig vidunderligt! Smiley

Mange tak Cecs. Rigtig glad for at høre du synes det Smiley

Rigtig fed blog Smiley

Tak skal du have Chriz Smiley

Fantastisk blog.. Dejligt du går så meget i dybden med den, og især historien om Redknapp var outstanding !

Mange tak skal du have Guldbrand. Dejligt at høre du kunne lide historien med Redknapp Smiley

Som skrevet før, der komme en lille update om lidt omkring Redknapps første handel som LFC manager...
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #4 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #28: 21 Sep 2007, 20:50 »



Rodríguez Til Anfield
Søndag den 16. juli 2006

Liverpool F.C. bekræftede i dag at klubben har skrevet kontrakt med den argentinske midtbanespiller Maxi Rodríguez fra Atletico Madrid. Rodríguez skifter omgående til den engelske storklub hvor han vil blive genforenet med hans tidligere holdkammerat fra Atletico Madrid, Fernando Torres.

Maxi Rodríguez
Liverpool offentlig gjorde i dag at klubben har skrevet en 5 årig kontrakt med den 25 årig argentinske midtbanespiller Maxi Rodríguez.

Maxi Rodríguez er hentet i den spanske hovedstads klub Atletico Madrid, og han bliver dermed det andet indkøb som Liverpool gør op til denne sæson i denne klub. Tidligere på sommeren sikrede Rafael Benitez Liverpool den spanske angriber Fernando Torres fra Atletico Madrid.

Maxi Rodríguez er Liverpools først indkøb under den nye manager Jamie Redknapp, og Redknapp lagde heller ikke skjul på at han var glad for at have fået Rodríguez til klubben:
”Jeg er rigtig glad for at det lykkedes os at få Rodríguez til klubben. Der var hård kamp omkring ham, men heldigvis var det os der træk det længste strå og fik ham til sidst. Vi får her en god forstærkning til vores højrekant hvor vi pt. kun har Jermaine Pennant til at dække. Begge spiller minder lidt om hinanden, men Rodríguez har uden tvivl et bedre skud/langskud, hvorimod Pennant er mere drible stærk end Rodríguez så med de to spillere til højre kanten får vi nu muligheden for at variere spillet på højrekanten meget afhængig af hvem vi møder.”

Maxi Rodríguez – hovedpersonen selv – lagde heller ikke skjul på at han var glad for skiftet til Liverpool:
”Jeg glæder mig til at komme i aktion for Liverpool. Liverpool er en god klub og jeg er glad for at kunne trække i den røde Liverpool trøje. Der var mange klubber som jagtede mig, og ville have min underskrift på en kontrakt. Men det var Liverpool der virkede mest interesseret i mig, og derfor var valget heller ikke så svært til sidst for mig. Jeg ser frem til de kommende udfordringer i Liverpool, og frem til at spille for sådan en fantastisk klub med nogen fantastiske fans. Jeg er overbevist om at dette er det rigtige valg for mig.”

Maxi Rodríguez har som skrevet tidligere skrevet en 5 årig kontakt med Liverpool, og skiftet fra Atletico Madrid til Liverpool menes at have kostet Liverpool omkring 172.000.000 kr. Rodríguez forventes at spille for første gang når Liverpool møder Ionikos når Liverpool tager turen til Grækenland og spille en række træningskampe der.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 Glory Fields Of Anfield Road
« Svar #29: 21 Sep 2007, 20:59 »

God update, og godt køb Smiley Han skal nok blive en succes. Lige et tip; jeg spillede et spil med Liverpool for et par uger siden hvor jeg også købte Maxi Rodriquez, jeg satte ham til at løbe hen til positionen som offensiv midtbane/hængende angriber. Han scorede 11 mål, lavede 8 assist og blev kåret som sæsonens bedste spiller.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010