home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:59:28 Brodtgaard Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23299
  1 Bruger, 723 Gæster Online.

Indlæg: 1132695 over 31366 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  All Stars XI - 2012-2013
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: All Stars XI - 2012-2013  (Læst 10107 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
All Stars XI - 2012-2013
« : 07 Maj 2013, 10:18 »

Nu er sæsonen så småt ved at være ovre, så det er måske på tide at reflektere over, hvilke spillere der har imponeret mest rundt omkring i de 5 store ligaer. I den sammenhæng er det altid passende med et All Stars hold, så det har jeg forsøgt at skabe - og så vil jeg selvfølgelig gerne invitere jer, til at komme med jeres bud på hvordan sådan et All Stars hold kunne se ud. Formationen er selvfølgelig op til jer at bestemme. Selv har jeg valgt en fræk 3-2-3-2:

WILLY CABALLERO
MATS HUMMELS - DANTE - ANDREA BARZAGLI
BASTIAN SCHWEINSTEIGER - ANDREA PIRLO
GARETH BALE - SANTI CAZORLA - CRISTIANO RONALDO
LIONEL MESSI - ROBIN VAN PERSIE


Willy Caballero, 31 år, Argentina, Málaga
Boblere: Manuel Neuer, Salvatore Sirigu, David de Gea
Det åbenlyse valg til målmandsposten havde været Manuel Neuer, der har lukket latterligt få mål ind i løbet af sæsonen. Willy Caballero har dog imponeret mig mere, med et markant svagere forsvar foran sig. Den ene uforståelige redning efter den anden, er hvad Willy har disket op med i Málaga-målet. Især i Champions League viste han sig fra sin allerbedste side, da han hjemme i Málaga stod en af de bedste kampe jeg husker at have set en målmand stå, i første opgør af kvartfinalen mod Dortmund.

Mats Hummels, 24 år, Tyskland, Dortmund
Boblere: Sergio Ramos, Thiago Silva
Mats Hummels har spillet en stor sæson, og bliver i øjeblikket kædet sammen med flere store klubber i Europa. Dortmund hører dog efterhånden til blandt disse ’store klubber’ og en af spillere der har størst andel i Dortmunds triumfer de seneste par år, er netop Mats Hummels. I denne sæson har han fortsat de fantastiske takter og organiseret forsvaret på bedste vis, samtidig med at han fortsat har vist at han kan en helt masse med bolden for fødderne.

Dante, 29 år, Brasilien, Bayern München
Boblere: Giorgio Chiellini, Jan Vertonghen
Vi bliver lidt i Bundesligaen, for at kigge på endnu en styrmand, givetvis den bedste styrmand i løbet af hele sæsonen. Dante er gået ind på Bayerns hold og har sat et mærkbart aftryk fra dag 1. At lukke 15 mål ind i løbet af 32 kampe er ikke så lidt imponerende, og de kan især takke Dante for denne bedrift. Med sine lederevner og sit kølige overblik, har han nemlig givet det sydtyske forsvar en helt ny ro og en helt ny energi på én og samme tid.

Andrea Barzagli, 31 år, Italien, Juventus
Boblere: Andrea Ranocchia, Chico Flores
Så forlader vi lige Tyskland for en stund, for at tage til det nordlige Italien, hvor det er svært at tro på at Barzagli for få år siden skøjtede rundt i Wolfsburg med Simon Kjær som sin makker i midterforsvaret. I denne sæson har han endnu engang ageret styrmand i en bundsolid defensiv. Det ville være synd at kalde Barzagli for en af de hurtige forsvarsspillere, men hvad han mangler i hurtighed opgvejer han med sin kløgtige positionering og forudseende spillestil. Dertil er han en dygtig pasningsspiller, og hvis nogen skulle være i tvivl, er det noget jeg værdsætter, hvilket mine valg i forsvaret nok i høj grad bærer præg af.

Bastian Schweinsteiger, 28 år, Tyskland, Bayern München
Boblere: Arturo Vidal, Marouane Fellaini, Hernanes
Der er ikke mange tillægsord man ikke kan bruge om Schweinsteiger, for han kan virkelig lidt, eller rettere sagt meget, af det hele. Først og fremmest har han dog en ukuelig indstilling og en vindermentalitet der tydeligvis smitter af på resten af Bayern-holdet. Han løber gerne et halvmaraton i løbet af en kamp og fysisk er han stærk nok til at turde deltage i enhver nærkamp. Teknisk er han i eliten og kan byde på alt lige fra korte tværpasninger til lange bolde i dybden over forsvaret. En hybridspiller uden mage.

Andrea Pirlo, 33 år, Italien, Juventus
Boblere: Andrés Iniesta, Michael Carrick, Riccardo Montolivo
En spiller der givetvis kun er halvt så dynamisk og energisk som Schweinsteiger. Til gengæld har han været Europas bedste pasningsspiller i denne sæson, hvor Xavi har været en skygge af sit tidligere jeg, hvor jeg ikke engang vil nævne ham blandt de fravalgte spillere. Pirlo viser omvendt ikke nogen tegn på sin fremskredne alder og fortsætter med at smide den ene sukkerball efter den anden. Juventus har taget mesterskabet for andet år i træk, denne gang endda yderst overbevisende, og Pirlo har på ny spillet en helt igennem central rolle på det italienske mesterhold.

Gareth Bale, 23 år, Wales, Tottenham
Boblere: Thomas Müller, Erik Lamela
For ganske nylig blev Gareth Bale kåret til årets spiller i Premier League, og det er ikke nogen tilfældighed. Med sine 20 mål har han været det offensive es på et Tottenham-hold, der stadig er med i kampen om den sidste plads der giver Champions League og de kan sågar stadig nå at hente bronze-medaljerne. Bale har scoret det ene vigtige mål efter det andet og med sin præstation i denne sæson, stopper spekulationerne om Bales fremtid i hvert fald ikke lige umiddelbart.

Santi Cazorla, 28 år, Spanien, Arsenal
Boblere: Mario Götze, Juan Mata
Santi Cazorla har taget Premier League med storm, lidt på samme måde som David Silva og Juan Mata gjorde det. Med sine 12 mål er han kun overgået af Theo Walcott, der har scoret 13, men målene er blot en lille del af hvad Cazorla har givet Arsenal. Han har optrådt i samtlige 36 kampe, hvor han er startet i de 35 af dem, og har leveret på et fantastisk stabilt niveau. Gang på gang har han været det offensive omdrejningspunkt hos Arsenal. Cazorlas tur til toppen har været lang, men det hele ser ud til at kulminere i disse år, først med en fantastisk sæson hos Málaga sidste år, og derefter med en endnu bedre sæson i år i Premier League.

Cristiano Ronaldo, 28 år, Portugal, Real Madrid
Boblere: Franck Ribéry, André Schürrle
Hvis der ikke var en lille fyr ved navn Messi, ville jeg ikke tøve ét sekund med at smække et prædikat på Cristiano Ronaldo, hvorpå der står at han er verdens bedste fodboldspiller. I denne sæson har han dog fået mere kamp til stregen end før, med hensyn til at skulle bestride venstrekanten på mit personlige All Stars hold, for Franck Ribéry har virkelig også været fantastisk i Bayern. Cristiano er dog svær at komme udenom, for han har trods alt scoret 33 mål i 32 kampe. Det er jo ikke helt skidt.

Lionel Messi, 25 år, Argentina, Barcelona
Boblere: Edinson Cavani, Radamel Falcao, Michu
Når man er direkte involveret i 58 mål i 31 ligakampe er næsten for god. Der resterer stadig 4 kampe og hvis Messi får lov at optræde i alle 4, er det ganske tænkeligt at han slår sin vanvittige rekord på 50 ligamål i en enkelt sæson fra sidste sæson. Han mangler nemlig kun 4 mål for at tangere den og han har i øjeblikket scoret i de sidste 22 ligakampe han har optrådt i.

Robin van Persie, 29 år, Holland, Manchester United
Boblere: Luis Suárez, Zlatan Ibrahimovic, Robert Lewandowski
Robin van Persie har i denne sæson fortsat hvor han slap i sidste sæson. Farven på trøjen er stadig rød, men emblemet ser anderledes ud. Målet står dog stadig hvor det plejer og det har tydeligvis ikke været noget stort problem for van Persie, at lære netmaskerne på Old Trafford at kende. I en sæson hvor spillet ikke har været prangende i United, har van Persie været der når der var brug for et, to eller måske endda tre mål. Det er dog ikke let at vælge blandt angriberne i denne sæson, hvor der har været så mange fantastiske præstationer på netop denne position. Luis Suárez har båret et helt Liverpool-hold på ryggen, Zlatan har taget Frankrig med storm, Lewandowski har banket den ene bold i kassen efter den anden, Cavani fortsætter med at henrykke i Serie A, Falcao har ikke tænkt sig at stoppe med at score og i Premier League, har Swansea vist at klasse ikke nødvendigvis er dyrt, med røverkøbet af Michu.

Jupp Heynckes, 67 år, Tyskland, Bayern München
Boblere: Antonio Conte, Sir Alex Ferguson, Philippe Montanier
Her kan der ikke være nogen tvivl. En Treble er på vippen i øjeblikket. Bundesligaen er sikret i overlegen stil, mens man står med den ene hånd på henholdsvis Champions League-trofæet og DFB-Pokal. Heynckes går på pension til sommer, efter en lang og imponerende karriere og hvis tingene flasker sig korrekt, får Heynckes en afslutning så fantastisk, at ikke engang en Hollywood-instruktør kunne have skrevet det. Antonio Conte og Sir Alex Ferguson bør nævnes af åbenlyse årsager, mens Montanier fortjener at blive nævnt, fordi han har taget et ganske middelmådigt spillermateriale i Real Sociedad og i øjeblikket ligger til at skulle spille Champions League kvalifikation i næste sæson.

Så er det jeres tur!
« Seneste Redigering: 07 Maj 2013, 10:52 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

bert0089
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #1: 07 Maj 2013, 10:26 »

3-2-3-1 ??
Så du vil have dit All Stars hold til kun at bestå af 10 spillere?
Logged

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #2: 07 Maj 2013, 10:34 »

Han kalder det jo også en fræk 3-2-3-1 - det må den da siges at være, når han er arrogant nok til at kun behøve 10 spillere Grin - Jeg skal nok komme med et lidt mere konstruktivt indlæg senere Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #3: 07 Maj 2013, 10:43 »

Det er tidligt. Messi tæller i øvrigt for to.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #4: 07 Maj 2013, 10:54 »

Er I så tilfredse? Det er fandeme da også så svært at være lidt revolutionerende, når man bare får at vide at man skal have 11 spillere på banen. Jeg var godt tilfreds med de 10 jeg havde valgt før, men nu skulle jeg pludselig til at tænke igen.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

tubbe610
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #5: 07 Maj 2013, 11:03 »

Er faktisk rimelig enig med dig dog lidt uenig på Manager posten hvor jeg syntes at Jürgen Klopp også har været Genial intet mindre
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #6: 07 Maj 2013, 11:07 »

Er faktisk rimelig enig med dig dog lidt uenig på Manager posten hvor jeg syntes at Jürgen Klopp også har været Genial intet mindre

Ja, Klopp fortjener vel egentlig også at blive nævnt. Jeg synes dog ikke at han skal vælges fremfor Heynckes, da Dortmund trods alt har været noget svingende i Bundesligaen i år.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

tubbe610
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #7: 07 Maj 2013, 11:14 »

Det er selfølgelig rigtig og hvis man kun tager denne sæson er Heynckes nok også lige et skridt foran Smiley
Logged

FMHelper
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #8: 07 Maj 2013, 14:04 »

Jeg tænker lidt på en Phillip Lahm, selvom der kun er CB, han er vel suveræn en af verdens bedste forsvarer?
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #9: 07 Maj 2013, 14:27 »

Udemærket hold du stiller, og jeg er enig i mange af de ting du skriver. Alle dine valg er velargumenterede, og selvom jeg måske havde valgt anderledes nogen steder, kan dine valg sagtens forsvares. Derudover har du de spillere, jeg evt. havde valgt anderledes som boblere alle steder, hvilket gør, at jeg overordnet set er ret enig i det hold du stiller. Den eneste jeg lige vil kommentere, er dit målmandsvalg. Nu har jeg ikke set samtlige af Malagas kampe, men det samme tvivler jeg på at du har, og selvom Willy Caballero har stået sit livs sæson, mener jeg ikke, at han kan vælges over Neuer. Der er ingen tvivl om, at Willy har haft et svagere forsvar, men det mener jeg ikke retfærdiggør, at han lukker langt over dobbelt så mange mål ind. Lige så stor gavn som Neuer har haft af et fantastisk forsvar, har forsvaret nyt godt af at have en fantastisk sidste skanse i Neuer. Når Bayern samtidig har været helt suveræne i både Tyskland og CHL, mener jeg ganske enkelt, at han skal have pladsen fremfor Willy Caballero.

Men ellers godt arbejde og gode bud, selvom det er en ristet opstilling! Thumbs Up
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #10: 07 Maj 2013, 14:36 »

Fine bud. Jeg forstår dog ikke, at du, FCB, foretrækker Cazorla fremfor for Mata og slet ikke Barzagli fremfor Bonucci. Du har endda Chiellini som en af boblerne. Jeg vil godt rose dit hold. Det er meget en smagssag, men her mener jeg, at du går galt i byen. Jeg har fulgt Juventus meget nøje i en del tid, og der er ingen tvivl om, at den mest imponerende har været Leonardo Bonucci. Han er klart den bedste med bolden, han er hurtig og rigtig rigtig dygtig til at læse spillet.

Jeg smider måske mit bud op senere.
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #11: 07 Maj 2013, 14:39 »

Fine bud. Jeg forstår dog ikke, at du, FCB, foretrækker Cazorla fremfor for Mata og slet ikke Barzagli fremfor Bonucci. Du har endda Chiellini som en af boblerne. Jeg vil godt rose dit hold. Det er meget en smagssag, men her mener jeg, at du går galt i byen. Jeg har fulgt Juventus meget nøje i en del tid, og der er ingen tvivl om, at den mest imponerende har været Leonardo Bonucci. Han er klart den bedste med bolden, han er hurtig og rigtig rigtig dygtig til at læse spillet.

Jeg smider måske mit bud op senere.

Mata var en af de spillere, jeg nok havde skiftet på mit hold, hvis jeg skulle sætte et.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #12: 07 Maj 2013, 14:50 »

Mata var en af de spillere, jeg nok havde skiftet på mit hold, hvis jeg skulle sætte et.
Det skal jeg lige forstå rigtigt? Ud eller ind på holdet?

Cazorla er rigtig god, men som Chelsea-fan har jeg i denne sæson været vidnet til et Chelsea-hold, der simpelthen ikke kan undvære Juan Mata. Det er rystende, at et hold kan have så mange stjerner, men alligevel være så dybt afhængig af en spiller.

Det er fortjent, at Bale vinder årets spiller i Premier League, men Mata er efter min mening ikke langt efter.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #13: 07 Maj 2013, 14:53 »

Der er slet ikke nogen tvivl om, at Philipp Lahm havde været første forsvarsspiller på holdkortet, hvis jeg havde valgt en opstilling med backs.

Med hensyn til valget af Willy foran Neuer, ville Neuer som skrevet have været det oplagte og åbenlyse valg. Det er egentlig bare for at være lidt anderledes og få lidt fokus på en af de mindre kendte keepere, at jeg har valgt Willy. Neuer kunne ligeså godt have fået den, men Willy har bare imponeret mig mere i de kampe jeg har set Málaga, end Neuer har imponeret mig i de kampe jeg har set Bayern. Som skrevet, kan det nok sagtens hænge sammen med at Málaga noget oftere giver chancer væk, og dermed noget oftere givet Willy chancen for at vise hvad han kan, end Bayern gør det.

Hvad angår valget af Cazorla fremfor Mata, er Cazorla blevet valgt fordi han bidrager med markant mere i defensiven end Mata gør og dertil ser jeg ham bare som en bedre pasningsspiller. Men det var helt klart et valg der var på vippen og meget tæt.

Bonucci har jeg ikke været ligeså imponeret over, som jeg har været over Barzagli. Barzagli erobrer markant flere bolde end Bonucci og jeg værdsætter den ro Barzagli spiller med rigtig meget. Jeg havde også valgt Chiellini og Bonucci, og i det store hele ser jeg Bonucci som den dårligste af de tre. At han så alligevel er så god at han ville kunne forstærke, mere eller mindre samtlige backkæder i verden, siger lidt om hvor godt et forsvar Juventus har. Han ville i hvert fald kunne pynte i Barcelona.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: All Stars XI - 2012-2013
« Svar #14: 07 Maj 2013, 14:57 »

Det skal jeg lige forstå rigtigt? Ud eller ind på holdet?

Cazorla er rigtig god, men som Chelsea-fan har jeg i denne sæson været vidnet til et Chelsea-hold, der simpelthen ikke kan undvære Juan Mata. Det er rystende, at et hold kan have så mange stjerner, men alligevel være så dybt afhængig af en spiller.

Det er fortjent, at Bale vinder årets spiller i Premier League, men Mata er efter min mening ikke langt efter.

Jeg havde sat Mata ind Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010