home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 15:11:23 szukizek Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:00:03 szukizek Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 760 Gæster Online.

Indlæg: 1132727 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Skadestuen FM2010
| | | | |-+  Windoes failed to start - Hjælp!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Windoes failed to start - Hjælp!  (Læst 4570 gange)
Bimmand
Gæst
 
Windoes failed to start - Hjælp!
« : 03 Okt 2010, 19:59 »

Hej alle

Da jeg Fredag aften lige skulle tjekke noget på min computer, så startede den op og fik denne besked

Windoes Failed to start A recent hardware or software change might be the cause

If Windoes files have been damaged or configured incorrectly, startup repair can help diagnose and fix the proble if power was interrupted during startup, chose start windoes normalley

_________________
lAUNCH STARTUP REPAIR
START WINDOES NORMALLY
___________________ _____

Har prøvet begge ves start windoes normalt kommer dne til de der forskellige 4 favre og efter 5 min starter dne op igen og gør det samme
har prøvet begge 2, nogle der ved hvad jeg skal gøre?


Hilsen Bimmand

Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #1: 03 Okt 2010, 23:04 »

Hej Bimmermand

Jeg formoder ud fra det du forklare at den er gal med harddisken, hvilket jeg bygger på at du godt kan boote den op indtil den skal starte windows, samt at jeg formoder at den ikke kommer med en masse forskellige bib lyde. Om det er en hardware eller software fejl ved jeg så ikke umiddelbart.

Du har 3 muligheder for at reparere den.

1. Send den ind til en pc reparatør, hvilket er gratis hvis den er under 2 år gammel og du sender den ind det sted du købte den, hvis ikke er det knap så gratis.

2. smid en windows cd i og boot den op fra denne, med henblik på at køre reparations programmet, og håb på at det fixer problemet

3. allier dig med en der har forstand på computere og få ham til at hive harddisken ud, hvilket ikke vil gå ud over garantien, medmindre der sidder et klistermærke for der siger noget andet. Med harddisken ude kan personen enten smide den over i en anden pc og se om den virker der og/eller smide den til et usb stik så den bliver ekstern, og få hevet alle vigtige filer ud af den og se hvor skadet den er. Dernæst smide harddisken tilbage i din computer, formatere skidtet og installere en ny kopi af windows. Hvis den ikke virker efter dette er gjort, så køb en ny harddisk, da det så nok er en hardware fejl.
Logged




Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #2: 04 Okt 2010, 01:57 »

Well du fortæller ikke hvad version af windows du kører, derudover har den sidst den virkede installeret nogle nye opdateringer til windows ? og har du prøvet at tvinge den ud i fejlsikret tilstand
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #3: 04 Okt 2010, 08:29 »

det er vista computer, men har købt den af en jeg kender oh han har bygget den op med windoes 7 i
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #4: 04 Okt 2010, 11:03 »

Først og fremmest er det Windows og ikke Windoes... Ved godt at jeg er flueknepper og at det ikke går ud over forståelsen, men alligevel Wink

Dernæst har jeg oplevet det før og jeg klarede den med en formatering af lortet Opstemt

Hej Bimmermand
1. Send den ind til en pc reparatør, hvilket er gratis hvis den er under 2 år gammel og du sender den ind det sted du købte den, hvis ikke er det knap så gratis.

Hvor har du det fra? :O Hvis den er under 1 år gammel, burde garantien dække, men hvor får du fra at det er gratis, hvis det er under 2 år?

Der skal bimmer kunne påvise at der har været en fejl ved maskinen fra start og hvis butikken kan se at den har været åbnet og bimmer ikke kan dokumentere at det er fra en tidligere rep, så står han med dilleren i skuffen....
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #5: 04 Okt 2010, 13:07 »

Først og fremmest er det Windows og ikke Windoes... Ved godt at jeg er flueknepper og at det ikke går ud over forståelsen, men alligevel Wink

Dernæst har jeg oplevet det før og jeg klarede den med en formatering af lortet Opstemt

Hvor har du det fra? :O Hvis den er under 1 år gammel, burde garantien dække, men hvor får du fra at det er gratis, hvis det er under 2 år?

Der skal bimmer kunne påvise at der har været en fejl ved maskinen fra start og hvis butikken kan se at den har været åbnet og bimmer ikke kan dokumentere at det er fra en tidligere rep, så står han med dilleren i skuffen....

Fordi at man jævnfør købeloven har 2 års garanti på alt man køber, http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

eller dvs for at være helt præcis, så har man 2 års reklamation, hvilket i bund og grund vil sige at går lortet i stykker kan man klage over dette, og så skal de lave det gratis, medmindre de kan bevise at det er en selv der har forsaget skaden, hvilket de som regel ikke kan, hvilket også er grunden til at de fleste butikker der handler med PCer gør det til en 2 års garanti, hvilket betyder at den bliver lavet uanset hvad.
Det med at man gerne må fjerne harddisken, er en særlov omkring pc'er som jeg ikke umiddelbart kan finde, men det den går ud på er at man mister sin garanti hvis man selv begynder at pille ved sin pc, dog må man gerne selv skifte harddiske og ram, og dermed også hive dem ud og teste dem.

@Bimmand

Gør som Sunbao siger først, og virker det ikke, så gør som jeg siger Smiley
Logged




Fernando
Gæst
 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #6: 04 Okt 2010, 13:09 »

Flueknepper Huh
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #7: 04 Okt 2010, 13:14 »

Fordi at man jævnfør købeloven har 2 års garanti på alt man køber, http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

eller dvs for at være helt præcis, så har man 2 års reklamation, hvilket i bund og grund vil sige at går lortet i stykker kan man klage over dette, og så skal de lave det gratis, medmindre de kan bevise at det er en selv der har forsaget skaden, hvilket de som regel ikke kan, hvilket også er grunden til at de fleste butikker der handler med PCer gør det til en 2 års garanti, hvilket betyder at den bliver lavet uanset hvad.
Det med at man gerne må fjerne harddisken, er en særlov omkring pc'er som jeg ikke umiddelbart kan finde, men det den går ud på er at man mister sin garanti hvis man selv begynder at pille ved sin pc, dog må man gerne selv skifte harddiske og ram, og dermed også hive dem ud og teste dem.

@Bimmand

Gør som Sunbao siger først, og virker det ikke, så gør som jeg siger Smiley

Som Vesper siger, så er det køberen der skal bevise, at fejlen hele tiden har været på computeren, hvis den er over et år gammel. Hvilket er rimelig svært, at bevise Smiley
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #8: 04 Okt 2010, 13:14 »

Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #9: 04 Okt 2010, 17:11 »

Hvordan kommer man i fejsikret tilstand?

Er ikk computernørd )
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #10: 04 Okt 2010, 17:14 »

Har helt glemt at sige det er en bærbar computer
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #11: 04 Okt 2010, 17:25 »

Der er absolute ingen grund til at få den til reperation eller noget er ingen probs med harddisken med 99.9% der er blot sket det at windows har mistet en fil er crashet under opdatering etc, sendes den til reperation med software probs får du blot en regning retur i værste fald og i bedste fald formatere de den bare så du mister alt dit indhold.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #12: 04 Okt 2010, 17:26 »

Så du kører vista på computeren ? hvorfor dog det heh Wink men prøv at smid din windows cd i og vælg du vil reparere windows.

Alternativt fremtving compueren til hvor du kan vælge senest kendte virkende configuration.
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #13: 04 Okt 2010, 17:30 »

jeg kører med W7, men det er en vista computer og har ikke en cd da jeg har købt den brugt
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Windoes failed to start - Hjælp!
« Svar #14: 04 Okt 2010, 17:33 »

Fordi at man jævnfør købeloven har 2 års garanti på alt man køber, http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

eller dvs for at være helt præcis, så har man 2 års reklamation, hvilket i bund og grund vil sige at går lortet i stykker kan man klage over dette, og så skal de lave det gratis, medmindre de kan bevise at det er en selv der har forsaget skaden, hvilket de som regel ikke kan, hvilket også er grunden til at de fleste butikker der handler med PCer gør det til en 2 års garanti, hvilket betyder at den bliver lavet uanset hvad.
Det med at man gerne må fjerne harddisken, er en særlov omkring pc'er som jeg ikke umiddelbart kan finde, men det den går ud på er at man mister sin garanti hvis man selv begynder at pille ved sin pc, dog må man gerne selv skifte harddiske og ram, og dermed også hive dem ud og teste dem.

@Bimmand

Der tager du gruligt fejl, de første 6 måneder har butikken bevisbyrden, hvor de skal bevise at fejlen ikke var der da du fik produktet. de sidste 18 måneder, der skal DU bevise at du ikke er skyld i fejlen, men at det istedet er en fejl der er opstået ved normal brug.

Hvor får du dog fra at de fleste butikker blot giver dig 2 års garanti hvor de laver lortet stortset lige meget hvad, det er så absolute slet ikke tilfældet.

Du må ikke fjerne harddisken som mig bekendt, er jo en grund til de forsegler computeren med et label så de nemt kan se om den har været åbent. Gøres dette frafalder en eventuel ekstra ydelse i form af en garanti.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010