home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 443 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  La Batalla de Hércules
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: La Batalla de Hércules  (Læst 26355 gange)
whale
Gæst
 
La Batalla de Hércules
« : 05 Nov 2010, 23:57 »


*Hércules' kamp



Velkommen til min første FM 11 blog. Nogle af jer har måske fulgt mig før, da jeg tidligere på året bloggede om United in Ruins-scenariet og kort efter om min russiske VM-kvalifikation. Det virkelige liv kaldte pludseligt, og jeg havde ikke længere tid til hverken FM eller forummet her, så jeg forsvandt i august måned. Nu er jeg tilbage, og jeg har fået tiden og lysten til igen at fortælle om mine eventyr i FM, så jeg håber, at I vil følge mig.

Bloggen kommer til at omhandle en af sæsonens store overraskelser; spanske Hércules, der netop er rykket op i La Liga og har gjort ganske god figur. Den bliver meget lig min United-blog, da jeg løbende (fra managerrollen) vil skrive opdateringer med resultater, tanker samt grafik. Udover ønsket om et spændende og fejlfrit skrevet sprog, lægger jeg stor vægt på det grafiske niveau, hvilket I også var gode til at rose mig for i mine forrige blogs.


Omkring 2.000 km adskiller Danmark fra den spanske kystby Alicante, hvor Hércules C.F. har hjemme. Byen har ca. 330.000 indbyggere og er den næststørste by i Valencia-regionen. Blandt Hércules’ ærkerivaler findes derfor både Alicante og Valencia, men kun det sidstnævnte derby bliver aktuelt, eftersom Alicante i øjeblikket befinder sig i Segunda División B.

Det vides ikke præcist hvornår, den folkekære apotekerassistent Vicente Pastor Alfosea stiftede Hércules C.F., men klubben spillede sin første officielle kamp i 1919, kort efter at englændere havde bragt fodbolden til Spanien, og flere og flere officielle spanske klubber blev dannet. Klubben er navngivet efter den græske hero med håbet om at bringe styrke og uovervindelighed til holdet.

Siden starten har Hércules hovedsagligt befundet sig i Segunda División, men i kortere perioder både i La Liga og Segunda División B. Besøgene i La Liga har ofte kun varet en enkelt sæson, bortset fra perioden 1974-82, hvor Hércules spillede i den bedste liga i 8 år i træk. Sidste La Liga-optræden var i sæsonen 96/97, hvor holdet sluttede næstsidst og dermed rykkede ned.

I år er Hércules tilbage i La Liga, og jeg har overtaget jobbet som manager i klubben, efter at tidligere træner, Esteban Vigo, ragede uklar med klubbens ledelse over en lønforhøjelse.


Estadio José Rico Pérez.

Hércules Club de Fútbol, S.A.D.
Status: Professional
Reputation: National
Chairman Status: Loves the club
Finances: Secure
Estimated Value: 240M DKK
Stadium: José Rico Pérez
Stadium Capacity: 29500 (28000 seated)
Training Facilities: Good
Youth Facilities: Good
Continental Competition: None
Media Prediction: 19th




Selvom der allerede er klaret en del transfers inden min ankomst til klubben, så er det tydeligt, at spillertruppen mangler forstærkninger for at gøre det godt i La Liga. Holdets bærende kræfter er stort set alle 30 år eller mere, og med den naturlige niveau- og tempoforskel fra anden- til førstedivisionsfodb old, er jeg noget nervøs over den høje gennemsnitsalder.

Nøglespillere:

Trezeguet i Hércules' farver.

Francisco Javier Farinós, 32 år: Vigtig midtbanegeneral, der fungerer både defensivt og offensivt. Har fortid i bl.a. Valencia og Inter og har spillet 2 landsholdskampe for Spanien.
Javier Portillo, 28 år: Real Madrid-avlet angriber, der aldrig har haft den store succes som senior. Ankom i forrige sæson fra Osasuna på fri transfer, men fik heller ikke succes under Esteban Vigo. Jeg håber, at jeg kan få gang i hans scoringer.
Abraham Paz, 31 år: Skal i gang med sin 3. sæson i klubben. Har været fast mand i centerforsvaret siden ankomsten fra Cádiz i 08/09.
David Trezeguet, 32 år: "Trezegol" er kommet på fri transfer fra Juventus, hvor han gennem 10(!) sæsoner fungerede som en af Europas bedste angribere. Han har brug for et sted at slutte karrieren, og eftersom hans kone er fra Alicante, blev det Hércules, der løb med Davids underskrift.
Royston Drenthe, 23 år: Der var ikke udsigt til spilletid for den 23-årige hollænder, efter at Real Madrid igen købte forstærkninger, så Drenthe er udlejet til Hércules i denne sæson.
Kiko, 19 år: Unikt back- og fløjtalent fra egne rækker. Har kæmpe potentiale og alsidighed, der gør, at jeg straks efter min ankomst flyttede ham op fra reserveholdet.



Hermed en lille appetitvækker fra mig. Næste opdatering vil indeholde målsætninger, transfers, taktik og sæsonstarten.

Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #1: 06 Nov 2010, 00:02 »

Jeg følger helt klart, hold da kæ*t det er godt!! Wink
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #2: 06 Nov 2010, 00:04 »

Lækkert lækkert.. Flot sprog, godt layout og nydeligt grafik. Det kan jo næsten ikke blive bedre..  Thumbs Up
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #3: 06 Nov 2010, 00:35 »

Super godt skrevet! Glæder mig. Spændende hold.. Smiley!
Logged

Kolo Abib Touré

whale
Gæst
 
La Batalla de Hércules #2
« Svar #4: 06 Nov 2010, 05:14 »




4-1-3-2 opstillingen.

Det stod hurtigt klart for mig, at med det store antal fløje og nødvendigheden af at spille defensivt, var en 4-1-3-2 opstilling et rigtigt godt udgangspunkt. Forsvarskæden i min opstilling er udelukkende defensivt indstillet og har en defensiv midtbanespiller til at rydde op. Fløjene støtter opspillet, og på midten findes en playmaker, der har til opgave at fodre angrebet, som består af en trekvart-angriber og en skarpretter.


Lora i den nye trøje.

Som sagt var jeg betænksom over aldersgennemsnittet i truppen, så før jeg gennemgik transfermarkedet, besluttede jeg, at de potentielle emners alder skulle vægtes meget højt, såfremt Hércules skulle kunne klare sig på sigt. Bestyrelsen gav mig hele 35 mio. til transfer for at forsøge at undgå nedrykning. Kort efter havde jeg endda lidt ekstra til rådighed efter at være kommet af med den 31-årige offensive midt/angriber Tote og have udlejet den 30-årige højreback David Cortés.

Jeg manglede altså 2 yngre spillere, der direkte kunne afløse de ældre herrer. Mit offensive indkøb blev den 24-årige ecuadorianer, Christián Benítez, der i forrige sæson var udlejet til Birmingham, hvor han skuffede fælt. Benitez’ ryger alligevel direkte i startelleveren hos mig som skarptretter, men han skal præstere på højeste niveau, for ikke at lade også-nyankommne Nelson Valdez slå ham af posten. Cortés’ afløser blev Sporting Gijons Alberto Lora, der både kan spille højreback og centermidt. Han blev erhvervet for en spotpris på 16 millioner kr.

Til sidst manglede kun en backup til portugisiske Tiago Gomes, der tager sig af rollen som playmaker. Denne blev fundet hos señor Laudrup i Mallorca; Sergio Tejera på 20 år, der dog ikke skal regne med en plads i startelleveren foreløbigt.



Selvom klubbens bestyrelse kun forlangte, at vi skulle kæmpe for at undgå nedrykning, var jeg fast besluttet på at overleve i La Liga. Alt andet ville være en fiasko, især taget Esteban Vigos og mine egne signings i betragtning. Jeg har hele tiden forestillet mig, at jeg skal være manden, der fører Hércules ud af de konstante spring mellem divisionerne og i stedet skaber en stabil førstedivisionsklub . Om jeg når mit mål, eller om det fører til mere end det, må tiden vise.


Benítez fejrer sit
hattrick mod Sevilla.
Efter de indledende venskabskampe, hvor holdet havde spillet imponerende, var det tid til at få skudt hul på ligaen. Normalt ville en træner se frem til de første kampe (især debutkampen), men jeg vil gerne indrømme, at jeg måtte løsne slipset en smule, da jeg så kampprogrammet. De første 8 kampe bød på opgør mod blandt andre Athletic Bilbao, Barcelona, Valencia, Getafe, Villarreal og Real Madrid. Selvfølgelig kan man forvente at møde ekstremt gode hold i spansk fodbold, men jeg så helst, at de ikke kom på stribe - og slet ikke som de første!

På trods af kampprogrammet, fik jeg alligevel en ganske acceptabel start på sæsonen. Med sejre over Zaragoza, Almería og ærkerivalerne fra Valencia, samt et 2-2 resultat hjemme mod selveste Real Madrid, var der 10 point på kontoen efter de 8 kampe, hvilket gav en 14. plads i tabellen.

Jeg var meget tilfreds med holdet, bortset fra en enkelt undtagelse; Christián Benítez, der simpelthen ikke kunne få bolden i nettet. Jeg var mindst lige så frustreret som ham selv, og jeg havde endda et salg i tankerne, da han i midten af november pludseligt fik åbnet for sluserne og scorede 8 mål i 7 svære kampe. December bød desværre på en cup-røvfuld af Atlético Madrid, der højest sandsynlig betyder et tidligt cup-exit i starten af januar, når returkampen spilles. Jeg tror ikke på, at vi kan redde den foreløbige 0-3 stilling, når vi indtager Vicente Calderón.

Meget flotte præstationer i ligaen betød dog, at fansene alligevel havde noget at glæde sig over. Med tre sejre og en uafgjort gik vi ubesejrede gennem en december måned, som størstedelen af Europas fodboldfans nok vil huske for vores fuldstændigt vanvittige 7-3 sejr over Sevilla. Fire måneders solidt defensivt arbejde, flot kontraspil og imponerende comebacks har betydet, at vi kan holde juleferie på 9. pladsen. Benítez kan desuden prale med at være ligaens femtemest scorende spiller med sine 10 mål, kun 4 mål fra Messi på førstepladsen.
« Seneste Redigering: 06 Nov 2010, 05:16 af whale » Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #5: 06 Nov 2010, 09:47 »

Fed blog du har lavet dig her, alt er i top. Smiley
Jeg føler helt sikkert med!
Logged


Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #6: 06 Nov 2010, 10:38 »

Rigtig fed blog indtil videre Smiley
Følger klart med!
Logged

Arsenal <3

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #7: 06 Nov 2010, 10:57 »

fed blog. godt skrevet fanger virkelig læseren... følger glasklart med
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #8: 06 Nov 2010, 11:03 »

Rigtig underholdende blog indtil videre. Det vil jeg gerne se meget mere til Wink
Logged


asj89
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #9: 06 Nov 2010, 11:06 »

Rigtig godt! Smiley Følger!
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #10: 06 Nov 2010, 11:57 »

Flotte resultater og en rigtig god blog. Både grafisk og skriftligt er det jo smukt. Især det der logo ud fra transfer, sæsonstart og taktik. Flot sat op!
Logged


Hunaga
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #11: 06 Nov 2010, 12:06 »

SYNES RIGTIG GODT OM! Smiley
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #12: 06 Nov 2010, 12:15 »

Thumbs Up Jeg følger også klart med! Fantastiske tranfers, grafik & det skriftlige er også perfekt! hvem har lavet grafikken?

KIU.
Logged

maltewn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #13: 06 Nov 2010, 12:28 »

fantastisk blog. godt arbejde!
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #14: 06 Nov 2010, 12:32 »

Rigtig god blog, alt er som det skal være!  Thumbs Up
Logged

FCK

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010