home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Maj 2024, 13:38 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 657 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden  (Læst 11990 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #30: 07 Jan 2014, 21:08 »

1:

Aha .. Synes bare det virker sådan i begge kategorier - At i år når man rører ved begge dele, at det så nogle gange giver en dobbelt-effekt in-game.

2:

Nope, det har jeg intet problem med - Det er hvis man spiller med 2 CDM'er.

3:

Korrekt, men det er som regel fordi der er 1 mand heeeelt fri bag min 2 mands kæde, hele tiden.

4:

Det er som om at mine 2 midtbane spillere tror at de skal presse den samme mand, også kommer der et kæmpe hul inde på midten - andre gange står de bare og glor i mens (Som nævnt før) der løber en mand inde foran mine forsvarsspillere.

Igen rod med de personlige indstillinger, det er helt sikkert der problemet er. Det er jeg overbevist om Smiley Hvis jeg nu siger følgende kan du jo erklære dig enig eller uenig:

Kampmoteren i FM14 ligner kampmoteren i FM13?
Taktiksystem er ændret på overfladen, men ikke i dybden?
Kan man overføre sin taktik fra FM13 til FM14?
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #31: 07 Jan 2014, 21:19 »

Kampmoteren i FM14 ligner kampmoteren i FM13?
Taktiksystem er ændret på overfladen, men ikke i dybden?
Kan man overføre sin taktik fra FM13 til FM14?

Uenig i det første.. Synes 14'eren er et mærkeligt spil.
Nok enig. Synes bare det er nogle irriterende ting de har lavet, selvom det måske er mere realistisk, synes jeg ikke på samme måde at man kan bygge sin taktik op som man vil.

No idea, har ikke FM13 mere alligevel Smiley
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #32: 07 Jan 2014, 21:29 »

Uenig i det første.. Synes 14'eren er et mærkeligt spil.
Nok enig. Synes bare det er nogle irriterende ting de har lavet, selvom det måske er mere realistisk, synes jeg ikke på samme måde at man kan bygge sin taktik op som man vil.

No idea, har ikke FM13 mere alligevel Smiley

Overvej det som folk klagede over i FM13 og i FM14? Indlæg som ens forsvarspillere ikke kunne gøre andet end at kigge på? Evnen til at tackle i kritiske situationer forsvinder? Ude af stand til at score på sine chancer? En målmand der er mindre aktik end en dør? Lyder det bekendt? Det er i hvert fald mit indtryk af FM13 og FM14... Lige indtil man knækkede koden! Hvad nogen gjorde hurtigere end andre.

Du har jo stadig evnen til at bygge den op som du vil. Det er blot på en anden måde Smiley

Lad mig vise dig hvad jeg mener med det sidste:

http://gyazo.com/8a2c603c7c049ea5a5ad549645fa7e5f taktik fra FM14
http://gyazo.com/5eba913cedefa04cee98f9715897d641 taktik fra FM13

En taktik nørd som dig vil hurtigt kunne se ligheder mellem de to taktikker og forskelle. Her er så argumenten for hvorfor fm13 og fm14 må have nogenlunde samme kampmotor:

Din taktik skal "knække koden" som kampmotoren sætter op. Knækker du koden, har du en taktik der virker. Og hvis 2 taktikker der er nogenlunde ens virker i to forskellige udgaver, må de nødvendigvis have nogenlunde samme kampmotor.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #33: 07 Jan 2014, 21:45 »

Jeg er godt nok ved at få lange løg af det spil her.

Må gå imod alt hvad jeg står for, og downloade en taktik - se hvad den gør, som jeg ikke gør..
Logged


HansenLFC
Gæst
 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #34: 07 Jan 2014, 21:47 »

Jeg synes du er vild Phillip.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #35: 07 Jan 2014, 21:52 »

Jeg er godt nok ved at få lange løg af det spil her.

Må gå imod alt hvad jeg står for, og downloade en taktik - se hvad den gør, som jeg ikke gør..

Drop de lange løg, og så skal det nok gå Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #36: 07 Jan 2014, 22:17 »

Jeg synes du er vild Phillip.



Jeg er mega vild.
Logged


owlsinthebag
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #37: 08 Jan 2014, 23:26 »

Nu ved jeg ikke hvordan i plejer at gøre mht. træningen. Men jeg har bøvlet, nu i flere dage, med præcis samme problem, som flere af jer. Kunne virkelig bare ikke få en simpel 4-2-3-1 til at fungere. Jeg er Roma, og har kæmpet rundt nederst i rækken, næsten hele sæsonen. Det er vel et under jeg ikke er blevet fyret.

MEN NU!!! Nu har jeg selv overtaget ansvaret for træningen (Plejer altid at lade assistenten om det) Og har i godt en måned haft intensiv træning på ang. bevægelsesmønstre.. . Det er som om det har løst alle problemer i hele verden for mig... Nu vinder jeg kampene klart.. Ingen slinger i valsen mere..

Håber det er brugbar hjælp.. Wink
Logged

Més que un club

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #38: 08 Jan 2014, 23:56 »

Nu ved jeg ikke hvordan i plejer at gøre mht. træningen. Men jeg har bøvlet, nu i flere dage, med præcis samme problem, som flere af jer. Kunne virkelig bare ikke få en simpel 4-2-3-1 til at fungere. Jeg er Roma, og har kæmpet rundt nederst i rækken, næsten hele sæsonen. Det er vel et under jeg ikke er blevet fyret.

MEN NU!!! Nu har jeg selv overtaget ansvaret for træningen (Plejer altid at lade assistenten om det) Og har i godt en måned haft intensiv træning på ang. bevægelsesmønstre.. . Det er som om det har løst alle problemer i hele verden for mig... Nu vinder jeg kampene klart.. Ingen slinger i valsen mere..

Håber det er brugbar hjælp.. Wink

Aha - Ja, det er rart med nogle flere meninger Smiley!
Logged


Gybtensar
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #39: 09 Jan 2014, 00:45 »

Nogle der har gode erfaringer med denne taktik der kan uploade deres taktik eller henvise til en? Smiley Er Bayern München (da jeg ikke troede det var muligt at f***e op med dem, men det kan jeg åbenbart)

Jeg har skrottet min taktik (igen) og er derfor helt åben overfor indput, der er ikke købt nogle spillere, men Lewandowski kommer til klubben efter sæsonen.

Vi er snart noget til sidste chance, før der ikke bliver spillet mere FM fra min side før FM15, hvilket vil være meget trist, så please hvis i haft succes hjælp mig. Smiley

Med desperation i stemmen på forhånd tak Smiley
Logged


owlsinthebag
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #40: 09 Jan 2014, 02:30 »

Nogle der har gode erfaringer med denne taktik der kan uploade deres taktik eller henvise til en? Smiley Er Bayern München (da jeg ikke troede det var muligt at f***e op med dem, men det kan jeg åbenbart)

Jeg har skrottet min taktik (igen) og er derfor helt åben overfor indput, der er ikke købt nogle spillere, men Lewandowski kommer til klubben efter sæsonen.

Vi er snart noget til sidste chance, før der ikke bliver spillet mere FM fra min side før FM15, hvilket vil være meget trist, så please hvis i haft succes hjælp mig. Smiley

Med desperation i stemmen på forhånd tak Smiley



Seriøst.. Lyt til mit råd med træningen... Jeg er gået fra en 16 plads til nu en 4. plads med Roma, efter jeg ændrede træningen.. Mit forsvar var stabilt i forevejen.. Det er det stadig.. Men nu scorer jeg også mål.. Jeg ved ikke hvordan man uploader billeder.. Men kan berette, jeg netop har tildelt Juve deres første nederlag i sæsonen 2-0 på udebane.. Inden da 1-0 hjemme over Inter og ellers 1 nederlag i 14 kampe i ligaen..

Logged

Més que un club

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #41: 09 Jan 2014, 02:31 »

Jeg har netop spillet en enkelt sæson med arsenal, hvor jeg egentlig blot startede med det save for at lege lidt med nogle mærkværdige taktikker Smiley

I andre spiller en 4-2-3-1 med brede kanter, jeg tænkte derfor om man ik ku spille den "omvendt" således den hedder 4-3-2-1 og stadig med brede kanter, altså:

           AC
     OCM    OMC
LM        CM      RM

LB     CB    CB   RB

Det virker egnetlig overraskende godt for mig, hvor jeg til tider dominerer alt og slår selv de bedste modstandere og endda kører dem ud af brættet. Blandt andet foran 4-0 mod Chelsea ude på broen.

jeg har dog erfaret at for store udskiftninger på holdet kan være problematisk, men overvej måske denne variant. Synes den har det hele. Den centrale midtbane spiller (Arteta) har spillet som dybereliggende playmaker, hvilket har holdt ham lidt tilbage, mens de to foran ham, har presset så højt, og "forsvaret" Arteta så godt at hans job rent defensivt var lettere at løse.
Samtidig sikrer jeg bredden i spillet ved de to normale kanter, der stadig kan dæmme op for modstanderens fløjspillere, hvilket jeg synes er det helt store problem når jeg spiller med offensive fløje, nemlig at de intet bidrager med defensivt.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #42: 09 Jan 2014, 02:38 »

@Bøvle

Bliver du ikke overløbet på midtbanen?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

martindue
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #43: 09 Jan 2014, 15:20 »

4-2-3-1
Full back(support/automatisk) +2* CD(defensiv), en boldvindende CM(D) + felt til felt CM(S), RW + LW(S), Off. midt(SA eller Fremsudt), Angriber(Fremsudt)

Direkte, fald tilbage, marker tæt, hurtig pasning, offside fælde, spil bredere, mere udfoldende, spil op fra forsvar, chikanér modstander.
Start med at kontollere, hvis du ikke har bolden nok, skift da til offensiv)godt mod de større hold, hvis du selv er et stort hold)((Top 6-8 hold fra PRM league eller lignende)

Kan også bruges i en 4-1-2-2-1
Forsvar det samme, DM(boldvindende, defensiv) CM(felt til felt, support), CM(fremskudt playmaker, offensiv) Wings(Offensiv), angriber(Fremskudt angriber)

Samme holdindstillinger.

Det plejer at give en god defensiv.
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 15:23 af martindue » Logged

Brøndby IF - Siden 1985
Liverpool - Siden Jan Mølby
Football manager - Fordi det er fedt

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #44: 10 Jan 2014, 14:59 »



Det er det her der sker KONSTANT... Holmes kan spille en helt fri mand, fordi min lorte spiller ikke rykker ned på sin plads.
Selvom man kan se jeg har "domineret" i den her kamp, så løber de op og scorer på denne fejl.. Det er så pisse irriterende.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010