home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:36 Broen13 Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 337 Gæster Online.

Indlæg: 1132747 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden  (Læst 12014 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #15: 07 Jan 2014, 19:10 »

Men Phillip, hvad er deres rolle i spillet? - Altså - er de bare Defensiv midtbane spiller? - Forsøg at find ud af hvilke spillere du har på pladserne, og sørg først og fremmest for at de har egenskaberne til den enkelte rolle - noget andet kan så være, som de begge har nøjagtig samme rolle i systemet - for det er spild af plads og en spiller - ingen grund til at bruge begge spillere identisk når de er lige ved siden af hinanden!

Derimod kunne en Ankerman og en regisa kunne måske kører sammen, hvis man i forvejen har en boldbesiddende mentalitet og står højt på banen - i min optik bør man dog ikke have 2 DMC

Undskyld Witting, det her skal ikke lyde som noget angreb på dig - Jeg ved du har brugt din tid på at svare i min tråd osv. Men som jeg skriver, jeg har været en "ekspert" i taktikker i forrige FM'er - Jeg fatter alt det her med balance på holdet - Balance spillere osv, osv. & at man ikke bare kan proppe spillere ind i formationer og regne med at det hele bare fungere - Alt det ved jeg.

Men det er som om at de ting ikke fungere i FM14, som de har gjort i tidligere spil - Jeg kan ikke knække koden i år. Jeg kan ikke finde ud af hvorfor der altid er kæmpehuller bagved mine spillere, selvom de begge skærmer mindre af, og har defensive roller som f.ek.s(Central midtbane (D) - Dybdeliggende playmaker (D)) - Og i år er jeg bare lost på hvorfor spillet "gør som det gør".

Igen, det her var ikke noget angreb - og jeg er ked af hvis jeg lyder lidt sur/angribene - jeg skulle bare lige ha' sat på plads, hvad jeg egentlig vil med tråden.  Smiley

Kan lige prøve at poste min taktik, også kan dem der vil lige kigge den, lige lege lidt med den Smiley
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #16: 07 Jan 2014, 19:14 »

http://speedy.sh/teqmD/4-2-3-1-fungere-ikke.tac


Her er min taktik i download form. Igen, jeg har skiftet så meget i løbet af mine spil bare for at prøve forskellige formationer & lege med spillet. Jeg ved også godt at spillerne skal vende sig til taktikkerne før man kan se rigtige resultater - Så det behøver i ikke skrive Wink
Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #17: 07 Jan 2014, 19:14 »

Det lyder ikke angribene - du har lagt tid og sved i en taktik som ikke duer, og det er du uforstående overfor. Men du forklare ingenting overhovedet, og deraf bliver jeg nødt til at spørge ind til det for at kunne hjælpe dig - for der er RIGTIG mange som ikke forstår at balance på holdet er essentielt - samtidig skal dét også stemme overens med de instruktioner man giver spillerne som individuelle som holdet i helhed.

Jeg betvivler til gengæld ikke din taktik evner, hvis du tror det - men derfor er det altid godt med konstruktiv kritik - og det er vel egentlig også det du efterspørger.
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #18: 07 Jan 2014, 19:22 »

Det lyder ikke angribene - du har lagt tid og sved i en taktik som ikke duer, og det er du uforstående overfor. Men du forklare ingenting overhovedet, og deraf bliver jeg nødt til at spørge ind til det for at kunne hjælpe dig - for der er RIGTIG mange som ikke forstår at balance på holdet er essentielt - samtidig skal dét også stemme overens med de instruktioner man giver spillerne som individuelle som holdet i helhed.

Jeg betvivler til gengæld ikke din taktik evner, hvis du tror det - men derfor er det altid godt med konstruktiv kritik - og det er vel egentlig også det du efterspørger.



Pt. ser taktikken sådan her ud. Min CM (D) er min balance spiller som burde blive tilbage når holdet angriber - Og som jeg lige kan se, er han den eneste på midtbanen (hvis man kigger på rollerne) som IKKE forsvinder fra sin plads - som f.eks. Box-til-box eller boldvindende gør. Derfor ser det ud til at han "SKAL" ha' den rolle som han har.

Jeg har prøvet alle "makker-roller" til ham. Om det er den lidt mere offensive, Box-til box eller en defensiv støtte - Ser ud til at give de samme resultater - De knækker på midten.

Hvis man ikke har kanten til support, kommer de nærmest aldrig hjem og hjælper. Og med CAM som Offensiv(S), kommer der heller ikke specielt mange dybdeløb fra ham - Hvilket kan ødelægge den offensive del.

Skal lige siges at spillerne på billedet IKKE er dem der spiller der normalt.


Skriv meget gerne også lige hvad du forventer af din taktik? Har jeg ikke sådan fuldt overblik over Smiley

Det kan du næsten se udfra mine holdinstruktioner - Men jeg skrev lidt om det på side 1.

Pres spil, korte afleveringer, boldbessidelse osv. Tænk "Arsenal". Men selvfølgelig kan Forrest ikke spille som Arsenal, men you get the point.
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #19: 07 Jan 2014, 19:23 »

Hov - begge forsvarspillere skal være det samme - Bare normale forsvarsspillere.
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #20: 07 Jan 2014, 19:26 »

Okay, allerede nu ser jeg nogle problemer med din taktik, men jeg skal lige være sikker in game med om det er tilfældet. Jeg melder noget ud i løbet af aftenen, sammen med en download til dig Smiley
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #21: 07 Jan 2014, 19:28 »

Okay, allerede nu ser jeg nogle problemer med din taktik, men jeg skal lige være sikker in game med om det er tilfældet. Jeg melder noget ud i løbet af aftenen, sammen med en download til dig Smiley

Jeg kan ikke li' at downloade taktikker min ven Wink

Kan du ikke skrive et indlæg som kan sætte en "debat" igang i stedet for, noget som jeg kan lære af/se for mig. Når du engang har tid Wink
Logged


sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #22: 07 Jan 2014, 19:42 »

Er der nogen herinde der har spillet meget i 4-2-3-1? Så man kan få en debat op at køre omkring den her taktik - Hvad folk gør osv. Jeg kan simpelthen ikke fatte hvor svært det er med den formation i år.

Jeg spiller 4-2-3-1 med Dortmund og med stor succes.
Jeg har prøvet at efterligne Dortmunds nuværende spillestil, så meget som muligt.
Jeg spiller på kontraangreb, fordi Dortmund har nogle verdensklasse kontra spillere oppe i front. Dertil har jeg sat min organisation til at være balanceret, fordi det bliver lidt for defensivt med stift. Jeg har ikke prøvet at sætte den til "frit", idet den balanceret organisation med kontraangreb har fungeret indtil videre. Mine "offensive" instruktioner er således "løb mod forsvar", "spil mere direkte" og "aflever i dybden". Det fungerer for mig fordi idet min kant(som er sat til indvendig angriber (Marco Reus)), modtager bolden, så kan han løbe imod modstanderens forsvar for så at spille min angriber eller min højrekant i dybden. Tit sker det nemlig, at modstanderens centrale forsvarsspiller skubber op for at skabe et hul bag sig.
Mine "defensive" instruktioner er derimod "vær aggressivt involveret" og "chikaner modstanderen", fordi jeg ikke ønsker at modstanderens offensive spillere skal have for meget plads. De to midtbanespillere koncentrerer sig primært om det defensive, har sat Milan Badelj og Sven Bender til hhv Dybdeliggende playmaker og felt-til-felt midtbanespiller. Dette giver også min Trequartista mere plads at operere i, når kontraangrebene først kører.
Selvfølgelig hvis jeg møder en af de lettere modstandere vil jeg gerne prøve, at dominerer kampen i lidt højere grad, hvorfor jeg tit skifter min felt-til-felt midtbanespiller med en lidt mere offensiv-tænkende midtbanespiller. Det kunne fx være den fremskudte playmaker.
Min angriber er primært sat til den fremskudte eller skarpretteren, fordi disse to er mest anvendelig til en dyb stikning fra en offensiv midtbanespiller.
Det var blot mine erfaringer, ikke ensbetydende med at de giver succes overhovedet. Smiley
« Seneste Redigering: 07 Jan 2014, 19:46 af sebbe » Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #23: 07 Jan 2014, 19:47 »

Jeg kan ikke li' at downloade taktikker min ven Wink

Kan du ikke skrive et indlæg som kan sætte en "debat" igang i stedet for, noget som jeg kan lære af/se for mig. Når du engang har tid Wink

Jamen, det kan jeg da også godt Smiley ved ikke hvornår det bliver jeg er færdig så Smiley
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #24: 07 Jan 2014, 19:48 »

Sebbe, kan du ikke lige smide et SS af din takik? Har du ikke kæmpe huller bag ved dine 2 CM'er?
Logged


sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #25: 07 Jan 2014, 20:04 »

Sebbe, kan du ikke lige smide et SS af din takik? Har du ikke kæmpe huller bag ved dine 2 CM'er?
Jo, det kan jeg da sagtens.  Smiley
Jeg synes ikke, at hullet bag ved mine 2 CM'er er stort, men det kan måske skyldes at jeg som sagt spiller på kontraer.
Mange af holdene i Bundesligaen har åbenbart svært ved at skabe kampene.
Men du får i hvertfald lige nogle SS af min taktik.



Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #26: 07 Jan 2014, 20:29 »

@ PhilipFlink: Jeg synes din balance på holdet er lidt i overkanten. Du har alt for mange spillere på support, det giver self. et mere dynamisk hold begge veje, men skaber omvendt (ud fra egne erfaringer) problemer da dine spillere skal fokusere på flere opgaver. Du har trods alt i den jeg sidder med 4! spillere med defensiv indstilling (5 med målmand) og 5 spillere med support. Kort sagt, din offensiv mangler power i min verden. En wing med offensiv ville næppe skade tror jeg eller dem begge for den sags skyld. Derudover virker din tilgang til spillet en smule? Ja, tøset undskyld mig. Hvis jeg skal tænke Arsenal mindes jeg kun at have set få gange hvor de ikke er offensivt tænkende, i hvert fald kontrollende. Den stramme orginisation tilslutter jeg mig dog, det er fremragende i fm14.

Overordnet taktisk har jeg lidt svært ved at se sammenhængen mellem dine indstillinger for holdet. Du spiller med 2 wings, men beder dine spillere om at spille smallere? Mister dine fløje så ikke sin berettigelse? Hvorfor søger dine backs ikke overlaps når i spiller smalt? Det vil jo give overtalssituationer . Du skubber også højt op, uden tvivl for at mindske rummet mellem dine kæder, hvilket burde mindske det du klager over, plads mellem forsvar og midtbane, så den sætter jeg ikke noget på.

Næste ting: Du siger Arsenal. Så tænker jeg at du kommer til at stå højt i banen, hvilket også passer fint i tråd med du klager over mål imod dig ved der er for meget plads imellem dine midtbanespillere og forsvarsspiller, hvilket vel så giver udslag i kontra mål mod dig, når du mister bolden? For at dæmme op for bolden i dybden og indlæg vil jeg foreslå dig du skifter fra målmand til Sweeper-målmand og giver ham den offensive indstilling. En målmand for en topklub bør have et vist niveau med fødderne og bør sagtens kunne udfylde den rolle selvom han ikke er super hurtig.

Rod dernæst med de personlige indstillinger for dine spillere, og vær mere specifik i hvad du forventer, især når du spiller med stram orginisation. Med det valg er der ikke meget overladt til spillerne, og de bliver mere låste, = dvs. de tænker ikke selv, så fortæl det til dem.
4-4-2 wings er sådan jeg spiller. Ikke så forskelligt fra din, jeg har blot rykket min midtbanespiller helt frem, og lader ham så falde tilbage. Det giver et bedre flow synes jeg selv, da du får en spiller som kommer fra et område til et andet, hvilket ingen af dine spillere rigtigt gør i den nuværende taktik. Midten ser skrøbelig ud ikke sandt? Der er jo en spiller mindre end på din taktik?

Her er de personlige indstillinger for Boldvindende midtbanespiller(d) og central midtbanespiller(s). Kombineret med de andre personlige indstillinger oplever jeg en god balance på mit hold. Taktikken jeg bruger har jeg brugt i snart 10 sæsoner med Roma, og jeg kan godt give jer eksempler på både gode og dårlige kampe.

Roma vs. Lazio (kampstatestik) og Lazios spillere gennemsnitlige position

Gala vs. Roma (kampstatestik)
Roma vs. Juventus (kampstatestik)

I store og dele er jeg jo tilfreds med min egen taktik, hvor jeg er dominerende selvom jeg taber. Ligesom irl kan man tabe kampe man burde vinde, det er jo det vi hader og elsker med fodbold.




Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #27: 07 Jan 2014, 20:41 »

1:

Som jeg siger har jeg prøvet mange forskellige ting, offensive kanter osv. Den formation jeg sendte dig, var bare den jeg prøvede lige pt. Det du siger med tøset er egentlig fordi jeg flere gange i spillet har oplevet at man "over power" sine indstillinger ved at vælge begge ting. Hvis jeg f.eks. går ind og siger jeg vil spille offensivt - så stiller den allerede holdet højt og giver andre ting mere "Power" - og hvis man så går ind i indstillingerne og laver ting der, bliver det nogle gange Dobbelt-op på tingene. Derfor valte jeg at starte ud med en "standard" taktik, hvor man så kan gå over til de andre ting, hvis man vil længere frem på banen i løbet af kampen.

2:

Jeg vil gerne spille smalt så der er mindre plads at presse på(Så man står kompakt), og mindre plads for modstanderen at gøre med midt på banen. Jeg har prøvet at spille med mine backs i en mere bred/offensiv indstillinger - når jeg gør det, bliver der kæmpe huller mellem backs og den midterforsvar der er ved siden af dem, og der løber modstanderen ind konstant.

3:

Måske, det er som regel ikke disse "rigtig" lange bolde de scorer på, men bare normale "små" stikninger.

4:

" Det giver et bedre flow synes jeg selv, da du får en spiller som kommer fra et område til et andet, hvilket ingen af dine spillere rigtigt gør i den nuværende taktik. Midten ser skrøbelig ud ikke sandt? Der er jo en spiller mindre end på din taktik?" Det forstår jeg ikke lige, uddyb ?

Takker for dit lange svar, nu kan du så lige tage dig tid til at svare på de ting jeg har skrevet her - haha Wink
« Seneste Redigering: 07 Jan 2014, 20:42 af PhilipFlink » Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #28: 07 Jan 2014, 20:56 »

1:

Som jeg siger har jeg prøvet mange forskellige ting, offensive kanter osv. Den formation jeg sendte dig, var bare den jeg prøvede lige pt. Det du siger med tøset er egentlig fordi jeg flere gange i spillet har oplevet at man "over power" sine indstillinger ved at vælge begge ting. Hvis jeg f.eks. går ind og siger jeg vil spille offensivt - så stiller den allerede holdet højt og giver andre ting mere "Power" - og hvis man så går ind i indstillingerne og laver ting der, bliver det nogle gange Dobbelt-op på tingene. Derfor valte jeg at starte ud med en "standard" taktik, hvor man så kan gå over til de andre ting, hvis man vil længere frem på banen i løbet af kampen.

2:

Jeg vil gerne spille smalt så der er mindre plads at presse på(Så man står kompakt), og mindre plads for modstanderen at gøre med midt på banen. Jeg har prøvet at spille med mine backs i en mere bred/offensiv indstillinger - når jeg gør det, bliver der kæmpe huller mellem backs og den midterforsvar der er ved siden af dem, og der løber modstanderen ind konstant.

3:

Måske, det er som regel ikke disse "rigtig" lange bolde de scorer på, men bare normale "små" stikninger.

4:

" Det giver et bedre flow synes jeg selv, da du får en spiller som kommer fra et område til et andet, hvilket ingen af dine spillere rigtigt gør i den nuværende taktik. Midten ser skrøbelig ud ikke sandt? Der er jo en spiller mindre end på din taktik?" Det forstår jeg ikke lige, uddyb ?

Takker for dit lange svar, nu kan du så lige tage dig tid til at svare på de ting jeg har skrevet her - haha Wink


Ingen problemer.

1: Jeg er ikke helt enig, netop fordi du har valgt den "stramme" tilgang. Havde du valgt frit ville jeg være enig.

2: Skrev du ikke noget om at dine modstanderen kom nemt til baglinjen? Hvis det er tilfældet er det vel fordi du spiller smalt og står højt?

3: Altså små stikninger lige bag forsvaret ikke?

4: Din midtbanespiller (den offensive) er hele placeret i det rum, og flytter sig ikke garenteret ikke vildt derfra når i har bolden. Han skal jo være der foran forsvaret. Hos mig søger min angriber væk fra forsvaret og bevæger sig op i hullet i stedet, dvs. han er ikke stationært placeret der, han kommer når han finder det passende. Det gør spillet mindre forudsigeligt hos mig. Derfor anbefaler jeg igen du roder med de personlige indstillinger.

Med hensyn til det skrøbelige, jamen du snakker din midtbane knækker. Det gør min ikke, selvom vi har lige mange på midten (2 spillere) og jeg spiller endda mere offensivt end du gør? Hvordan kan det være? Jeg gætter på jeg har ramt rigtig med de personlige indstillinger. Jeg følger mig i hvert fald ikke utryg omkring min midterakse.
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #29: 07 Jan 2014, 21:02 »

Ingen problemer.

1: Jeg er ikke helt enig, netop fordi du har valgt den "stramme" tilgang. Havde du valgt frit ville jeg være enig.

2: Skrev du ikke noget om at dine modstanderen kom nemt til baglinjen? Hvis det er tilfældet er det vel fordi du spiller smalt og står højt?

3: Altså små stikninger lige bag forsvaret ikke?

4: Din midtbanespiller (den offensive) er hele placeret i det rum, og flytter sig ikke garenteret ikke vildt derfra når i har bolden. Han skal jo være der foran forsvaret. Hos mig søger min angriber væk fra forsvaret og bevæger sig op i hullet i stedet, dvs. han er ikke stationært placeret der, han kommer når han finder det passende. Det gør spillet mindre forudsigeligt hos mig. Derfor anbefaler jeg igen du roder med de personlige indstillinger.

Med hensyn til det skrøbelige, jamen du snakker din midtbane knækker. Det gør min ikke, selvom vi har lige mange på midten (2 spillere) og jeg spiller endda mere offensivt end du gør? Hvordan kan det være? Jeg gætter på jeg har ramt rigtig med de personlige indstillinger. Jeg følger mig i hvert fald ikke utryg omkring min midterakse.

1:

Aha .. Synes bare det virker sådan i begge kategorier - At i år når man rører ved begge dele, at det så nogle gange giver en dobbelt-effekt in-game.

2:

Nope, det har jeg intet problem med - Det er hvis man spiller med 2 CDM'er.

3:

Korrekt, men det er som regel fordi der er 1 mand heeeelt fri bag min 2 mands kæde, hele tiden.

4:

Det er som om at mine 2 midtbane spillere tror at de skal presse den samme mand, også kommer der et kæmpe hul inde på midten - andre gange står de bare og glor i mens (Som nævnt før) der løber en mand inde foran mine forsvarsspillere.
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010