home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23304
  2 Brugere, 653 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: kyliestewart025
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2011 - hvem vinder?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2011 - hvem vinder?  (Læst 9591 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Tour de France 2011 - hvem vinder?
« : 29 Jun 2011, 23:39 »

Tour de France nærmer sig, og på lørdag skal vi igen se svedende mænd i alt for små, stramme shorts. I hele tre uger. Det bliver skønt.

Men hvem vinder løbet?

Er Contador kommet sig over Giro d'Italia? Det var ganske vist en 'let sejr' men de kørte over ustyrligt mange bjergtoppe, og senest er løbsarrangøren fra løbet på randen af en fyring, blandt andet fordi der i de senere par år har været et problem med for lange transfers fra den ene etape til den anden - det må også have kostet. Ikke i benene, men i hovedet. Jeg tror, han er træt.

Men det var han altså også i 2010, og der slog han stadig Andy Schleck, selvom han blev presset som aldrig før.

Med fire knaldhårde bjergetaper og få enkeltstartskilomet re, er der næsten lagt op til at den bedste bjergrytter vinder. Men hvem er det? Hvem vinder løbet, hvem flopper, hvem slår igennem? Diskutér alt det her.

Nogle brugere er begyndt på en optakt her på siden.

For overskuelighedens skyld håber jeg at man opretter en tråd til hver af de etaper, der er interessante nok at skrive om. Vi har et helt forum at boltre os i, det ville være så irriterende, hvis al snakken bliver holdt i én tråd.
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #1: 30 Jun 2011, 00:01 »

Jeg har lige tilladt mig at flytte tråden fra det generelle cykelforum til denne undersektion Smiley
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #2: 30 Jun 2011, 21:25 »



Dette er lørdagens etape, hvilket jo meget nemt kunne ligne en lækkerbidsken til de få klassikerryttere, som er med i Touren. Det er formentlig begrænset hvilke sprintere, som vil kunne komme med op af den sidste stigning op til mål og hvor mange kræfter det så har kostet hos de fleste.

Philip Gilbert kunne meget nemt ligne en oplagt vinder, ligesom en Alexandre Vinokourov også kunne være en rytter, som vi skal forvente at se i angreb på den stigning. Han har udtalt at han nærmest vil gøre alt for at få den gule trøje på her i hans sidste Tour de France. Hvis vi ser et samlet felt, så kunne de to nordmænd Boasson Hagen og Hushovd også være en mulighed, da vi kan forvente de hurtige folk, som Cavendish, Petacchi og Farrar formentlig ikke vil have de fornødne kræfter, da de er væsentlig svagere, når det går op ad end de to nordmænd.
« Seneste Redigering: 30 Jun 2011, 21:31 af Søgaard » Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #3: 30 Jun 2011, 21:27 »



Dette er morgendagens etape, hvilket jo meget nemt kunne ligne en lækkerbidsken til de få klassikerryttere, som er med i Touren. Det er formentlig begrænset hvilke sprintere, som vil kunne komme med op af den sidste stigning op til mål og hvor mange kræfter det så har kostet hos de fleste.

Philip Gilbert kunne meget nemt ligne en oplagt vinder, ligesom en Alexandre Vinokourov også kunne være en rytter, som vi skal forvente at se i angreb på den stigning. Han har udtalt at han nærmest vil gøre alt for at få den gule trøje på her i hans sidste Tour de France. Hvis vi ser et samlet felt, så kunne de to nordmænd Boasson Hagen og Hushovd også være en mulighed, da vi kan forvente de hurtige folk, som Cavendish, Petacchi og Farrar formentlig ikke vil have de fornødne kræfter, da de er væsentlig svagere, når det går op ad end de to nordmænd.

Er du i New Zealand eller sådan noget? Tunge
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #4: 30 Jun 2011, 21:31 »

Er du i New Zealand eller sådan noget? Tunge
Argh, så lørdagens etape Tunge Jeg er kun 3½ time foran i mit hoved Wink
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #5: 30 Jun 2011, 21:37 »

Argh, så lørdagens etape Tunge Jeg er kun 3½ time foran i mit hoved Wink

Er du da i Aserbajdsjan?
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #6: 30 Jun 2011, 21:39 »

Er du da i Aserbajdsjan?

Han skrev lige at alle problemerne er mentale!  Tunge
Logged

If you can't join them, beat them.


Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #7: 30 Jun 2011, 21:42 »

Det bliver godt med Tour de france igen i år.
Jeg tror også på Gilbert, som vinder.
Nogle, som ved hvordan Petacchis form er i år...

Vh.Blackstone
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #8: 30 Jun 2011, 22:04 »

Jeg har en fidus til Petacchi. Han sad utrolig længe med på bjergene i Giroen og er blevet virkelig stærk, når det går opad(af en sprinter at være).
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #9: 30 Jun 2011, 22:21 »

Jeg holder på Gilbert tager sejren i overmorgen Peace
Logged

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #10: 30 Jun 2011, 22:27 »

Jeg holder på Gilbert tager sejren i overmorgen Peace
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #11: 01 Jul 2011, 00:42 »

Det kan jo ikke være andre end Gilbert. Hvis han har formen, så er han en stensikker vinder. Men i øvrigt en fed start i år, jeg kan normalt godt lide en prolog, men det er fint med noget nytænkning en gang i mellem!
« Seneste Redigering: 01 Jul 2011, 00:53 af Thore » Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #12: 01 Jul 2011, 01:01 »

Det kan jo ikke være andre end Gilbert. Hvis han har formen, så er han en stensikker vinder. Men i øvrigt en fed start i år, jeg kan normalt godt lide en prolog, men det er fint med noget nytænkning en gang i mellem!

Synes sgu, at folk gør den etape hårdere end den er. Det er kun en kategori 4 stigning til sidst og jeg tror, at mange af sprinterne vil kunne være med. Jeg tror, at det bliver en Hushovd eller Pettachi, der tager den med folk som Rojas, Boasson-Hagen, Goss og Gilbert som outsidere. Jeg tror heller ikke det er utænkeligt, at folk som Cavendish eller Farrar kan blande sig, men tror ikke på, at de kan vinde.

4. etape ligger dog perfekt til Gilbert.
« Seneste Redigering: 01 Jul 2011, 01:04 af Wicked Sick! » Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #13: 01 Jul 2011, 01:16 »

Stigningen er oplagt til at angreb og derfor vil den formentlig blive kørt i et meget højt og hårdt tempo fra et par hold for at holde sammen på det, hvilket vil koste ryttere som Cavendish og Farrar mange kræfter for at bare hænge på. Hvis den bliver kørt i et mere afslappet tempo, så vil man se ryttere angribe fra højre og venstre for at tage sejren og den gule trøje. Som jeg har forstået det, så foregår spurten også op ad, hvilket ikke er ret mange sprinteres favoritafslutning. Så etapen kan meget nemt gå til en outsider, hvis man kommer samlet til mål.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2011 - hvem vinder?
« Svar #14: 01 Jul 2011, 01:19 »

Ingen tvivl om, at Gilbert er favorit, og måske også vinder, men der er skam mange andre der kan spille ind her.

Personligt er jeg ret sikker på, at klassementsfolkene ikke vil røre på sig, men alligevel, har jeg en fidus til Damiano Cunego. Han er meget eksplosiv, og hans acceleration gør, at han kan vinde. Ellers tror jeg måske Thomas Voeckler vil forsøge sig, på den afslutning, vi kan se frem til i morgen. Ingen tvivl om at Gilbert er favorit, men man skal ikke tilskrive ham sejren allerede nu, og det siger jeg som stor fan af den belgiske ardenner-konge.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010