home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 1001 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #29 The Special One V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: #29 The Special One V2  (Læst 14942 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #16 The Special One V2
« Svar #30: 14 Jun 2013, 22:18 »

Mener du ikke 2 kampe i ugen? Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #17 The Special One V2
« Svar #31: 14 Jun 2013, 22:33 »

#17 Det holder hårdt





Kampprogrammet er så tæt, at man tydeligt kan se, hvor trætte mine spillere er. Spillet flyder ikke ordentligt, og det er nogle heldige sejre vi vinder. Jeg frygter også, at det er et spørgsmål om tid før vi virkelig rammer en dårlig stime.

På den positive side har vi nu spillet os i Capital One cup finalen, hvor vi skal møde Norwich. En overkommelig opgave, og vi burde kunne hæve sæsonens fjerde trofæ den 24. februar. I FA-cuppens tredje runde trak vi Burnley, som vi slog ud med en 2-0 sejr.
I løbet af januar blev det som nævnt til to dumme pointtab mod Stoke og Everton, og henimod slutningen fik QPR vanvittig heldigt 0-0 med os. Tottenham fører altså Premier League med henholdsvis to og 4 points til City og Chelsea.

Belgisk skuffelse:

Alle FM-managere har prøvet, at have skyhøje forventninger til en spiller. Ja, bevares det sker hver gang man spiller FM. Dette var ingen undtagelse. Inden sæsonen var mine forventninger til Hazard meget høje. Han har da lavet en del assists, men det er målene jeg savner. Jeg havde forestillet mig, at han ville kunne blive en slags Cristiano Ronaldo for os. Det prædikat har han på ingen måde levet op til. Se selv nedenstående billede..


Eden Hazard

Premier League

Resultater
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #18 The Special One V2
« Svar #32: 15 Jun 2013, 01:35 »

#18 Et overblik




Jeg er nået et godt stykke frem, kalenderen skriver i hvert fald marts. Der er selvfølgelig også blevet spillet en masse kampe, og også nogen meget vigtige endda. Vi måtte desværre vinke farvel til FA-Cuppen, men det er jeg egentlig godt tilfreds med. Jeg nedprioterede den kraftigt, og det kostede et 3-0 nederlag til Aston Villa.
I Capital One Cup finalen mødte vi et stærkt organiseret og defensivt Norwich hold, som på flot vis holdt os fra at score i hele 120 minutter. Den sluttede 0-0, men vi vandt i straffesparkskonkur rencen. Dermed var sæsonens fjerde trofæ i hus.

I Premier League er der også blevet spillet en del kampe. De mest nævneværdige er kampene mod Tottenham og Manchester United. Spurs kunne intet stille op mod mine tropper, og blev sendt hjem med et 4-0 nederlag. På Old Trafford håbede jeg bare på en remis, og den fik vi. Den sluttede 2-2, som jeg efter kampen var noget utilfreds med. Vi førte nemlig 2-0 helt ind til 30 minutter før tid.

Forårets Champions League er også skudt i gang. Vi har trukket russiske Zenit, og de er aldrig nemme at bide skeer med. Vi tabte desværre også 1-0 i st. Petersborg, og det var et ubehageligt udgangspunkt for os hjemme på Stamford Bridge. Heldigvis slog Oscar og Torres til, så vi snuppede en fortjent 2-0 sejr. I kvartfinalen skal vi selvfølgelig – fristes man til at sige – møde Manchester City.



Premier League

Resultater
Logged

Neal Caffrey!

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #16 The Special One V2
« Svar #33: 15 Jun 2013, 10:24 »

Mener du ikke 2 kampe i ugen? Peace
Ikke nødvendigvis. Hvis du spiller kamp om søndagen, om onsdagen og igen om lørdagen, er det teknisk set tre kampe på en uge Smiley Men din pointe giver fin mening.
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #19 The Special One V2
« Svar #34: 15 Jun 2013, 18:45 »

#19 Slinger i Premier League valsen




Det virker lidt som om, at jeg gik på automatpilot i løbet af marts/april. Det plejer som regel, at koste dyrt. Det her var ingen undtagelse. Masser af uafgjorte og et enkelt nederlag til rivalerne fra Liverpool. Vores chancer i mesterskabskampen er altså udspillet, og det bliver nu en duel mellem Tottenham og Manchester City. Man må også give dem stor cadeaux, for de har godt nok været suveræne. MEN, jeg tager revanche næste år.

FM bliver til tider et rimelig langt spil, når der ikke er noget at spille for. Heldigvis er vi stadig en del af Champions League efter en samlet 5-3 sejr mod Manchester City. Vi vandt hele 3-0 hjemme på Stamford Bridge, hvor vi kørte dem ud ad banen. Derfor var det en formsag, at køre den hjem på Etihad. Eller, det troede jeg i hvert fald. Indenfor de første 11 minutter havde Dzeko scoret to gange. Gudskelov kom der styr på tingene, og helt ud af det blå havde både Demba Ba og Mata scoret. Så var kampen lukket, og det gjorde ingenting at Yaya Touré til sidst scorede et trøstemål. I semifinalen skal vi op mod Arsenal.



Premier League

Resultater
Logged

Neal Caffrey!

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #19 The Special One V2
« Svar #35: 16 Jun 2013, 10:00 »

Spændende. Flot præstation i CL!
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #19 The Special One V2
« Svar #36: 16 Jun 2013, 11:44 »

Spændende. Flot præstation i CL!

Tak. Smiley

Det ville være vildt med en CL-titel i første sæson crazy
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #20 The Special One V2
« Svar #37: 16 Jun 2013, 11:55 »

#20 Fantastisk!




Sæsonen er slut, og selvom der er spillet Premier League kampe, og resultaterne igen har været slingrende, vil jeg lægge fokus på Champions League.

Som sagt trak vi Arsenal i semifinalen, og det blev med hjemmekamp i første opgør. En håbløs første halvleg på Stamford Bridge resulterede i en Arsenal føring på 1-0. Heldigvis fik spillerne en ordentlig opsang, og hold da op, hvor det hjalp. Et helt forvandlet Chelsea hold udraderede fuldstændig The Gunners i 2. halvleg. På en Moses scoring og et selvmål af Mertesacker i løbet af to minutter ændrede kampen. Og for at det ikke skulle være løgn, dukkede indskiftede Torres op i overtiden, og gjorde det til 3-1.

Med det flotte resultat drog vi til Emirates med store forventninger. Disse blev dog sænket gevaldigt, da Vermaelen allerede efter halvandet minut stangede Arsenal foran, av! Heldigvis var Demba Ba ligeså god i den anden ende. Han udlignede blot 7 minutter senere. Så var det lige som om kampen døde lidt, Noget som vi i Chelsea-lejren var rigtig godt tilfreds med. Men pludselig dummede Ramires sig. Han modtog et direkte rødt for en svinsk tackling. Arsenal vågnede herefter op til dåd, og godt et kvarter før tid scorede Giroud, og bragte spænding i kampen igen. Defensiven leverede dog en pragtpræstation de sidste 15 minutter, og dermed var vi kvalificeret til Champions League finalen for andet år i træk. Det ville være ny rekord, hvis et hold vandt to år i streg.

ChL’s største overraskelse må siges at være finaledeltagelsen af tyrkiske Galatasaray, som slog mægtige FC Barcelona ud i semifinalen.



Premier League

Logged

Neal Caffrey!

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #20 The Special One V2
« Svar #38: 17 Jun 2013, 20:36 »

Uha med Gala i finalen, ligger den lige til højrebenet, skulle man tro Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #21 The Special One V2
« Svar #39: 17 Jun 2013, 20:47 »

#21 CL-finale, optakt




Årets absolut største kamp venter lige om hjørnet, og jeg kan ikke løbe fra det. Jeg er hamrende nervøs. Champions League trofæet ville kunne forvandle en middelmådig sæson til en nærmest perfekt en af slagsen. På papiret er det langtfra den bedste modstander, men Galatasaray har på vejen slået FC Barcelona, Real Madrid og AC Milan ud af turneringen, så det var bestemt ikke et hold man skulle undervurdere. Det fik spillerne også at vide mange gange i takt med, at kampen nærmede sig. Galatasarays største profiler er den tidligere Chelsea-mand, Didier Drogba, den hollandske kreatør Wesley Sneijder og altid farlige Burak Yilmaz. Alle tre er i startopstillingen.


LINE-UPS:

Galatasaray: 4-3-3: Hasagic –Sarioglu – Kaya – Nounkeu – Balta – H. Altintop – Elmander – Yilmaz – Sneijder-Amrabat –Drogba.

Chelsea: 4-2-3-1: Cech – Ivanovic – Luiz – Terry –Cole –Mikel- Lampard – Moses – Mata –Hazard –Ba.
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #22 The Special One V2
« Svar #40: 18 Jun 2013, 20:23 »

#22 Champions!




Som enhver anden finale startede kampen meget nervøst ud. Og man kan roligt sige, at vi var elendige i begyndelsen. Faktisk hele anden halvleg… Jeg var i en choktilstand, da dommeren endelig fløjtede til pause. Bagud 2-0, og spillet fuldstændig i bund. Med to scoringer havde Drogba virkelig lagt op til en tyrkisk triumf.

I pausen beordrede jeg spillerne frem af. Der var umiddelbart ingen reaktion. Galatasaray stod med 11 mand bag bolden, og det blev mere og mere frustrerende at se på. Men så rundede stadionuret 70 minutter, og så gik det ellers løs. På bare 6 minutter lavede den ellers så skuffende Eden Hazard hattrick. Pludselig var vi i front, og herfra var sejren sikret. Tyrkerne var som paralyseret, og efter 93 minutter kunne vi kalde os Champions League mestre - for andet år i træk!



Chelsea-Galatasaray
Logged

Neal Caffrey!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #22 The Special One V2
« Svar #41: 18 Jun 2013, 20:56 »

Tillykke med sejren i CL! Noget af et comeback må man sige. Wink

Jeg er hamrende nervøs.

Er du ikke Mourinho, eller hvad går der galt her? Tunge
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #22 The Special One V2
« Svar #42: 18 Jun 2013, 21:20 »

Tillykke med sejren i CL! Noget af et comeback må man sige. Wink

Er du ikke Mourinho, eller hvad går der galt her? Tunge

Tak, det var noget af et comeback, ja.  crazy

Jeg er jo egentlig bare en slags kopi med samme navn. Desuden ville jeg jo helst ikke fyres af Abramovich allerede...  Rullende Øjne
Logged

Neal Caffrey!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #22 The Special One V2
« Svar #43: 18 Jun 2013, 21:41 »

Tak, det var noget af et comeback, ja.  crazy

Jeg er jo egentlig bare en slags kopi med samme navn. Desuden ville jeg jo helst ikke fyres af Abramovich allerede...  Rullende Øjne

Ja okay, men synes ikke lige han plejer at ligne en, der er nervøs.  Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #23 The Special One V2
« Svar #44: 20 Jun 2013, 22:46 »

#23 Opgørelse af sæsonen + silly season




Sæsonen er slut, og alt i alt var det en fantastisk sæson. Resultaterne i Premier League var måske ikke imponerende, men trods alt hvad man kunne forvente af Chelsea på nuværende tidspunkt. Tredjepladsen er dog godkendt – specielt når Manchester City bare er uovervindelige. Vi vandt Champions League, som klart var sæsonens højdepunkt. Derudover blev Capital One Cuppen, VM for klubhold, Den europæiske Super Cup og Charity Shield vundet.

Selvom sæsonen var rigtig flot, så sad jeg tilbage med en fornemmelse af, at der var en god portion held med i spillet. Sådan er fodbold jo altid, men alligevel var jeg ikke tilfreds. 10 uafgjorte på én sæson i Premier League. Det var ikke helt godt nok, når man hedder Chelsea FC. Dertil kan man lægge de 5 nederlag, men det kunne trods alt ske. I størstedelen af de uafgjorte kampe dominerede vi kampen fuldstændig, Vi manglede lige at putte bolden i nettet, eller lukke af nede bag i mod slutningen. Det kunne naturligvis tilskrives koncentrationssvigt, men det var ikke min holdning.

Jeg besluttede, at lave en kæmpe udskiftning i truppen. Vi har blandt andre hentet en angriber til hele 340 millioner kroner. Angriberen hedder Lorenzo Insigne, og er hentet i Napoli. Desuden har klubben åbenbart foretaget to mærkværdige indkøb, som jeg ikke har haft indflydelse på. Til gengæld er der også blevet renset godt og grundigt ud i truppen.



Transfers
Logged

Neal Caffrey!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010