home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:28:06 Bubbles Blogkonkur... #3 - Danish Viking War...
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 678 Gæster Online.

Indlæg: 1132732 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #29 The Special One V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: #29 The Special One V2  (Læst 14922 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#29 The Special One V2
« : 27 Maj 2013, 17:29 »

#1 Bloody Hell!





Bloody Hell! Sådan lød verdens måske bedste træner gennem tidernes ord, som reaktion på The Special Ones første pressekonference i England. The Special One – bedre kendt som José Mourinho – var netop blevet ny Chelsea-træner efter vanvittig meget succes i FC Porto, hvor han i løbet af sine 2-3 år i Portugal både vandt UEFA-Cuppen(Europa League), den nationale liga to gange, pokalturneringen og ikke mindst Champions League. En ny managerstjerne var født.


Nordpå i det vestlige London sad den russiske rigmand Roman Abramovich, som for nyligt havde opkøbt Chelsea FC. Klubben var i sportslig krise, men med masser af indkøb, og en manager som Mourinho var Chelsea på vej tilbage mod toppen. Mourinho førte på fornem vis klubben til blandt andet to Premier League-titler. Kort inde i hans tredje sæson hos Chelsea valgte de to parter dog at stoppe samarbejdet. Eftersigende skulle der have været kontroverser mellem Abramovich og Mourinho, begge to gigantpersonlighede r.


Derefter hyrede Inter, Mourinho og der vandt han også nærmest alt. Den største triumf var ikke selve Champions League-trofæet, hvor Inter slog Bayern München i finalen, men da Mourinho og Inter knockoutede mægtige FC Barcelona i semifinalen, som Mourinho i øvrigt virkelig har et anspændt forhold til. Efter succesen i Inter skiftede han videre til kongeklubben Real Madrid. Han havde en noget skuffende første sæson, hvor det ”kun” blev til sejr over Barcelona i Copa del Rey. Desværre for ham, havde de tidligere i sæson lidt et svigende 5-0 nederlag til netop Barcelona. Her kogte det atter over for Mourinho og han placerede en finger i øjet på den daværende Barca-assistent Tito Vilanova, hvilket endnu engang viste Mourinhos måske eneste svaghed, Barcelona. Sæsonen efter var dog yderst tilfredsstillende. Real Madrid snuppede La Liga titlen med det højeste antal points og mål scorede. Desuden var det ren uheld, der gjorde at Real ikke endte i ChL-finalen, da man røg ud til Bayern München i semifinalen efter straffe. Mourinho fik i løbet af anden sæson endda også knækket Barcelona-koden, og formåede over flere gange at være markant bedre end rivalerne. Mourinho har som bekendt netop valgt, at stoppe samarbejdet med Real efter en skuffende sæson.
« Seneste Redigering: 05 Jul 2013, 15:19 af mathiasnh » Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Special One V2
« Svar #1: 27 Maj 2013, 17:31 »

Dette er min anden(tredje) blog på Fmfreaks.dk. Jeg håber ikke folk er alt for mætte i blogs efter konkurrencen i sidste måned og en masse nyåbnede ligeså, selvom jeg egentlig godt kan forstå det, hvis man er lidt træt.

Bloggen vil – som de skarpe læsere nok har opdaget – omhandle en ny træner i Chelsea, som har Mourinho som sit store idol. Han vil videreføre Mourinhos ideer, og blande dem med sine egne. Det kan kun blive fantastisk. Spørgsmålet er så bare om Chelsea og Abramovich kan håndtere en ny Special One.

De første ca. 40 updates bliver en blog som man kender den, hvor der bliver skrevet og fortalt om FM. Derefter vil jeg muligvis forsøge mig med et stilskifte, hvor jeg vil lægge fokus på min hovedperson, som bliver mere og mere ’Mourinho-agtig’ – flere kontroversielle ting osv.
Logged

Neal Caffrey!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 The Special One V2
« Svar #2: 27 Maj 2013, 18:55 »

Man kan aldrig få for mange fm blogs!
Følger med Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

PatrickOlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #1 The Special One V2
« Svar #3: 27 Maj 2013, 18:55 »

Kan man blive mæt af gode blogs?
Spændende om din udvikler sig til det... Potentialet er der!
Glæder mig til at læse med:)
Logged

"I think Paul Scholes is the best player in England. He's got the best skills, the best brain. No one can match him."There isn't a player of his mould anywhere in the world."  - Sir Alex Ferguson

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 The Special One V2
« Svar #4: 27 Maj 2013, 22:07 »

Fedt med noget nyt fra din side! Hvis du fortsætter stilen fra dine andre blogs, vil jeg helt klart følge med.  Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 The Special One V2
« Svar #5: 27 Maj 2013, 22:41 »

Man kan aldrig få for mange fm blogs!
Følger med Wink

Kan man blive mæt af gode blogs?
Spændende om din udvikler sig til det... Potentialet er der!
Glæder mig til at læse med:)

Fedt med noget nyt fra din side! Hvis du fortsætter stilen fra dine andre blogs, vil jeg helt klart følge med.  Smiley


Mange tak alle sammen! Smiley

Risom, denne er en smule anderledes end de andre, men vil blive lidt mere som de gamle efter ca. 40 updates Smiley
Logged

Neal Caffrey!

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 The Special One V2
« Svar #6: 27 Maj 2013, 23:12 »

Rigtig spændende blog med en fed vinkel. Glæder mig til at se hvad der sker med din nye Mourinho! Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 The Special One V2
« Svar #7: 28 Maj 2013, 07:34 »

#2 Trupgennemgang





De første dage i en ny klub er altid yderst interessante. Der er ikke nogen tvivl om, hvad målet er. Det er succes! Og det skal være med det samme, så på den kant har Abramovich ikke ændret sig. På den positive side har man en pæn pose kontanter i ryggen til at opnå successen. Helt præcist 278 millioner DKK. Det er bestemt ikke dårligt, og med de penge skulle man gerne kunne snuppe et trofæ eller to indenfor rimelig tid.
Mit umiddelbare indtryk er, at truppen egentlig sagtens kan klare sig uden indkøb. Jeg har dog øjnene på et par spillere, som ville kunne forstærke truppen, men dem vil jeg ikke afsløre endnu.
Målmænd: Chelsea besidder en verdens absolut bedste målmænd. Tjekken Petr Cech er stensikkert førstevalg, og den kan nærmest ikke diskuteres. Som reserve til Cech har vi Ross Turnbull. På nuværende tidspunkt har han vist affundet sig med den situation. Det er også værd at bemærke at talentet Thibaut Courtois er på en lejeaftale i Atletico Madrid. Han er fremtidens mand, og han bliver sandsynligvis hentet tilbage efter sæsonen.

Forsvar: I det bagerste geled er vi relativt godt besat, men en ny central forsvarsspiller står højt på min ønskeseddel. David Luiz og John Terry er i hvert fald førstevalg med Cahill som reserve. På backpladserne har vi 3-4 alsidige spillere.
Ivanovic vil også blive brugt som midterforsvar, men kommer samtidig til at rotere med Azpilicueta på højreback. På den modsatte side har vi både aldrende Ashley Cole og unge Bertrand.

Midtbane: Den er lidt svær at kategorisere fordi taktikken faktisk er en anelse offensiv. På den defensive del af midtbanen kommer især Mikel til at reagere. Spanske Romeu vil få nogle kampe, men primært i pokal-turneringerne. Som den dybe playmaker håber jeg Lampard kan brillere. Han vil ofte rotere med Ramires. Lige præcis på denne plads frygter jeg, at få lidt hovedpiner. Hverken Lampard eller Ramires er oplagte kandidater til den plads, så en ny spiller ville heller ikke være i vejen her. Som to outsidere er vi også i besiddelse af Marin og Benayoun.

De tre offensive midtbanespillere(Taktikken kommer senere) vil hovedsageligt bestå af Hazard på venstre, Mata i midten og Moses på højre. Oscar vil rotere med dem alle sammen på skift. Ramires og Lampard kan selvfølgelig også give en hånd med på disse pladser.

Angreb: Taktikken er kun med en enkelt angriber, som Torres og Demba Ba vil skiftes om, og forhåbentligt begge levere en del kasser.
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 The Special One V2
« Svar #8: 28 Maj 2013, 17:57 »

#3 Transfers og taktik





Jeg er langtfra det største taktiske geni, og har gennem lang tid bare downloadet vindertaktikkerne, købt de bedste spillere og vundet alt. Sådan ville et klassisk FM-spil køre for mig gennem de sidste to år. Men jo mere jeg tænkte over det, jo dårligere fik jeg det med mig selv. Det kunne enhver nybegynder da gøre. Inden denne blogs fødsel startede jeg med, at undersøge og forstå det taktiske aspekt i FM. Selvfølgelig har det hjulpet mig, men inderst inde føler jeg mig stadig på bar bund, når det handler om taktik. ¨

Ikke desto mindre har jeg forsøgt at brygge en Chelsea-taktik sammen. Målet var masser af mål, og en solid defensiv. Hvem vil ikke have det? Først og fremmest har Chelsea tre offensive tekniske vidundere, som taktikken skal bygges op om. Som managertype ville jeg faktisk klassificere mig som værende defensivt tænkende. Jeg hader at lukke mange mål ind, og defensiven bliver altafgørende, hvis offensiven bliver luret. Summen blev altså en rimelig offensiv taktik, men med en solid defensiv disciplin.

På transferfronten har der især glimtet en ting op. Vi har erhvervet den 19-årige Raphäel Varane fra Real Madrid for hele 200 millioner. Han har mange år foran sig, og bliver med statsgaranti en stjerne for Chelsea.


Taktik
« Seneste Redigering: 28 Maj 2013, 18:03 af mathiasnh » Logged

Neal Caffrey!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 The Special One V2
« Svar #9: 28 Maj 2013, 19:03 »

fedt du har købt Varane, har jeg selv gjort i mit spil med Man u som jeg også blogger om.
Han endte med at slå Ferdinand af, så er helt sikkert spændt på at se om han formår at slå Luiz eller Terry af!
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 The Special One V2
« Svar #10: 29 Maj 2013, 22:33 »

#4 Første tid i klubben - opsamling





Jeg hader venskabskampe, så dem vil jeg lettere elegang springe over. Den første betydningsfulde kamp var Charity Shield-finalen mod Manchester City. Min nye taktik skulle afprøves mod de forsvarende mestre. En højintens kamp sluttede 1-1 efter ordinær tid. I CS går man direkte til straffesparkskonkur rence, og her sejrede jeg 3-2. Kun Hazard misbrugte for Chelsea.

I Premier League stod jeg over for Stoke i debuten. Stoke er ikke altid nemme at spille imod. De fighter røven ud af bukserne, og venter på en heldig dødbold på et tidspunkt. Men meget overraskende bankede vi Stoke hjem til Britannia med en 4-0 sejr. Kampen efter var igen mod City, og her blev vi spillet ud af banen og var heldige med kun at tabe 1-0.

Så stod den på Atletico Madrid i den europæiske Super Cup. Endnu engang skulle der straffespark til at afgøre kampen, og endnu engang sejrede vi. Andet trofæ var dermed sikret. Det gav ligesom ro i sjælen og en tro på, at det nok skulle lykkedes. Desværre endte vi i en halvdårlig periode i Premier League, hvor vi tabte 1-0 til Spurs, og spillede 0-0 med både Sunderland og Aston Villa. Heldigvis tog vi også en flot 4-1 sejr mod Everton, som atter hævede moralen. 

I ChL har vi trukket en utrolig nem pulje, hvilket er lækkert, da vi så kan spare spillere i det tætpakkede kampprogram. To kampe er spillet. Vi slog FC Nordsjælland 4-0 og Benfica 3-0.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med den første tid i klubben. Spillerne har, skulle lære den lidt anderledes taktik. Vi er ubesejret i 6 kampe, og har endda ikke lukket mål ind i 305 minutter. Dog er jeg lidt utilfreds med allerede, at have indkasseret to nederlag i PL


Stillingen

Kampe
Logged

Neal Caffrey!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 The Special One V2
« Svar #11: 29 Maj 2013, 22:35 »

Hvorfor spiller du FMC? Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 The Special One V2
« Svar #12: 29 Maj 2013, 22:49 »

Hvorfor spiller du FMC? Smiley

Godt spørgsmål. Da jeg startede det her spil op, havde jeg ingen idé om, at ville blive til en blog. Det skulle bare gå hurtigt, og godt. Jeg må indrømme - nu hvor jeg er en del længere henne - at jeg har fortrudt det. Jobmulighederne bliver færre...

Hvis bare der var en FMC til FM Normal tool...  Peace
Logged

Neal Caffrey!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 The Special One V2
« Svar #13: 29 Maj 2013, 22:52 »

Godt spørgsmål. Da jeg startede det her spil op, havde jeg ingen idé om, at ville blive til en blog. Det skulle bare gå hurtigt, og godt. Jeg må indrømme - nu hvor jeg er en del længere henne - at jeg har fortrudt det. Jobmulighederne bliver færre...

Hvis bare der var en FMC til FM Normal tool...  Peace

Hmm okay. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5 The Special One V2
« Svar #14: 31 Maj 2013, 14:11 »

#5 Second half winners





FM-datoen har rundet 20. oktober, og gennem mange kampe tegner sig der et mønster. Chelsea scorer ikke i første halvleg, hvorimod der bliver scoret rigeligt med mål i anden halvleg. Det har jeg alligevel ikke oplevet før, og mine taktiske og generelle FM-skills er ikke gode nok til at forstå hvorfor. Men jeg lader bare billederne tale for sig selv:



Birmingham-Chelsea

Chelsea-QPR

Chelsea-Everton

Wigan-Chelsea
Logged

Neal Caffrey!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010