home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 817 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  For Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: For Danmark  (Læst 32162 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
For Danmark
« : 17 Nov 2013, 10:02 »

AAB
|| FOR DANMARK ||

Det er meget, meget sjældent, at jeg spiller i Danmark i Football Manager, men nu er det på tide, og jeg har valgt AaB som mit hold. AaB har altid været mit favorithold i Danmark.

AaB har ikke mange midler at gøre godt med, men klubben er gode for at bringe deres unge spillere i kamp. Førsteholdstruppen har hele ni spillere, som er hjemmeavlet i klubben, mens hele truppen - bortset fra lejesvend Rasmus Jönsson - kommer fra Danmark. Det er en tendens, som jeg agter at følge. Derfor har jeg lavet en regel til det her spil: Der må kun købes danskere.

AaB har flere spændende unge spillere fra start af. Der er selvfølgelig Kasker Kusk og Nicolaj Thomsen, som allerede er etablerede førsteholdsspillere, men som stadig kan udvikle sig til endnu større spillere, og på reserveholdet håber jeg på at kunne få det bedste ud af Lukas Spalvis, Jakob Blåbjerg, Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann og Christian Rye. Spalvis er desværre ikke dansker, men han skal alligevel have chancen for at blomstre i klubben. Ydermere har Jannik Pohl på U19-holdet også et fint potentiale.


Den fulde førsteholdstrup ser således ud.

Så målet er at se, hvor langt jeg kan bære det ved kun at købe danskere og udvikle egne spillere fra ungdomsrækkerne. Sæt i gang!
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #1: 17 Nov 2013, 10:11 »

Jeg læser med. Det er en skam at Andreas Bruhn er vurderet til at være CM, når han er kantspiller i virkeligheden, især når man tænker på hvor stærke AaB er centralt.
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: For Danmark
« Svar #2: 17 Nov 2013, 10:38 »

Spændende med en blog om AaB. Jeg nyder altid at læse blogs fra de danske liga'er, og AaB er bestemt en spændende klub. Er spændt på at se dig udvikle dine egne talenter og håber du gør ekstra meget ud af dette aspekt i spillet.

Dog bryder jeg mig ikke om reglen om kun at købe danske spillere - det fjerner lidt realismen, men mon ikke jeg nok overlever det.  Thumbs Up
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #3: 17 Nov 2013, 11:39 »

Jeg læser med. Det er en skam at Andreas Bruhn er vurderet til at være CM, når han er kantspiller i virkeligheden, især når man tænker på hvor stærke AaB er centralt.

Okay, det vidste jeg ikke. Men han kan jo også fungere på kanten, hvis det skulle være. Smiley

Spændende med en blog om AaB. Jeg nyder altid at læse blogs fra de danske liga'er, og AaB er bestemt en spændende klub. Er spændt på at se dig udvikle dine egne talenter og håber du gør ekstra meget ud af dette aspekt i spillet.

Dog bryder jeg mig ikke om reglen om kun at købe danske spillere - det fjerner lidt realismen, men mon ikke jeg nok overlever det.  Thumbs Up

Jeg går meget op i udviklingen af mine unge spillere. Og med hensyn til min regel, så er det også for at holde motivationen oppe, at jeg kun køber danskere. Jeg kan hurtigt gå død i det ellers. Smiley
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: For Danmark
« Svar #4: 17 Nov 2013, 13:53 »

Plejer altid at nyde dine blogs, så jeg følger med!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #5: 17 Nov 2013, 16:00 »

Plejer altid at nyde dine blogs, så jeg følger med!

Dejligt!  Thumbs Up
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #6: 17 Nov 2013, 16:02 »

AAB
|| FOR DANMARK ||

KUSKEN JAGES VILDT // 3. juli 2013

Kasper Kusk er en af holdets største profiler, og det ville være skidt, hvis vi skulle af med ham. Desværre har den lille kreatør en frikøbsklausul på £500.000, og flere klubber har set sig lune på ham. PSV, West Ham og Norwich er blandt de interesserede klubber, men jeg vil gøre alt, hvad jeg kan for at holde på Kusk, og derfor har jeg tilbudt ham en kontrakt, som vil give ham en stor lønforhøjelse.

En af klubbens store helte, Thomas Augustinussen, skifter til Leeds efter nytår. Jeg ville gerne beholde ham, men med kontraktudløb til nytår, og hans alder taget i betragtning, kunne jeg ikke give ham en højere løn, som han ønskede.

Ind i klubben er kommet den 16-årige Michael Bonde, som virker som en spiller med potentiale i. Han er hurtig og har flair og kan blive en god fløjspiller for klubben i fremtiden.
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #7: 17 Nov 2013, 16:20 »

Følger selvfølgelig med, det er sjældent folk blogger om AaB, så du har helt sikkert en læser her!

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kan du finde en regen så tidligt? Smiley
Logged

[Min signatur er for stor]

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #8: 17 Nov 2013, 16:48 »

Følger selvfølgelig med, det er sjældent folk blogger om AaB, så du har helt sikkert en læser her!

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kan du finde en regen så tidligt? Smiley

Hvis han har slået til at der skal tilføjes spillere i klubber uden ved start, så dukker de op.. har selv i mit seneste BIF save 2 drenge med 4½ stjerner fremtidigt fra start... tilføjer lidt spænding :p selvom jeg tror det er ret tilfældigt hvad der dukker op.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #9: 17 Nov 2013, 19:49 »

Følger selvfølgelig med, det er sjældent folk blogger om AaB, så du har helt sikkert en læser her!

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kan du finde en regen så tidligt? Smiley

Det var Allan Gaarde, der fandt ham til mig, så jeg ved det ikke. Wink
Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #10: 17 Nov 2013, 19:59 »

Hvis din blog holder niveau som sædvanligt læser jeg klart med Opstemt

Samtidig spændende at se hvor langt du kan drive det med et ungt AaB hold.

Så som den atypiske nordjyde følger jeg altså stadig med selvom det ik omhandler Vestegnes drenge  Peace
Logged

manchester-mikkel
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For Danmark
« Svar #11: 17 Nov 2013, 20:16 »

Jeg kan anbefale at hente Ronnie tilbage! Han kan hentes på fri efter 1. sæson. Jeg læser med! har selv spillet 3 sæsoner med hjerte klubben AaB!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #12: 18 Nov 2013, 09:58 »

AAB
|| FOR DANMARK ||

KUSK FORLÆNGER – MEN AAB SKUFFER I EUROPA // 25. juli 2013

Kasper Kusk valgte at forlænge sin kontrakt med klubben til stor glæde. Vi modtager stadig bud på omegnen af to millioner pund fra Premier League-klubber, men det bliver gang på gang afvist. Kusk har sat sin underskrift på en kontrakt, der løber til slutningen af 2017. Hans løn lyder på £4.000 om ugen.
FREDERIKSEN
KUSK
THOMSEN - AUGU - RISGÅRD - WÜRTZ
AHLMANN - NIELSEN - THELANDER - DALSGAARD
LARSEN


Min line-up i mit holds flotte, men
meget ineffektive, præstation i Norge

Det var de gode nyheder. Nu de dårlige. Vi er ude af Europa League efter to frustrerende opgør imod norske Strømsgodset. Vi formåede at tabe 1-0 i Norge trods et kæmpe overtag i spil og chancer. Værterne have tre afslutninger, mens vi havde 24 forsøg mod det norske mål, heraf tre åbne chancer og fem halve. Det var altså ganske enkelt helt utroligt, at vi formåede at tabe kampen.

Vi skulle dog bare fortsætte takterne, og så var jeg sikker på, at vi nok skulle komme komfortabelt videre i turneringen, men da Strømsgodset scorede to hurtige mål inden pausen i Aalborg og tog en pauseføring på 2-0, lå det videre avancement langt væk. Men fra minut 49 til 64 scorede vi hele tre gange, og nu var billetten til næste runde ikke længere så langt væk. Thomsen og Frederiksen, sidstnævnte to gange, var målscorerne. Desværre havde vi ikke samme skarphed i slutminutterne, og Strømsgodset gik videre på reglen om udebanemål.

STRØMSGODSET - AAB 1-0 || AAB - STRØMSGODSET 3-2

Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #13: 18 Nov 2013, 17:05 »

AAB
|| FOR DANMARK ||

AAB FRUSTRERER STADIG // 19. august 2013

Det tidlige exit i Europa på baggrund af ufattelig ineffektivitet gjorde ondt på ålborgenserne, og årets ligastart har også vækket frustrationerne i Nordjylland.

Vi lagde ud med et opgør imod mestrene fra FCK. Vi holdt gæsterne fra store chancer igennem stort set hele kampen, men deres mål efter 21 minutter endte med at give dem sejren. Vi var bedst og burde have fået mere ud af kampen. Kasper Kusk var blandt vores bedste og var med til at skabe ravage i FCK-defensiven med fire nøgleafleveringer.

Kusk var ikke med, da vi i næste ligakamp vandt 2-0 i Esbjerg. 19-årige Andreas Bruhn tog over, og han var manden, der lagde op til Augustinussens mål kort før pausen. Anden halvleg var knap fløjtet i gang, før Frederiksen udbyggede føringen.
STILLINGEN
- Oprykkerne fra Viborg har vist tænder
og fører ligaen. Thomas Dalgaard har
nettet seks gang for jyderne.

Men siden har vi efter hver kamp forladt grønsværen med en bitter smag i munden – og det er til trods for, at vi ikke har tabt. Vi fik 0-0 imod Vestsjælland, men vi burde have scoret, da vi dominerede fuldstændig. Vi burde have gjort mere med vores boldbesiddelse, som vi havde i 68 % af kampen. Würtz og Augu havde intet mindre end 275 afleveringer til sammen, hvilket siger alt.

Herefter har vi to gange mistet fokus i slutminutterne. To mål fra Frederiksen havde bragt os på 2-1 hjemme imod OB, men i kampens sidste minut faldt en udligning. Senest formåede vi at smide en 3-1-føring med 20 minutter igen, da vi gæstede Farum Park. Med fem åbne chancer imod Nordsjællands to burde vi have taget alle tre point. Thomsen og Kusk havde flotte præstationer med henholdsvis to mål og to assists.

AAB - FC KØBENHAVN 0-1 || ESBJERG - AAB 0-2 || FC VESTSJÆLLAND - AAB 0-0 || AAB - OB 2-2 || FC NORDSJÆLLAND - AAB 3-3
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For Danmark
« Svar #14: 18 Nov 2013, 20:41 »

AAB
|| FOR DANMARK ||

AAB FORTSÆTTER UBESEJRET STIME // 2. september 2013

Kasper Kusk: Otte assists i ni kampe

Jeg ville ønske, at jeg kunne sige, at det var blevet til tre sejre ud af tre mulige siden sidst, men det har FC Midtjyllands Sisto ødelagt ved at udligne vores 2-1-føring langt inde i overtiden. Rasmus Würtz havde kort forinden haft muligheden for at lukke kampe på et straffespark, hvorfor frustrationen var endnu større over pointtabet.

Men efter 2-2-kampen imod midtjyderne har vi vundet to kampe imod OB og Brøndby. Først fik OB sig en sæk på 4-0 i pokalturneringens anden runde efter en storslået optræden af Kasker Kusk, som lagde op til tre af målene. Ahlmann, Nielsen, Augustinussen og Wichmann var målscorerne.

Fire dage senere gæstede Brøndby Nordjyske Arena, og efter en sløj første halvleg, hvor sjællænderne burde have bragt sig foran, rykkede jeg lynhurtige Henrik Dalsgaard fra højre backen og op på højre fløj. Der skulle gå mindre end ti minutter, før det gav pote, da Wichmann spillede Dalsgaard i dybden. Dalsgaard scorede og blev matchvinder, og vi er nu ubesejrede i de sidste syv kampe.

Og så kan vi endegyldigt fejre, at Kasper Kusk bliver i klubben, efter transfervinduet er smækket i. PSV prøvede ellers med et sidste forsøg på £3.800.000, men vores talisman skal ingen steder. For en talisman, det har Kusk i den grad vist sig at være. Det er blevet til otte oplæg i ni kampe for den 21-årige kreatør.

AAB - FC MIDTJYLLAND 2-2 || AAB - OB 4-0 (POKAL) || AAB - BRØNDBY 1-0
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010