home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 671 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Il Destino
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Il Destino  (Læst 7690 gange)
Fernando
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #15: 23 Sep 2010, 19:43 »

Kan rigtig godt lide dit klubvalg glæder mig også til, at se hvordan du vil gøre det i EL.
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #16: 23 Sep 2010, 20:16 »

Kigger med Smiley

Du plejer jo at skrive meget godt Wink
Mange tak

Kan rigtig godt lide dit klubvalg glæder mig også til, at se hvordan du vil gøre det i EL.
Tak, dog må jeg skuffe dig da jeg ikke spiller med sommer update, da jeg føler det fjerner lidt af realismen. Dermed spiller Sampdoria ikke i europa Smiley
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #17: 23 Sep 2010, 20:20 »

nå så øv, men glæder mig stadig til, at se havd du kan udrette med Sampdoria da de har en spændene trup.
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #18: 24 Sep 2010, 15:43 »


Il Destino

22.06.09 – Genova
Regnen hamrede hårdt ned på taget, som modigt strittede imod. Han prøvede at fjerne fokus fra larmen, og over på det vigtige. Men det syntes ikke muligt, og han opgav til sidst. Rejste sig fra stolen og lagde skrivebordet bag sig, og satte sig i stedet ned i hans nedslidte gamle sofa. Den var placeret i hjørnet under det ene af de tre vinduer, som der var i hans taglejlighed. Da han tændte fjernsynet lyste det mørke rum op. Men udsendelsen interesserede ham ikke, så han rettede fokusset imod vinduet over ham og regnens trommen.

Slagene mod ruden, skaber en høj lyd.  En høj og umenneskelig lyd, der brager hver gang regnen slår ned på ruden. De slår ned som en bomber der når sine uskyldige mål. Men han er trofast, og bliver. Tankerne begynder at kredse, og vikler sig ind i et hans tankespind, som bliver værre og værre. Uoverskueligt og forvirrende. Langsomt glemmer han fjernsynet, og lader sig bare flyve med. Ned af den ene tanke efter den anden. Et mønster uden ende, som en perfekt metafor på hans indviklede liv.

Klask.
Klask.
”Slagene mod ruden skaber en rytme…”
Klask.
Klask.
”En på samme tid beroligende og foruroligende rytme, som fanger og betager ham”
Klask.
Klask.
Klask.

Nærmest som en march slår de ned, med et fast mellemrum ”klask klask”. Minderne kommer frem, og indre billeder af soldater marcherende, vækker hans følelser. Han mærker minderne komme frem. Minderne om den svære tid. Tiden han prøver at glemme. Tiden hvor hans far var på ferie. De havde tit fortalt at han ville komme hjem. Det gjorde han også, tidligere end forventet – i en kiste. Sorgen overmandende ham igen, og han mærkede tårerne trille ned af de trætte kinder, som måtte overgive sig og lade vandet fosse ned.

Langsomt kom det syn, som lige havde svigtet ham tilbage. Han kiggede rundt langsomt prøvende at få kontrollen. Den kontrol han aldrig havde haft. I vindueskarmen stod hans eneste minde fra faren. Fem små legetøjssoldater. Stående på en række, marcherende fremad. Men også de var på vej ned. Han kunne se det før han kunne nå at reagere. Vinden pustede dem det sidste stykke udover kanten. - Ned i afgrunden.


Step by step, heart to heart, left right left
We all fall down like toy soldiers
Bit by bit, torn apart, we never win
But the battle wages on for toy soldiers
Eminem

Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Destino
« Svar #19: 24 Sep 2010, 17:06 »

Det lover godt! jeg elsker dine blogs Wink!
Logged

Kolo Abib Touré

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #20: 24 Sep 2010, 20:03 »

Det lover godt! jeg elsker dine blogs Wink!
Tak for det Smiley
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #21: 25 Sep 2010, 16:20 »


Endelig nyt fra Genova, ny træner fundet!
27.06.09 – La Gazzetta dello Sporto
Efter næsten en hel uge uden den mindste form for lyd fra Sampdoria, kunne klubben i dag, seks dage efter fyringen af Luigi Delneri, præsentere en ny træner. Dette skete kl. 11.00 på et pressemøde I klubbens pressecenter. Hele den italienske presse og noget af den internationale var mødt op for at få et blik af Sampdorias nye træner.

Præcis kl. 11.00 åbnede døren til presserummet sig, og to personer gik ind til en hungrende presse. Mens blitzene blitzede om kap, satte dagens to hovedpersoner, sig ned på de to stole som var sat frem til lejligheden. Ved siden af bestyrelsesformand Riccardo Garrone, var det ikke som mange havde forventet Walter Novellino, men i stedet var det Attilio Lombardo, som satte sig.


For mange var det derfor et større chok, da nyheden om dagens ansættelse kom ud til omverdenen. Den 43-årige italiener, som tidligere kun har arbejdet som ungdomstræner og talentspejder i netop Sampdoria, og som manager i mindre italienske klubber, skal nu styre Genova holdet, med henblik på at skabe et nyt og stærkere Sampdoria.

Netop kendskabet til truppen og klubben skulle vise sig at være meget vigtigt for klubben, da den skulle vælge en ny træner. Lombardo er ikke en typisk Serie A træner, da han ikke har meget erfaring, men alligevel er han blevet valgt foran store navne såsom Walter Novellino og Didier Deschamps, der begge skulle have været interesserede i jobbet på Luigi Farrari.

Riccardo Garrone havde følgende at sige, ved pressemødet i dag: ”Vi går en ny fremtid i møde her i klubben, hvilket betyder at vi går ind i en ny fase af klubbens historie. Vi har valgt at tage chancen med at ansætte en ny stab som har deres store styrker i talentarbejdet. Et arbejde som kommer til at være i fokus her i klubben, da vi simpelthen ikke har midlerne til at omkøbe store stjerner. Derfor bliver vi nød til at satse på talentarbejdet.

Her kommer dagens offentliggørelse af vores nye træner, Attilio Lombardo, ind i billedet. Han har tidligere været ansat i klubben som talentspejder og ungdomstræner. Senest har han været ude og prøve sig selv af som manager i mindre klubber, og vi mener nu at Attilio er den rette mand til jobbet, da han kender alt til de fleste talenter i Italien, og samtidig er rigtig dygtig taktisk.

Jeg og hele bestyrelsen er derfor sikre på, at Attilio er den rette mand til jobbet, og at vi går en stor og gylden fremtid i møde. Hvor vi forhåbentligt kommer ud i Europa.”


Reaktionerne på dagens ansættelse, har været delte. Men størstedelen af fanskaren har valgt at tage positivt imod den nye træner, som spillede i klubben i fem sæsoner. Fælles for alle er det dog, at de håber de sidste linjer af Garrones tale holder stik, og klubben går en gylden fremtid i møde.


Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Il Destino
« Svar #22: 25 Sep 2010, 16:29 »

Rigtig godt klubvalg. Havde selv et kanon save med Sampdoria på et tidspunkt. Jeg ser frem til mere.
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #23: 25 Sep 2010, 17:59 »

Rigtig godt klubvalg. Havde selv et kanon save med Sampdoria på et tidspunkt. Jeg ser frem til mere.
Mange tak, jeg er også selv meget optaget af spillet ligenu, og glemmer næsten at tage ss og skrive updates Tunge
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #24: 26 Sep 2010, 11:26 »

Il Destino


29.06.09 – Genova
Ultras Tito Cucchiaroni
Han mærkede den vågne tilstand komme nærmere, men prøvede forgæves at kæmpe den ulige kamp for at blive i søvnens ubetydelige verden, bare lidt længere. Langsomt drejede han sig, bevidst prøvende ikke at åbne øjnene, da det ville være dødsstødet. Idet han havde drejet sig opfangede hans ører en svag ringen. Irriteret satte han sig op og kiggede rundt efter telefonen, som ganske rigtigt lå vibrerende i hans slidte cowboybukser.

Frustreret måtte han rejse sig, og rode rundt i lommerne for at finde sin slidte Nokia telefon. Navnet på displayet fik dog frustrationen til at forsvinde med det samme, og spændingen til at stige. Med en lettere rysten fik han trykket på knappen og fremstammet sit navn;

-”Det er Fran..”

-” Tænd fjernsynet!, og mød os kl. 12.00, ved... ved… ”stedet”…”

-”Hvad er der sket?!” nåede han lige at få fremstammet inden stemmen i den anden ende, forlod røret og lod kun den ensformige lyd tilbage der indikerer at et opkald er slut, være tilbage. Længe stod han og holdt telefonen op til sit øre i håb om, at personen ville komme tilbage og give ham flere informationer. Men personen kom ikke tilbage, så han måtte ligge telefonen fra sig og begynde at tage sit tøj på.

Efter længe at have lyttet til nyhedsoplæserens monotone stemme, opgav han at vente på at de ville komme til den nyhed, han lige havde fået et nys om. Så han fandt sin laptop op og tændte den, mens han bevægede sig ud i køkkenet og tændte for hans espressomaskine, som hurtigt sendte den fortryllende duft af nybrygget kaffe ud i hele bygningen.

Med kaffekoppen i hånden satte han sig bag sin computer, og fandt deres hjemmeside frem, og loggede hurtigt ind som Ultra_Fran. Efter at have været igennem de forskellige sikkerhedstjek og ekstra koder, kunne han endelig komme ind. Overskriften på det øverste emne, fik ham til at sluge sin kaffe i et hug, med store smerter til følge, men det interesserede ham ingenlunde. Nu var der vigtigere ting på spil. Det var deres fremtid der stod på spil. Deres - Il Destino

Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #25: 29 Sep 2010, 15:40 »


Transfervinduet er så godt som overstået i Italien, hvad er der sket i klubberne?
31.08.09 – La Gazzetta dello Sporto
Efter en måned i spidsen for Sampdoria, har den nye træner Attilio Lombardo haft god tid til at sætte sit præg på hele klubben, og i særdeleshed på førsteholdet. Der gik ikke mange dage før de første spillere, begyndte at gå ud og ind af svingdøren. Nu er spørgsmålet bare, er klubben kommet forstærket ud af vinduet?

Transfervinduet har været lidt som at gå ind i en dør for Sampdoria, som ikke har fået de spillere som man var ude efter, og har i stedet måtte tage til takke med andre alternativer. Store navne som Tranquillo Barnetta og Yannick Djaló skulle efter signe, have været tæt på at skrive under i Genova, men så alligevel taget til andre klubber.

Underligt nok var det ikke spillere, som Lombardo først var ude at sikre. Allerede tre dage efter sin ansættelse, hentede han tre trænere ind i sin stab, hvoraf to har deres forcer i at arbejde med unge talenter. Disse er Marco Rota og Maurizio Gorgiat, mens den sidste Gian Nicola Bisciotti har sine forcer i det taktiske arbejde. Men ikke nok med at man hentede to dygtige ungdomstrænere, så skiftede Lombardo også ud i sin stab af talentspejdere, så han nu har rådighed over ni dygtige spejdere.

Disse ændringer i staben omkring holdet, tyede på at klubben ville satse på unge spillere. Noget der også viste sig at være rigtigt. Hele syv ungdomsspillere blev hentet til ungdomsafdelingen, hvor de skal spille de første år på klubbens ungdomshold. Men ikke nok med det, så blev der også sikret tre unge spillere på en kontrakt efter indeværende sæson. Først sikrede man sig det georgiske talent Jano Ananidze, som kommer fra Sparta Moska. Derefter sikrede man sig det brasilianske backtalent Dodö. Mens man til sidst sikrede sig en ungarsk angriber fra Liverpool, ved navn András Simon.

Efter at have sikret sig de kommende talenter, ændrede Lombardo sit fokus, og begyndte at koncentrere sig om førsteholdet, og dets mangler. Der gik da heller ikke længe, førend han kunne præsentere sine første forstærkninger. Efter at have set rivalerne fra Genoa snuppe angrebstalentet Djaló for næsen af sig, måtte Lombardo lede efter en anden angriber til klubben. Denne fandt han langt nede i de italienske rækker. Det var derfor overraskende for det meste af fodboldverdenen, da Sampdoria først i august, kunne præsentere Roberto Palumbo, som ny spiller i klubben.

Palumbo er en spiller som kan en masse, men som har en noget skrøbelig fysik.  Alligevel har man valgt at satse på ham i Sampdoria, hvor han skal være reservespiller, efter Pazzini og Cassano. Han kan også spille på kanten, hvis man bliver ramt af skader. Efter at have sikret sig en spiller til angrebet, gik man på jagt efter spillere til den noget usikre defensiv. Her vurderede man at der skulle mindst to forstærkninger til. Disse to blev fundet langt mod nord, i henholdsvis Tyskland og Danmark. Lukas Sinkiewicz blev hentet i Bayern Leverkussen, mens Mathias Jørgensen, også bare kaldt ”Zanka”, blev hentet hos de danske mestre FC København. Begge spillere er købt til at forstærke bredden i defensiven, og muligvis blive startspillere.

Efter først angrebet og derefter defensiven var blevet forstærket, var turen kommet til midtbanen. Her blev hele tre forstærkninger hentet.  Først blev den noget ukendte Milan Badelj hentet i kroatiske Dynamo. Den tyveårige midtbanespiller, er købt til den kreative plads på midtbanen. Derefter hentede man en ung portugiser i Sporting. Adrien er navnet på denne spiller som af bygning og spillestil, minder meget om holdets store stjerne Angelo Palombo. Han er bare nogle år yngre, og har mulighed for at blive ligeså god. Det sidste indkøb til midtbanen og holdet i det hele taget, blev lavet to dage før vinduet lukkede. Ind kom det store skotske talent fra Rangers, John Fleck, som forhåbentlig kan blive fremtidens mand på venstre fløjen og i angrebet.

Efter indkøbende kom tre spillere i overskud. Første mand der blev sendt af sted, var den 33-årige italiener Daniele Franceschini, som kom i overskud på midtbanen, og da Parma stod klar med en check på fem millioner var man ikke længe om at sige ja tak. Derefter blev Stefano Lucchini sendt af sted til Frankrig. Nærmere bestemt til Lyon, hvor storklubben stod klar med 20 mio. Et tilbud som man ikke kunne sig nej til, hvorefter Lucchini tog turen til det franske. Til allersidst blev det unge talent på midtbanen Andrea Poli, sendt af sted på en lejekontrakt til Empoli, hvor han formodes at kunne få mere spilletid end på den stærke midtbane i Sampdoria.

Dermed kan man gøre status i Genova, og kigge tilbage på et vindue hvor klubben er kommet stærkere ud, på mindst en kant. Nemlig i ungdommen, mens førsteholdet er blevet mere bredt. Man stadig mangler de store individuelle stjerner som kan afgøre tætte kampe, samt en klasseforsvarer. Alligevel kan fansene se frem på en spændende sæson, hvor klubben med lidt taktisk snilde, kan spille sig op på de europæiske pladser.

Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Il Destino
« Svar #26: 29 Sep 2010, 15:55 »

God update Smiley

Glæder mig til, at hører når du kommer i gang med ligaen.

Kan jeg btw se et SS af de samlede transfers?
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #27: 29 Sep 2010, 16:06 »

God update Smiley

Glæder mig til, at hører når du kommer i gang med ligaen.

Kan jeg btw se et SS af de samlede transfers?
Mange tak CP Smiley

- Selfølgelig her
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Destino
« Svar #28: 29 Sep 2010, 17:15 »

God update Smiley.
Glæder mig til og se hvordan John Fleck klarer sig i Italien.
Logged

Kolo Abib Touré

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #29: 29 Sep 2010, 20:00 »


Mine tanker om: - Taktikken
Så blev det tid til at offentliggøre et nyt tiltag her i bloggen. I et led af mine bestræbelser på at lade jer komme med hele vejen rundt om mit spil, tager ”mine tanker om:” i dag sin spæde start. Her vil jeg fortælle jer, læserne, om ting i mit spil, som man ellers ikke lige kommer omkring. Det kan være alt fra mine tanker om økonomien, truppen og til som nu taktikken.

I denne første omgang af ”mine tanker om” skal vi se på mine taktiske overvejelser her i Sampdoria. Vi er netop startet på første sæson, og derfor har jeg også gjort mig nogle tanker omhandlende, hvordan jeg vil have spillerne til at spille. I denne lille artikel vil jeg komme ind på følgende; Formationen, dødbolde samt mit mål med taktikken.



Formationen
Da jeg overtog klubben, og skulle til at tænke nogle taktiske tanker, var mit primære mål at lave den bedst mulige taktik med de spillere jeg havde til rådighed. Derfor faldt valget, på det noget ”kedelige” og sikre valg, - en helt normal 4-4-2. Dette er valgt primært, fordi jeg mener at det vil være det bedste for holdet. Samtidig er det forhåbentlig den taktik, som skal fører klubben frem til store trofæer og stor hæder.

De fire bagerste står som udgangspunkt fladt på en linje, men da mine backs er nogenlunde offensivt, går de ofte med frem i overlaps, og slår indlæg. Af de to midterste forsvarere, spiller den ene som en meget begrænset forsvarspiller, der skal samle lange bolde op. Den anden er mere med i det opbyggende spil, og kan gå med op får at skabe overtalssituationer . Hele forsvaret står på hjemmebane og mod dårligere hold, højt på banen og spiller samtidig på offside. På udebane står de noget længere tilbage, ligesom de to backs har en mere begrænset rolle.

Midtbanen består logisk nok også af fire spillere, som har meget forskellige roller. Alligevel har de noget tilfælles, - de binder tilsammen, hele holdet sammen. Hvis vi starter med fløjene, har de stort set frie roller så længe vi spiller på hjemmebane. Her skal de bare koncentrere sig om at producere chancer, til de to angribere. Derfor er de begge meget offensive, men har stadig lidt defensive pligter, dog er deres opgaver primært offensive. På midten spiller jeg med en defensiv oprydder, i form af holdets stjernespiller Angelo Palombo. Han sikrer holdet imod at blive ramt af kontraangreb, mens han selv kan skabe noget stort med sine knivskarpe afleveringer. Ved siden af ham spiller for det meste, nyindkøbet, Milan Badelj. Han ligger langt tilbage i banen, og kan med sit overblik vælge hvilke af de fire offensive spillere, han vil spille. Han er derfor holdets offensive idémand, samtidig med at han også selv kan afslutte.

Sidst men slet ikke mindst, har holdet sine to store angrebsstjerner i front, - Pazzini og Cassano. Disse to er spillerne, som skal sikre de afgørende scoringer. Cassano går ofte ned i banen for at modtage bolden, mens Pazzini er den oplagte målscorer, som ligger inde i feltet og lurer på chancerne. Begge spillere har ingen defensive pligter, men skal bare koncentrere sig om at score mål, samt lave et højt genpres hvis bolden mistes højt på banen.

Dødbolde
Dødbolde er der ikke gjort så meget ud af i taktikken. Men vi går da alligevel efter at få scoret et par mål på den konto. Modstanderne kan dog hurtigt lurer taktikken, men hvis det sker, må vi bare ændre i den. Selve taktikken er meget ligetil. Jeg sender konsekvent to af mine hovedstærke spillere imod forreste stolpe, hvor de skal heade på mål, eller sende den videre til andre spillere i det bagerste ende af straffesparksfeltet .

Dette har indtil videre virket nogenlunde på hjørnespark, mens det ikke rigtig har virket på frispark, hvorfor jeg har valgt at lade Cassano forsøge sig på de fleste frispark. Da han er en ekspert i at sparke langt ude fra, og har da også allerede scoret nogle mål på den konto. Defensivt står vi godt på dødbolde, og der er ikke mange der har haft held til at score imod os.

Målet med taktikken
Målet med taktikken, har været at forsøge at være i boldbesiddelse det meste af tiden. Derudover har jeg nogle dygtige tekniske spillere, som har en stor frihed til at gøre det uventede. Men samtidig står vi godt på banen, og Palombo sørger for at vi kan spille offensivt fodbold, uden at være bange for at blive løbet over ende. Med denne taktik, håber vi at kunne spille os op i toppen af Serie A.

Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010