home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 694 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Artikelserie: FM Realisme
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Artikelserie: FM Realisme  (Læst 14125 gange)
Dwizzle
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #15: 04 Feb 2011, 13:26 »

Et andet scenarie kunne være med Leichester. Sven Göran erriksson og den asiatiske køber som er miliardær og har tilført et kæmpe milion beløb over 3 år som stadion-sponser

spillere som er tilført klubben til 2010/11 sæsonen:
Yakubu   Everton   Loan
uleymane Bamba   Hibernian   
Chris Kirkland   Wigan   Loan
Roman Bednar   West Bromwich   Loan
Darius Vassell   Unattached    Free
Curtis Davies   Aston Villa   Loan
Kyle Naughton   Tottenham   Loan
Miguel Vítor   Benfica   Loan

spillere der har forladt klubben:
Dany NGuessan   Southampton   Loan
Michael Morrison   Sheffield Wednesday   
Matty Fryatt   Hull City   1.2m
DJ Campbell   Blackpool   
Jamie Clapham   Notts County   Free
Nolberto Solano   Hull City   
Wayne Brown   Preston   Free
Astrit Adjarevic   Unattached   Released

Se det er et scenarie, hvad kan de? hvor langt kommer de?
Logged

Guder er dyre i drift, deres indkomster betales af tilskuere og sponsorer og tv og allehånde reklamerende firmaer, der sælger alt fra mælk til bajere og andet styrkende

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #16: 04 Feb 2011, 20:49 »

Personligt kan jeg ikke se det vildt interessante i at give X-antal klubber en masse penge. Én klub er mere end rigeligt.

Hvis man endelig ønsker at give flere klubber penge, synes jeg til gengæld det kunne være interessant at give dem forskellige kriterier at arbejde ud fra. Fx give et par milliarder (overdrivelser gør bestemt ikke noget, når man skal teste spillet imo) til et tophold lige under de bedste (Tottenham), et midterhold (Villa/Bolton/Fulham) og et bundhold (Blackpool) og se hvordan de håndterer pengene på kort og lang sigt. Det er jo  langt fra samme forudsætninger de har, og for et hold som Blackpool har fx behov for at forstærke sig voldsomt, for at kunne rykke holdet til CL-fodbold, mens Tottenham kun behover et par forstærkninger, før de har etabeleret sig i eliten - men spiller det ind? Det kunne evt. gentages et par gange for at se, om der er et bestemt mønster.

Som forlængelse af det nuværende scenarier, som Erzael har gang i, kunne man ligeledes se hvordan diverse managerstats håndterer penge  - hvis en manager med 20 i "buying players" bliver sat i spidsen for milliard-rige Blackpool, og dernæst en med 1 i buying players; er der så mærkbar forskel? Hvis en offensiv træner kommer i spidsen for en milliard-rige Blackpool (og evt. en lav tactical-stat), vil han så fokusere på at forbedre offensiven; og vil en defensiv træner gøre det modsatte? Vil der være forskel på en manager, der har en høj "judging CA/PA" i forhold til en, der har en lav - osv. osv. osv.

Jeg synes managerprofilen er vanvittigt interessant, især fordi jeg har en teori om at de forskellige tal ikke betyder alverden i forhold til hvordan resultaterne er. :-)
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #17: 04 Feb 2011, 20:59 »

Personligt kan jeg ikke se det vildt interessante i at give X-antal klubber en masse penge. Én klub er mere end rigeligt.

Hvis man endelig ønsker at give flere klubber penge, synes jeg til gengæld det kunne være interessant at give dem forskellige kriterier at arbejde ud fra. Fx give et par milliarder (overdrivelser gør bestemt ikke noget, når man skal teste spillet imo) til et tophold lige under de bedste (Tottenham), et midterhold (Villa/Bolton/Fulham) og et bundhold (Blackpool) og se hvordan de håndterer pengene på kort og lang sigt. Det er jo  langt fra samme forudsætninger de har, og for et hold som Blackpool har fx behov for at forstærke sig voldsomt, for at kunne rykke holdet til CL-fodbold, mens Tottenham kun behover et par forstærkninger, før de har etabeleret sig i eliten - men spiller det ind? Det kunne evt. gentages et par gange for at se, om der er et bestemt mønster.


Helt enig i dette!

At blot give et tilfældigt hold penge giver ikke meget mening og det er vel også lidt svært at få skrevet en ordentlig artikel ud fra det. Så vil det scenarie, som JG nævner være mere spændende, da det er lidt mere dybdegående og et scenarie, hvor man rent faktisk kan komme frem til en teori eller en konklusion omkring hvordan holdene agerer, når de har røven fuld af penge.

Jeg vil hvert fald glæde mig til at du får skrevet nogle ting, Erzael. Du plejer at være garanti for gode artikler/guides, så mon ikke også dette bliver en succes Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #18: 04 Feb 2011, 22:46 »

Personligt kan jeg ikke se det vildt interessante i at give X-antal klubber en masse penge. Én klub er mere end rigeligt.

Hvis man endelig ønsker at give flere klubber penge, synes jeg til gengæld det kunne være interessant at give dem forskellige kriterier at arbejde ud fra. Fx give et par milliarder (overdrivelser gør bestemt ikke noget, når man skal teste spillet imo) til et tophold lige under de bedste (Tottenham), et midterhold (Villa/Bolton/Fulham) og et bundhold (Blackpool) og se hvordan de håndterer pengene på kort og lang sigt. Det er jo  langt fra samme forudsætninger de har, og for et hold som Blackpool har fx behov for at forstærke sig voldsomt, for at kunne rykke holdet til CL-fodbold, mens Tottenham kun behover et par forstærkninger, før de har etabeleret sig i eliten - men spiller det ind? Det kunne evt. gentages et par gange for at se, om der er et bestemt mønster.

Som forlængelse af det nuværende scenarier, som Erzael har gang i, kunne man ligeledes se hvordan diverse managerstats håndterer penge  - hvis en manager med 20 i "buying players" bliver sat i spidsen for milliard-rige Blackpool, og dernæst en med 1 i buying players; er der så mærkbar forskel? Hvis en offensiv træner kommer i spidsen for en milliard-rige Blackpool (og evt. en lav tactical-stat), vil han så fokusere på at forbedre offensiven; og vil en defensiv træner gøre det modsatte? Vil der være forskel på en manager, der har en høj "judging CA/PA" i forhold til en, der har en lav - osv. osv. osv.

Jeg synes managerprofilen er vanvittigt interessant, især fordi jeg har en teori om at de forskellige tal ikke betyder alverden i forhold til hvordan resultaterne er. :-)

Helt sikkert en masse spændende idéer du fisker op af hatten der JG. Og ja, jeg er da enig i, at det bliver en anelse kedeligt hvis man bare giver en masse bundklubber en ordentlig bunke penge, og så se hvor lang tid der går før de etablerer sig. Dog syntes jeg personligt AG København scenariet ville være sjovt at prøve.

Men ja, det kunne bestemt være interessant at udforkse statsne hos de forskellige managers, og se hvor stor indflydelse de egentlig har. Og så kunne man prøve diverse klubber af i diverse lande, og se, som du selv siger, om der er et bestemt mønster man kan spore.

Det skal nok blive sjovt at arbejde med disse forskellige scenarier. Jeg glæder mig Wink

Og mange tak for skulderklappet Søgaard Thumbs Up
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #19: 04 Feb 2011, 23:13 »

Dog syntes jeg personligt AG København scenariet ville være sjovt at prøve.

Jep - det er også det ene spil, jeg hentydede til. :-)
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #20: 05 Feb 2011, 11:39 »

Har nu siddet og prøvet, at tilføje nogle penge til hhv. Blackpool, Bolton og Everton. Men, når jeg så har gemt i editoren, og vil loade spillet, så er der ikke nogen forskel på deres økonomi. Som om at den ikke har loadet det jeg har ændret. Og jo, jeg har gemt, og taget filen med i spillet.

Er der nogle af jer som ligger inde med løsningen til dette problem?
Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #21: 05 Feb 2011, 13:34 »

@Erzael: Det lyder underligt. Meget endda. Går ud fra du har forsøgt flere gange?

@JG7: Super gode ideer du kommer med, og helt sikkert en god fremgangsmåde såfremt man vil få "ordentlige" resultater Smiley

Jeg har forresten også selv et forslag til et eksperiment. Jeg har bidt mærke i, at hos mit hold i FML, har jeg scoret utrolig mange mål på hjørne mens mine modstandere næsten ingen score. Jeg har ikke lavet noget ved mine dødboldstaktikker.

Men det sjove er, at jeg har et utrolig lavt hold, og siden at det er mine to midterforsvarere der scorer og forsvarer i luftrummet i begge ender, så undrer jeg mig over, at de kun er henholdsvis 177 og 182 cm høje? Var det muligt, måske at finde spillere med nogenlunde identiske stats hvad angår en luftduel, men som har en markant højdeforskel, måske ca. 177 og 195, og så se om der er forskel på, hvor mange mål de scorer på en sæson? De skal selvfølgelig have samme hjørnesparkstager, så det ikke er det der gør en forskel. Smiley

Jeg har nemlig altid bildt mig selv ind, at højden da ved gud må spille en forskel. Men åbenbart kan min 177 cm lave Rigione godt forsvare luftrummet mod 205 cm høje Jan Koller? Tunge
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Marc2705
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #22: 05 Feb 2011, 13:41 »

kan godt være jeg er blind nu, men det første Scenarie, hvor du har byttet rundt på 2 trænere, hvor har du skrevet om det henne?
Logged

Lavet Af GadeFM

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #23: 05 Feb 2011, 13:45 »

@Swizz, om en spiller er 1.60 eller 2.11, har ingen betydning. Det er udelukkende statsne som afgører det. Det mener jeg i hvert fald at have læst et sted.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #24: 05 Feb 2011, 13:50 »

kan godt være jeg er blind nu, men det første Scenarie, hvor du har byttet rundt på 2 trænere, hvor har du skrevet om det henne?

Den er færdigskrevet, og smidt afsted til crewet. Venter på de smider den op på siden Wink
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #25: 05 Feb 2011, 18:42 »

kan godt være jeg er blind nu, men det første Scenarie, hvor du har byttet rundt på 2 trænere, hvor har du skrevet om det henne?

For et par sæsoner siden lavede jeg en artikel omkring samme scenarie: Linky. Det bliver spændende at se, hvilket resultat Erzael får! Smiley
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #26: 05 Feb 2011, 18:44 »

"Skrevet af: JosepGuardiola aka Djævlen"
!!!
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #27: 05 Feb 2011, 19:03 »

Hele scenariet med AG København har Kavver18 lavet her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=28325.0

Så har du jo noget at tage udgangspunkt i, og der vil heller ikke være så vanvittig meget du skal ændre i editoren.
Jeg håber det er en hjælp. Ellers en lækker ting du er kommet ind på, og glæder mig til at læse din første artikel. Held og lykke fremover Peace
Logged

If you can't join them, beat them.


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #28: 05 Feb 2011, 19:13 »

En ide til en scenarie:

For mange år siden fik Hearts i Skotland en rigmand ind i klubben som skulle forsøge at vælte Celtic og Rangers af pinden. Dette kan man vist roligt sige at mislykkedes, men hvad nu hvis en ny klub fik chancen for at vælte de to giganter af pinden..

Man kunne f.eks. give Hibernian adskillelige millioner kr (250-500 millioner), og se hvorvidt det vil lykkedes for dem at udfordre de to store fra Glasgow..
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #29: 06 Feb 2011, 10:52 »

@Lavezzi:

Af hvad jeg pt har oplevet i FML, så lader det til at du har ret. Og jeg skal da heller ikke afvise at det er sådan - Men det ville nu engang et eller andet sted være en falliterklæring af FM, at man ikke engang kan tage højde for store højdeforskelle spillerne imellem Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010