home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23304
  0 Brugere, 671 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: kyliestewart025
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Wir fahren nach Berlin!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Wir fahren nach Berlin!  (Læst 1444 gange)
Gungner
Gæst
 
Wir fahren nach Berlin!
« : 12 Jan 2009, 19:44 »

Hertha BSC Berlin (Hertha Berliner Sport-Club von 1892 e.V.) er en professionel tysk fodbold klub baseret i Tysklands hovedstad Berlin. Hertha Berlin var en af klubberne der stiftede Bundesligaen i Leipzig i år 1900. Klubben blev stiftet i 1892 som BFC Hertha 92, hvor de tog navnet fra et damskib med blå og hvid skorsten. Én af de fire unge mænd der stiftede klubben havde taget en dag på skibet med sin far. Navnet Hertha er en variation af navnet Nerthus som er Fertilitets Gudinden fra Germansk mytologi. Hertha spillede konsistent godt på banen, inklusiv en sejr i den første Berlinske mesterskabs finale i 1905. Desværre, var deres success på banen ikke matchende med deres financielle situation og i 1920 fusionerede Hertha med den financielle stærke klub Berliner Sport-Club og stiftede Hertha Berlin Sport-Club.  Da den nationale Bundesliga blev skabt i 1963, var Hertha Berlin's regerende mester og blev derfor et sikkert medlem i ligaen. På trods af at de sluttede over nedryknings-stregen blev holdet tvangs-nedrykket efter 1964-65 sæsonen for gentagne forsøg på at bestikke spillere til at spille for klubben efter hvad der var blevet særdeles ubehageligt efter oprejsningen af Berlin Muren. Dette satte gang i noget af en krise for ligaen der af politiske grunde gerne ville have en eks-hovedstads klub til at spille i rækken. Gennem gentagne forsøg på en løsning stiftede man Tasmania 1900 Berlin, der gik hen og leverede historiens værste Bundesliga rekord! Hertha vendte dog tilbage til Bundesligaen i sæsonen 1968-69 og fik en solid fanbase, hvilket gjorde klubben til Berlins mest populære. Desværre blev Hertha igen rørt af en skandale gennem deres involvering sammen med flere andre klubber i Bundesligaens kamp-fixings skandale i 1971. Da Hertha blev efterforsket kom det også frem at klubben var i gæld med 6 millioner D-Mark. Dette blev hentet hjem ved et salg af klubbens tidligere hjemmebane. Financielle problemer dukkede også i 1994 mens Hertha spillede i 2.Bundesliga. Der var man 10 millioner D-Mark  i underskud, som man igen reddede med salg af ejendomme og nye sponsorer. Hertha returnerede til Bundesligaen i 1997, men røg næsten ud igen i 2004. Siden da har klubben været i midten af rækken, med sigt mod toppen. De sluttede som nummer 10 sidste sæson, men i år skal være året hvor Berlin igen får en klub tilbage hvor det er sjovt. Toppen og Europa!



PS: Jeg undskylder på forhånd for det store billede. Af en eller anden grund var det så stort eller meget lille.
Håber dog i vil følge med alligevel.
Smiley
« Seneste Redigering: 13 Jan 2009, 19:36 af Gungner » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #1: 13 Jan 2009, 19:20 »

Dagen startede ikke som alle andre dage. Jeg lå og sov, da lyden af en venlig kvinde ramte mit øre: Næste stop; Berlin. Jeg begyndte at tage bagagen ned fra hylderne, møbler og så videre kom senere. Jeg stod af toget og kunne ikke lade være med at stire. Berlin Hauptbahnhof. Sikke et imponerende bygningsværk! Jeg snuppede en bus og var hurtigt henne i min nye lejlighed, hvor taskerne blev smidt på gulvet. Jeg havde stadig 3 timer før jeg skulle melde mig på Olympia-Stadion, så jeg besluttede mig for at gå en lille tur. Den friske luft ramte mig lige i ansigtet, og jeg gik ned af gaden. Jeg skulle ikke gå langt før SejrsSøjlen rejste sig i forgrunden. Imponerende. Jeg tog et venstre sving ved søjlen i den imponerende rundkørsel, og fortsatte ned af gaden. I forgrunden kunne man skimte Brandenburger Tor. Endnu et imponerende bygnings-værk med stor historisk betydning. Jeg kom tættere og tættere på, og kunne tilsidst passere igennem Brandenburger Tor.


Jeg stod på pladsen bag Brandenburger og kiggede ud over denne imponerende plads. Jeg var ikke i tvivl om at jeg havde valgt den rigtigt by og den rigtige klub. Jeg kiggede på uret og opdagede klokken faktisk var mange! Jeg måtte hellere vende næsen mod Olympia Stadion. At komme for sent var nok ikke den bedste start! Jeg gik tilbage og kom med en bus der standsede omkring Stadion. Efter en lille spadsere tur, trådte jeg ind på Stadion. Straks blev jeg mødt af en herre i jakkesæt, der mumlede: "Wilkommen herr Larsen". Jeg svarede "danke", og han fulgte mig ind i et stort rum. Til venstre sad et hav af journalister, og til højre ved bordet sad fem mænd. Jeg kendte kun de tre. Den ene var bestyrelsesformande n, den anden var min assistent -træner, og den tredje var talent-spejderen (jeg ved stadig ikke hvad han lavede der). Jeg blev ført hen imod bordet, mens blitzerne fløj omkring ørerne på mig. De høje herrer i jakkesæt smilede til mig og pegede på en stol i midten. Jeg satte mig ned med et smil, men indeni bankede mit hjerte hurtigere end en mand kan løbe fra sin svigermor. Formanden gav tegn til at der nu skulle ske noget... jeg var næsten helt væk. Hvad nu?
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #2: 13 Jan 2009, 19:27 »

God start, glimrende læsning.  Smiley

Grunden til at dit øverste billede ikke er som det skal være er at du har opstillet det sådan her:



Der skal være mellemrum efter img så der i stedet står. I hver fald hvis det skal være optimalt.

[img ][/img]

Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #3: 17 Jan 2009, 00:38 »

Formanden gav en kort tale, hvor han fortalte om hvem jeg var, hvorfor de havde valgt mig, den slags småting. Derefter åbnede han mødet for spørgsmål. En sand skov af hænder røg i vejret, og jeg kunne mærke mit hjerte stige længere op i halsen! Det her var altså lidt anderledes end presserummet i Kolding! Første journalist der fik ordet var fra avisen Bild, og han spurgte mig om jeg selv mente jeg var parat til sådan et job. Efter et par sekunders total blokering af hjernen fik jeg fremstammet på gebrokken tysk, at jeg helt sikkert var klar over folks skeptisme, men at jeg trods alt havde taget et dansk andet divisions hold til det danske mesterskab på 3 år. Så jeg ville da selv mene jeg var ret klar. Han sagde så, at hernede er det jo lidt anderledes. Her hedder modstanderne altså FC Bayern, Werder Bremen. Stuttgart, Leverkusen osv... Det kunne han jo sådan set have ret i, men jeg fik fortalt ham at jeg ikke var nervøs. Næste spørgsmål lød på om jeg havde forstærkninger i kikkerten. Svaret lød: "Nu har jeg ikke mødt truppen endnu, jeg har dog set en liste over spillerne. Med hensyn til spillerkøb vil jeg vente og se spillerne an på vores kommende træningstur til Portugal. Derefter kan vi se på det." Det lod til at tilfredsstille journalisterne en anelse. Med hensyn til resten af spørgsmålene, skal jeg være ærlig og sige, jeg faktisk ikke husker dem, da jeg var svimlende nervøs! Mødet sluttede med at formanden fortalte at deres træner nu skulle møde truppen og holde møde med dem, hvorefter vi om et par dage ville sætte kursen mod Portugal. Vi forlod presse-lokalet i en sværm af blitzer. og gik mod møde-lokalet hvor spillerne sad. Efter et rigtig godt møde, hvor jeg fik fortalt dem hvem jeg var osv, skiltes vi. Formanden fortalte mig at han nu syntes jeg skulle tage en rundtur på min arbejdsplads og derefter smutte hjem og slappe af. Han ville ringe med instrukser angående møde med resten af staben og vores tur til Portugal... Jeg kunne næsten ikke vente!
Logged

simonob
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #4: 17 Jan 2009, 00:50 »

Fed start - godt skrevet ! Smiley
Logged

  ~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

Gungner
Gæst
 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #5: 24 Jan 2009, 12:40 »

Turen til Portugal forløb uden de store problemer. Truppen skulle ses an, og der blev spillet et par trænings-kampe. Først blev Estrele Amadora besejret 1-0 på mål af Simunic, dernæst var det Boavista der stod for tur, og det blev 2-1 til os, igen kom Simunic højest på et hjørnespark, Boavista udlignede inden Pantelic sikrede os sejren. Så havde vi en pause på 3 dage, der blev brugt på lidt taktisk træning inden vi stod over for Sporting Lisbon. Det blev til det første nederlag, nemlig 2-3. Kacar scorede begge vores mål i en godkendt præstation. Sidste kamp var mod mægtige Porto, og det lykkedes os at hive en 2-2 kamp hjem, Kacar og Pantelic stod for scoringerne. Det ser ud til jeg har fundet min angrebs-duo for den kommende sæson. Efter 10 dejlige dage i Portugal, vendte vi snuden hjem for at foreberede os til Bundesligaen.
Når jeg vender hjem er det til en pressekonference, hvor jeg præsenterer to nye spillere.
Det skal blive intersant at se hvordan pressen tager imod dem. Jeg er i hvert fald godt tilfreds.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #6: 28 Jan 2009, 16:57 »

Er bloggen gået ned??
For det ville være synd, for det er rigtig god læsning,...
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Wir fahren nach Berlin!
« Svar #7: 05 Feb 2009, 17:37 »

Bloggen er ikke gået ned, jeg har bare ikke fået den opdateret så tit som jeg gerne ville...
Men hvis der er stemning for det, kommer der en update inden for de næste par dage.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010