home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 881 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC  (Læst 2036 gange)
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« : 02 Jun 2008, 14:22 »

Nu er det sommerferie for nogle og andre (inklusiv mig selv) glæder sig stadig til de komne eksamensdage. Uanset hvad, har jeg længe gået og tænkt over at jeg godt ville i gang med at skabe en blog igen, ikke en af dem der varer kort tid, men en af dem der mindst varer fem sæsoner. Den tid er nu kommet og jeg kan lige godt sige ”det bliver stort det her”. Jeg føler selv jeg har fundet den ultimative klub, ikke for stor, men samtidig heller ikke en lille farmerklub ude på landet. Klubben vil jeg ikke afsløre endnu, men jeg kan dog røbe så meget at vi skal over til de britiske øer for at finde denne nye klub..

Bloggen bliver nok som jeg plejer at lave det, det vil sige med månedsupdates, grafik skal der nok blive plads til, og ellers bare med fokusset lagt på det fodboldmæssige i spillet. Bloggen vil blive skrevet ud fra mit synspunkt, måske også med nogle objektive artikler ind i mellem, men det er ikke fastlagt endnu.

God gættelyst, her får i et kort til hjælp! 
Storbritannien 
« Seneste Redigering: 03 Jun 2008, 17:20 af 2770-Realfan » Logged

Robuni
Gæst
 
Sv: Det kan kun blive stort!
« Svar #1: 02 Jun 2008, 14:23 »

Fedt nok. Glæder mig til starten Wink håber det bliver i Celtic Opstemt
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #2: 02 Jun 2008, 17:29 »






Inverness Caledonian Thistle F.C.
30. juli 2007: Historien og den nye træner





Som logoet antyder, er klubben jeg skal stå i spidsen for Inverness Caledonian Thistle F.C. eller bare Inverness. Da de færreste er stærke kendere af Inverness, vælger jeg at følge nogle af jer andre blogskrivere med at komme med klubbens historie, en noget kort historie dog eftersom den kun har levet sit liv i 13 år.

Som skrevet er klubben kun 13 år gammel, den blev dannet efter en opfordring fra SPL der mente at Caledonian FC og Inverness Thistle ville have mere gavn af at slutte sig sammen til en klub, da begge klubber søgte om de to ledige pladser efter udvidelsen af SPL (Scottish Premier League). Trods nogle utilfredsheder blandt fansene, fulgte de den foreslåede idé og de blev herefter placeret i den skotske tredje division. Det blev desværre til en skuffede sjette plads i deres første sæson, træneren Baltacha blev pænt afskediget og man fik med en ny ledelse ansat den tidligere United spiller Steve Paterson som senere skulle vise sig at blive med stor succes.

Han tog dem fra tredje divisionen og op til den næstbedste række, inden han i 2002 blev kædet sammen med Dundee United, det blev dog ikke til noget og blot en måned efter kom den næste klub med sin interesse, Aberdeen havde med sig taget et konkret kontrakt tilbud og et kontroversielt skifte var på plads, da det var ventet at han ville have accepteret en kontrakt forlængelse på fire år med Inverness. Manden der skulle overtage blev Hearts legenden John Robertson, som skulle få to fantastiske sæsoner med Inverness. Den første hvor man kom så langt som semifinalen i den skotske cup, efter at have besejret Celtic 1-0 på hjemmebane og den næste sæson hvor man rykkede op til Premier League. Stadionet havde dog for få tilskuerpladser til de daværende krav til at spille i SPL, og i modsætning til Falkirk fik man dispensation til at rykke op da man fik lov til at spille sine kampe på Aberdeens hjemmebane. Manageren kunne de ikke holde på når Hearts gerne ville have ham hjem til Edinburgh.

De har derefter haft den spillende træner Craig Brewster to gange (skiftede klub imellem perioderne som træner) og Charlie Christie som midlertidig træner inden han sagde op. De tre sæsoner de nu har haft i SPL, har været uden det helt vilde, de er blevet 7,8 og 9 i kronologisk rækkefølge, og nu er det så op til mig og se om jeg kan for første gang i deres historie få dem i slutspillet i SPL.


Ambitionerne skal stilles og derfor må vi satse mere innoverende end at køre med en spillende træner, siger bestyrelsesformand Alan Savage. Det er ikke optimalt hvis man går efter toppen af skotsk fodbold, at man ikke kører med en træner som kun har det erhverv og samtidig har en hvis distance til spillertruppen. Derfor har vi valgt ophæve Craigs kontrakt så han kun optræder som angriber for os og i stedet hævet en ny træner ind i varmen. Denne nye træner fangede os med det samme med hans ambitioner og på trods af at han er helt ny i faget og selve fodboldbranchen, har han vores fulde tiltro til at han kan bringe Inverness steppet videre. Træneren er 34 år gammel, Michael Sahl og er på kontrakt hos os indtil 2009, men vi håber selvfølgelig at have ham hos os mange år endnu.

De første kampe bliver tre venskabskampe mod Lossiemouth, Cowdenbeath og Catania inden slaget for alvor går igang hvor jeg lægger ud med Rangers på hjemmebane i ligaen.

Årets ambitioner:

SPL: Minimum top 8, men satser på en slutspilsplads.

Scottish Cup: Kvartfinalen.

Insurance Cup: Kvartfinalen.

« Seneste Redigering: 02 Jun 2008, 17:34 af 2770-Realfan » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #3: 02 Jun 2008, 17:49 »

Meget specielt holdvalg i mine øjne. men go for it
Logged

PapaD!
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #1 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #4: 03 Jun 2008, 16:43 »

Kender ikke så meget til dem, men det lyder da spændende.. 5 sæsoner inde bør et mesterskab godt være muligt Smiley
« Seneste Redigering: 03 Jun 2008, 17:17 af PapaD! » Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #5: 03 Jun 2008, 17:20 »



Nu til første rigtige update, hvor jeg vælger at give jer et indblik i den trup jeg har, og man kan kun sige at den har overrasket mig positivt. Det er en trup der byder på en masse muligheder og top 6 virker langt fra usandsynligt, bliver det ikke opfyldt er det tæt på en skuffelse. Både defensivt og offensivt har jeg profiler som er nogle af de bedste i selve ligaen og når man så samtidig har et så solidt omdrejningspunkt som Don Cowie på midten, jah så kan det næsten kun gå godt.


Målmænd:
1 Michael Fraser - 30 Zbigniew Malkowski

Det er en målmandspost hvor jeg er godt besat. Den ubestridte førstemålmand kan der ikke være nogen tvivl om, det bliver denne unge gut Fraser som stammer fra ungdomsrækkerne. På hans normale niveau hører han efter mine overbevisninger til i top 3 i ligaen. Min anden keeper Malkowski er en rutineret målmand som er blevet lejet i Hibernian og tryghed ved at sætte ham ind hvis en skade til Fraser forekommer, er ikke helt til stede.

Karakter: 8 ud af 10






Forsvarsspillerne:
42 Jamie Duff - 3 Phil McGuire - Steven Watt - 2 Ross Tokely(c) - 29 David Proctor - 16 Richard Hastings - Guy Kerr - 14 Grant Munro

Et nogenlunde robust forsvar som i dets nuværende tilstand nok ville klare sig godt mod de lavere rangeret hold i Skotland, men mod top 4 kan jeg have mine bange anelser. Især højrebacken halter noget efter, men også min gamle anfører (Tokely overtager det hverv) Munro har sine svagheder. Det er der dog løsninger på og nye spillere meldes på vej til klubben til vinter. På den tynde højreback-plads står valget mellem to spillere, McGuire som fører løbet, men Proctor som er meget tæt på og kampen mod Catania kan meget vel blive tungen på vægtskålen af hvem der starter inde i sæsonpremieren. Canadieren Hastings er jeg meget begejstret over, en sand legende i klubben og har spillet der lige fra klubbens grundlæggelse. Han er ikke blot en af mine bedste spillere i klubben, men er samtidig også helt fremme når man snakker venstrebacks i Skotland. En stor sæson fra hans side er langt fra usandsynlig. I midterforsvaret er et ord nok at sige for at beskrive det de er, ordet er ”sammenspillet”. Munro og Tokely har taget tørnet sammen siden 2001, det er usædvanligt, men det stopper dog ikke der. Tokely som har en rimelig god alder på 28 år, startede minsandten allerede inde som 17 årig i 1996 og har siden spillet i underkanten af 300 kampe for klubben og vist sig at være styrmanden i forsvaret.
Det gav også afkast i form af prisen som Inverness bedste spiller i den første sæson i SPL.

Karakter: 6,5 ud af 10



Midtbanespillerne:
Iain Vigurs - 8 Ian Black - 12 Russell Duncan - 6 Ray McBain - 15 Don Cowie - 10 Richie Hart - 20 Markus Paatelainen - 7 Barry Wilson


En midtbane hvor der ikke er så meget at rafle om. 3½ spiller som simpelthen bare er bedre end de andre. På trods af Ian Blacks store talent i klubben, kan han ikke rokke ved Russell Duncans enorme arbejdsradius på den defensive midtbane. Foran ”The trash can” ligger spilfordeleren, bindeleddet mellem mine angriberen, Don Cowie på den centrale midtbane. Han kom fra upåagtet Ross County som rykkede ned til andendivisionen i denne sæson, og han har mildt sagt overrasket mig. En fantastisk spiller såmænd og sammen med Duncan gør det dem til en af ligaens bedste midtbanedynamoer. Kanterne består af Hart på højreflanken og den faste bestanddel på holdet siden 2000, Roy McBain som efterhånden er kommet op i årene på venstre. To middelmådige kantspillere må man sige. Hart en mere klassisk wingspiller, hvor McBain går mere til stålet med sin utrolige endurance. McBain er dog ved at synge på sidste vers snart og også der er forstærkninger en nødvendighed.

Karakter: 7,5 ud af 10


Angrebet:
Dean McDonald - 18 Marius Niculae - 19 Dennis Wyness - 28 Craig Brewster


Positionen som jeg har glæder mig mest til, nemlig min absolutte spydspids. Marius Niculae er kommet på en fri transfer fra Mainz hvor han ikke slog til, men slår han til i Inverness? Det er jeg ikke i tvivl om han gør. En gennemgående utrolig god fodboldspiller og hører til eliten i SPL. Svagheder er ikke noget den rumænske landsholdsspiller kender til. Dejligt for mig til gengæld, besidder han dunderhugget uden lige som han tit ynder at benytte sig af. Mål forventer jeg fra ham, mange mål og kommer han op i omdrejninger kan jeg nå rigtig langt med holdet. Hans makker bliver rekordholderen Wyness (flest scoret mål i klubben, 73) og håber at han endnu engang kan finde målet for holdet i denne sæson. Afslutningsvis nævner jeg Craig Brewster som trækker sig tilbage til sommer, men mon ikke den gamle ræv på 40 år nok skal putte et par kasser eller to ind.

Karakter: 8 ud af 10




Herunder den holdopstilling som i denne sæson skal bringe lykke og glæde hos Inverness-fansene:


Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #6: 03 Jun 2008, 19:30 »

Kender ikke så meget til dem, men det lyder da spændende.. 5 sæsoner inde bør et mesterskab godt være muligt Smiley
Det tror jeg ikke du er den eneste der ikke ved, det er jo også netop derfor jeg skrev noget history om dem.. Måske, men ved ikke om jeg tør sætte mig de mål.
Logged

Mark-Kerr
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #7: 03 Jun 2008, 19:32 »

Marius Niculae var et Kæmpe talent i cm 01/02 for sporting.. interessant at følge ham... hvorn er hans stats?
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #8: 03 Jun 2008, 19:53 »

Marius Niculae var et Kæmpe talent i cm 01/02 for sporting.. interessant at følge ham... hvorn er hans stats?
Det vidste jeg godt nok ikke, men han har udfoldet sit talent i det her spil.. I gennemgangen i truppen er der ss af start-11'eren, der finder du ham.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #9: 03 Jun 2008, 21:33 »

glæder mig til den rigtige sæsonstart Wink
Logged

FM-Island
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #10: 04 Jun 2008, 02:46 »

Virkelig spændende start, god beskrivelse af truppen og jeg glæder mig til at høre hvilke spillere bliver hentet osv.
- Jeg er fast læser!
Logged

C2 ULTRAS KØBENHAVN - UNGDOMMEN LEVER

PapaD!
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #2 Det kan kun blive stort! - Inverness FC
« Svar #11: 09 Jun 2008, 19:06 »

Hvad så ? Hvordan skrider det frem ? kan du nå dine mål Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010