home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 666 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The little wizard
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: The little wizard  (Læst 10498 gange)
KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
The little wizard
« : 11 Maj 2007, 18:17 »

THE LITTLE WIZARD
- "I learned everything from Diego"

Alle fodboldfans oplever det på et eller andet tidspunkt. Øjeblikket, hvor man får lyst til at købe og iføre sig en konkurrerendes klubs trøje. Det er ikke noget, man er stolt af, men man kan alligevel ikke komme uden om det. Nogle forelsker sig i Palermos lyserøde trøje, andre falder for nogle exceptionelle gode pølser på stadion, mens nogle helt tredje stirrer sig blind på en enkelt spiller og hans trøjenummer. Ingen af delene var tilfældet for mig, men alligevel fik jeg i en periode lyst til at købe – og bære – en Chelsea-trøje.

Jeg forelskede mig dog hverken i Stamford Bridges pølser eller i den blå Chelsea-trøje. Jeg forelskede mig i en teknik, et overblik og en elegance, som jeg aldrig har set lignende siden, han sidste gang betrådte græstæppet på et af de europæiske stadions. Jeg forelskede mig i trøjenummeret 25 – jeg forelskede mig i Chelseas bedste spiller nogensinde.

Han var elsket af de fleste fodboldentusiaster, og den lille italiener står på trods af de mange oliemillioner, som siden har hærget Chelsea, stadigvæk som en af de største (mindste rent fysisk) spillere, der nogensinde har optrådt med Chelsea logoet på brystet. Han var kort sagt en fortryllende spiller – så fortryllende, at han af de engelske fans fik tilnavnet ”The little wizard”.



Profil: Gianfranco Zola - “A clever little so-and-so”
Født: 5. juli 1966
Fødested: Oliena, Italien
Kælenavn: The little wizard
Yndlingsklubber (ifølge FM): Chelsea, Napoli, Cagliari.
Yndlingspersonale (ifølge FM): Dennis Wise, Claudio Ranieri, Mark Hughes.

Gianfranco Zola har en lang og glorværdig karriere bag sig. I løbet af sine 21 år som fodboldspiller har han optrådt i seks klubber og to lande. Han startede i den lille klub Nuorese på Sardinien, hvor han fik 31 kampe og scorede 10 mål, hvorefter turen gik til Sassari Torres. Der blev det til et tre år langt ophold. Derefter drog Gianfranco Zola til Napoli, hvor han blev holdkammerat med manden, som Zola senere har omtalt som sin læremester: Diego Maradona.

I Napoli fik den lille troldmand sit store gennembrud. Diego og Maradona brugte adskillige timer på træningsbanen sammen. Gianfranco Zola lurede i al hemmelighed, hvordan Maradona i ro og mag skruede sine frispark op i det lange hjørne, og ganske langsomt og sikkert udviklede Gianfranco Zola til den spiller, vi senere lærte at kende. Han vandt to trofæer i Napoli, inden turen gik til Parma, hvor han i 1995 var med til at vinde UEFA cuppen. I november 1996 skiftede han til Chelsea for £4,5 millioner pund. Han blev hentet som en ud af mange af den daværende træner Ruud Gullit, men allerede fra første sæson beviste han, at han ikke blot var en ud af mange. Han brillerede fra start, og vandt i Chelsea flere trofæer. FA cuppen blev vundet to gange i 1997 og 2000, mens liga cuppen og UEFA cup winners’ cup begge blev vundet i 1998. Zola blev i Chelsea i syv år, hvor fansene i Zolas sit sidste år i klubben hædrede den aldrende italiener med en pris som Chelseas bedste spiller nogensinde. Selv samme år vendte han som skrevet snuden hjem. Hjem til Italien, hjem til Cagliari, hvor han spillede i to sæsoner, og derefter trak sig tilbage fra erhvervet som professionel fodboldspiller.

Efter at Gianfranco Zola trak sig tilbage har interessen for ham dog ikke lagt sig. Der er fra flere sider blevet spekuleret i et muligt comeback til den sympatiske italiener – både som spiller såvel som træner. Sydney FC har været ude og lokke med en plads som cheftræner, men Italien har slet ikke fået nok af Zola. SSC Napoli venter på ham. De har opgivet Maradon, og nøjes med lærlingen. Det er nu op til Zola. Han skal forsøge sig med trænergerningen. Han må vise, hvad han kan og hvad han har lært. Har Maradona lært dig de nødvendige tricks, Zola? Gianfranco Zola selv er ikke i tvivl:

- ”I learned everything from Diego”




INDHOLDSFORTEGNELSE

1. THE LITTLE WIZARD
- præsentation  og profil af "The little wizard.
2. NAPOLIS HISTORIE
- en kort gennemgang af Napolis historie.
3. SÆSON 06/07:  FØRSTEHOLDSTRUPPEN
- Fokus på truppen og fremhævelse af en profil fra hver kæde.
4. JULI & AUGUST: PRESEASON
- Den nye mand i Napoli-trøjen Dennis Boskailo fortæller om preseason i Napoli.
5. AUGUST - DECEMBER: ZOLA OG NAPOLIS DRØMME KNUST
- første og foreløbigt sidste halvår i Italien for Gianfranco Zola
6. THE LITTLE WIZARD VENDER TILBAGE TIL ENGLAND
- Ny manager i Newcastle: Gianfranco Zola
7. NEWCASTLE UNITED
- kort introduktion til Newcastle United
« Seneste Redigering: 18 Maj 2007, 14:08 af KF » Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #1: 11 Maj 2007, 18:21 »

Rigtig god start!!! Glæder mig til at se hvad du disker op med Smiley
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #2: 11 Maj 2007, 18:32 »

God start. Rigtig spændende. Jeg vil følge med.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #3: 12 Maj 2007, 00:42 »

Det skal nok ende godt, med Zola Peace

Bring gerne næste update op nu Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The little wizard
« Svar #4: 12 Maj 2007, 14:09 »

NAPOLIS HISTORIE
- af SAXoPRESS, torsdag 2. november 2006.

Napoli blev grundlagt i 1904, men det var dog først 22 år senere, at navnet SSC Napoli blev taget i brug. Klubben gjorde for første gang deres entré blandt de bedste italienske hold halvtredserne, da en lokal skibsbygger investerede penge i stjernespiller, som fx brasilieneren Luis Vincio. I 1962 vandt SSC Napoli den første betydningsfulde titel, nemlig pokaltuerningen Coppa Italia. Der gik dog lang tid mellem den første og den anden titel for Napoli. Først Diego Armando Maradona i juni 1984 kunne præsenteres som Napoli spiller, kunne festen så småt starte. Napoli oplevede med Maradona og Gianfranco Zola på holdet deres storhedstid, hvor de blandt andet vandt Serie A to gange.


I november 2002 blev Napolis Francesco Baldini overfaldet med jernrør af maskerede ultras, der havde fulgt efter forsvarspilleren, da han begav sig hjem efter nok et nederlag. I en bundkamp i Serie B året efter havde kun 180 tilskuere fundet vej til Stadio San Paolo, der har plads til godt 80.000. I 2004 blev midtbanespilleren derefter Renato Olive passet op af fem unge mænd, der truede ham med knive, mens de gjorde ham det klart, at de ville dukke op igen, hvis ikke Napoli slog Messina i den kommende kamp.

Den var helt gal med fodbolden i Napoli, og det havde den faktisk været, siden Corrado Ferlaino, tre år efter at Diego Maradona havde forladt klubben, havde været tvunget til at sælge alle holdets bedste spillere for at afværge en konkurs. Et par år senere opgav Ferlaino, der var blevet stadig mere upopulær for sine dispositioner blandt fansene, og Giorgio Corbelli tog over. Forretningsmanden havde indtil da gjort sig mest bemærket ved at købe og sælge tre italienske basketballklubber, og SSC Napoli nåede et pr-mæssigt lavpunkt, da den nye klubejer blev anholdt og sigtet for at have solgt falske kunstværker på det italienske svar på TV SHOP, som Corbelli selv ejede.

Næste forsøg blev gjort af hotelmatadoren Salvatore Naldi, men en række trænerfyringer senere stod det klart, at fodbolden i Napoli ikke stod til at redde. Konkursen og tvangsnedrykningen var uundgåelig.

Målet var en hurtig oprykning til Serie B, og de Laurentis håndplukkede med hjælp fra sportschefen Pier Paolo Marino, der også havde bidraget til 1990-titlen, en række spillere med Serie A-erfaring. I foråret 2006 lykkedes forehavendet, og den nye ejer erhvervede det oprindelige klubnavn, SSC Napoli, tilbage.

Det er her, klubben står i dag. I den bedre halvdel af Serie B og med nyindkøbte spillere som Paolo Cannavaro, landsholdsanfører Fabios lillebror, der er hentet hjem til sin fødeby fra Parma, samt Samule Dalla Bona, der tidligere har begået sig hæderligt i både Chelsea og Milan. Men den virkelige målestok for, at Napoli er på vej tilbage, er nok, at de italienske sportsaviser igen gider inddrage klubben i det daglige spekulationer om klubskifter.

Serie A:
- Champions: 1986-87, 1989-1990
- Runners-up: 1967-68, 1974-75, 1987-88, 1988-89

Serie B:
- Champions: 1949-50
- Runners-up: 1961-62, 1964-65, 1999-00

Serie C1/B:
- Champions: 2005-06

Supercoppa Italiana:
- Winners: 1990-91

Coppa Italia:
- Winners: 1961-62, 1975-76, 1986-87
- Runners-up: 1971-72, 1977-78, 1988-89, 1996-97

UEFA Cup:
- Winners: 1988-89

Cup Winners' Cup
- Semi-finalists: 1976-77
- Quarter-finalists: 1962-63

« Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 14:58 af KF » Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #5: 12 Maj 2007, 14:30 »

Håber du kan få vendt Napoli fra de nærmest farceagtige skandaler, og ført dem til den position de fortjener - i toppen af ligaen. Glæder mig til flere updates, kom igang KF!  Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #6: 12 Maj 2007, 16:29 »

Endnu en gang er du manden, der har gjort det.
Nået et niveau, som vi før troede uopnåeligt; du jorder os ned, tramper på os og hakker os i løgene - men føler du en skyld? Nej!
Det er så godt det her KF, det er jo nærmest en latterliggørelse af min blog!!  funny
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The little wizard
« Svar #7: 12 Maj 2007, 16:50 »

SÆSON 06/07: FØRSTEHOLDSTRUPPEN
En kort gennemgang af truppen med fremhævelse af en enkelt spiller i hver kæde.


MÅLMÆND:

Matteo Gianello, GK, 30 år
Den 30-årige keeper Matteo Gianello er den yngste af de to førsteholdskeepere og vil fra start være førstevalg i Napoli. Han er Iezzo fysisk underlegen, og han er ligeledes domineret rent teknisk, men han er dog en væsentlig bedre keeper. Han har tidligere optrådt for blandt andet Sampdoria, Siena og Verona, så han er samtidig også en ganske rutineret herre i både Serie A og B, hvilket også gør, at pladsen som keeper i første omgang tilfalder ham. Kampen mellem Iezzo og Gianello er dog tæt, og Ginaellos manglende hurtighed kan blive et problem – og så står Iezzo klar med det samme!

Gennaro Iezzo, GK, 33 år



FORSVARSSPILLERE:

Davide Gibuilato, SW/DC, 29 år
Andrea Cupi, D RLC, 30 år
Gianluca Grava, D RC, WB R, 29 år
Maurizio Domizzi, D LC, 26 år, delejet af Sampdoria
Mirko Savini, D LC, 27 år

Paolo Cannavaro, DC, 25 år
Efter syv sæsoner i Serie A valgte Paolo Cannavaro før denne sæson at skifte Serie A i Parma ud med Serie B i Napoli – klubben, hvor hans professionelle karriere begyndte – heldigvis!

Paolo Cannavaro er desværre den mindst talentfulde af Cannavaro-brødrene, for mens Fabio Cannavaro render rundt i Real Madrid, så frister Paolo en tilværelse i Napoli i Serie B. På trods af den store klasseforskel mellem brødrene, så er Paolo bestemt ikke nogen dårlig spiller.

Paolo Cannavaro tackler, markerer og header godt og arbejder desuden godt for holdet. Han er kun 25 år, og med den rette udvikling kan han blive en vigtig brik i bestræbelserne på at rykke op i Serie A – og forblive der.
Rubén Maldonado, DC, 27 år
György Garics, D/WB/M R, 22 år
Erminio Rullo, D/WB/M L, 22 år



MIDTBANESPILLERE:

Francesco Montervino, WB R, DM, M RC, 28 år
Nicolás Amodio, DM, M RC, 23 år
Cataldo Montesanto, DM, M RC, 29 år
Ivano Trotta, M R, 28 år
Samuele Dalla Bona, M C, 25 år
Fabio Gatti, M C, 24 år
Marco Capparella, AM RL, 31 år

Roberto De Zerbi, AM RC, 27 år
Der var engang i 1998, hvor Robert De Zerbi løb rundt i AC Milan. Han fik godt nok ingen kampe, men hans ophold i Milan er det nærmeste, han nogensinde er kommet Serie A. Det skal der laves om på, for De Zerbi er en klassespiller!

Sublim teknik, overblik og habilt langskud er nogle af de ting, der kendetegner Robert. Krydret med eminente frispark, så forstår jeg ikke, hvorfor han ikke er kommet videre end Napoli. De Zerbi bliver helt sikkert en nøglespiller.

De Zerbi kan spille på samtlige pladser på midtbanen, men favoritpositionen er lige bag angriberne, hvilket også bliver hans plads på holdet. Som offensiv kreatør skal han fodre angriberne med giftige stikninger, samtidig med at han også selv er en trussel i kraft af hans langskud og hans gennembrudskraft.
Mariano Bogliacino, AM LC, 26 år



ANGRIBERE:
Inácio Piá, AM LC, FC, 24 år
Christian Bucchi, ST, 29 år
Emanuele Calaío, ST, 24 år

Roberto Sosa, ST, 31 år
Sidste spiller, som jeg vil fremhæve er Roberto Sosa. 31-årig argentinsk angriber.

Robert Sosa er dog ikke en klassisk argentinsk angriber. Han er 190 cm høj og vejer 86 kg, og krydret med fantastisk hovedspil og knivskarpe afslutninger, er han en sikker mand i angrebet. Han arbejder super hårdt, og er ikke bange for at få nogle skrammer. Dette gør ham også velegnet som anfører - hvorvidt han bliver dette har jeg dog ikke afgjort endnu.

Robert Sosa har med 4 sæsoner i Udinese samtidig også Serie A erfaring, hvilket kan blive super nyttigt, hvis vi nærmer os oprykning.




DE STARTENDE ELLEVE


- tryk for fuld

« Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 15:01 af KF » Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The little wizard
« Svar #8: 12 Maj 2007, 21:52 »

Læker måde at stille holdet op på! Stor kredit til det.
Ellers ser det jo rigtigt godt ud. Glæder mig til du kommer igang med sæsonen. :-)
Logged

jeezus
Gæst
 
Sv: The little wizard
« Svar #9: 12 Maj 2007, 22:09 »

Kanon blog KF! Suverænt det bedste jeg har læst i lang tid...

Forza Napoli!

/Vase
Logged

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #10: 12 Maj 2007, 22:58 »

Endnu engang er det en god opdatering synes jeg, KF Smiley ..
Er bange for, at jeg må se mig slået af dig allerede inden 1. runde er gået :b ..
God grafik, chelidze90 .. ehh , KF :b
Fantastisk flot opstilling .
Du få stor 5-tal af miiiig! Smiley
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

Møller
Gæst
 
Sv: The little wizard
« Svar #11: 12 Maj 2007, 23:05 »

Jamen jeg er enig Smiley flot grafik god blog Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The little wizard
« Svar #12: 13 Maj 2007, 02:04 »

Hejsa KF!

Super start på bloggen og fedt klub valg. Glæder mig til at læse om dit eventyr i Napoli.

Ellers en rigtig flot beskrivelse af Zolas karriere og Napolis historie, rigtig godt lavet. Og så double  Thumbs Up for det grafiske arbejde ved bloggen. Rigtig flot.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: The little wizard
« Svar #13: 13 Maj 2007, 13:14 »

En velskrevet og elegant blog. Men lad os nu komme i gang for alvor! :-)
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The little wizard
« Svar #14: 14 Maj 2007, 14:54 »

Det ser godt ud. Kan godt lide din gennemgang af truppen
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010