home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 875 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  [Kap.16] - Shola Sesay
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: [Kap.16] - Shola Sesay  (Læst 30251 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[Kap.16] - Shola Sesay
« : 10 Maj 2007, 20:47 »

Forord

Indholdsfortegnelse 2:
31. august 06     
Kære læsere!

Dette er mit bud til FmFreaks’ blogkonkurrence. Håber der vil blive taget godt i mod det.
Jeg vil starte med at sige at jeg har rodet lidt i Editoren før jeg startede spillet. Der er lavede en ungdomstræner, Jack Black, en talentspejder, Carl Keith, og bloggens hovedperson, Thomas Jacobsen.  Derudover er der lavet nogle relationer nogle spillere i mellem, og så har klubben fået en saltvandsindsprøjtn ing. Selv når det er sagt håber jeg at I, som læsere og dommere vil accepterer dette.
Hvorfor denne klub? Jeg har valgt en klub, som jeg ikke kender så meget til i forvejen. Først overvejede jeg Lyngby, en lokalklub, med masser af muligheder, men med dem følte jeg ikke at jeg havde nogen idéer der kunne fører til noget. Så tænkte jeg på Millwall, The Lions, en klub der, desværre, nok er mest kendt for deres voldelige hooligans. Netop dette skulle så være idéen med bloggen, hvor man så ville følge en af klubbens hooligans. Den idé fravalgte jeg så da jeg ikke ønsker at bakke op om hooliganisme.
Til sidst valgte jeg den klub jeg nu spiller med. Håber I som læsere, og jeg som forfatter kan fører dette til noget stort!

Hilsen
Berendt

« Seneste Redigering: 17 Maj 2007, 17:43 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #1: 10 Maj 2007, 20:47 »

Kapitel 1 – Hej Dagbog


1. juli 2006 , Kastrup Lufthavn


Hej Dagbog!


Nu hvor mit fodboldliv for alvor er på vej, slog det mig, at det da kunne være fedt at skrive en dagbog om det. Så efter en tur i boghandlerne var du købt, og nu må jeg så huske at bruge dig!

Men lad mig fortælle lidt om mig selv, mit navn er Thomas, eller rettere Thomas Shola Sesay Jacobsen, eller faktisk er det Shola Sesay, det er mit fødenavn. Jeg er oprindelig fra Sierra Leone, men blev som helt lille bortadopteret til Danmark, af Ulla og Henrik Jacobsen, der ikke selv kunne få børn. Livet i Danmark blev betydeligt anderledes i forhold til det hvor jeg kom fra. En stor lejlighed midt på Frederiksberg er, og vil nok heller aldrig blive det samme som et skur i Freetown.

Opvæksten i Danmark har også betydet at jeg aldrig har manglet noget i min barndom. Her har jeg både haft fjernsyn, MP3-afspiller, computer, playstation og meget meget mere! Alt det man drømmer om i mit hjemland, har jeg her. Jeg er også kommet igennem folkeskolen, faktisk med et godt snit, og nu skal jeg til at begynde i 3.g på Falkonergårdens Gymnasium. Men det der nok har betydet mest for mig, og kan komme til at gøre det langt ud i fremtiden, det er fodbold. Altid fodbold! Mine forældre siger at de altid var sikre på at finde mig på børnehavens legeplads sparkende til en bold, og det tog jeg med mig fremover. I folkeskolen blev der brugt meget mere tid på fodbolden end på lektierne, selvom min far kæmpede en hård kamp med mig.
Det var også i starten af folkeskolen, at jeg begyndte at spille i KB, her har jeg så fået min fodboldopvækst, og at jeg i dag sidder i Lufthaven på vej til England skyldes i den grad KB.
Her har jeg fået en træning, som jeg nok aldrig havde fået i nogen af de andre københavnske klubber.

Hvordan denne aftale er kommet i hus, det ved jeg faktisk ikke. En dag efter træning stod Torben Storm og snakkede med en englænder, og de kom så hen og jeg blev præsenteret for englænderen, han hed Carl Keith og var meget imponeret over det han havde set til dagens træning, og sagde at han ville holde øje med mig de næste bare gange. Som sagt, så gjort. Han stod til hver træning, resten af ugen, og overværede vores træning. Efter træningen om fredagen kom han over til mig, han havde en konvolut med bad mig tænke mig godt om.
Konvolutten indeholdte en invitation til 4 ugers prøvetræning i sommerferien. Jeg smilte, og sagde til ham at jeg var smigret og ville tænke over det.

Men jeg må smutte nu, skal over til ud til flyveren nu.

Thomas

« Seneste Redigering: 10 Maj 2007, 21:06 af Berendt » Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #2: 10 Maj 2007, 21:01 »

undskyld jeg skriver det men hvad er det for noget at skrive "hvor Ulla og Henrik Jacobsenikke selv kunne få børn"? (ikke for at være negativ men sådan ville ingen af de mange udlændinge fra FCM ungdomsakedemi IKKE sige)

Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #3: 10 Maj 2007, 21:02 »

Udemærket Berendt Smiley Lidt alla din FCK blog Smiley fint

KUTGW
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #4: 10 Maj 2007, 21:08 »

@Emillionaire - forstår ikke helt hvad du mener, men har rettet det så det lyder bedre og giver mere mening...

@Møller - Jo, det minder måske lidt om min senest FCK-blog, og så alligevel ikke, dette er jo en dagbog... Wink
Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #5: 10 Maj 2007, 21:20 »

@Emillionaire - forstår ikke helt hvad du mener, men har rettet det så det lyder bedre og giver mere mening...

@Møller - Jo, det minder måske lidt om min senest FCK-blog, og så alligevel ikke, dette er jo en dagbog... Wink

fint nok  Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #6: 10 Maj 2007, 21:22 »

@Emillionaire - Og hvorfra får du FC Midtjylland ind i billedet?... Peace
Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #7: 10 Maj 2007, 21:40 »

@Emillionaire - Og hvorfra får du FC Midtjylland ind i billedet?... Peace

fordi at de har DK's eneste ungdomsakedemi  Rullende Øjne
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #8: 10 Maj 2007, 21:44 »

@Emillionaire - og så har Silkeborg et College, og Brøndby et gymnasie, og Team Danmark samarbejder med Falkonergårdens Gymnasium...

Men FC Midtjylland, eller et ungdomsakedemi er med intet ord blevet nævnt Huh , det er det der undre mig... Peace
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #9: 10 Maj 2007, 21:48 »

God start Berendt - dog forvirrer skrifttypen mig lidt. Men det er helt sikkert en spændende start - lad os få mere Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #10: 10 Maj 2007, 21:49 »

Fed blog indtil videre, men skriften irriterer mig.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #11: 10 Maj 2007, 21:58 »

Kanon blog, lidt ala US, Guilhermes dagbog. Det er måske der du har din inspiration fra ?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #12: 10 Maj 2007, 22:08 »

@John Spurs - Altid dejligt når en koncurrent som dig, kan lide det... Wink men, grunden til skriften, er at det jo skal minde lidt om en dagbog... Men kan da lige overveje en anden... Wink

@LAge - Kan kun sige det samme til dig, som jeg sagde til John Spurs Wink

@Roxer - Jah, det er blandt andet derfra jeg har lade mig inspirarere Opstemt Håber det er i orden Peace
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #13: 10 Maj 2007, 22:10 »

@Roxer - Jah, det er blandt andet derfra jeg har lade mig inspirarere Opstemt Håber det er i orden Peace

Naturligvis :-) Held og lykke med det.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shola Sesay - Jagten på drømmen
« Svar #14: 10 Maj 2007, 22:17 »

@United-styrer - Tænkte jeg nok, og tak i lige måde!
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010