home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 884 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#3] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [#3] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen  (Læst 3093 gange)
DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
[#3] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« : 01 Jul 2009, 02:24 »


Mandag d. 1 Juni 2008 -  Hans Dieter Pötsch indkalder til haste pressemøde!

Klokken havde kun lige slået 07:00 da Hans Dieter Pötsch invitere alle landets jounalister til pressemøde på Volkswagen Arena. Hovedemnet var ny manager i Wolfsburg. Hans Dieter Pötsch skrev bl.a. ''I dag klokken 09:15 inviters alle landtes jounalister til pressemøde på Volkswagen Arena. Vi i bestyrelsen af Vfl Wolfsburg-Fußball har i noget tid kigget efter en afløser for Felix Magath. Og igår klokken 21:30 kunne vi skrive kontrakt med klubbens nye manager.'' i mailen stod der intet
om hvem valget var faldet på men en ting er sikkert, er at han vil blive præsenteret på pressemødet i dag!


Klokken slog 09:15, pressen ventede spændt. Ind af døren kommer Hans Dieter Pötsch og eks-manager Felix Magath. Efter ca. 09:25 da døren åbnede. Ind tårdte den ny udnævnte Vfl Wolfsburg manager. Navnet er, Mike Rosario. Den tidligere verdens stjerne der nu vil prøve kræfter som manager. Han har skrevet en 1-årig kontrakt med klubben. Rosarios forventinger til sæsonen er klare: Jeg vil op og spille hvor det er sjovt. Presse folkende stillede spørgsmål til Rosarios manager enskaber. Men Mike Rosario var ligeglad. Hans målsætning var at vinde die bundes liga 2008/2009

Selv også bestyrelsen i Wolfsburg satte spørgsmål til Mike Rosario's forventniger. En første plads, første gang nogensinde i sin manager karrier. Det er støre forventniger. Også når man tænker statestik mæssigt. For VfL Wolfsburg-Fußball har aldrig nogensinde vundet den tyske bundesliga.

Klubben blev grundlagt i 1945. 63 år uden den store succes, alt i alt er det blevet til 8 medaljer, hvor kun to af dem var af guld, for at vinde den tyske 2. division nord.
Men selvom bestyrelsen stiller spørgsmål har de alligevel udtalt at Mike Rosario er den rette mand til jobbet og han har fuld opbakning fra bestyrelsen side.


Pressemødet sluttede. Wolfsburgs fans var glade for at klubben havde fundet en ny manager med store forventniger. Og med en god pose penge i hånden og omrking 2 måneder til sæsonen starter kan det ikke gå helt galt for den nye manager.
« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 02:01 af DennisKjeldsen » Logged

Soul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [#1] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #1: 01 Jul 2009, 03:03 »

Dine skriftlige færdigheder samt grammatisk kunnen er ikke optimalt, men det er et udmærket klubvalg, som der helt sikkert er potientale i. Så må gode manager evner kompetencer for dine manglende skrive færdigheder – hvilket i sidste ende kan resultere i en ganske habil blog.

/Soul
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#1] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #2: 01 Jul 2009, 03:13 »

Transfer og trupgennemgang kommer engang i morgen. Smutter i seng nu :-)
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#1] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #3: 01 Jul 2009, 03:16 »

Dine skriftlige færdigheder samt grammatisk kunnen er ikke optimalt, men det er et udmærket klubvalg, som der helt sikkert er potientale i. Så må gode manager evner kompetencer for dine manglende skrive færdigheder – hvilket i sidste ende kan resultere i en ganske habil blog.

/Soul

Har måske lidt svært ved at formulere mig. Men altså jeg har svært ved se hvorfor mine skrive færdigheder ikke er optimalt.
Gramatisk er lidt noget andet, er røv dårlig til det Smiley
Logged

Theis Mørup
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#1] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #4: 01 Jul 2009, 11:20 »

Udmærket start.

Din idéer med bloggen er rigtig gode. Men du skal også bare lære at formulere det rigtigt.
Hvis du forbedre lidt hist og pist åp skriften og fortsætter så kan jeg godt følge lidt med  Wink

Også en god mængde tekst du har, ikke for meget men heller ikke for lidt. - lige til at læse  Wink

Øv dig på gramatikken, så er der mange der ville følge med  Wink - for klubvalget er da også rimelig spændende  Wink
Men fortsæt den endelig, grafikken er da meget god i forhold til at du selv siger du er røvdårlig til det  xD  funny


Logged

(:

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#1] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #5: 01 Jul 2009, 15:23 »

Der kommer en update lige omlidt, jeg har fokuseret meget på mine stavefejl, men jeg ved dog stadig ikke :-)

Altså jeg er ikke dårlig til dansk, efter min egen mening, for det er det jeg fik højst karaktere i(: Måske er jeg bare for doven eller skriver jeg for hurtigt ellers så er jeg faktisk bare dårlig til dansk Opstemt
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #6: 01 Jul 2009, 15:53 »


Transfers
Tranquillo Barnetta

Ind:
Tranquillo Barnetta (40.000.000)
Mendes da Silva (34.000.000)

Ud:
Ingen!




Transfer viduet blev skudt igang, Mike Rosario havde omkring 150.000.000 danske kroner til at gøre godt med, hvilket var helt iorden! Manageren kiggede mest efter midtbane spillere, da han syntes midten var lidt sløv. Og da der var gået en lille måned af transfer vinduet kunne han skrive kontrakt med den første midtbane spiller; Tranquillo Barnetta. Den kun 23-årige Barnetta kom fra Bayeren Leverkusen hvor han havde spillet 3 sæsoner. Allerede da den nye manager kom til klubben, havde han planer om at skaffe Barnetta til klubben. Så han sendte straks en talentspejder ud for at kigge på ham, en måneds tid senere kunne Barnetta sætte sin autograf på kontrakten.

Med nu omkring 100.000.000 kr. tilbage kiggede manageren efter en spiller der kunne give forsvaret nye kræfter, og til det valgte Mike Roasrio, den 25-årige AZ spiller David Mendes Da Silva. Da Silva var en vigtig faktor i AZ forsvaret i gennem to sæson og Rosario var mere end glad for at skrive kontrakt med denne spillere!


Trupgennemgang


Diego Benaglio

Marcel Schäfer - David Mendes Da Silva - Andrea Barzagli - Cristian Zaccardo

Tranquillo Barnetta - Kevin Wolze - Sergej Evljuskin - Christian Gentner

Edin Dzeko - Grafite




Venskabskampe

Wolfsburg 3 - 0 Red Star

Wolfsburg satte kampen igang. Allerde efter de første 10 minutter sagde skud statestikken 7-0. Wolfsburg havde alt pressen, og Christian Gentner kunne så sætte det første mål ind efter kun 15. minutter. Så gik der over 60 minutter uden nogen mål, men Wolfsburg dominerede stadig. Skud statestikken sagde 21 - 7.  Første i 82 Minut lykkes det for Edin Dzeko at sende bolden i nettet og kun 3 minutter efter kunne Grafite gøre det sammen. Kampen blev overværet af 13.700 tilskure.

Wolfsburg 1 - 2 Roma

Wolfsburgs alle sidste venskabskamp inden sæsonen skulle spakres igang. Fansene var forventingsfulde, og hele 19.800 mødte op til kampen på Volkswagen Arena. Kampen blev sparket igang klokken 17:00, solen skinnede og alle var parat til en god gang fodbold! Roma startede bedst ud. De havde flere store chancer, men Diego Benaglio stod en god kamp, det lykkes dog Júlio Baptista at få hul på Diego og han kunne score til 0-1 i det 30 minut. Dommeren fløjtede til halvej, en halvej som Roma dominerede.
Wolfsburg kom dog bedre med i kampen, med flere gode chancer foran mål. Det lykkes dog ikke selv for Wolfsburg spillerne at score men i stedet kunne Doni socre et selvmål i 69 minut, en stilling der holdte helt hen til 85 minut, hvor Roma's centrale forsvars spiller juan kunne sætte bolden forbi Diego på et hovedstød.
« Seneste Redigering: 01 Jul 2009, 18:57 af DennisKjeldsen » Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #7: 01 Jul 2009, 15:54 »

Jeg har gjort meget ud af denne update, mest omkring stavefejl. Håber i syntes om det. Og i må gerne sige hvis der er for mange stave og gramatiske fejl Smiley
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #8: 01 Jul 2009, 15:56 »

fin update syntes ikke rigtig der er nogen stavefejl Opstemt
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #9: 01 Jul 2009, 15:58 »

fin update syntes ikke rigtig der er nogen stavefejl Opstemt

Godt at vide, har gjort mit aller bedste :-)
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #10: 01 Jul 2009, 20:11 »

Jeg følger 100% med dennis !
Og jeg vil skide på grammatik og stavefejl .. om du så var ordspasser / ordblind så kan det læses !
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #11: 01 Jul 2009, 20:12 »

Tak Rottenburg! Opstemt
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #12: 01 Jul 2009, 20:13 »

Good Update, kan ikke se desideret stave fejl. Men hvis du forsætter sådan her, så har du en der kigger med Dennis.. KIU.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #13: 01 Jul 2009, 20:20 »

Good Update, kan ikke se desideret stave fejl. Men hvis du forsætter sådan her, så har du en der kigger med Dennis.. KIU.

Mange tak :-) Godt at vide, lavede måske en masse kluder igår fordi jeg var træt. Men jeg forsætter da helt klart sådan her  Thumbs Up
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#2] VLF Wolfsburg-Fußball - die grünen und weißen
« Svar #14: 02 Jul 2009, 02:00 »


Die Bundesliga

En meget skidt start på sæsonen resulterede i at Wolfsburg kunne efter 9 kampe lagde på en 14 plads. En række dårlige kampe og tætte nederlag gjorde den dårlige placering. Wolfsburg tabte bl.a. 3-0 mod Werder Bremen, 1-3 mod Bochum og 3-0 mod Hoffenheim, dog var der også et par gode kampe bl.a. 0-1 mod Schalke og 2-0 mod Gladbach det blev dog også kun de 2 eneste sejre i de første ni kampe.


Den skidte start skulle ændres! Og den bedste måde at gøre det på er ved at banke 1. Pladsen, FC Bayeren München! Kampen blev vist på landsdækkende tv. Og intraressen for kampen var står. Mike Rosarios forventniger var store, og mente at holdet faktisk var i stand til at vinde kampen, ovenpå den dårlige sæson start. Men VfL Wolfsburg fik den dårligste start på kampen, hvor Ribéry kunne score på Bayern første forsøg i kapen. Dette rystede selvfølig holdet og til halvej viste skudstatesikken 2 - 6 til Bayeren! I Rosarios fortalte holdet i pausen at presset var væk og de havde intet at tabe. Mest af alt i håb om at spillere ville gå på bane og føle mindre pres og jagte en udling. Wolfsburg starter de første miniutter af anden halvej godt! Men som det ikke kunne blive værrer tilkender dommer Herbert Fandel et tivlsomt straffespark til Bayeren München! Ribéry stor klar på pletten til at score sit anden mål i kampen. Alt håb syntes ude da han går hen får at sparke! Men hva ... Diego Benaglio står i vejen for skuddet og skubber bolden ud til hjørne! Lige den optur Wolfsburg holdet manglede! I den 70. minut skiftede Mike Rosario opstilling til en 3-4-1-3 opstilling i håb om at udligne. Dog 5 minutter efter skifter Bayeren træner Jürgen Klinsmann til en 4-2-4 for at score det endelige mål. Efter wolfsburgs ændring af opstillingen fik holdet presset. Hvilket også resulterede i at Grafite kunne udligne i 80 minut på en friløber severet af Barnetta. Wolfsburgs fan brød ud i juble da de kunne se bolden blive sparket ind bag Bayeren målmanden Micheal Rensing, som kunne havde lukket 3 mål ind inden kampen. Efterfølgende pressede Bayeren, wolfsburg helt i bund, men det lykkes dog aldirg at få passeret Diego Benaglio som var en af nøgle spillerne i kampen. Mike Rosario kunne efterfølgende fortælle pressen at hans var stolt af sine spillere. At få hul på en så god målmand som Rensing er stort! Også oven i købet så Bayeren som vundet 7 og spillet en uafgjort i 9 kampe. Det var helt fantastisk - Kampen blev overværet af: 29940 - Sæson rekord!

Efter 1-1 nederlaget vidste Rosario at truppen havde hvad der skulle til for at nå at spille de sjove pladser, løbet om 1. pladsen var efterhånden gået bort, men en Europa Cup billet skulle sikres før at han kunne være tilfreds! Dog lykkedes ikke mod Herta BSC som scorede i 92+2. Ufortjent. Men sådan er fodbold. Men endelig lidt optur igen, da Wolfsburg rejste sig og vandt 1-0 mod Stuttgart. Efter sejren over Stuttgart gik det frem af for Wolfsburg, dog var de stadig under top 10, hvilket hverken var tilfredstillende for Rosario eller bestyrelsen. Men ulvene kæmpede og kæmpede. Og en plads i 4 er stadig målet. Med en 3-0 sejr over Hamburg SV kunne VfL klubben sikre sig en 8 plads, midt i sæsonen.




Euro cup



Efter en samlet 3-2 sejr over Ajax, kunne VfL Wolfsburg kvalificere sig til Europa Cuppens gruppe spil. Rosario's tropper var 5. seedet til lodtrækning af gruppe spillet. Dog var han ikke nervøs for hvordan lodtrækningen ville ende, og har også udtalt: Hvis man skal vinde, skal man jo slå alle. Og det ved jeg vi kan! Det var en glad Mike Rosario der talte med Die Wölfen Zeitung efter lodtræknigen. Wolfsburg var kommet i Gruppe E med A.C. Milan, Brügge Dynamo Kiev og Levski. Alle hol kan vi spille op med og helt sikkert vinde de fleste kampe i puljen!

Jeg skulle starte ude mod A.C. Milan. Det blev en målrig afærre! Kampen sluttede 4-3 til Milan holdet. Jeg gik ellers til pause foran 1-2 men med to hurtige scoringer fra Milan så det sort ud. Det lykkes dog for Grafite at reducere til 3-3 men blot 3 minutter efter kunne Senderos score til slut stillingen 4-3. Efter den gode Milan kamp gik Ulvene ind til Levski kampen med en stor pose selvtillid, og det gav dem skam også sejren på 3-0. Så drog Ulvene til ukraine hvor holdet var svagt undertippet, men alligevel lykkedes det at få et point med hjem, kampen sluttede nemlig 0-0. Sidste kamp var mod Brügge, 1 point var nok til at gå videre, men hvorfor kun et? Vi tog sejren og sikrede at gå videre med en 1-0 sejr.

« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 02:50 af DennisKjeldsen » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010