home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 920 Gæster Online.

Indlæg: 1132763 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  '10' En Englænders Beretninger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: '10' En Englænders Beretninger  (Læst 13382 gange)
Jyden
Gæst
 
'10' En Englænders Beretninger
« : 15 Sep 2010, 14:13 »


mange tak til Jonas for topbanneret


Starten på noget nyt
Jeg stod på kajen i Harwich og ventede på at min færge skulle ankomme. En flok måger fløj op mod vinden, men i stedet for at flyve den planlagte vej, svævede de i stedet baglæns med vinden. Jeg kunne allerede nu skimte færgen ude i det fjerne. Navnet på skibet var MS Dana Sirena, selvom det lød meget eksotisk, så var det et ganske almindeligt nordisk skib. Rygsækken var pakket og jeg var parat til at drage ud på mit første udenlandske eventyr på egen hånd.

Mit navn er John Harry Heron, og som i nok kan høre, så kommer jeg fra England, nærmere bestemt en lille by, tæt ved Harwich, ved navn Levington. Der har jeg boet det meste af mit liv, hvilket vil sige 30 år og 45 dage. Jeg har stort set hele mit liv boet hjemme ved mine forældre, i et hyggeligt lille hus. Det skal dog siges at jeg som 24årig prøvede lykken og flyttede i egen lejlighed i London. Jeg fik hurtigt et job, hos et ny opstartet betting  selskab, hvor jeg skulle være med til at fastsætte oddsene fra de danske, svenske og norske ligaer. Vores lille firma gik dog hurtigt konkurs og jeg måtte flytte tilbage til min mor og far.

For lidt under en måned siden, fik jeg pludselig følelsen af at jeg igen måtte ud og prøve lykken. Efter som jeg ikke havde det store held i London, så valgte jeg at mit nye eventyr slet ikke skulle foregå i England. Mine tanker var vidt omkring og jeg kunne slet ikke bestemme mig til hvilket land jeg skulle rejse til. Derfor besluttede jeg mig for at købe den første og bedste afbudsrejse jeg kunne finde.

18.06.2009
« Seneste Redigering: 27 Sep 2010, 19:05 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '1'
« Svar #1: 15 Sep 2010, 14:14 »

« Seneste Redigering: 27 Sep 2010, 19:06 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '1'
« Svar #2: 15 Sep 2010, 20:19 »


mange tak til Jonas for topbanneret


Ankomst til fiskerbyen
Nu stod jeg så der, klar til at drage hjemmefra og ligge alle mine nederlag bag mig, blot se fremad. Hvad jeg skulle lave i det nye land, vidste jeg endnu ikke, men eftersom sport og især fodbold, altid har interesseret  mig, så var der ingen tvivl om at det skulle have noget med det at gøre.

Pludselig kunne jeg høre færgens horn, som nærmest blæste os alle sammen omkuld. Jeg greb min kuffert og skyndt mig ud på færgen. Jeg var langt fra den eneste der havde fået den geniale ide at tage på en rejse med dette skib, der var propfyldt. Grundet min hurtighed og tekniske snilde lykkedes det dog for mig at mase mig igennem og snuppe en god plads tæt ved vinduerne.

Endelig satte den store motor i gang, og vi begyndte at krydse Nordsøen. Mens jeg sad der og kiggede ud gennem vinduerne, kunne jeg se hvordan bølgerne sprøjtede op mod ruden, der var virkelig gang i havet, og naturen spillede med sine mange kræfter. Når man er vokset op ved havet er man dog vant til den slags, så det gjorde mig ikke det store. Jeg sad og tænkte over hvor spænende det ville blive at komme til det nye land. Da jeg første gang så på afbudsbilletten og så at navnet på mit rejsemål var Esbjerg, tænkte jeg " Hvor fanden er det?" Efter en hurtig søgerunde på google, fandt jeg dog hurtig ud af at det var en større fisker by i Danmark.

Jeg kendte intet til hverken Danmark eller Esbjerg. Jeg var derfor meget spændt på at komme til Danmark og lære mere om deres kultur og være måde. Alle mine venner havde sagt at det var en åndsvag ide at rejse til Danmark, og at jeg aldrig vil lære at tale sproget, da det var et af de sværeste i hele verdenen. Jeg var dog ligeglad og tog det som en udfordring. Jeg havde allerede meldt mig på et aftenskursus, så jeg kunne lære sproget. Det eneste jeg manglede var sådan set at finde mig et sted at bo og et sted at arbejde.

Efter en lang lur, en masse brugte penge på enarmedetyveknægte og timevis af kedsomhed, ankom vi endelig til Esbjerg. jeg vandrede af skibet med tasken på ryggen og kufferten i hånden. Jeg var nu klar til at indtage Danmark. 

18.06.2009
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #3: 15 Sep 2010, 20:22 »

Lækre updates håber faktisk at bloggen er om EfB da jeg aldrig har læst en blog om dem Smiley..
« Seneste Redigering: 15 Sep 2010, 20:24 af Fernando » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #4: 15 Sep 2010, 20:30 »

Det ser sgu lækkert ud indtil videre Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #5: 15 Sep 2010, 21:07 »

Ser godt ud Smiley. Håber at dine blogs holder længere end din brors! Smiley

KIU!
Logged

Kolo Abib Touré

Fernando
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #6: 15 Sep 2010, 21:12 »

Vidste ikke han havde en bror herinde Grin men anyway ser frem til næste update!
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #7: 15 Sep 2010, 21:12 »

Vidste ikke han havde en bror herinde Grin men anyway ser frem til næste update!
han havde.. eller ja, hans bror har slettet sin bruger Smiley. Det er Dida Smiley.
Logged

Kolo Abib Touré

Fernando
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #8: 15 Sep 2010, 21:14 »

Okai savner sgu den knægt og hans blogs...
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #9: 15 Sep 2010, 21:59 »

Lækre updates håber faktisk at bloggen er om EfB da jeg aldrig har læst en blog om dem Smiley..
Tusind tak (:
Det ser sgu lækkert ud indtil videre Opstemt
Tusind tak Opstemt
Ser godt ud Smiley. Håber at dine blogs holder længere end din brors! Smiley

KIU!
Mange tak, håber jeg også (:
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #10: 15 Sep 2010, 22:45 »

Virkelig god blog du har fået på benene der:)
Logged

FCK

Jyden
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #11: 15 Sep 2010, 22:54 »

Virkelig god blog du har fået på benene der:)
Mange mange tak (:
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: En Englænders Beretninger '2'
« Svar #12: 16 Sep 2010, 15:10 »


mange tak til Jonas for topbanneret


Dansk for begyndere
Mørket var faldt på og jeg stod alene på havnemolen. Nu var jeg alene og skulle til at bygge et nyt liv op fra bunden. Der var en meget trist og dyster stemning på den menneske forladte havn. gadelygten, der stak ud fra fiskeaktionen, blinkede febrilsk. Det mindede mest om scenen fra en eller anden gyser film, og jeg bad, til at mit nye liv i Danmark ikke vil komme til at udmunde i en gyser film. 

Fortrøstningsfuldt trak jeg min smartphone op af lommen og tastede adressen på mit hotel ind. Jeg traskede gennem de mørklagte gader i Esbjerg med min kuffert i hånden. Det var meget svært for mig at læse diverse skilte, og jeg forstod ikke et pip af hvad der stod. Takket være min GPS nåede jeg dog til mit hotel inden klokken slog 03:00. Jeg tjekkede hurtigt ind og gik straks til køjs, efter en lang og hård rejse.

Jeg vågnede ved at solen skinnede ind gennem vinduerne og skar i øjnene. Jeg satte mig op i sengen og gabte, jeg havde meget travlt, jeg skulle finde mig en lejlighed inden den første, da mine penge formentlig vil slippe op til den tid, og jeg derfor ikke havde råd til at bo på hotel mere.

Efter en lækker gang morgenmad satte jeg mig til computeren, åbnede min mail og sendte et brev til de gamle derhjemme, for at fortælle at jeg var kommet godt frem. Dernæst besluttede jeg mig for at skrive en ansøgning til en lejlighed og efter da en jobansøgning, hvor jeg blandt andet skrev om mine erfaring indenfor skandinavisk fodbold, så jeg havde fået via mit tidligere job i betting branchen.

efter et hurtigt bad, begik jeg mig ud i byen. I modsætning til i går nat, var der pludselig mange mennesker på gade. De så alle meget venligtsindet ud. Jeg forsatte ned af gågaden ind til jeg kom til et slags supermarked, som de kaldte for "Rema 1000". Jeg gik indenfor og fandt straks manden med magten, og spurgte om det var okay jeg hang to ansøgninger op i hans butik. Selvom hans engelsk var en smule gebrokken, kunne jeg dog forstå så meget, at det var helt okay. Sådan forsatte jeg i omkring 100 butikker og langt de fleste steder, fik jeg et ja.

Efter en lang dag, hvor jeg, udover at jeg fik hængt ansøgninger op, også nåede til mine første par timer i dansk undervisning. Jeg var fra start af ikke i tvivl om at det vil bliver mere end svært at lære dansk.

19.06.2009
Logged

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '3' En Englænders Beretninger
« Svar #13: 16 Sep 2010, 15:18 »

Fernando, hvorfor skriver du at du "håber" denne blog er om EFB? Hvis den ikke er om EFB er billederne vist ikke til denne blog. Tunge

Men ellers fin start på bloggen, vil dog vente lidt med at se om det er noget jeg vil følge med i Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Jyden
Gæst
 
Sv: '3' En Englænders Beretninger
« Svar #14: 16 Sep 2010, 15:44 »

Fernando, hvorfor skriver du at du "håber" denne blog er om EFB? Hvis den ikke er om EFB er billederne vist ikke til denne blog. Tunge

Men ellers fin start på bloggen, vil dog vente lidt med at se om det er noget jeg vil følge med i Smiley
Mange tak Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010