home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 711 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub  (Læst 40047 gange)
billybob101
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« : 22 Aug 2010, 10:47 »



Kapitel et: Et enkelt klik med musen


Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fryser anno 1976. Indtil i lørdags var det den komplette liste over ting, som jeg har købt på QXL. Det er ikke ligefrem handler, der trækker avisoverskrifter, men barstolene var trods alt lidt af et kup. Særligt efter min mor har ombetrukket dem med mørkt rødt læder.
Siden da er et væld af fodboldkampe blevet overværet med rumpetten plantet solidt i det røde, bløde læder, armene hængende indover skranken mellem køkkenet og stuen, øjnene klistret til fjernsynet på den modsatte væg og hånden nærmest febrilsk omklamrende en iskold Heineken… eller en halvlunken Harboe Pilsner i krisetider.

Men nu handler det hverken om lunkne øl eller barstole, men om mit seneste QXL køb. Hvis man skal kategorisere købet, så er betegnelsen ”impulsindkøb med et twist af overraskelsesmoment plus misforstået joke samt for høj promille i blodet” nok det tætteste man ville komme på en fagteknisk korrekt definition.

Faktum er nemlig, at jeg lørdag aften tumler lettere halvberuset ind af døren, efter at have været nede på den lokale med et par af gutterne, og bestemmer mig for lige at tage et kig på QXL, inden jeg smutter på hovedet i seng. Jeg havde åbenbart på fornemmelsen, at lørdag nat klokken 23.56 ville være det perfekte tidspunkt at tjekke, om der var nogen, der havde smidt en billig racercykel på auktion.
Det var der sjovt nok ikke, men i stedet var der en engelsk gut, der havde sat en fodboldklub til salg for et enkelt pund. Jeg kan stadig høre mig selv tænke: ”Sjov joke, den byder jeg på!”

Næste formiddag da jeg tjekker min mail, går det op for mig, at det på ingen måde er en joke fra en forsmået fan,
men derimod et reelt salg af en klub uden de store fremtidsudsigter. Med et enkelt klik med musen, var jeg pludselig blevet klubejer!



De næste dage gik med utallige telefonsamtaler. Orlov fra studiet skulle klares, der skulle etableres kontakt med klubben i England og venner og familie skulle underrettes. Desuden skulle lejligheden i Århus sættes til salg. Midt i det hele stod jeg stadig med tvivlen boblende rundt i hele kroppen.
"Var det den rigtige beslutning? Skulle jeg virkelig leve drømmen ud som manager og klubejer?"




Nu sidder jeg så på Ryanairs tidlige morgenfly på vej mod Stanstead lufhavn, og der er efterhånden ikke nogen vej tilbage. Om få timer rammer jeg Dudley og begynder mit virke i Dudley United.
Jeg ved stort set intet om hverken byen eller klubben, men da kalenderen kun viser fredag den 10. juli 2009, er der trods alt tid til at lære det hele at kende, inden sæsonen sparkes igang.

« Seneste Redigering: 23 Aug 2010, 15:12 af billybob101 » Logged


billybob101
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #1: 22 Aug 2010, 10:48 »

« Seneste Redigering: 25 Aug 2010, 10:51 af billybob101 » Logged


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #2: 22 Aug 2010, 11:42 »

Allerede før du har lavet en update, lyder den UTROLIGT kedelig. Du har ingen intro til den, titlen alene giver mig lyst til aldrig at klikke på den igen osv..
Logged


korzika
Gæst
 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #3: 22 Aug 2010, 11:44 »

Jeg syntes nu, at det virker meget spændende.. Kunne måske blive en humoristisk blog. Smiley
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #4: 22 Aug 2010, 11:54 »

Enig med korzika Smiley
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #5: 22 Aug 2010, 11:57 »

Jeg synes også at det virker til at blive det stik modsatte, af hvad ItaliensLarsen siger, overskriften viser jo netop, at det ikke bliver endnu en af de der kedelige blogs.
Logged

Naah.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #6: 22 Aug 2010, 12:39 »

Det skal nok blive spændende at se hvad dette udvikler sig til.. Dog forstår jeg ikke at du har oprettet bloggen, før du har den første update/intro klar? Vent dog med at oprette den, til du er helt klar...
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #7: 22 Aug 2010, 12:44 »

overskriften lyder også utrolig kedelig, men glæder mig til at se hvad der kommer til at ske Smiley
Logged

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #8: 22 Aug 2010, 15:21 »

Allerede før du har lavet en update, lyder den UTROLIGT kedelig. Du har ingen intro til den, titlen alene giver mig lyst til aldrig at klikke på den igen osv..

Så lad vær med at kigge? EN ting er at komme med konstruktiv kritik, men at bare svine en blog før den endnu er kommet igang er bare dårlig stil og totalt respektløst, men du har da ret til at ha din mening, men den kan formidles på en pænere måde. Smiley

Men personligt er jeg enige med de fleste andre, virker til at det kan blive spændende at følge, lettere humoristisk så det ikke er det samme trummerum som man tit oplever med blogs Opstemt ser frem til første update Wink
Logged

- 96 -

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #9: 22 Aug 2010, 15:42 »

Så lad vær med at kigge? EN ting er at komme med konstruktiv kritik, men at bare svine en blog før den endnu er kommet igang er bare dårlig stil og totalt respektløst, men du har da ret til at ha din mening, men den kan formidles på en pænere måde. Smiley


Du kan da sagtens se mit som konstruktiv kritik? Jeg skriver, at han IMO mangler en intro, at overskriften ikke siger mig noget og at mit førstehåndsindtryk var dårligt.
Der kommer kritik i denne verden, hvis han ikke kan klarer det, er han formentlig ikke moden nok til en blog. Formentlig kigger han da på det jeg har skrevet, tænker måske mangler jeg en intro, men overskriften har jeg det fint med. Han kan også mene jeg er en idiot, fordi jeg skrev det. Han bør dog ikke begynde at græde, fordi han fik kritik, fordi så var det nok ikke idag, han skulle lave en blog Smiley
Logged


Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #10: 22 Aug 2010, 16:00 »

Skriver jo også at det måske skulle formidles på en anden måde, da man har svært ved at se det konstruktive i noget der er skrevet rimeligt negativt, og tror da helt sikkert at man er klar til at tage imod kritik når man starter en blog, siger jo bare at man lige skal give manden en chance inden man dømmer ham ikke Wink
Logged

- 96 -

billybob101
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #11: 22 Aug 2010, 16:22 »

Nu tager jeg egentlig ikke rigtig kritikken til mig, så det rør mig ikke rigtig hvis folk synes jeg ikke kan skrive.
At jeg så ikke er den store begavelse grafisk, det er noget andet, så der suger jeg al kritik til mig  Smiley
Logged


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #12: 22 Aug 2010, 16:34 »

Jeg må faktisk give til kende, at det var en god første update. Smiley
Grafisk synes jeg det er i top, måske mangler du et lidt større billede, så man har noget at kigge på, siden af teksten.
Men ellers må jeg krybe til kors, det var en god start.
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #13: 22 Aug 2010, 16:35 »

Rigtig god intro syntes jeg og et fedt topbanner Smiley

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Tre barstole med flosset sædebetræk, en foodprocessor og en fodboldklub
« Svar #14: 22 Aug 2010, 16:36 »

Keep it up
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010