home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 832 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Blog light
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Blog light  (Læst 26561 gange)
Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #45: 10 Sep 2010, 11:04 »

Så er jeg nået til vinterpausen i serie 4.

Jeg er startet et spil med Romalt IF, som er min gamle klub, hvor jeg spillede for mange år siden, da klubben lige var startet. I starten havde vi intet klubhus, så vi klædte om hjemmefra, og løb og trænede på det grønne område i villakvarteret Smiley
Siden flyttede vi over i omklædningsrummene på Paderup gymnasium, og spillede kampe på deres baner.
Nu har klubben fået sit eget klubhus (for et godt stykke tid siden), og er tilbage i Romalt-området. Romalt er en forstad til Randers.

Stillingen ved vinterpausen:


Det er lykkedes mig at finde nogle gode spillere, som egentlig også er for gode til serie 4, og jeg regner ikke med at kunne holde på dem ret længe. Der er i hvert fald mange klubber som er interesserede i dem. Men det passer mig fint, for jeg kan jo godt lide at få fat i nye spillere.
Jeg er ret tilfreds med mit forsvar, som kun har lukket 3 mål ind i efterårssæsonen.

EDIT:
Vores flotte stadion:
(Klik for fuld størrelse)
« Seneste Redigering: 23 Sep 2010, 23:44 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #46: 10 Sep 2010, 11:59 »

Hvordan er du kommet helt ned i serie4 i Jylland ?
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #47: 10 Sep 2010, 12:08 »

Hvordan er du kommet helt ned i serie4 i Jylland ?

Jeg har hentet en database, som går helt ned til serie 6 (og ikke kun i jylland)
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #48: 10 Sep 2010, 12:38 »

Kan du sende link? Opstemt
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #49: 10 Sep 2010, 12:44 »

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #50: 10 Sep 2010, 12:54 »

Tak, den skal prøves Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #51: 11 Sep 2010, 19:20 »

Er der også serier i på Lolland og Falster?
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #52: 11 Sep 2010, 19:53 »

Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #53: 22 Sep 2010, 10:27 »

Et indblik i en managers startende karriere:

Nu vil jeg så lige her bringe en opdatering på min nuværende karriere.
Jeg har hidtil færdigspillet 3 sæsoner og går nu ind til min 4. sæson som dansk manager.

Min karriere startede da også i Danmark. Med en fortid bestemt som "Automatisk" startede jeg op i FC Nordsjælland. Forventningen fra min side var egentlig blot, at klubben i løbet af et par sæsoner skulle blive mit afsæt til udlandet. Jeg forventede ikke medaljer af nogen art, men der skulle jeg komme til at tage fejl.

Jeg prøvede mig frem med en ny taktik, øjensynligt skræddersyet til FCNs mange offensive midtbanemænd og det hurtige kontraspil. Succesen udeblev ikke i efteråret, hvor den ene sejr hurtigt fulgte den anden. Dog var der enkelte fejltrin, og det endte da også med et tidligt exit i pokalen. Stadig var stemningen dog umådelig god ved juletid, da vinterpausen bød på en overværelse på Superligaens 2. plads.


Hvis jeg troede (og det gjorde jeg) at efterårets FCN-mandskab spillede deres livs bedste fodbold, og vi nok ville få svært ved at følge op på det i efteråret, så kom jeg til at vide bedre. Foråret blev holdets aller bedste halvsæson nogensinde. 1 nederlag og 1 uafgjort var alt det blev til pånær lutter sejre, og dermed endte klubben med et historisk mesterskab, og en manager, der stadig ikke forstod hvordan det kunne gå til.

Man skulle tro, at et sådant mesterskab ville få spillerne til at indse, at klubben faktisk godt kunne være med hvor det var sjovt at spille. Imidlertid udbrød der hurtigt den holdning blandt spillerne, at de da nu var klar til at fortsætte karrieren i udlandet alle sammen. Klubbens økonomi var ringe trods mesterskabet, og det stod mig tidligt klart, at jeg ville få mere end almindeligt svært ved at gentage successen i sæsonen derpå.


Derfor traf jeg det tunge valg, at forlade min stilling som chef i FC Nordsjælland efter blot én sæson.
Denne beslutning måtte jeg siden komme til at bøde for. Sandheden må være, at ikke alle i fodboldverdenen interesserer sig for, hvordan det står til i Superligaen. Min interesse i andre klubber blev derfor hånligt gjort til grin flere steder, men langt om længe lykkedes det mig dog at finde mig et job.


Efter 10 kampe valgte Sheffield Wednesday at fyre deres manager, efter en ringe 13. plads trods klubbens forventede 6. plads blandt bookmakerne.
Et kig på The Championship afslørede dog en række, der var utrolig tæt så tidligt på sæsonen, og som ny manager i klubben blev det mig derfor en nem opgave hurtigt at forbedre placeringen en smule. At nå topholdene ville dog være et større problem, men dog ikke umuligt givet de mange resterende kampe.


Jeg valgte igen at forsøge mig med taktikken jeg benyttede mig af i FCN, og trods spillertruppens anderledes sammensætning, så viste det sig at fungere efter et par småjusteringer. Økonomien i klubben var dog så ringe, at ingen spillere kunne hentes til klubben i vinterpausen (kun 200.000 til indkøb), og selvom resultaterne var rigtig gode, så blev min holdning hurtigt, at jeg egentlig ikke nød at stå i spidsen for klubben.
Derfor blev det igen til "et skridt på vejen" oppe i mit hoved, men minsandten om ikke også vi overraskede i sidste ende endnu engang.


Til slut stod det klart, at vi havde vundet rækken. Et forbløffende forår sikrede mig endnu engang et mesterskab, og dermed stod det pludseligt på Premier League i den kommende sæson. Dette ville selvfølgelig blive langt mere spændende, men med klubbens økonomi havde jeg dog mine bange anelser.

Jeg fik mig dog en gevaldig overraskelse, da klubben hostede op med hele 120 mio. til indkøb i sæsonen derpå. Truppen manglede i den grad fornyelse hvis overlevelse skulle sikres, og selv om der pludselig var hele 120 mio. til rådighed, så skulle de bruges klogt, såfremt vores mission skulle lykkes.
Der blev derfor tale om et meget travlt transfervindue, hvor mange spiller kom til klubben, og hvor mange ligeledes forsvandt. Blandt de største navne til klubben var Andreas Ivanchicz, Jonjo Shelvey og Roger Johnson.

Den skæbnesvangre sæson skulle da også vise sig at få en svær start. Kampprogrammets første 3 runder bød på Arsenal, Aston Villa og Manchester United, hvorfor vi ikke blev ladt mange point tilbage efter disse runder.
Efter den træge start blev formen dog bedre, og da vi nåede starten af december så det lyst ud, idet vi kunne finde os selv på en 14. plads. Placeringen i sig selv var dog stærkt misvisende, idet der blot var 2 point mellem os og holdet lige under tabellen.

December måned blev dog den sidste for mig i klubben. På trods af klubbens gode vilje med fine budgetter og god tro til mig, så var jeg bare ikke synderligt interesseret i klubben. En tilværelse som nedrykningskandidat har aldrig været mig, slet ikke, hvis ikke jeg har planer om at føre klubben videre.

Da jeg så Udinese fyre deres manager, var jeg derfor ikke sen til at sende min ansøgning. Den italienske klub har længe været en af de klubber, jeg allerhelst har villet forsøge mig med. Jeg blev derfor helt ekstatisk, da klubben kort efter tilbød mig en 2-årig kontrakt i klubben.


Min tilgang i Udinese var en realitet!
Klubben havde på det seneste levet i skyggesiden af italiensk fodbold. Efter en flot første sæson mistede klubben de fine takter i sæsonen derpå. Godt nok blev det til finalenederlag til Juventus i pokalen, men i ligaen endte holdet helt nede som nr. 14. Da træneren halvejs gennem sæsonen derpå ligeledes kun havde fået klubben placeret på en 15. plads blev det simpelthen klubben for meget.

Ind kom jeg i stedet, og jeg kunne glæde mig over en fantastisk trup, der på alle områder var langt bedre, end den 15. plads bookmakerne havde forudset. Det eneste store salg i forhold til klubbens rigtige trup var Alexis Sanchez, der sommeren forinden var blevet solgt til Genoa for hele 245 mio.
Ind var istedet kommet flere spændende spillere, deriblandt Tissone, Brandao, Marco Motta, Barreto (Bari) og Mathiue Contadeur. Jeg havde derfor masser af potentiale mellem fingrene, og vi skulle da også vise os at komme godt gennem december måned.

Januar betød transfervindue, og det medførte mange spekulationer omkring mine spillere. Værst angik det Kwadwo Asamoah og Cristian Zapata der begge endte hos andre klubber. Selvom begge er utrolig gode spillere, og især sidstnævnte i min bog er blandt de bedste i spillet, så valgte jeg at sælge dem, for at bevare den gode tone i truppen. Ind istedet kom Gonzalo Rodriguez og Raul Meireles, der begge blev købt for mindre summer end de 110 og 165 mio, Asamoah og Zapata blev solgt for.

Foråret skulle dog vise sig kun at blive bedre for os. Vores spil fungere efter planen, og med andre nye spillere som Neymar og Vukcevic passede taktikken lige pludseligt som smurt til holdet. Især Floro Flores fungerede super på toppen, og vi begyndte hurtigt at stige i tabellen. Samtidig avancerede vi i pokalturneringen, og efter en storslået hjemmesejr på 3-0 over Milan i semifinalen, kunne vi pludselig lugte finale.

Vi endte i finalen, hvor Fiorentina var modstanderen. I lang tid lignede det en uafgjort, og i ligeså lang tid så det ud som om, at vi var i teten. Otte minutter før tid brød Fiorentina igennem, og resolut scorede de til 0-1. Dermed så alt pludselig sort ud, og det skulle blive en kamp op ad bakke i kampens resterende minutter. Dybt inde i overtiden skete miraklet dog. Neymar slap afsted på en kontra, og i super flot stil udplacerede han Frey i målet og bragte dermed balance i regnskabet.

Dermed skulle vi ud i forlænget spilletid, hvor vi så ikke lod nogen tvivl komme til gode. Først scorede Neymar endnu engang inden anfører Gaetano D'Agostino lukkede kampen med sit mål til 3-1.


Slutspurten i Serie A blev utrolig tæt i sidste ende, men til vores held flaskede resultaterne sig netop således, at vi nåede den gyldne 4. plads, der dermed lukker os ud i Champions League til næste år.



Det var så alt fra min karriere på nuværende tidspunkt. Forhåbentlig kan succesen fortsætte fremover, og formentlig bliver det i endnu et år eller to i Udinese for mit vedkommende.

/Swizz
« Seneste Redigering: 22 Sep 2010, 13:44 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #54: 22 Sep 2010, 10:37 »

Lyder fedt, ser frem til fortsættelsen Smiley
Logged

Arsenal <3

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #55: 22 Sep 2010, 11:07 »

Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #56: 25 Sep 2010, 21:17 »

Bradford City
Jeg vil lige give et lille indblik i det save jeg har gang i i øjeblikket. Vi befinder os i sæson 11/12 og jeg har lige sikret mig oprykning til Premie League på bare 3 sæsoner.

09/10: League 2: placering: 1: 114 point
10/11: League 1: placering: 2: 92 point
11/12: Championship: Placering: 1: 93 point

I både FA cuppen og Carling cuppen er det kun gået op ad og indtil videre er mit bedste 5. runde i FA og 4. runde i Carling cuppen.

holdet der pt. har hjemme på Valley parade, ser sådan her ud:


Nogle af mine største stjerner i truppen er Billy Jones, Steve Gohouri, Jason O'hare og John Guidetti. Truppen er et miks af unge og gamle spillere der give truppen en masse dynamik og erfaring.

Mine transfers igennem tiden:
09/10:


10/11:


11/12:


Fremtidens transfer kan jeg fortælle at jeg får Marius Nicolae på fri transfer fra Dinamo buc.

Jeg kan konstatere at økonomien har været ganske god. primært for jeg ikke har brugt unødvendige summer på spillere men mere satset på fri transfer og talent.



Jeg ser frem med spænding til den næste sæson i PL og håber jeg ikke ryger ned igen med et brag. Hvis der er nogle der kunne tænke sig yderligere info så må i da gerne skrive Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #57: 26 Sep 2010, 01:53 »


Jeg havde helt glemt, at jeg stadig havde mit Roma-save fra dengang, at jeg vandt blogkonkurrencen her på siden. Dengang havde jeg lige spillet anden sæson færdig, så jeg er på nuværende tidspunkt ved datoen 1. august 2012. Kan lige hurtigt opsummere, hvordan det er gået i de forgående sæsoner. Serie A: 2010, 2011. Coppa Italia: 2010. Italienske Super Cup: 2010. Champions League: 2011. Nuvel, så kan jeg komme videre til sæsonen 2011/2012.

Jeg startede ud med at vinde alle mine træningskampe, der ikke bød på de helt modbydelige hold. Alle de kampe blev vundet i en sådan sikker stil, at der mindst var en mål difference på fire, da kampene var blevet fløjtet af. Efter de fem mindre attraktive træningskampe, blev det tid til de første egentlig styrkeprøver. Everton i den Europæiske Super Cup og Inter i den Italienske Super Cup. Inter blev besejret med en et-målsejr – det var Sergio Agüero, der afgjorde kampen med kort tid igen. I den internationale udgave af Super Cuppen, var argentineren igen på pletten, men hans mål betød ikke det helt store, da Edin Dzeko og Simon Vukcevic sammen havde scoret 4 mål. Dermed blev Everton nedlagt.

Agüero - Dzeko
Vukcevic - Di Rossi - Brighi - Marin
Riise - Sakho - Mexès - Motta
Aréola


Jeg har handlet en hel del ind igennem de første par sæsoner, men jeg har ikke brugt en eneste krone i denne tredje sæson. Først i næste sæson skal jeg ud og finde nye spillere, hvor jeg skal have to nye backs. Riise har ikke spillet specielt godt under mig, mens Motta egentlig har gjort det fint nok. Derfor overvejer jeg at beholde ham på den position. Ellers synes jeg, at mit hold er meget kompetent. Muligvis en ny central midtbanespiller.

Jeg gjorde næsten rent bord i denne sæson, men der var dog en enkelt svipser. Men vi starter ved det mere positive. Jeg startede godt ud i den hjemlige liga, hvor jeg i anden spillerunde mødte min værste konkurrent til titlen: Inter. Det blev til en sejr, og denne sejr blev kun starten på den gode sæson, jeg gik i møde. I vintermånederne var det blevet tid til VM for klubhold, som jeg sikrede mig med en sejr over Boca Juniors. Sergio Agüreo blev kåret til turneringens spiller, hvor han nåede at score fire mål i to kampe. Efter at kunne kalde sig verdens bedste klubhold var det tid til Coppa Italia. Efter sidste års nederlag til Inter i finalen blev der taget revanche mod netop dem.

Efter de fire første titler var der kun Serie A og Champions League tilbage. Serie A-titlen endte for tredje gang hos mig. Igennem hele sæsonen havde jeg holdt et fint forspring på omkring 9 point ned til Inter, men da der var to runder igen, var de kun bagud med fire points. Det blev dog aldrig et problem for mig, da jeg havde et let slutprogram modsat Inter. Svipseren, som jeg omtalte tidligere, kommer her: Champions League-finalen blev spillet imod Real Madrid anført af Cristiano Ronaldo. Kampen gik ud i forlænget spilletid, efter at Aréola havde holdt mig inde i kampen. Han havde været den helt store helt, men da anden halvleg af forlænget spilletid, begik han en kæmpe fejl – dette resulterede i, at bolden endte hos Ronaldo, der uden det vilde pres sparkede bolden i nettet. Det blev dermed ikke til en Champions League-titel to år i træk for mit vedkommende. 

Dette var lidt om mit spil med Roma. Jeg vender højst sandsynlig tilbage efter næste sæson, hvor jeg nok ikke er så doven som nu, hvilket betyder at der kommer nogle screenshots og ikke kun tekst. Håber, at I vil læse med.
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Fernando
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #58: 26 Sep 2010, 09:19 »

Nicklas hvordan laver du din grafik den er simpelthen bare, så gude smuk :-)
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #59: 26 Sep 2010, 09:21 »

Det er mig, der laver det for ham, Fernando.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010