home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 870 Gæster Online.

Indlæg: 1132763 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Blog light
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Blog light  (Læst 26564 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #30: 08 Jul 2010, 23:34 »

Det ser meget godt ud med 9 CL titler i træk. Smiley

Hvordan ligger du i hall of fame?
Jeg er nummer et over hele linjen Smiley
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #31: 08 Jul 2010, 23:34 »

Med hvor mange point det må da være okay mange?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #32: 08 Jul 2010, 23:38 »

Med hvor mange point det må da være okay mange?
Jeg har 2700 point.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #33: 18 Jul 2010, 23:48 »

Aberdeen
31. januar 2010 - 7. maj 2012

Med en 3-1-sejr over Rangers i næstsidste runde er 2. pladsen i min tredje sæson for Aberdeen blevet sikret, og dermed står den på CL-kvalifikation til næste sæson, hvilket er fantastisk.

Sidst I hørte fra mit Aberdeen-spil, lå mit mandskab på 2. pladsen efter en halv sæson. Min første sæson endte med en 3. plads, og vi havde faktisk en bedre sæson den gang, men Rangers var betydeligt dårligere i min tredje sæson, og derfor endte mit hold højere denne gang. Min anden sæson var en fiasko. Holdet endte på 6. pladsen, og der var intet europæisk fodbold. Det har også betydet, at Aberdeens økonomi stadig er ringe, men nu håber jeg på, at Aberdeen endelig får internationalt gennembrud. Jeg skuffede nemlig både i første og anden sæson i EURO Cup.

Det har altså dermed også været begrænset, hvilke og hvor mange spiller jeg har kunne hente. Donal McDermott er den spiller, jeg hidtil har brugt flest penge på. Omkring £800.000 måtte jeg slippe for fløjspilleren, der har levet op til forventningerne med 28 mål og 17 assists over to sæsoner. Den nu 22-årige blev hentet i Manchester City. Til min nye sæson hentede jeg Javier Acuna i Real Madrid for £130.000, og han har også levet op til forventningerne. Han blev delt topscorer med McDermott i den netop overståede sæson. De scorede begge 14 kasser.

Fraser Fyvie er en anden spiller, der er værd at nævne. Han har været fast spiller for mig, siden jeg blev ansat, og det er til trods for, at han først lige i fyldt 19! Han var altså 16, da jeg startede.

Liga, sæson 1
Liga, sæson 2
Liga, sæson 3
Spillerstatistik, sæson 3
Fraser Fyvie
Donal McDermott
Javier Acuna
Logged

Ajes
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #34: 21 Jul 2010, 02:02 »

@ Søgaard: Kunne du eventuelt smide et link op af din managers stats? Det kunne være rimelig awesome at se hvordan det ser ud med sådan et fortrinligt pokalskab :-)
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #35: 21 Jul 2010, 02:17 »

Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #36: 21 Jul 2010, 02:23 »

Damn, 64 år! Opstemt Kunne du smide et ss af din managerhistorie også?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #37: 21 Jul 2010, 10:18 »

Damn, 64 år! Opstemt Kunne du smide et ss af din managerhistorie også?
Den er ikke just særlig spændende, da jeg jo har været hos Atalanta gennem alle årene og så taget et par landshold, når jeg er blevet tilbudt et passende land Smiley

http://imageshack.dk/imagesfree/HV200287.png Smiley
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #38: 21 Jul 2010, 10:29 »

Tænkte nu mere på information under history Smiley
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #39: 21 Jul 2010, 10:31 »

Logged

Ajes
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #40: 22 Jul 2010, 21:31 »

Yderst flot, Søgaard :-)
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #41: 02 Aug 2010, 16:31 »

Der FC


Langt om længe fik jeg spillet FM igen, og denne gang var det FC Köln der stod for skud.
Først og fremmest skulle der luges lidt ud i truppen. Geromel røg til Barcelona for 60 millioner, og en central forsvarsspiller med 10 i strength og heading kan man ikke bruge til meget, så det var en favorabel pris at få for ham. Derudover røg Stefan Schwellenbach til Lecce for 6 millioner, og til sidst røg Pierre Womé til Wolfsburg for 15 millioner.
Derfor manglede der en venstreback og her blev Oscar Wendt fra de danske mestre hentet ind.
I Argentina rendte der en ung gut ved navn Diego Buonanotte rundt, og ham kunne man ikke lade gå forbi i Köln, og derfor blev han hentet til det tyske. De to kostede sammenlagt 56 millioner, men det hele blev dog sat på afbetaling.

Sæsonen startede over alt forventning og jeg vandt mine første 6 Bundesligakampe og især Podolski var i form. Han lavede blandt andet 4 mål mod sin gamle arbejdsgiver Bayern Munchen, og da de kun formåede at score 2 gange var det mere end rigeligt til at sikre sejren.
Jeg kom til 3. runde af pokalturneringen hvor Wolfsburg blev endestationen hvor jeg tabte med hele 8-5 i forlænget spilletid efter at have været foran både 3-0 og 4-3, hvor jeg så måtte se Yannick Djaló udligne til 4-4 i 4. minuts overtid, for at score 2 gange yderligere i den forlængede spilletid. Av av.

Jeg gik til vinterpause med en lun 2. plads 4 point efter Frankfurt og 3 og 4 point ned til Schalke og Bayern.
I januarvinduet blev der hentet yderligere forstærkninger ind, og her blev Dirk Marcellis, Willians, Dudu og Simon Poulsen hentet ind. Ingen af disse har dog levet op til de forventninger der var til dem. Især Dudu skuffede mig, det var dog kun tænkt at han skulle flexe mellem at være back-up for Buonanotte og Podolski, dog fandt jeg ud af at Buonanotte ikke kunne spille fra 1/1-30/6, da han var udsat for et trafikuheld, så Dudu overtog hans plads.
At Dudu ikke slog til blev meget symptomatisk for resten af sæsonen. Uden Buonanotte kunne holdet slet ikke fungere, og end ikke Podolski der ellers var gået fuldkommen målamok i efteråret og scorede 37 mål i blot 17 kampe fik slet ikke samme snit i foråret, men fik alligevel sat 17 mål i ditto kampe. Dette var dog slet ikke nok, da forsvaret trods forstærkningerne sejlede rundt, og holdet sluttede af på en 7. plads med hele 57 indkasserede mål. Selv om medierne dømte os til en 13. plads er jeg stadig skuffet, og nu pønser jeg på, om jeg skal sige op og lede efter et nyt job, eller jeg blot skal bide i det sure æble, og forsøge at få holdet til at fungere og fuldføre min kontrakt.

Det var lidt om mit save, nu må vi se hvad der sker, og måske får I en update senere.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #42: 03 Sep 2010, 00:58 »

Atalanta 2046/2047


Det er efterhånden på tide, at I igen får en opdatering fra Bergamo!

Sæsonen hedder nu 46/47 og de sidste mange år har næsten været en dans på roser. Der er kommet mange titler i hus og i Serie A har jeg især været suveræn, da de andre hold åbenbart ikke kan finde målet. Der har været sæsoner, hvor modstanderholdene ikke har rundet de 50 mål i løbet af de 38 kampe i Serie A.
Modstanderne i toppen af Serie A har også ændret sig en del gennem de seneste sæsoner. Tidligere har hold, som Bari, Udinese og Fiorentina været de største konkurenter til mesterskabet, men de er nu afløst af hold, som Mantova, Napoli og Genoa.

Truppen på nuværende tidspunkt er sammensat en en god potion unge talenter, en række spillere i deres bedste fodboldalder, samt nogle ældre spillere der kan tåle presset i de store kampe og vejlede de unge spillere.



Som I kan se, så er der faktisk spillere i alle klasser, både prismæssigt, aldersmæssigt og sprogmæssigt. Jeg har dog en stor stamme på holdet, som jeg prøver at holde fast på i så lang tid så muligt, så jeg har faktisk en meget homogen trup uden de store utilfredsheder. Der er selvfølgelig nogle gange en spiller eller to, som ikke mener at de får nok spilletid, men det får jeg som regel løst på den ene eller anden måde.

Hvis jeg skal udnævne nogle stjernespillere, så har jeg faktisk fire spillere, som jeg vil nævne:


Den første er danske Mark Kristensen. Et angriber udover det sædvanlige og har allerede rundet de 250 kampe for mig og scoret over 150 mål. Fantastisk spiller, som er garant for assister og især mål! Han har høstet en del priser allerede og er uden tvivl det bedste talent, som Danmark har produceret i mit spil.

Mark Kristensens makker i front Wayne Carty er den anden, som bør fremhæves. Endnu en goalgetter. Her har vi dog at gøre med en anden type, da han vel bedst kan betegnes som en blanding af Crouch og Heskey! Stor stærk targetman på næsten to meter. Fantastisk i hovedspillet, men også rigtig god med fødderne. Det er dog især på indlæg fra mine backs, hvor han virkelig kommer i sit rette element. Med hans alder taget i betragtning, så er han jo også noget udover det normale og er en spiller, som jeg forventer mig meget af i fremtiden også.

Tredje spiller skal findes i den anden ende, men har et rigtig godt samarbejde med hans landsmand Wayne Carty. Der er tale om den engelske venstreback Alex Hart. Han er noget nær det bedste jeg har haft på venstrebacken i min lange karriere i Atalanta. Tårnhøj, teknisk stærk spiller, som er rigtig stærk defensivt, men også er god i sine fremstød på venstrekanten.

Fjerde spiller er også at finde i forsvaret. Der er for tredje gang snakke om en tårnhøj spiller, da det er Cedric Petri. 196 cm franskmand på 23 år, som jo har næsten perfekte stats for en midterforsvarer. Han roterer lidt med to andre midterforsvarer om de to pladser på holdet, men må anses for at være førstevalget dernede.

Det er dog ingen af disse fire spillere, som står listet som anfører og vice-anfører. Det er derimod brasilianeren Luiz og hans makker på midtbanen Daniel Acosta, som har ærerne af de to titler.

Taktikken er blevet ændret en del siden 2009 og jeg har eksperimenteret en del, hvor alt muligt er blevet testet. Lige nu bliver der dog kørt en forholdvis normal 4-3-1-2 opstilling. Her er der især langt vægt på de to backs kan komme med offensivt samt at midtbanespillerne har evnerne til at kunne udfylde en kant også, så de også kan slå et indlæg, hvis de får forvildet sig derud. Den offensive midtbane skal i høj grad selv bestemme, hvor han ligger, da han har meget frihed i sit spil og skal fodre angriberne med stikninger samt komme med i feltet på indlæg.

Sidst men ikke mindst, så har økonomien næsten ikke været sundere i klubben. En balance på næsten 3. mia. taler sit eget sprog og selvom den nuværende ejer mente, at det var nødvendigt at tage et lån samt tage nogle af klubbens penge og investere, så har jeg stadig et solidt overskud hvert år. Det bliver dog i ligeså høj grad lavet ved spillersalg, da jeg på trods af et enormt transferbudget prøver at sælge for samme beløb, som jeg køber for. I de sidste tre sæsoner er jeg kommet ud med et overskud på 668,25 mio. danske kroner på transfer og har i den periode i alt solgt for næsten 1. mia.

Når alt kommer til alt, så kan jeg vist ikke klage over udviklingen, som sker i klubben lige nu. Jeg regner også stærkt med at jeg runder 2055 inden FM11 udkommer. Jeg kommer desværre ikke til at runde de 100 år med min manager, som lige nu er 72 år gammel.
« Seneste Redigering: 03 Sep 2010, 11:18 af Søgaard » Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog light
« Svar #43: 03 Sep 2010, 21:36 »

Hvor højt oppe ligger det danske landshold på FIFA verdensranglisten nu når de har fået sådanne en angriber ?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog light
« Svar #44: 03 Sep 2010, 21:43 »

Hvor højt oppe ligger det danske landshold på FIFA verdensranglisten nu når de har fået sådanne en angriber ?
De har faktisk fået et ganske godt hold med flere gode spillere, som spiller i store europæiske klubber. Det har bragt dem op på 10.pladsen lige nu efter de har leveret et par solide præstationer i EM 2044, hvor de kom i kvartfinalen og VM i 2046, hvor de kom videre fra gruppespillet og så blev slået ud af Australien efter forlænget spilletid.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010