home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132731 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden  (Læst 12012 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« : 07 Jan 2014, 18:34 »

Det er rigtigt, rigtig mange Football Manager's siden jeg har "Rage'd" så meget som jeg har i netop Football Manager 2014. Jeg plejer at kalde mig selv en "taktikkens mester" når vi snakker om Football Manager, og i alle de foregående Football Manager's har jeg kunnet regne ligningen ud - hvad angår taktikker.

Jeg plejer at være en kæmpe nørd - når det kommer til taktikker i FM. Jeg elsker at rode med denne del af spillet. Jeg kan ligeså godt sige det lige ud - Jeg er ved at gå fra forstanden. Jeg kan simpelthen ikke få min 4-2-3-1 til at gå op.
           GK
RB - CB - CB - LB
       CM - CM
RW  -  CAM  - LW
           ST

Jeg har kæmpet, kæmpet & kæmpet med denne taktik. Jeg har prøvet alt, jeg kan ikke komme på flere ideér til hvad jeg gør galt. Synes det ser ud til at være umuligt at spille med 2 CM'er, 1 CAM & 2 "høje" kanter. De 2 centrale spillere bliver løbet over gang på gang, & der løber altid 1-2 mand bagved den linje og har alt den rum de vil ha'.

Jeg søger både hjælp og foreslag til hvad man kan gøre. Og når jeg skriver jeg har prøvet alt, så har jeg seriøst prøvet alt - Så det med at poste et SS af min taktik er underordnet.

Er der nogen der har fået det til at køre? - Det skal dog siges at jeg helst gerne vil spille meget med bold, pres osv. Jeg er så tæt på at Uninstall FM i år.
Logged


HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #1: 07 Jan 2014, 18:40 »

har du prøvet at have begge dine CM'er på defensive? jeg spiller med en dyb. playmaker og en central midt begge i defensiv rolle. det virker fint og hvis jeg bliver løbet over falder jeg enten tilbage eller markere tættere og hård takling Smiley

+ mine wingers er på support
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #2: 07 Jan 2014, 18:41 »

har du prøvet at have begge dine CM'er på defensive? jeg spiller med en dyb. playmaker og en central midt begge i defensiv rolle. det virker fint og hvis jeg bliver løbet over falder jeg enten tilbage eller markere tættere og hård takling Smiley

Ja, har prøvet det, kæmpe hul bag dem selvom de har indstillingerne - Fald tilbage/Skærm mindre af.
Logged


HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #3: 07 Jan 2014, 18:43 »

hvilke spillere har du på dine CM?
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #4: 07 Jan 2014, 18:46 »

hvilke spillere har du på dine CM?


Lige pt. er det Thomas Delaney & Ricardo Faty (Hvis jeg skulle spille med kun defensive spillere - Spiller med Forrest)

Hvis jeg spiller i Arsenal ville det måske være Arteta/Ramsey - Lars Bender.
Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #5: 07 Jan 2014, 18:49 »

Hvilken spillerolle har de forskellige? Prøvet alt.. der er altså 500 forskellige kombinationer på en enkelt formation mand! (overdrivelse fremmer forståelsen)
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #6: 07 Jan 2014, 18:54 »

Kan du ikke rykke dem ned som defensive midtbanespillere? Og så vha. instruktioner og roller få dem til at efterligne de roller de har nu, bare en tand længere tilbage i banen?
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #7: 07 Jan 2014, 18:55 »

Hvilken spillerolle har de forskellige? Prøvet alt.. der er altså 500 forskellige kombinationer på en enkelt formation mand! (overdrivelse fremmer forståelsen)

Nu har spillet vel været ude i en god 2 måneder - og alt min tid er egentlig bare gået ud på at få en taktik op at køre (hvilket har været svært på grund af de forskellige patches i år)

Jeg har prøvet at ha' 2 defensive på midten - 1 defensiv, 1 support - 1 defensiv, 1 attack. osv, osv. Alle bliver kørt over. Bredt, smalt - Højt pres, stå lavt. Smiley
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #8: 07 Jan 2014, 18:56 »

Kan du ikke rykke dem ned som defensive midtbanespillere? Og så vha. instruktioner og roller få dem til at efterligne de roller de har nu, bare en tand længere tilbage i banen?

Så er der et kæmpe hul foran spillerne, hvor de andre hold bare kan spille frem og tilbage som det passer dem, og når de kommer ned til baglinjen, står midtbanen altid heeeeelt inde ved forsvarsspillerne - også skal der bare ligges en bold tilbage i feltet og bum.
Logged


22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #9: 07 Jan 2014, 18:59 »

Okay, har ellers haft rimelig succes med (downloadede) taktikker i den opstilling, i både FM13 og 14. Ved ikke hvad du kan gøre, men hold hovedet højt og bliv ved med at prøve Peace
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #10: 07 Jan 2014, 19:01 »

Jeg ved godt du siger har prøvet alt. Men gider du ikke lægge din taktik op til download? Jeg vil gerne tage et kig på den Smiley
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #11: 07 Jan 2014, 19:01 »

Er der nogen herinde der har spillet meget i 4-2-3-1? Så man kan få en debat op at køre omkring den her taktik - Hvad folk gør osv. Jeg kan simpelthen ikke fatte hvor svært det er med den formation i år.
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #12: 07 Jan 2014, 19:02 »

Jeg ved godt du siger har prøvet alt. Men gider du ikke lægge din taktik op til download? Jeg vil gerne tage et kig på den Smiley

Jo - Er der et bestemt download site der er bedst?
Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #13: 07 Jan 2014, 19:02 »

Men Phillip, hvad er deres rolle i spillet? - Altså - er de bare Defensiv midtbane spiller? - Forsøg at find ud af hvilke spillere du har på pladserne, og sørg først og fremmest for at de har egenskaberne til den enkelte rolle - noget andet kan så være, som de begge har nøjagtig samme rolle i systemet - for det er spild af plads og en spiller - ingen grund til at bruge begge spillere identisk når de er lige ved siden af hinanden!

Derimod kunne en Ankerman og en regisa kunne måske kører sammen, hvis man i forvejen har en boldbesiddende mentalitet og står højt på banen - i min optik bør man dog ikke have 2 DMC
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4-2-3-1 - Ved at gå fra forstanden
« Svar #14: 07 Jan 2014, 19:03 »

Jo - Er der et bestemt download site der er bedst?

Ikke for mig nej. Bare det er til at komme til Smiley Jeg spiller selv en 4-4-2 med wings (hvilket jo ikke er så forskelligt fra din formation). Så jeg er ret sikker på jeg kan komme med et trick eller to i løbet af aftenen.

Skriv meget gerne også lige hvad du forventer af din taktik? Har jeg ikke sådan fuldt overblik over Smiley
« Seneste Redigering: 07 Jan 2014, 19:08 af warmon » Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010