home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 15:11:23 szukizek Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:00:03 szukizek Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  3 Brugere, 864 Gæster Online.

Indlæg: 1132727 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik hjælp
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik hjælp  (Læst 27049 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #15: 19 Okt 2013, 13:06 »

Der er blevet sagt at det er en bug.
Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #16: 20 Okt 2013, 14:10 »

Nogen der har en god taktik at byde ind med Smiley?
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #17: 23 Okt 2013, 18:51 »

Synes at det tager en evighed før holdet lærer taktikken at kende.. Derudover har jeg problemer med at holde boldbesiddelsen.. Nogen hjælp?
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #18: 23 Okt 2013, 20:44 »

Og hvordan får jeg mit hold til at ligge højt pres ved det nye taktik system? Skal jeg bare sætte mine spillere til at chikanere modstanderen?
Edit: så lige at man bare skal chikanere modstanderen.
« Seneste Redigering: 23 Okt 2013, 20:49 af Nhg93 » Logged

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #19: 23 Okt 2013, 22:30 »

Synes at det tager en evighed før holdet lærer taktikken at kende.. Derudover har jeg problemer med at holde boldbesiddelsen.. Nogen hjælp?

Retain possession, play out of defence, short passing og så control spillestilen. Ved ikke hvad de hedder på dansk, men det burde ikke være så svært at regne ud. Det fungerer ret så godt for mig. Og så med en ballplaying defender i forsvaret.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #20: 23 Okt 2013, 22:31 »

Har de samme indstillinger, og det fungere sgu ikke optimalt for mig. Ikke på udebane i hvert fald.
Logged

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #21: 23 Okt 2013, 22:33 »

Det er også en del sværere at få det til at virke på udebane. Har du også sat holdet til at spille langsomt?
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #22: 23 Okt 2013, 22:35 »

Ja.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #23: 24 Okt 2013, 18:34 »

Jeg har virkelig problemer med at få skabt en bayern taktik. (Den de bruger i birkeligheden) synes at modstanderen får alt for mange chancer og kommer alt for let til mål, samtidig med at jeg ikke scorer nok. Virkelig frustrerende..
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #24: 25 Okt 2013, 08:56 »

Jeg har virkelig problemer med at få skabt en bayern taktik. (Den de bruger i birkeligheden) synes at modstanderen får alt for mange chancer og kommer alt for let til mål, samtidig med at jeg ikke scorer nok. Virkelig frustrerende..

Jeg kan kun tale for mig selv, men lige nu. Spiller mit Bayern hold nogenlunde som de altid har gjort det, og det er meget ala den måde de spiller på i virkeligheden. først så er der holdet, som spiller i en 4-1-2-2-1(4-5-1) formation.

Mario Mandzukic - S, poacher, attack

Franck Ribery - LM, Winger, support
Thomas Müller - RM, Inside forward, attack

Toni Kroos - CM, Advanced playmaker, support
Bastian Schweinsteiger - CM, Deep lying playmaker, support

Javi Martinez - DM, Halfback, defend

David Alaba - LB, Wingback, attack
Dante - CB, Ball playing defender, defend
Jérôme Boateng - CB, Ball playing defender, defend
Philipp Lahm - RB, Wingback, attack

Manuel Neuer - GK, Sweeping goalkeeper, Pass it shorter

Når det kommer til taktikken, så lyder den på.

Fluid og Control

Work Ball into the box
Retain possession
Roam from position
Look for overlap
Higher tempo

Den her taktik, har ført til at mit hold aldrig har været under 56% i boldbesiddelse, og får omkring 15 skud per kamp, det er især vigtigt at en mand som Martinez spiller godt, ellers så kan den her taktik falde igenmen. da det langt hen af vejen er hans arbejde i forsvaret som gør at holdet holder på bolden.

Lahm og Alaba er de to som får de højest kamp snits, begge to over 8. Alaba på 8.02 og Lahm på 8.12. Derudover er der ingen på holdet som har under 7.32. På bænken ligger de et sted imellem 6.92(Contento) og 7.23(Götze)

Lige nu føre jeg med 4 point ned til Dortmund og har en kamp i hånden, da jeg er til Klub Vm, min målscore er 39-5 efter 17 kampe i Bundesligaen.

Så kort sagt, prøv at lege lidt mere med det. For så skal det nok komme på et tidspunkt, omkring Bayern anser jeg det lidt som en fejl at spille på et lavt tempo. Da deres boldomgang er på et så højt niveau, at de stadigvæk kan holde den hos deres egne folk, samtidge med at de køre modstander holdet ned med deres tempo.
« Seneste Redigering: 25 Okt 2013, 09:03 af Phata » Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #25: 25 Okt 2013, 10:11 »

Jeg spiller pt. med Dortmund og i starten gik det egentlig rigtig godt, men nu er det som om det hele ryger i vasken. Jeg forsøger at spille direkte, som Dortmund også gør i virkeligheden og forsøger at presse modstanderen. Derfor spiller jeg med følgende instruktioner:
Spil mere Direkte
Aflever i dybden
Søg overlap
Spil bredere
Skub højere op
Chikanér modstanderen
Markér tættere
Højere tempo
Vær mere udfoldende

Derudover spiller jeg frit og kontrollerende.

Er der noget her der ser mærkeligt ud? Mit problem er specielt på udebane, men her forsøger jeg at spille kontra hvor jeg ofte stiller mit forsvar lidt dybere, men jeg lukker stadig for mange mål ind samtidig med at jeg ikke scorer nok. Nogle der kan hjælpe?
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #26: 25 Okt 2013, 16:50 »

Jeg kan kun tale for mig selv, men lige nu. Spiller mit Bayern hold nogenlunde som de altid har gjort det, og det er meget ala den måde de spiller på i virkeligheden. først så er der holdet, som spiller i en 4-1-2-2-1(4-5-1) formation.

Mario Mandzukic - S, poacher, attack

Franck Ribery - LM, Winger, support
Thomas Müller - RM, Inside forward, attack

Toni Kroos - CM, Advanced playmaker, support
Bastian Schweinsteiger - CM, Deep lying playmaker, support

Javi Martinez - DM, Halfback, defend

David Alaba - LB, Wingback, attack
Dante - CB, Ball playing defender, defend
Jérôme Boateng - CB, Ball playing defender, defend
Philipp Lahm - RB, Wingback, attack

Manuel Neuer - GK, Sweeping goalkeeper, Pass it shorter

Når det kommer til taktikken, så lyder den på.

Fluid og Control

Work Ball into the box
Retain possession
Roam from position
Look for overlap
Higher tempo

Den her taktik, har ført til at mit hold aldrig har været under 56% i boldbesiddelse, og får omkring 15 skud per kamp, det er især vigtigt at en mand som Martinez spiller godt, ellers så kan den her taktik falde igenmen. da det langt hen af vejen er hans arbejde i forsvaret som gør at holdet holder på bolden.

Lahm og Alaba er de to som får de højest kamp snits, begge to over 8. Alaba på 8.02 og Lahm på 8.12. Derudover er der ingen på holdet som har under 7.32. På bænken ligger de et sted imellem 6.92(Contento) og 7.23(Götze)

Lige nu føre jeg med 4 point ned til Dortmund og har en kamp i hånden, da jeg er til Klub Vm, min målscore er 39-5 efter 17 kampe i Bundesligaen.

Så kort sagt, prøv at lege lidt mere med det. For så skal det nok komme på et tidspunkt, omkring Bayern anser jeg det lidt som en fejl at spille på et lavt tempo. Da deres boldomgang er på et så højt niveau, at de stadigvæk kan holde den hos deres egne folk, samtidge med at de køre modstander holdet ned med deres tempo.
Lyder godt, med hensyn til holdindstillinger har jeg de samme. Tænker bare, de to du har centralt bør de ikke ligge som offensive i stedet for centrale? De spiller jo 4-1-4-1, og det er der jeg har problemer..
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #27: 25 Okt 2013, 22:39 »

Lyder godt, med hensyn til holdindstillinger har jeg de samme. Tænker bare, de to du har centralt bør de ikke ligge som offensive i stedet for centrale? De spiller jo 4-1-4-1, og det er der jeg har problemer..

I virkelighede så spiller de begge to mere centralt, stor set kun Kroos som har lov til at gå frem i banen. At sætte dem op som offensive vil skabe for stor ubalance i både Fm og virkelighede, at folk opfatter dem som offensive er på grund af det tempo de spiller også deres høje press spil.

I Fm vil det være en klar fordel af spille med dem på central, hvilket de også gør i virkeligheden. Hvis man skulle anfægte noget, så er det nok mere at jeg har sat Ribery og Muller for langt frem i forhold til hvor de starter ud fra i virkeligheden. http://bundesligafanatic.com/tactical-analysis-bayerns-4-1-4-1-in-german-super-cup/
Logged

PaulyLong
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #28: 29 Okt 2013, 06:47 »

Hmmm  synes det nye FM14  er lidt træls kan man ikke lukke af i forsvaret spiller med Chelsea har haft 1 clean sheet i 23 kampe virker fanme underligt er bestemt ikke nybegynder i FM verdenen,  også er det som jeg højst kan lave 2 mål i en kamp  andre der har samme problemer??
Logged

Chelsea FC

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #29: 29 Okt 2013, 08:23 »

Hmmm  synes det nye FM14  er lidt træls kan man ikke lukke af i forsvaret spiller med Chelsea har haft 1 clean sheet i 23 kampe virker fanme underligt er bestemt ikke nybegynder i FM verdenen,  også er det som jeg højst kan lave 2 mål i en kamp  andre der har samme problemer??

Mit forsvar virker fint, men jeg har lige spillet en kamp med Dortmund hvor jeg havde 32 skud på mål. Kampen endte 0-0.
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010