home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 527 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjemmebanens forbandelse
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjemmebanens forbandelse  (Læst 1272 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Hjemmebanens forbandelse
« : 15 Maj 2012, 22:11 »

Hej alle.

Jeg har holdt en LANG (mindst en måned, og DET er dælme lang tid!) pause, fordi jeg var super træt af spillet.
Så startede jeg på en frisk, og læste Guldbrands taktiske fifs, og tager nu meget højde for Filosofi, Strategi og afleveringsstil inden hver kamp - baseret på de odds jeg får på kampen.

Det har givet nogle okay resultater, men jeg har endnu ikke spillet længe nok til at vide, om det giver det helt store udslag i forhold til resultater.

Jeg har dog spillet længe nok til at erfare, at jeg STADIG ikke kan få spillet til at fungere på hjemmebane, og ISÆR ikke når jeg er favorit. Jeg synes snart jeg har prøvet alt - at spille på kontra, at spille offensivt, at spille stift, at spille flydende... Lige lidt hjælper det. Hvad F******* skal jeg gøre? Min tanke er, at når jeg spiller hjemme og er favorit, så spiller jeg "standard" eller "kontra", for at lokke modstanderne længere frem. Jeg spiller som regel "stift" eller "meget stift", fordi mine spillere bør være overlegne, og derfor ikke behøver bryde formationen op. Alligevel har jeg lige tabt 0-2 hjemme i en kamp, hvor jeg var pæn stor favorit.

HJÆLP!
Tak... (jeg tænker at hold, taktik, liga osv. er underordnet - jeg har oplevet dette med flere forskellige hold i forskellige ligaer)
Logged

Renehenriksen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjemmebanens forbandelse
« Svar #1: 15 Maj 2012, 22:45 »

Jeg har også brugt Guldbrands tips. På hjemmebane spiller jeg altid stift og kontroller. Det har gjort med meget stor succes med Aston Villa i 3 sæsoner. Hvem spiller du med?
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjemmebanens forbandelse
« Svar #2: 16 Maj 2012, 06:50 »

Jeg spiller med Stade Rennais i Frankrig. Har lige spillet hjemmekamp mod FC Lorient, og var pænt store favoritter, men tabte 0-2! Argh!!!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjemmebanens forbandelse
« Svar #3: 16 Maj 2012, 10:37 »

Er der én ting jeg har lært, så er det at det vigtigste er, at man finder sig en måde at spille på, som man dedikeret arbejder ud fra. Jeg spiller med balanceret filosofi, korte afleveringer, hårdt pres og lavt tempo (når jeg har bolden) og har haft forrygende succes med det, efter jeg fik den tweaket lidt på plads. Nu er det stort set kun kampplanen jeg ændrer i kampene, medmindre jeg kan se at den er rygende gal med min taktik.

Jeg kan sågar hente overraskelser hjem mod markant stærkere hold, blot ved at ændre mentalitet i løbet af kampene.

Guldbrands teorier er gode, men jeg har nu alle dage været tilhænger af at man i FM vælger en taktik der passer til hvordan man i virkeligheden gerne vil spille fodbold, og så arbejder ud fra den. Som regel kræver det kun ganske få finjusteringer af ens taktik, hvis man altså har en nogenlunde velfungerende fodboldforståelse.

Så tag arbejdshandskerne på og giv jer i kast med spillet! Det tager måske en uges tid, men så garanterer jeg også at I vil rulle spillet uden problemer. Hvert FM har en taktik-kode der lige skal brydes, men derfra er det ikke et specielt svært spil.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjemmebanens forbandelse
« Svar #4: 16 Maj 2012, 10:45 »

Jeg spiller med Stade Rennais i Frankrig. Har lige spillet hjemmekamp mod FC Lorient, og var pænt store favoritter, men tabte 0-2! Argh!!!

Når nu du ændre din taktik, sørger du så for at sætte kampforberedelsen op? Det lærte jeg tidligt, at sætte den op på høj, i en lille periode indtil holdet havde styr på den.
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Renehenriksen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjemmebanens forbandelse
« Svar #5: 16 Maj 2012, 12:19 »

http://www.fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=6207. Denne taktik kan jeg anbefale. Den kræver en hurtig angriber, skudstærke wings og en hovedstødsstærk midterforsvarer.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010