home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  3 Brugere, 898 Gæster Online.

Indlæg: 1132763 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Pompeys - This is the season!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The Pompeys - This is the season!  (Læst 1206 gange)
Kev
Gæst
 
The Pompeys - This is the season!
« : 10 Maj 2007, 22:05 »

This is the season


Søndag den 2. Juli 2006 stod jeg ud af flyet, ind i den flotte Bentley, som satte kursen mod det sydlige Hampton, helt nede ved grænsen til Frankrig og nemmere bestemt havnebyen Portsmouth. Portsmouth er med sine 190.000 indbyggere Englands største orlogshavneby. Men havnen er nu ikke det eneste de er stolte af i Portsmouth, klubben har, som det fleste nok er klar over, også et ganske udmærket fodboldhold, som faktisk vandt den bedste engelske række i 1949 og 1950. I 1987 rykkede Portsmouth dog ud af den bedste række og der skulle gå hele 15 år før klubben i 2003 igen blev en del af det eftertragtede selskab.

Jeg havde netop fået min FIFA-trænerlicens 14 dage forinden, og for 3 dage siden skete det så. Jeg fik det opkald som alle nyuddannede trænere går og drømmer om. Portsmouth FC’s formand Alexandre Gaydamak ringede fordi han havde hørt om min imponerende score til trænereksamen, og han stod derfor klar med et job til mig. Jeg var overlykkelig, og sikker på at jobbet som ungdomstræner eller hvad han nu havde tænkt sig, ville være en perfekt mulighed for at få noget erfaring inden jeg skulle overtage et trænersæde i en af Europas mange klubber.


Da jeg stod ud af Bentleyen blev jeg modtaget af solens skarpe stråler, klokken var 10.00 og solen var for alvor stået op i den varmeste del af England. Alexandre stod klar til at tage i mod mig, og han gav mig personligt en rundvisning på klubbens stadion, Fratton Park. ”På trods af at der ikke er plads til mere end ca. 21.000 tilskuere er der altid en fantastisk stemning på Fratton Park” fortalte Alexandre. Jeg var helt solgt, det var en kæmpe oplevelse at blive vist rundt på stadion, jeg havde godt nok været på masser af rundvisninger på stadions rundt omkring i Europa, men det her var noget helt specielt, da jeg vidste at dette ville blive min arbejdsplads.

Efter turen satte vi os ind i et af de flotte konferencerum, for at få os en lille snak, og der kom chokket. ”Efter nogle år uden de store triumfer, eller udvikling i det hele taget har vi i bestyrelsen bestemt os for at klubben har brug for noget helt nyt og friskt blod, og efter at have set hvor fantastisk du klarede dig i FIFAs eksamen er vi villige til at give dig chancen for at stå i spidsen for vores førstehold her på Fratton Park.” Sagde Alexandre, med helt ro i stemmen. Jeg var totalt mundlam, og jeg sad bare og stirrede på den kontrakt som hans assistent var kommet med, jeg læste den ikke, jeg stirrede bare på den. ” Nå, hvad siger du så?” hørte jeg Alexandre sige. Der gik igen et par sekunder før det lykkedes mig at få fremstammet et ”Det ville være mig en ære, men er det Premier League holdet du vil have mig til at træne ?” Hold kæft hvor er du dum tænkte jeg, selvfølgelig er det Premier League holdet han mener, det er jo klubbens første hold. Alexandre smilte bare, jeg sagde igen roligt; ”Ja det er skam Premier League holdet jeg mener.” Jeg havde efterhåndet fået samlet mine tanker nok til at kigge kontrakten igennem, og da jeg var færdig kiggede jeg så roligt jeg kunne på Alexandre, hvorefter jeg fik spurgt hvad der så skulle ske nu. ”Jo altså vi har planlagt et pressemøde klokken 13.00, hvor vi håbede på at kunne præsentere dig som vores nye manager. Du kommer til at skulle svare på et par enkelte spørgsmål, hvorefter du vil blive kørt ud til klubbens træningsanlæg hvor du vil møde truppen, og din assistent samt klubbens trænere.” Det lød jeg fint nok, nej vent – ”klokken 13.00 i dag?!” fløj det ud af mig. ”Ja med mindre du har andet at give dig til?” lød det en smule provokerende fra Alexandre. Det havde jeg selvfølgelig ikke, så jeg måtte indvillige i at tage til pressemøde klokken 13.00.
 

Det var en flok måbende journalister der tog i mod mig på pressemødet, og efter en masse spørgsmål til Alexandre, blev det endelig min tur.

Journalist: ”Kevin, først og fremmest vil jeg ønske dig tillykke med jobbet. Men er der nogen steder du allerede nu kan sige at holdet mangler forstærkninger?”
Mig: ”Jeg har ikke engang mødt holdet endnu, så det vil jeg ikke udtale mig om.”

Journalist: ”Jamen du kender vel noget til holdet i forvejen?”
Mig: ”Jeg har altid været stor fan af Engelsk fodbold, og har da derfor også stor kendskab til holdets trup, men jeg kan umuligt udtale mig om forstærkninger inden jeg har set spillerne på træningsbanen.”

Journalist: ”Man ser ofte i dag at hver enkelt træner har sin helt egen fodbold filosofi, som han følger lige meget hvilket klub han kommer til, hvad går din filosofi ud på?”
Mig: ”Jeg går meget ind for det såkaldte ’possesion football’. Altså for mig er det vigtigt at mine spillere tør holde på bolden, og alle spillere skal ville have bolden, på den måde kan vi få vores modstandere ud at løbe, og derved køre dem trætte. Men eftersom Portsmouth endnu ikke er et tophold vil der selvfølgelig komme kampe hvor vi ikke kan efterleve dette.”

”Det var alt for i dag, tak fordi i mødte op” Lød det så fra Alexandre, og nu gik turen ud til klubbens træningsanlæg.

Da vi ankom stod alle spillerne klar til at tage i mod mig, og jeg fik helt bestemt en rigtig god modtagelse. Spillerne så veloplagte ud, og langt de fleste var tydeligvis med på lidt af hvert, så jeg ser helt klart frem til at stå i spidsen for The Pompeys i den forekommende sæson.

Truppen jeg har til rådighed ser således ud;

Målmænd:

David James
Jamie Ashdown
Asmir Begovic

David James er en klasse målmand, og han er helt sikker på pladsen, mens både Ashdown og Begovic er gode reserver.
Vurdering: 8/10

Forsvaret:

Glen Johnson
Noé Pamarot
Linvoy Primus
Dejan Stefanovic
Djimi Traore
Sol Campbell
Matthew Taylor

Et rigtig godt forsvar, som ikke behøver de store forstærkninger, i hvert fald ikke i denne sæson.
Vurdering: 8/10

Midtbanen:

Richard Hughes
Sean Davis
Pedro Mendes
Arnold Mvuemba
Gary O’Neil
Franck Songo’o
Douala
Niko Kranjcar

En virkelig stærk midtbane, som vel nærmest er et storhold værdigt, dog kunne vi godt bruge lidt mere bredde på fløjene, da eksempelvis Kranjcar er eneste venstrekant i truppen.
Vurdering: 9/10

Angrebet:

Lomana LuaLua
Benjani
Nwankwo Kanu
Andrew Cole
Svetoslav Todorov

Langt fra godt nok, Benjani er eneste spiller der har niveauet til den pæne ende af Premier League, så her skal der klart forstærkes.
Vurdering 6/10

Klubben er af medierne blevet spået en plads som nummer 17, men truppen har helt klart format til langt bedre, så nu er det bare op til mig at få det ud af dem.




Logged

papi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Pompeys - This is the season!
« Svar #1: 10 Maj 2007, 22:46 »

Wohoo... har faktisk været der i det tårn der Smiley Der er en glas plade i midten oppe i toppen man kan gå på og kigge ned..

Meget tekst i din blog, få billeder, men god læsning.. KUTGW!
Logged

BJERREGAARD RAUS - Ingen over klubben

Kev
Gæst
 
Sv: The Pompeys - This is the season!
« Svar #2: 10 Maj 2007, 22:59 »

Wohoo... har faktisk været der i det tårn der Smiley Der er en glas plade i midten oppe i toppen man kan gå på og kigge ned..

Meget tekst i din blog, få billeder, men god læsning.. KUTGW!


Dette er også blot indledningen jo, der kommer en del flere billeder fra det virkelige liv fremover Smiley
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Pompeys - This is the season!
« Svar #3: 30 Maj 2007, 15:29 »

Kommer der så flere billeder fra det virkelige liv indenfor en overskuelig fremtid?

-bune
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010