home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 870 Gæster Online.

Indlæg: 1132763 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Aberdeen - The Dons towards glory!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Aberdeen - The Dons towards glory!  (Læst 2020 gange)
Gungner
Gæst
 
Aberdeen - The Dons towards glory!
« : 01 Maj 2008, 00:32 »



Aberdeen Football Club (også kendt som The Dons og The Reds) er et skotsk professionelt fodbold hold baseret i byen Aberdeen. De spiller I den Skotske Premier League og er et af de mest succes-fulde skotske hold, da de har vundet fire Skotske liga titler og syv skotske pokal titler samt de er det eneste skotske hold der har vundet to europæiske titler.

Dannet i 1903 på grund af en sammenslutning af tre klubber fra Aberdeen, kæmpede de sjældent med om pokalerne indtil 1950’erne, da de vandt hver af de store skotske trofæer under manager Dave Halliday. Denne succes blev overgået i 1980’erne da de under ledelse af Alex Ferguson vandt tre liga titler, fire skotske pokal titler og en skotsk liga cup sammen med de europæiske titler. Aberdeens liga rekord er sammen med Hearts og Hibs, den tredje bedste og de var den sidste klub udenfor Rangers og Celtic der vandt en liga titel i sæsonen 1984-1985.

Aberdeen har spillet på Pittodrie Stadium siden deres dannelse. Stadion har lige nu en kapacitet på 22,199 tilskuere, og var det første stadion i Storbritannien der fik et stadion udelukkende med siddepladser. Pittodrie var også det første fodbold stadion der fik en såkaldt ’dug-out’, opfundet af tidligere manager og træner Donald Colman.
Klubbens farver har været rød og hvid siden 1939, før det spillede de i sorte og guld stribede trøjer.

Aberdeen har ingen store rivaler geografisk set. Deres nærmeste naboer er byen Dundee, hvor klubben Dundee United var deres store rival i det såkaldte New Firm i 1980’erne. Rangers overgik United som rivaler i 1980’erne, men selvom rivaleriet er stort, kommer det slet ikke i nærheden af The Old Firm.

Aberdeen har deres egen Hall of Fame, som man grundlagde i 2003, da man fejrede klubbens 100 års fødselsdag. Det interessante ved denne Hall of Fame, set med danske øjne, er at den består af 18 spillere hvor de 17 af dem er skotske. Den sidste hedder Henning Boel og er dansker. Boel spillede i Aberdeen fra 1969 til 1972 hvor han spillede 105 kampe og scorede 2 mål. Han spillede også 15 landskampe, dog uden at score.

Så kan Aberdeen vinde deres første titel siden 1985? Eller er det en desperat kamp for nedrykning? Følg med og find ud af det.
Jeg vil i hvert fald!

(I næste update præsenteres træneren, samt hans indkøb. Glæd jer!)
Logged

lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:38 »

Flot indledning, og det lyder spændende med et hold fra Skotland, hvor man ikke hører om særlig mange andre end Celtic og Glasgow Rangers KIU.
Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:39 »

Fin start, men jeg savner det humoritiske præg vi blev lovet Tunge
Logged

Build Me Up Buttercup!

Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:40 »

Fin start, men jeg savner det humoritiske præg vi blev lovet Tunge

Det kommer, don't you worry.
Det her var bare en lille indledning.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #4: 01 Maj 2008, 07:55 »

Ny træner i Aberdeen fundet!

Det har længe været kendt at Aberdeen skulle ud og have ny træner. Mange ventede sig et stjerne-navn og det fik de! Måske bare ikke lige det de havde regnet med! Er han kendt? Ja. Har han nogen træner erfaring? Nej. Han er hentet i USA i en lille by der hedder Springfield. Han er nok Aberdeens største fan overhovedet... Han er: Groundskeeper Willie!
Groundskeeper Willie (Født: William McMohran) har taget skridtet fra sit skur i Springfield og hjem til fødebyen Aberdeen hvor han nu skal stå i spidsen for Aberdeen FC. Willie har tidligere udtalt at han er en stor fan af "tough love" og har også sagt: "Where Willie goes, exists no laws made by man or God!" Om spillerne nu skal være ekstra bekymret vides ikke, men én ting er sikkert... Det kan kun blive underholdende. Groundskeeper Willie tiltræder officielt den 01.07 - 2008.

Willies job er at skaffe bronze hjem til Aberdeen, men mere kan skam også gøre det.
Første opgave for den iltre skotte er at tage en tur på spiller-markedet. Der vil hovedsageligt blive tale om frie transfers og lån, da Aberdeen kun har omkring 2 millioner kroner at købe ind for. Med hensyn til Aberdeens spillestil den her sæson svarede Willie: "Listen to me laddie, I never give me information away. But they'll see Willie getting jiggy with it!"

Vi vil allesammen ønske Willie held og lykke i Aberdeen, og håbe han kan bringe holdet tilbage til storhed.
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #5: 01 Maj 2008, 08:55 »

Der kom det humoristiske præg vist. Jeg må sige at jeg synes at din vinkel er ikke mindre end genial. Thumbs Up
Jeg er virkelig vild med ideen og vil helt sikkert følge din blog. Jeg har altid haft en "soft spot" for Aberdeen og derfor synes jeg den start med lidt historie er god. Jeg kan godt lide at vide hvor klubben kommer fra og sådan. Din måde at skrive på er godt og meget lige til, altså ikke en der har siddet med synonym ordbogen fremme, dejligt.
Jeg er som sagt helt vil med dit træner valg og måden du har lavet updaten på har fanget mig. Når jeg smiler og griner mens jeg læser en update så er det godt. funny Så bliv du ved med denne stil og så skal det nok blive godt.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #6: 01 Maj 2008, 09:45 »

HAHAHAHA! funny
Hold kæft det er godt fundet på Opstemt
Samtidig at du skriver flot, gør det hele meget bedre.
Glæder mig MEGET til at høre mere om Willie's hjemvenden til Aberdeen Thumbs Up
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #7: 04 Maj 2008, 05:08 »

PRE-SEASON



Der har været en del at arbejde med for stakkels Willie. Der blev straks kaldt til møde med den nye stab. På billedet ses Willie, Assistenten Gravedigger Billy, Spejder Angus og fitness coach Sheamus.
Holdet var ikke optimalt og derfor skulle der forstærkes, samt spilles nogle venskabs-kampe...

Første forstækning blev hentet på en fri transfer og hans navn er Marco Delvecchio.
Han huskes sikkert af nogle som manden der sikrede Italien EM-Guld i 2000, da han scorede kampens eneste mål i finalen mod Frankrig. Nu spiller han i Aberdeen og skal score mål... Willie er rigtig glad for hans nye signing.
"Aye, the lad will score loads of goals! Or else!...."

Næste signing kom fra engelske Sunderland. Der har man nemlig lånt højre-backen Stephen Wright, der går direkte ind på holdet. Han har fået nummer 2, og er i Aberdeen sæsonen ud.


Trejde mand ind ad døren var den lettiske målmand Alexandrs Kolen'ko der er hentet helt gratis.
Kolen'ko skal kæmpe med Jamie Langfield om posten som førstevalg. Lige nu ser Kolen'ko ud til at snuppe pladsen.

Venstre-backen Daniel Jones fra Wolverhampton kom ligeledes til på en leje-aftale gældende sæsonen ud.
Jones blev lejet da man kun råder over én decideret venstreback.

Sidste man ind var den franske midtbanespiller Djibril Diawara der er kommet til helt gratis.
Med disse "indkøb" er holdet stort set komplet. Det kan dog ikke afvises at der kommer en eller to til inden august måned er omme.





Venskabs kampe blev også spillet...
Her er resultaterne:

Hamilton – Aberdeen 1-3 (0-2)
Goals: Lee Miller ‘13, ‘20 Chris Maguire ‘67

Kelty Hearts – Aberdeen 0-3 (0-2)
Goals: Darren Mackie ’18, ’30, Steve Lowell ‘85

Dumbarton – Aberdeen 1-3 (1-1)
Goals: Darren Mackie ‘14, Marco Delvecchio ‘61, Jeffrey De Visscher ‘77

Shamrock Rovers – Aberdeen 1-4 (1-0)
Goals: Marco Delvecchio ’47, ’67, ’90, ‘90

Oakley United – Aberdeen 0-2 (0-1)
Goals: Darren Mackie ’31, Jeffey De Visscher ‘72


Resultaterne må siges at være godkendt, og specielt var det dejligt at se Delvecchio komme igang med hele fire scoringer mod Shamrock Rovers. Han skal nok blive en god fangst.
Generelt er der stor tilfredshed at spore blandt staben... Willie er dog altid god for en lille overhaling og derfor fik spillerne også at vide hvad der kunne gøres bedre!
Første opgave i den skotske Premier League er mod ærkerivalerne Dundee United.
Det er derfor meget vigtigt at komme godt igang, og med en tidlig sejr over rivalerne vil moralen være høj.
Vi ser i hvert fald frem til den vigtige kamp... Vi opfordrer alle til at komme ud til The Pittodrie og se Aberdeen.
Untill next time....
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010