home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 23:05:32 warmon Blogkonkur... [21] Journeyman - Dece...
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  3 Brugere, 936 Gæster Online.

Indlæg: 1132765 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Albion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Albion  (Læst 8407 gange)
Niko
Gæst
 
Albion
« : 01 Maj 2008, 00:00 »


Historie, kort fortalt
Klubben er ikke blandt de største i England, men den sprudlende klub er heller ikke i den tunge ende. Ét enkelt mesterskab er det blevet til, i deres mange årige levetid. West Bromwich stammer nemlig helt tilbage fra år 1878, hvor legender som Billy Bassett var en af profilerne.
Hvis dette navn giver genlyde i dit ører, så er du klart kompetent nok til at være fodboldekspert. Han spillede nemlig i klubben fra år 1886 til år 1899, hvor han var højrefløj med gang i støvlerne.

De 20 efterfølgende år var en dans på roser for West Bromwich. Eksotiske spillere var der ingen af, for holdet bestod udelukkende af hårdtarbejdende amatører fra Storbritannien. En hård cocktail, som alle engelske hold bestod af. Raserianfald, store ord og øretæver var en hverdagskost for de gæve englændere, alt handlede om fodbold - hvilket anses slags religion i England. I starten af 1920'erne og slutningen af 1919 var West Bromwich et af de bedste hold. Denne tid, var også den tid, hvor WBA kunne forlade banen med en pokal - Premier League. Dette var den tredje pokal, som WBA fik høstet til sig, for i starten af deres levetid havde de vundet FA Cup, imponerende 2 gange.

Fred Everiss var mesteren eller rettere sagt var han guden over dem alle. Han har været en af de mest loyale trænere nogensinde, for han optrådte på trænerbænken i hele 46 år for WBA.
Dette er rekord i England, hvor han stadig regnes som en af de største trænere. Han var dog ikke englænder, men derimod waliser. Han tilførte mange trofæer i hus, hvilket gør ham til en sand legende.

Fra år 1930 og fremefter, har der været mange store navne i West Bromwich Albion, bl.a. kan der nævnes en kendt person ved navn Bryan Robson. Hans status er klubben er stor, især fordi han spillede over 250 kampe i den stribede trøje. Selvom han var en populær herre, kan han ikke hamle op med legenden over dem alle - Tony Brown. Anthony John Brown, som er hans rigtige navn, er meget respekteret, da han spillede over 700 kampe for WBA, og lavede hele 279 mål for klubben. Noget som er meget imponerende, og han hyldes ofte til hjemmekampene, den dag i dag. Ingen kan hamle op med Tony, selvom der har været spillere med navne som Laurie Cunningham, Derek Statham og Willie Johnston tilstede.

Gigantiske navne betyder intet i WBA, hvor det er de loyale spillere som man sætter pris på. Det gør at Jesse Pennington er en af deres største helte.
Han spillede næsten 500 kampe for WBA, men han nåede aldrig at ramme forbi modstanderens målmand. Han var bestemt ikke målfarlig, men en utrolig stabil venstreback. I den anden ende, havde de typer som kunne lave mål for W. G. Richardson nettede hele 228 for West Bromwich. Han spillede lidt over 300 kampe for klubben, så denne statistisk er meget imponerende. Han var også med til at vinde klubbens tredje FA Cup titel.

Apropos at vinde titler, så var venstrefløjen Ray Barlow, højrebacken Don Howe og angriberen Ronnie Allen eksperter. De har til sammen næsten spillet hele 1500 kampe for klubben, og det er blevet til klubbens fjerde og femte FA Cup titel i deres selskab. De har været store roller for klubben, og de indeholdt fantastiske personligheder. Når man tænker store personligheder i WBA, så kommer de fleste hurtigt på Jeff Astle. Jeff er en af de største legender, for han har virkelig kæmpet for klubben i mange år. Han nåede ikke så mange kampe, da han 'kun' fik optrådt 361 gange. Dengang var der jo klubhjerte i fodboldverden. Han er den største sammen med Tony Brown, da de flere gange har reddet røven for WBA og til sammen lavet omkring de 450 mål. Jeff Astle er faktisk så stor, at han har sin egen port i Birmingham, hvor West Bromwich stammer fra.

West Bromwich er en klub, hvor hyggestunderne er væk. I dag bliver klubben styret på en professionel måde, hvor spillere kommer og går. Der er ikke den samme orden på spillertruppen, som der var for 30-40 år siden. Nutidens stjerner går under udenlandske navne som Zoltan Gera og Andrade Filipe Teixeira, og sådan var det overhovedet ikke for mange år siden. Dette er ikke et fingerpeg om at det skal ændres i denne blog, men der skal være succes og intet andet. Uanset nationalitet, men som de tidligere legender ser jeg helst at der bliver købt engelske spillere til klubben.

Logged

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:02 »

Flot intro og dejlig overskuelig opsætning.
Glæder mig til at læse mere omkring WBA Wink

KIU Smiley
Logged


Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:04 »

Lad os tage den over PB. Smiley

Jeg vil også gerne høre en fornuftig begrundelse. Selvom jeg intet har med konkurrencen at gøre eller er gammel crewmedlem.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Albion
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:04 »

Jeg vil også gerne vide det Cecs Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #4: 01 Maj 2008, 00:04 »

Der fik jeg mig da lidt af en overraskelse. crazy
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #5: 01 Maj 2008, 00:09 »

Dog vil jeg lige sige, at det var en fin start. Thumbs Up
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Albion
« Svar #6: 01 Maj 2008, 00:11 »

Dog vil jeg lige sige, at det var en fin start. Thumbs Up

Tak for din opbakning, og jeg sætter pris på du forstår mig.

Jeg har ikke flere updates klar, men vil gøre alt for at banke nogle sammen, da jeg er optaget i hele weekenden. Skuffet Wink

Tak til alle som har kigget forbi.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #7: 01 Maj 2008, 00:16 »

Jamen hva ska jeg sige.... God intro, og så er jeg vild med din ramme om billederne...jeg er med!  Rullende Øjne
Logged


Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Albion
« Svar #8: 01 Maj 2008, 00:20 »

Cesc du er genial med hensyn til opsætning...Men denne intro var for lang efter min smag så har faktisk ikke læst den...Men jeg håber at du laver updates ligesom i din Kings Of...
For så bliver du Kings Of FMF
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Albion
« Svar #9: 01 Maj 2008, 00:44 »

Hey Cesc!

Så blev man sgu en smule overrasket over din tilbagemelding, men du er i mine øjne én stor favorit. Mange af de habile bloggere jeg har set på det seneste herinde, formulere sig, efter min mening, på et meget lavt niveau. Jeg mener sagtens, at du kan holde holde en måned - Og meget længere, som vi jo også har set i Kings Of serien. Samtidig undervurdere en del dine skriftlige evner taget i betragtning af din alder. Du skriver jo fantastisk og kan klart sammenlignes med en del velkendte brugere. Visse steder bruger du sågar også metaforer, hvilket gør dine tekster endnu mere spændende.

Rigtig flot indledning og den er lige tilpas. Op i røven med de brugere, som ikke gider at læse din blog på grund af dine meninger om konkurrencen - Så længe du fortsætter på dette niveau og fortsætter, så skal du nok komme tæt på en topplacering.

Held og lykke med det!
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 00:46 af vondracek » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #10: 01 Maj 2008, 00:45 »

Vidste disse indlæg ville komme herinde, så har med vilje tjekket ud, og slettet dem. Der er ingen grund til at opfordre til noget. Hold jeres mening, omkring hans udmelding fra konkurrencen, væk fra hans blog.

Good luck Cesc!
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 00:51 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Albion
« Svar #11: 01 Maj 2008, 00:48 »

Vidste disse indlæg ville komme herinde, så har med vilje tjekket ud, og slettet dem. Der er ingen grund til at opfordre til noget. Hold jeres mening væk fra hans blog.

Good luck Cesc!

Vi kom jo med vores mening OM HANS BLOG Wink
Og det er sådan at vi ikke gider give ham en chance pga. hans moral prædken og tuderi i første omgang. Nå vi alle har sagt det engang, så ville vi heller ej kigge eller kommentere i den. Burde selv du acceptere.
Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Albion
« Svar #12: 01 Maj 2008, 00:48 »

Hold jeres mening væk fra hans blog.

Hvis man holder sin mening væk fra hans blog får han nu ikke ret mange kommentarer, sherlock... Derudover erklærer jeg mig enig med Shaft - hvorfor jeg også har sendt en PM til JS.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Niko
Gæst
 
Sv: Albion
« Svar #13: 01 Maj 2008, 00:51 »

Dette ser ikke ud til at blive nogen stor succes, da bloggen nok vil blive propfyldt med hård kritik.

Jeg vil nu give JS ret i at slette indlægene, som jo egentlig ingen relevans med bloggen har.

Dette indlæg må også slettes, hvis JS tager en 'oprydning' mere. Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Albion
« Svar #14: 01 Maj 2008, 01:51 »

HOLDGENNEMGANG 07/08
EN STÆRK TRUP, UDEN MANGLER


BURET
1. Dean Kiely | 19. Michal Danek

Målmændene i West Bromwich er gode, men så heller ikke mere. De ligger lidt overmiddel i Championship, hvilket gør at de får 3/5 logoer. Den lejede keeper, Michal Danek, er uden tvivl den største profil i buret. Han er en sikker målmand, der ofte kan diske op med perfekte redninger. Han laver sjældent fejl, hvilket gør ham til en meget stabil målmand. Dean Kielys karriere er i efteråret, og han har rundet de 36 år. Han er en super reserve, men en ung spiller skal snart findes frem til fremtiden. En målmand kunne være passende at investere i.



BAGLINJEN
2. Carl Hoefkens | 3. Paul Robinson | 4. Leon Barnett | 14. Martin Albrechtsen | 16. Jares Hodgkiss | 18. Shelton Martis | 23. Titinho | 25. Bostjan Cesar | 26. Pelé

Albions besidder en stærk defensiv, hvor Leon Barnett er et gigantisk talent. Han er i en ung alder, allerede slået igennem for WBA's førstehold. En sand perle, som mangler det sidste for at blive perfekt. At være perfekt er der allerede nogen spillere som er i forvejen. Carl Hoefkens er en af dem, og fra hans side kan man forvente sikre præstationer - gang på gang. Det samme gælder venstrebacken Paul Robinson, der lige så langsomt har spillet sig ind i hjerterne på de mange Albions. Fremtiden ser som sagt lys ud, hvilket også afspejler sig i hollænderen Martis. Det vigtigste ved forsvaret er bredden, for mange af reserve kunne gå ind på rivalernes hold. Martin Albrechtsen, Titinho og Pelé er alle spillere, som modstanderne ønsker sig, men de har det godt med at have reserve tjansen for Bostjan Cesar. Cesar er generalen i forsvaret og det er ham der råber højest - så højt at baglinjen får hele 4 ud af 5 logoer.



MIDTERLINJEN
6. Kim Doo-Hyun | 7. Robert Koren | 8. Jonathan Greening | 10. Craig Beattie | 11. Zoltan Gera | 20. Filipe Teixeira | 27. James Morrison | 29. Chris Brunt

At dette er Championships bedste midtbane, kan der vidst ikke herske nogen tvivl om. Spillerne er alle af en høj kaliber, og man kan forvente store præstationer af dem alle. Det mest iøjnefaldende navn er sikkert den tidligere Celtic-spiller, Craig Beattie. Med sine små krøller og fantastiske driblinger kan han blive en evig trussel, enten på midtbanen eller i angrebet. Højresiden er klart den bedste, hvor både Zoltan Gera, Filipe Teixeira og James Morrison kan opholde sig. Heldigvis for West Bromwichs, så kan de to førstnævnte også spille centralt. Det gør at der intet luksus problem opstår. Inde centralt er WBA meget stærke, der er spillere som Robert Koren og Greening stjernerne. De ejer den centrale midtbane og de præstere gang på gang. De bliver bakket op af Kim Doo-Hyun, som ofte kommer ind med gode indsatser i kampene. Venstresiden halter en smule, og hvis midtbanen skal forstærkes skal det klart være der. Chris Brunt er dog en sikker spiller, men han mangler en reserve som kan spille, når han er træt. 5/5. da WBA ejer den bedste midtbane i Championship.



FELTET
9. Roman Bednar | 17. Ishmael Miller | 21. Kevin Phillips | 30. Bartosz Slusarki

I angrebet kan man se det med to forskellige syn. Det ene er at angrebet er meget målfarligt, har gode spillere som er hurtige og stærke. Der mangler måske noget rutine, da Phillips er den eneste med stor erfaring. Det andet syn, er at man måske har et for smalt angreb og for dårlige spillere. Den sidste passer nok bedst, for angrebet skiller sig ikke ret meget ud fra rivalernes. Man kan prale med Miller, men hvad ellers? Bednar er intet stort hit, og Phillips er ved at være gammel. Slusarki er god, men han mangler et eller andet killer instinkt, hvor han bare sparker i kassen omgående. Der skal forstærkes heroppe, så derfor lander den kun med 3 logoer.



HELE STAMMEN
West Bromwich Albion

Overordnet er West Bromwich Albion et rigtig godt hold, som ikke behøver de store ændringer for at kunne smutte op i Premier League. Der er mange spillere, som kan spille i forsvaret og få i angrebet, men sammen kan de udgøre et godt hold. En opbakning til Chris Brunt og en klasse angriber, så der fremtiden lys ud for WBA. Der mangler noget, men alligevel er holdet stærkt. Oprykning rækker mandskabet hvert fald til, men om de skal ud i play-off kampe, er svært at afgøre. Med forstærkninger, vil jeg umildbart sige nej - det bliver direkte oprykning.






STARTOPSTILLINGEN 07/08
EN STÆRK TRUP, UDEN MANGLER








Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010