home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 326 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 555 556 [557] 558 559 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 494763 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8340: 18 Jun 2014, 16:30 »

"Lige nu er jeg i gang med at finde ud af, hvad jeg egentlig skal, da jeg muligvis har nogle forbindelser, som kan gøre vejen lettere, men regner med at søge ind på RUC som en backup"
Jeg studser lige over den del, DN. Kan du uddybe?
Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8341: 18 Jun 2014, 16:38 »

Tak, Ulrik. Det håber jeg også.

Det kan du tro, Gemma. Jeg kender nogen, som kender nogen, der er i journalistbranchen og generelt er inde i medieuniverset, og på den led kan jeg måske undlade at tage selve den traditionelle journalistuddannels e. Der er som bekendt mange, der arbejder med fodbold, som ikke nødvendigvis har selve den akademiske uddannelse, men som i stedet har opnået erhvervserfaring gennem praktik, job osv., fordi de har nogle kontakter.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8342: 18 Jun 2014, 16:40 »

Ah OK. Så er jeg med. Der havde jeg misforstået, hvad du egentlig mente. Men hvorfor ikke tage en uddannelse? Jeg må indrømme, at jeg troede, at jeg vidste en masse om journalistik før, at jeg startede. Jeg vidste ca. intet. Der er så mange ting, som jeg i hvert fald har lært, som jeg aldrig ville lære ellers.
Logged


Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8343: 18 Jun 2014, 16:54 »

Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8344: 18 Jun 2014, 16:55 »

Jeg har bestemt heller ikke afskrevet, at jeg vil tage uddannelsen på et tidspunkt. I mit første indlæg skriver jeg jo også, at jeg, set i bakspejlet, nok skulle have taget optagelsesprøven, men for nogle måneder siden tænkte jeg i andre baner. Jeg tænkte, at jeg det næste års tid ville se, om jeg kunne få en fod indenfor i branchen. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må jeg jo tage selve journalistuddannels en, selvom jeg helt sikkert selv mener, at jeg kommer til at gennemgå en masse stof, som ikke er nødvendigt for det, jeg gerne vil. Men omvendt kan man jo heller ikke få skræddersyet uddannelsen til sit eget behov, så nogle gange må man bare bide i det sure æble.

Problemet er for mig, at jeg er nødt til at sikre mig en fast indtægt, som kan dække min husleje og mit forbrug, i og med at jeg ikke bor hjemme og faktisk ikke har gjort det i flere år, så derfor kan jeg ikke bare lalle rundt det næste års tid og håbe på, at nogle kan bruge mig i en eller anden funktion. Jeg har nemlig brug for en fast indtægt hver eneste måned.

Hvor studerer du journalistik henne, og hvor langt er du inde i uddannelsen? Del endelig gerne dine erfaringer og tanker omkring uddannelsen.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8345: 18 Jun 2014, 20:05 »

Jeg har bestemt heller ikke afskrevet, at jeg vil tage uddannelsen på et tidspunkt. I mit første indlæg skriver jeg jo også, at jeg, set i bakspejlet, nok skulle have taget optagelsesprøven, men for nogle måneder siden tænkte jeg i andre baner. Jeg tænkte, at jeg det næste års tid ville se, om jeg kunne få en fod indenfor i branchen. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må jeg jo tage selve journalistuddannels en, selvom jeg helt sikkert selv mener, at jeg kommer til at gennemgå en masse stof, som ikke er nødvendigt for det, jeg gerne vil. Men omvendt kan man jo heller ikke få skræddersyet uddannelsen til sit eget behov, så nogle gange må man bare bide i det sure æble.

Problemet er for mig, at jeg er nødt til at sikre mig en fast indtægt, som kan dække min husleje og mit forbrug, i og med at jeg ikke bor hjemme og faktisk ikke har gjort det i flere år, så derfor kan jeg ikke bare lalle rundt det næste års tid og håbe på, at nogle kan bruge mig i en eller anden funktion. Jeg har nemlig brug for en fast indtægt hver eneste måned.

Hvor studerer du journalistik henne, og hvor langt er du inde i uddannelsen? Del endelig gerne dine erfaringer og tanker omkring uddannelsen.
Men indtægtsproblemer er det ikke noget, som alle udeboende kan forholde sig til? Det er i hvert fald mit indtryk, hvis man ønsker at opretholde et forbrug - så må man også arbejde lidt ved siden af. Jeg synes vitterligt, at uddannelsen er fantastisk. Jeg går på DMJX, hvor jeg netop er blevet færdig med 1. semester. Så jeg er ret grøn, om man vil. Men jeg står og skal til og i gang med undersøgende journalistik og vist nok også portrætter pr. næste semester. 1. semester har været meget introagtigt, der er blevet prøvet ting af, og man får rykket sine grænser helt vildt, synes jeg. Det er især personligt med, hvad man kan tillade sig etc..
Logged


Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8346: 18 Jun 2014, 22:47 »

Men indtægtsproblemer er det ikke noget, som alle udeboende kan forholde sig til? Det er i hvert fald mit indtryk, hvis man ønsker at opretholde et forbrug - så må man også arbejde lidt ved siden af. Jeg synes vitterligt, at uddannelsen er fantastisk. Jeg går på DMJX, hvor jeg netop er blevet færdig med 1. semester. Så jeg er ret grøn, om man vil. Men jeg står og skal til og i gang med undersøgende journalistik og vist nok også portrætter pr. næste semester. 1. semester har været meget introagtigt, der er blevet prøvet ting af, og man får rykket sine grænser helt vildt, synes jeg. Det er især personligt med, hvad man kan tillade sig etc..
Hvordan fungerer undervisningen, og hvilke emner har I været igennem indtil videre? Når du snakker om ''hvad man kan tillade sig'', er det så i forhold til at interviewe folk eller hvad mener du? Svarene kan sikkert findes andetsteds, men det er altid spændende at høre fra én, der er lige midt i det Wink
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8347: 18 Jun 2014, 23:01 »

Jeg har bestemt heller ikke afskrevet, at jeg vil tage uddannelsen på et tidspunkt. I mit første indlæg skriver jeg jo også, at jeg, set i bakspejlet, nok skulle have taget optagelsesprøven, men for nogle måneder siden tænkte jeg i andre baner. Jeg tænkte, at jeg det næste års tid ville se, om jeg kunne få en fod indenfor i branchen. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må jeg jo tage selve journalistuddannels en, selvom jeg helt sikkert selv mener, at jeg kommer til at gennemgå en masse stof, som ikke er nødvendigt for det, jeg gerne vil. Men omvendt kan man jo heller ikke få skræddersyet uddannelsen til sit eget behov, så nogle gange må man bare bide i det sure æble.

Problemet er for mig, at jeg er nødt til at sikre mig en fast indtægt, som kan dække min husleje og mit forbrug, i og med at jeg ikke bor hjemme og faktisk ikke har gjort det i flere år, så derfor kan jeg ikke bare lalle rundt det næste års tid og håbe på, at nogle kan bruge mig i en eller anden funktion. Jeg har nemlig brug for en fast indtægt hver eneste måned.

Hvor studerer du journalistik henne, og hvor langt er du inde i uddannelsen? Del endelig gerne dine erfaringer og tanker omkring uddannelsen.
Et sommerferiejob lyder umiddelbart som en mulighed. Og skulle der går længere tid før du får "en fod indenfor i branchen", kunne du evt. fortsætte samme sted eller finde et nyt job, således at du kan få en fast indkomst.
« Seneste Redigering: 18 Jun 2014, 23:03 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8348: 18 Jun 2014, 23:02 »

Hvordan fungerer undervisningen, og hvilke emner har I været igennem indtil videre? Når du snakker om ''hvad man kan tillade sig'', er det så i forhold til at interviewe folk eller hvad mener du? Svarene kan sikkert findes andetsteds, men det er altid spændende at høre fra én, der er lige midt i det Wink
Ja, undskyld, hvis det blev overfladisk før. Vi har været igennem nogle forskellige opgave typer. Det ene var en artikel, hvor man skulle ud i byen og lave en artikel, om det emne man har trukket. Jeg trak fx et spisested - andre trak et torv, botanisk have etc.. Her skulle man selv ud og finde historien og opsøge en masse for at få noget viden.
Ellers har vi lavet en retsreportage, hvor vi var ude og se en retssag - det skulle vi så skrive om, hvordan sagen var etc.. Der blev man udfordret på, hvor tæt man måtte gå på personerne med at nævne navn osv.
Vi lavede en artikel om, når livet gjorde ondt. Det kan være, at man interviewede en, der havde mistet nogle forældre eller noget. Her lærte man meget om sig selv med, hvor tæt man turde gå på ens kilde. Jeg tænkte meget over, hvorvidt jeg kunne tillade mig at spørge ind til det. Det var virkelig med til at rykke grænser.

Det vi sådan konkret har lært i skolen er; Interviewteknik, stramme tekster op, vinkle, indsamling af information, research, juraen bag ved journalistik, etik og moral, komma, sprog og sådan. Det har givet en god grundbasis.
Logged


Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8349: 18 Jun 2014, 23:53 »

Ja, undskyld, hvis det blev overfladisk før. Vi har været igennem nogle forskellige opgave typer. Det ene var en artikel, hvor man skulle ud i byen og lave en artikel, om det emne man har trukket. Jeg trak fx et spisested - andre trak et torv, botanisk have etc.. Her skulle man selv ud og finde historien og opsøge en masse for at få noget viden.
Ellers har vi lavet en retsreportage, hvor vi var ude og se en retssag - det skulle vi så skrive om, hvordan sagen var etc.. Der blev man udfordret på, hvor tæt man måtte gå på personerne med at nævne navn osv.
Vi lavede en artikel om, når livet gjorde ondt. Det kan være, at man interviewede en, der havde mistet nogle forældre eller noget. Her lærte man meget om sig selv med, hvor tæt man turde gå på ens kilde. Jeg tænkte meget over, hvorvidt jeg kunne tillade mig at spørge ind til det. Det var virkelig med til at rykke grænser.

Det vi sådan konkret har lært i skolen er; Interviewteknik, stramme tekster op, vinkle, indsamling af information, research, juraen bag ved journalistik, etik og moral, komma, sprog og sådan. Det har givet en god grundbasis.
Det var såmænd ikke overfladisk - jeg ville bare gerne høre mere. Det lyder jo spændende alt sammen.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8350: 19 Jun 2014, 00:38 »

Når man er rask og over 18. Ved jeg ihf. det ikke er det sværeste at få et arbejde. Det handler bare om at ville det, rende rundt i gå gaden med ansøgninger, alt efter hvor man bor, kan der også være visse industrier der kan bruge jer. Bare kig på de muligheder der er, og udnyt det.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8351: 19 Jun 2014, 00:41 »

Når man er rask og over 18. Ved jeg ihf. det ikke er det sværeste at få et arbejde. Det handler bare om at ville det, rende rundt i gå gaden med ansøgninger, alt efter hvor man bor, kan der også være visse industrier der kan bruge jer. Bare kig på de muligheder der er, og udnyt det.


Nu må du også i Danmarks røvhul, det er nok ikke der efterspørgslen er størst Wink

Godt nytår   Cool
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8352: 19 Jun 2014, 00:46 »

Når jeg står op i morgen, så skal jeg til samtale med min vejleder. Så må vi se, hvad der skal ske i fremtiden Smiley

Om 4 timer siddder du og drikker kaffe, efter du har taget dig et bad. Det er det eneste jeg ved.  Djævel
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8353: 19 Jun 2014, 00:47 »

Om 4 timer siddder du og drikker kaffe, efter du har taget dig et bad. Det er det eneste jeg ved.  Djævel

Jeg er ikke spor træt. Jeg har ikke sovet endnu.
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8354: 19 Jun 2014, 00:48 »

Jeg er ikke spor træt. Jeg har ikke sovet endnu.

Det virker faktisk okay sygt. Du burde have et job hvor man skal arbejde 24 timer i streg. Så kan du få en arbejdsuge overstået på 2 dage  Hævet Øjenbryn
Logged

Sider: 1 ... 555 556 [557] 558 559 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010