home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
I går kl. 17:14:04 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  1 Bruger, 484 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 554 555 [556] 557 558 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 497710 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8325: 17 Jun 2014, 21:44 »

Hvornår er jeg sikker på, at min SU for julimåned kommer til mig? Hvis jeg nu dropper ud den 22. juli, kan de så nå at stoppe SU'en til måneden efter?

Jeg skal naturligvis betale den tilbage senere på året, men det er future BBs problem.
Uden at lægge hovedet på blokken, så er jeg ret sikker på at man, som SU-modtager, har oplysningspligt, så hvis du dropper ud før tid og ikke oplyser noget, så får du stadigvæk SU for august. Og du vil nok få SU indtil du har overskredet nogle potentiale deadlines for tilmelding af eksaminer, eller ikke dukket op til eksamen/retake osv.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8326: 17 Jun 2014, 21:47 »

Uden at lægge hovedet på blokken, så er jeg ret sikker på at man, som SU-modtager, har oplysningspligt, så hvis du dropper ud før tid og ikke oplyser noget, så får du stadigvæk SU for august. Og du vil nok få SU indtil du har overskredet nogle potentiale deadlines for tilmelding af eksaminer, eller ikke dukket op til eksamen/retake osv.

Den dag jeg melder mig ud af skolen, der ordner skolen alt mht. SU, så det var egentligt bare lige for at vide, hvornår jeg kunne sige det til skolen. Smiley

EDIT: Jeg kunne selvfølgelig bare blive væk fra eksamen næste uge (jeg dumper alligevel - har ikke læst, fordi jeg vidste jeg skulle ud), og så melde mig ud i starten af juli.. Jeg kunne bare godt tænke mig at droppe ud FØR eksamen.
« Seneste Redigering: 17 Jun 2014, 21:49 af Bradley Beal » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8327: 17 Jun 2014, 22:06 »

Er det så bare ikke at vente indtil du har modtaget SUen for juli? Det ene klip til eller fra gør vel ikke det helt store i det store billede og skaber alligevel sikkerhed for juli måned, med mindre du kan erstatte beløbet på anden vis. :-)
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8328: 17 Jun 2014, 22:15 »

Er det så bare ikke at vente indtil du har modtaget SUen for juli? Det ene klip til eller fra gør vel ikke det helt store i det store billede og skaber alligevel sikkerhed for juli måned, med mindre du kan erstatte beløbet på anden vis. :-)

Jo, det er nok også det jeg gør - jeg kan bare ikke rigtigt lide at blive væk fra en eksamen bare sådan Ubeslutsom
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8329: 17 Jun 2014, 22:17 »

Haha det er fandme class at udeblive fra eksamen.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8330: 17 Jun 2014, 22:24 »

Haha det er fandme class at udeblive fra eksamen.
Skræmmende populært, ihvertfald på mit studie. Der var rigtig mange der tænkte strategisk, så hvis man havde 2 eksaminer på en uge or so, så blankede man den ene, for så kunne man, uden straf, tage den igen nogle måneder senere.
Mærkværdigt system.
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8331: 17 Jun 2014, 22:31 »

Skræmmende populært, ihvertfald på mit studie. Der var rigtig mange der tænkte strategisk, så hvis man havde 2 eksaminer på en uge or so, så blankede man den ene, for så kunne man, uden straf, tage den igen nogle måneder senere.
Mærkværdigt system.

Det lyder godt nok smadret. Men det er jo egentlig et smart træk, så kan de have 100p fokus på den ene.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8332: 18 Jun 2014, 07:57 »

Hvornår er jeg sikker på, at min SU for julimåned kommer til mig? Hvis jeg nu dropper ud den 22. juli, kan de så nå at stoppe SU'en til måneden efter?

Jeg skal naturligvis betale den tilbage senere på året, men det er future BBs problem.
Tror vi lever samme liv. Lavede den samme for et lille (edit: nok stort faktisk) år siden. Jeg meldte mig ud den 17. november og fik stadig SU for december, som jeg skulle betale tilbage senere hen.

Jeg mødte dog op til eksamen for the lulz. Ville bare se, hvad jeg kunne få i karakter ved bare at sætte kryds. Der var 20 spørgsmål med 4 svarmuligheder. Fik 02, det var bare gr8.
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

JG7
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8333: 18 Jun 2014, 09:01 »

Tror vi lever samme liv. Lavede den samme for et lille (edit: nok stort faktisk) år siden. Jeg meldte mig ud den 17. november og fik stadig SU for december, som jeg skulle betale tilbage senere hen.

Jeg mødte dog op til eksamen for the lulz. Ville bare se, hvad jeg kunne få i karakter ved bare at sætte kryds. Der var 20 spørgsmål med 4 svarmuligheder. Fik 02, det var bare gr8.

Hmm. Det er jeg ikke helt tryg ved.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8334: 18 Jun 2014, 12:54 »

Nu vi er ved SU, hvad er reglerne så egentlig, hvis man har modtaget SU henover sommerferien og vælger at droppe ud kort efter opstart på sin uddannelse, eller hvis man endda fortryder og vælger ikke at starte. Skal man så tilbagebetale den SU, man har fået for juli og august?
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8335: 18 Jun 2014, 14:10 »

Så vidt jeg husker, så fik jeg ikke SU i sommerferien, da jeg fik fra handelsskolen til f.eks. CBS.

Er det ikke noget lignende, du skal/vil? Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8336: 18 Jun 2014, 14:58 »

Hvorfor fik du dog ikke det? Jeg er afhængig af at få det som udeboende, så ved ikke, om der gælder nogle andre regler.

Det er ikke CBS, nej, men RUC. Har dog ikke helt besluttet mig endnu, da jeg, set i bakspejlet, nok skulle have taget optagelsesprøven til journalist på enten SDU eller Journalisthøjskolen i Aarhus.

Lige nu er jeg i gang med at finde ud af, hvad jeg egentlig skal, da jeg muligvis har nogle forbindelser, som kan gøre vejen lettere, men regner med at søge ind på RUC som en backup, således at jeg er SU-berettiget og kan betale min husleje, og så jeg ikke står uden at være i gang efter sommerferien.
« Seneste Redigering: 18 Jun 2014, 14:59 af Daniel Nordentoft » Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8337: 18 Jun 2014, 15:14 »

Hvorfor fik du dog ikke det? Jeg er afhængig af at få det som udeboende, så ved ikke, om der gælder nogle andre regler.

Det er ikke CBS, nej, men RUC. Har dog ikke helt besluttet mig endnu, da jeg, set i bakspejlet, nok skulle have taget optagelsesprøven til journalist på enten SDU eller Journalisthøjskolen i Aarhus.

Lige nu er jeg i gang med at finde ud af, hvad jeg egentlig skal, da jeg muligvis har nogle forbindelser, som kan gøre vejen lettere, men regner med at søge ind på RUC som en backup, således at jeg er SU-berettiget og kan betale min husleje, og så jeg ikke står uden at være i gang efter sommerferien.

Man får ikke SU i sommerferien, Daniel - desværre.

Taget fra www.su.dk:

Citat
Du skal være opmærksom på, at du ikke kan få SU i ferien mellem en ungdomsuddannelse og en videregående uddannelse
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8338: 18 Jun 2014, 15:46 »

Og her gik jeg og troede, at der var styr på det.

Tak for at gøre mig opmærksom på det, Ulrik.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8339: 18 Jun 2014, 15:54 »

Og her gik jeg og troede, at der var styr på det.

Tak for at gøre mig opmærksom på det, Ulrik.

Ingen årsag. Håber, du får dækket huslejen på anden vis  Smiley
Logged

Sider: 1 ... 554 555 [556] 557 558 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010