home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 601 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 91386 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
« : 15 Nov 2008, 02:04 »


"Jeg ser frem ved at kigge tilbage
Jeg læner mig op ad håbet
Jeg fortjener bedre
Jeg klamrer mig til min tro"

- skrevet af korfix



Karriereroversigt:

Overordnet status:
Længste periode i en klub: 736 dage (TSG 1899 Hoffenheim)
Kampe spillet: 138
Kampe vundet: 95
Uafgjorte kampe: 27
Kampe tabt: 16
Mål scoret: 257
Mål inkasseret: 125

Indtjening i alt: 45 mio DKK

TSG 1899 Hoffenheim
Sæson 2008/2009
Nummer 6 i Bundesligaen
2. runde af DFB-Pokal (slået ud af Karlsruhe)

Sæson 2009/2010
Vinder af Bundesligaen
Vinder af DFB-Pokal (slog Schalke 1-0)
"Årets træner" i Bundesligaen
"Årets træner" kåret af spillerne

Juventus
Sæson 2010/2011
Vinder af Serie A TIM
Vinder af Coppa Italia TIM (slog Roma 2-1)
Vinder af UEFA Cuppen (slog Fiorentina 4-2)
"Årets træner" i Serie A

Sæson 2011/2012





00 - Oversigt
Del 1 : Hoffenheim
01 - Juni 2008
02 - Juni 2008
03 - Juli 2008
04 - August 2008
05 - September 2008
06 - Oktober 2008
07 - Oktober 2008
08 - November 2008
09 - November 2008
10 - December 2008
11 - Januar 2009
12 - Truppen 2009
13 - Februar 2009
14 - Marts 2009
15 - April 2009
16 - Afslutning 2009
17 - Truppen efteråret 2009
18 - Ungdomsholdet 2009
19 - August 2009
20 - September 2009
21 - Oktober 2009
22 - Oktober 2009
23 - November 2009
24 - Julen 2009
25 - Januar 2010
26 - Februar 2010
27 - Februar 2010
28 - Marts 2010
29 - Maj 2010
30 - Maj 2010
31 - Maj 2010
32 - Sommeren 2010
33 - Sommeren 2010
34 - Juni 2010

Del 2 : Juventus
35 - "Lad mig præsenterer" (Juli 2010)
36 - "Godt! Kom, vi samles!"(Juli 2010)
37 - Ristorante Gennaro Esposito (August 2010)
38 - Truppen 2010/2011 (September 2010)
39 - "Tak for kampen, Carlo" (September 2010)
40 - "We are the Champions" (Oktober 2010)
41 - "Simon, kom lige!.. (November 2010)
42 - Hjerternes tid (December 2010)
43 - "Velkommen til!" (Januar 2011)
44 - Truppen 2011 (Februar 2011)
45 - Vinduets tilbageslag (Februar 2011)
46 - Dilemma (Marts 2011)
47 - "Håber det varmer dit hjerte" (April 2011)
48 - Jeg var klar. Det var nu. (Maj 2011)
49 - Jeg stolede på ham. (Maj 2011)
50 - En historisk sejr på St. Mary's Stadium (Maj 2011)
51 - En velfortjent ferie (Juni 2011)
52 - Udsigt over byen (Juli 2011)
« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 18:22 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#01] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #1: 15 Nov 2008, 14:31 »



Juni 2008 


Jeg stod nervøs ude foran døren. Jeg havde den såkaldte "første dag på jobbet", ikke fordi jeg ikke glædede mig til at komme igang igen. Mere fordi jeg hadede det første pressemøde som træner i en ny klub.  Jeg så på uret, 12.03. Jochen (Rotthaus, klubbens administerende direktør, red.) og Jan (Schindelmeiser, klubbens sportchef, red.) havde nu brugt 3 minutter på at fortælle om Ralf Rangnicks opsigelse. Hvad der lå bag hans beslutning var ikke klar over. Nogen sagde at han bare ville videre, mens andre rygter gik på at det var på grund af problemer i hjemmet.

Så blev det min tur. Jan rejste sig i fra sin stol, jeg kunne hører den blive skubbet henover gulvet, og kom over og åbnede døren jeg stod bag. Kameraerne blitzede mens jeg gik over til min stol og satte mig. Enkle af journalisterne kunne måske huske mig. Jeg præsenterede mig kort, mit navn er Nicklas Lynge Johansen, og jeg har en professionel karrierer bag mig. Jeg startede som ungdomsspiller i B93, skiftede i 93 til Borussia Mönchengladbach, så videre til Holland og SC Heerenveen i 1999, og så hjem til B93 i 2003 hvor jeg så stoppede min karrierer i 2005. Desuden nåede jeg at spille 35 landskampe og scorer 13 mål.

Så kom alle de forbandet spørgsmål:
José Sempere (Fodboldpressen): -"Først velkommen tilbage til Tyskland, og tillykke med trænerposten. Er dette dit drømmejob?"
NLJ: -"Siden jeg stoppede min aktive karrierer har jeg gerne ville være træner. I '05 da jeg stoppede som spiller, begyndte jeg samtidig som talenttræner i B93. Det har dog hele tiden været planen at jeg på et tidspunkt skulle være cheftræner. Jeg er glad for at jeg har fået chancen her."

Simone Silva (Fodboldavisen): -"Hvordan er din tilgang til spillet? I er lige rykket op. Skal vi forvente at I trækker jer tilbage på banen, bare for at overleve?"
NLJ: -"Fodbold handler om at vinde, og det gør vi ikke ved at trække os tilbage på banen. Jeg er stor fan af fremadrettet fodbold."

Salvatore Lozano (Daglig Fodbold): - "Ofte betyder et trænerskifte mange ændringer og omvæltninger i klubben. Hvor meget vil du involverer dig i klubbens daglig dag? Og er der folk i klubben der skal frygte for deres fremtid i klubben?"
NLJ: -"Med hensyn til det daglige arbejde, så vil jeg ikke kaste mig ud i noget jeg ikke har tid til. Og med hensyn til om nogen skal frygte for deres fremtid? I første omgang får alle en mulighed for at vise de er gode nok. Det gælder både trænere og spillere. Kan dog ikke udelukke at jeg udvider min stab."

Simone Silva (Fodboldavisen): -"Hvis du henter spillere ind, vil du så primært hente 'færdige' spillere, eller folk med fremtid i?"
NLJ: -"Klubbens politik er at vi skal udvikle vores egne spillere, og satse på fremtiden. Det stemmer fuldt overens med min egen filosofi."



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 02:25 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#02] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #2: 15 Nov 2008, 16:54 »



Juni 2008 


Efter træner/personalemødet sad jeg med en fornemmelse af at de nok skulle gå godt. De sidste der gik ud af lokalet var de andre danskere, Brian (Laudrup, ungdomstræner, red.), Jens (Bangsbo, fysisktræner, red.), hans makker Anders (Storskov, fysisktræner, red)  og de to talentspejdere Søren og Claus (Lerby og Thomsen, red.). Alle var ankommet kort tid efter mig, og var hentet efter mit ønske til bestyrelsen. Fem andre havde også været nye ansigter til mødet. Daniel Rolland, Dries Koos, Wolfgang Geiger, Faustino Asprilla og Ayres Albuquerque var også hentet til klubben. Alle som talentspejdere.
På mødet havde vi snakket om hvordan de forskellige ting skulle gøres. Hvem der skulle stå for hvad og så videre. Brian fik ansvaret for U19 holdet, Achim (Sarstedt, assistenttræner, red.) skulle tage sig af U-23/reserveholdet, mens Christian Möckel (talentspejder, red.) skulle holde øje med de udlejet spillere.

Jeg forlod mit kontor, og mødte Per Nilsson på gangen. Jeg gav ham hånden. Det var første gang jeg mødte ham uden for træningsbanen, og benyttede muligheden til at få en lille samtale med ham. Han var kommet til klubben før sidste sæson, og selvom det sportsligt var gået godt. Kunne han godt mærke at det ikke længere var skandinavien han spillede i, derfor var den store svensker glad for at der var kommet nogle skandinavier til klubben.

Da vi nåede ud på parkeringspladsen, gik vi hvert til sit. Han skulle hjem til familien, mens jeg bare skulle have noget frisk luft. Der var stadig meget arbejde tilbage på kontoret. Blandt andet skulle der ringes rundt. De sidste spejderne skulle have deres opgaver, og så skulle jeg hører Jan om muligheden for at hente et par spillere til klubben. Til sidst skulle jeg også ringe til en af mine gode venner i København.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 01 Dec 2008, 09:53 af Berendt » Logged


Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#02] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #3: 15 Nov 2008, 17:02 »

Ikke dårligt, udemærket skriftligt og god historie Smiley Men bryder mig ikke om din skrift.
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#02] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #4: 15 Nov 2008, 17:29 »

Ikke dårligt, udemærket skriftligt og god historie Smiley Men bryder mig ikke om din skrift.

Takker... Smiley og ja, ved godt skriften ikke er den bedste, men sys bare den klassiske er for kedelig... Men kan godt være jeg går tilbage til den alligevel Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#02] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #5: 15 Nov 2008, 17:57 »



Juli 2008 


Solen bagte på træningsbanen. Førsteholdet var netop blevet færdige med dagens træningen, men før jeg selv gik ind for at klæde om valgte jeg at følge Brians træning. Jeg hilste på ham med to løftede fingere, før jeg satte mig ned på græsset.

Jeg skal ærligt indrømme at det så lovende ud. Det tekniske niveau var højt, og tempoet var også tilfredsstillende. Især de nye så ud til at gøre det godt. Den fynske angriber, Rasmus Falk så jeg første gang i forbindelse med et kursus i Odense, og jeg var ikke i tvivl om at han kunne noget specielt. Mod KB lavede han tre af OBs fire mål, da de vandt 4-1. Den evig udfordrende Sadulla Elezi og den rolige Mourad El Bariaki kendte jeg fra min tid i B93, hvor de var klubbens måske største talenter siden Mathias Zanka Jørgensen.

Fra Brians gamle klub Ajax Amsterdam var der også kommet en spiller. Den tidligere hollandske landsholdsforsvarer, Danny Blinds søn var hentet, Daley Blind. Daley besidder et stort talent, kan meget vel ende på hollandske landshold som sin far.

Sidste nye spiller kom over til mig efter træningen. Mirko Capelli hed den 16'årige italiener, der kom fra Atalantas fodboldskole. Den teknisk stærke back havde problemer med sproget, men i følge hans tysklærer gjorde et godt stykke arbejde. Jeg beroligede ham med at fortælle hvordan jeg selv som ung spiller skulle kaste mig ud i det tyske sprog, og senere det hollandske. Det hører med til at være professionel, som jeg forklarede ham.

Da jeg kom ind i omklædningsrummet sad Mathias Zanka stadig og snakkede med Rasmus Elm. De to skandinaviske talenter var næsten lige kommet til, og lod til at hygge sig i hinandens selvskab. Samtidig havde vores anfører, svenske Per Nilsson været god til at tage sig af dem. De sidste tre indkøb var også faldet godt ind. Grundet de mange indkøb der har været de sidste par sæsoner, er klubben god til at tage i mod nye folk. Hverken Lulinha, Rãzvan Rat eller Léo Schwechlen havde endnu ikke givet udtryk for problemer.




Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 15 Nov 2008, 21:38 af Berendt » Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#03] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #6: 15 Nov 2008, 19:03 »

De første par opdateringer er rigtig godt skrevet, det er spændende læsning Smiley

Personligt kunne jeg godt tænke mig at du brugte en anden font, det giver bloggen et mere personligt præg i stedet for, at den er skrevet med samme font som alle andre. Er enig i at den første du brugte måske ikke er helt godt, da den flyder lidt sammen i større tekststykker.
Jeg kan godt li' grafikken pånær teksten i de to små bannere, men ellers kan jeg godt li det Smiley

Rigtig spændende klubvalg, glæder mig til se hvad du får ud af Hoffenheim Thumbs Up
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#03] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #7: 15 Nov 2008, 19:26 »

@ZaZZal - Takker, forsøger at gøre det lidt anderledes end hvad jeg før har gjort, altså mht. hvordan bloggen er skrevet.

Har forsøgt at ændre teksten i den seneste opdate, hvad synes I om den? Synes selv det er bedre...

Og ja, det er en spændende klub, og glæder mig også til at lære dem lidt bedre at kende... Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#03] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #8: 15 Nov 2008, 21:40 »



August 2008 


Jeg var den eneste der var tilbage i omklædningsrummet. Jeg rejste mig fra bænken. Gik over til håndvasken, pjaskede vand i hovedet og så mig i spejlet. Vores spil havde været elendigt. Mod Werder Bremen i den første kamp, havde jeg god tillid til den taktik vi havde brugt i træningskampene, hvor det blandt andet var blevet til 2-2 mod franske Lyon.. En offensiv 4-5-1, med to defensive og tre offensive spillere på midtbanen. Selvom vi havde haft bolden lige så meget som dem, havde spillet ikke hængt sammen. Diego sendte Werder foran efter tyve minutter, og Daniel Jensen scorede i midten af andenhalvleg, og hov, et 2-0 nederlag på hjemmebane. FLOT! Langt fra den bedst ønskelige start i ligaen. I aftes havde Edu sendt os foran efter 12 minutter, og det så faktisk meget fornuftigt ud i starten af kampen. Vi nåede knap nok at få armene ned, før Michael Mutzel på et langskud udlignede for Karlsruhe. Selvom vi kæmpede efter scoringen, var tendensen den samme som mod Werder. Spille hængt ikke sammen, spillerne ramte ikke hinanden, og BOOM, så kan man heller ikke holde en 1-1 stilling og 10 minutter før tid kom Karlsruhe foran 2-1. TYPISK!
Jeg så træt ud. Lignede lort. De spilmæssige problemer havde allerede sat sine prag, og det gik atter op for mig at jeg virkelig var en dårlig taber.

Jeg gik over til massagebriksen i midten af omklædningsrummet. Lagde vores taktiktavle foran mig. Der måtte gøres noget. Jeg rodede rundt på brikkerne, en 4-4-2, 3-4-3 eller hvad med en 3-5-2? Det var svært. "Hvad med...," sagde jeg højt og flyttede rundt på brikkerne igen. Jo, det prøver vi. Næste søndag mod Wolfsburg. Mens jeg stod og var ved at skrive navnene på kom Achim ind i omklædningsrummet. "Hva' Lynge, skal du med hjem til Hoffenheim?, bussen venter..." han trak på det, kom over og stillede sig ved min side. Han så på taktiktavlen, "tjo, det er anderledes, men jeg synes vi skal prøve det," kom det fra ham.




Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 16 Nov 2008, 21:54 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#04] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #9: 16 Nov 2008, 22:28 »



September 2008 


Lørdagens formiddagsaviser var hårde, det svære nok også retfærdige. "KRISE I HOFFENHEIM" stod der på en af forsiderne. Før sæsonen var jeg kommet til at fortælle en journalist, at vi ville ende i den bedste halvdel, og det kom jeg så til at høre for nu.
Efter seks kampe lå vi tredjesidst, og havde kun samlet fire point.

Jeg stod under bruseren og tænkte tilbage til gårdagens mareridt. 5-2 kunne vi tage fra Leverkusen med, og jeg var ikke tilfreds. Vi var bagud 3-0 ved pausen, på to drop af Ramazan Özcan, vores målmand. I anden halvleg dropper han igen, og 4-0. Rãzvan Rat's reducering hjalp dog lidt på mit humør. Det samme med Andreas Beck's scoring til 2-4. Men det var så også alt. Ramazan dummede sig igen ved 5-2 målet. Han ombestemmer sig efter først at have været på vej ud af målet, bakker han og det udnyttede Stefan Kießling iskoldt.

Jeg slukkede på for bruseren. Efter at havde sovet på det, og efter havde tænkt over tingene idag, var jeg ikke i tvivl. Daniel Haas skulle have chancen, Ramazan havde simpelthen ikke været god nok. Jeg fik tørret mig om satte mig i sofaen med håndklædet bundet om livet.

Jeg ringede til Achim og fortalte ham om min beslutning. Og efter vi havde gennemgået de sidste fem kampe (0-0 hjemme mod Wolfsburg, 1-3 ude mod HSV, 2-0 sejr over Cottbus, 5-3 pokalnederlag til Karlsruhe efter forlænget spilletid, og så 2-5 mod Leverkusen), var vi enige om at skulle have styr på det taktiske. En mulig løsning kunne være 4-1-3-2 eller en 4-3-1-2.




Nicklas Lynge Johansen,
frustreret cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#05] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #10: 16 Nov 2008, 22:31 »

Det skriftlige er godt, dog med enkelte stavefejl. Håber du får has på de dårlige resultater. KIU Peace
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#05] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #11: 16 Nov 2008, 22:37 »

God update. Held og lykke med resultaterne Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#05] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #12: 16 Nov 2008, 23:08 »

Det skriftlige er godt, dog med enkelte stavefejl. Håber du får has på de dårlige resultater. KIU Peace
Takker, hm, og skal nok forsøge at forbedre det i fremtiden... Både fejlen og resultaterne Peace...

God update. Held og lykke med resultaterne Smiley
Også tak til dig. Og er glad for alt den held og lykke jeg kan få. Tror det behøves... Wink
Logged


BenMusalho
Gæst
 
Sv: [#05] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #13: 16 Nov 2008, 23:24 »

En rigtig lækker vinkel du fortæller fra! Fedt at høre om dine taktiske overvejelser. Dog er der alt for mange småfejl. Mange af dem er nutids-r, så hvis du kan få rettet op på det, er det super. Banneret er rigtig fedt og også et godt klubvalg. Opsætningen er enkel og fin. Ikke en hel masse grafik, det kan jeg godt lide. Der er også lidt ede/et stavefejl (?).
Men som sagt, så er det super, og hvis du kan få rettet op på fejlene, så bliver det en super blog!

Surt med resultaterne, håber det kommer til at gå bedre.

PS. den blå farve skær i øjnene.. Wink
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#05] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #14: 16 Nov 2008, 23:38 »

Hej Ben Musalho.

Tak for alt den brugbare kritik. Smiley Nu ved jeg hvilke fejl jeg skal gå efter at få rettet Wink . En stor hjælp Opstemt

Du tænker vel den blå farve ved pressemødet? Det er hermed husket. Og skal nok se på det til næste gang Smiley
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010