home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1241 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 98352 gange)
Baliian
Landsholdsspiller

Sv: [#10] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #30: 18 Nov 2008, 15:01 »

Jge har fulgt med i bloggen og jeg synes den er rigtig god Smiley det er bare ærgeligt at det ikke går så godt for holdet, men sejrene skal nok komme Smiley KUTGW Wink

Berendt
Manager

« Svar #31: 18 Nov 2008, 21:47 »

God update Smiley Jeg håber at i forbedre jer til foråret Peace Vi kan ikke have at Hoffenheim skal være nedryknings kandidater Opstemt men super update, og fedt med de afrikanske spillere Smiley
Takker... Og ja håber det kommer til at gå lidt bedre... men tror jeg venter med at spille Bundesliga kampe til patchen kommer til mac Smiley

Jge har fulgt med i bloggen og jeg synes den er rigtig god Smiley det er bare ærgeligt at det ikke går så godt for holdet, men sejrene skal nok komme Smiley KUTGW Wink
Dejligt så at hører en kommentar fra dig Smiley
Og ja, det går jo ikke videre godt... Men som sagt... skal nok gøre mit for at ændre på det når patchen kommer Wink

Berendt
Manager

« Svar #32: 19 Nov 2008, 15:54 »

Hej alle læsere..

Der kommer en update i aften, med vinterens træningskampe, og måske også en gennemgang af truppen.

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #33: 19 Nov 2008, 22:03 »

Hejsa Berendt.

Som sædvanlig en rigtig god blog fra dine side af. Kan rigtig godt lide den måde du har bikset bloggen sammen på ved, at lave en lille historie ud af det i hver update du smider op.

Rent resultatmæssigt går det knap så godt med Hoffenheim. Men jeg er sikker på, at du nok skal få vent det hele om, og så begynde de gode resultater og vælte ind.

Berendt
Manager

« Svar #34: 19 Nov 2008, 22:20 »

Hey Kimu.

Takker for kommentaren... Smiley og ja, på den måde minder den ikke om så mange af de blogs jeg før har lavet... Smiley Med hensyn til resultaterne?... Shhhhhh

Berendt
Manager

« Svar #35: 19 Nov 2008, 22:22 »

Januar 2009 

Jeg fik Torbjörn til at tage pressemødet efter dagens 4-0 nederlag til Werder Bremen. For jeg var ærligtalt ikke i humør til det. Drengene havde spillet af helveds til, og synes ikke de brugte nogen af de ting vi havde trænet i vinterpausen. En vinterpause hvor vi havde været på træningslejr i København, og spillede mod FC Nordsjælland (2-0 sejr), B93 (1-0 sejr), Lyngby (2-1 sejr) og til sidst mod FC København (1-2 nederlag). Vi afsluttede vinterpausen med en 1-0 sejr over Gladbach i den sidste træningskamp.

Desværre blot resultater der ikke kan bruges i Bundesligaen hvor vi virkelig skal kæmpe i foråret, hvis vi ikke skal rykke ned. Derfor havde dagens 0-4 nederlag til Werder ikke været den start vi havde håbet på.

Vinterpausen havde også budt på lidt udskiftninger i truppen. Reservekeeper Daniel Haas var ikke interesseret i at forlænge med klubben, så hans kontrakt blev opsagt et halvt år før tid. Vedad Ibisevic, fjerdevalget til angrebet var ikke tilfreds med hans rolle, så da PSV kom med et godt bud på ham, fik han lov til at rejse. Det samme gjorde sig gældende for Andreas Ibertsberger, den østrigske back havde ikke fået meget spillet tid, og da Austria Wien kom med et bud, fik Andreas lov til at rejse.

Omvendt var der også kommet nyt blod til. Karim Saïdi og Mohamed Kallon kom begge til på fri transfer. 15 landskampe har 25'årige Karim Saïdi spillet for Tunesien, mens han har spillet for Feyenoord, dog afbrudt af to perioder hvor han har været udlejet til italienske Lecce og tyrkiske Sivasspor. 29'årige Mohamed Kallon har spillet 28 landskampe for Sierra Leone, mens han på klubsiden har flere klubber på CV'et, blandt andet Inter, AS Monaco og AEK.
Diego Biseswar var også kommet til fra Feyenoord, og den unge hollænder har et stort pres på sine skuldre. Med sine tekniske kundskaber forventes han at kunne blive en konstant trussel mod enhver modstander. Engelske Victor Moses har også fremtiden foran sig, men er en angriber der kan gå en stor fremtid i møde. Victor kommer fra Crystal Palace, hvor det blev til 6 mål i 13 kampe i efteråret.
To sydamerikanere er også hentet ind. Argentinske Raúl Bobadilla kommer fra Grasshopper, hvor han i efteråret lavede hele 13 mål i 12 kampe, en god fysisk og målnæse, er hemmeligheden bag hans succes. Brasilianske Leonardo Vieira er kommet til som reservekeeper, og med sine 18 år har han mange år foran sig. Han kommer fra São Paulo i den bedste brasilianske række.

Sidst, men ikke mindst, var der kommet tre kæmpe talenter til vores ungdomshold. Alessandro Sguera (Offenbach), Mithat (Eintracht Braunschweiger), Simen Rafn (Fredrikstad).

Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 22 Nov 2008, 23:40 af Berendt » Logged

Berendt
Manager

Sv: [#11] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #36: 19 Nov 2008, 23:51 »

TRUPPEN 2009

MÅLMÆND:

#27 | Ramazan Özcan | 24 år | Østrig/Tyrkiet | Målmand
#31 | Leonardo Vieira | 18 år | Brasilien | Målmand

FORSVARERE:

#02 | Andreas Beck | 21 år | Tyskland | Forsvar (højre)
#03 | Matthias Jaissle | 20 år | Tyskland | Forsvar (central)
#04 | Rãzvan Rat | 27 år | Rumænien | Wingback (venstre)
#05 | Marvin Compper | 23 år | Tyskland/Frankrig/Guadeloupe | Forsvar (central)
#06 | Mathias Zanka Jørgensen | 18 år | Danmark/Gambia | Forsvar (central)
#14 | Christoph Janker | 23 år | Tyskland | Forsvar (central)
#24 | Per Nilsson | 26 år | Sverige | Forsvar (central)
#29 | Karim Saïdi | 25 år | Tunesien | Forsvar (central)

MIDTBANESPILLERE:

#07 | Lulinha | 18 år | Brasilien | Offensiv midtbane (højre)
#08 | Rasmus Elm | 20 år | Sverige | Midtbane (central)
#10 | Selim Teber | 27 år | Tyskland/Tyrkiet | Defensiv midtbane
#12 | Mohamed Kallon | 29 år | Sierra Leone | Offensiv midtbane (central)
#18 | Diego Biseswar | 20 år | Holland | Offensiv midtbane (højre)
#21 | Luiz Gustavo | 21 år | Brasilien | Defensiv midtbane
#23 | Sejad Salihovic | 24 år | Bosnien | Midtbane (central)
#25 | Isaac Vorsah | 20 år | Ghana | Defensiv midtbane
#33 | Carlos Eduardo | 21 år | Brasilien | Offensiv midtbane (central)

ANGRIBERE:

#09 | Demba Ba | 23 år | Senegal/Fransk | Boksspiller
#11 | Victor Moses | 18 år | England | Boksspiller
#15 | Wellington | 20 år | Brasilien | Boksspiller
#20 | Chinedu Ogbuke Obasi (Edu) | 22 år | Nigeria | Boksspiller
#32 | Raúl Bobadilla | 21 år | Argentina | Boksspiller

Som tidligere lovet en oversigt over holdet. Hvis nogen vil se SS må i sige til, og så laver jeg det som link ved hver enkel spiller.
« Seneste Redigering: 20 Nov 2008, 12:37 af Berendt » Logged

ZaZZal
Reserveholdsspiller

Sv: [#12] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #37: 20 Nov 2008, 10:58 »

Holdet ser bedre og bedre ud, især Biseswar er en kæmpe forbedring. Jeg glæder mig til at se, hvad du kan få ud af foråret.
Rigtig godt skrevet og flot opsætning, så mangler der bare nogle resultater nu så er den der! Smiley

Berendt
Manager

« Svar #38: 20 Nov 2008, 12:39 »

Holdet ser bedre og bedre ud, især Biseswar er en kæmpe forbedring. Jeg glæder mig til at se, hvad du kan få ud af foråret.
Rigtig godt skrevet og flot opsætning, så mangler der bare nogle resultater nu så er den der! Smiley
Hej Mark

Godt at se du stadig følger med... Wink Og ja, truppen er ved at være okay... der mangler stadig bare fx en god målmand... Også derfor der i næste opdate vil blive præsenteret to nye keepere... Wink

Og mon ikke resultaterne begynder at komme nu?
« Seneste Redigering: 20 Nov 2008, 18:31 af Berendt » Logged

Shaft
Manager

« Svar #39: 20 Nov 2008, 13:02 »

Jamen så absolut spændende hvad du kan få ud af Hoffenheim, og hvilke målmand du prensentere. Glæder mig Wink

Berendt
Manager

« Svar #40: 20 Nov 2008, 20:38 »

Februar 2009 

Vinduet var lukket, men jeg sad stadig med en kraftig hovedpine. Målmandsposten. Ramazan Özcan var ærligtalt ikke god nok, og Leonardo Vieira var endnu ikke god nok til at starte inde.
Jeg satte mig ned sammen med César Thier, den ene af mine målmandstrænere.
Listen blev som følgende:
Vincenzo Fiorillo, Sampdoria
Johan Hartock, Olympique Lyon
Hugo Lloris, Olympique Lyon
Rafael, Cruzeiro
Renan, Botafogo
Rémy Riou, AJ Auxerre
Kasper Schmeichel, Manchester City
Lasse Staw, Fredrikstad
Rémy Vercourte, Olympique Lyon
Vores opgave var simple; lave en liste over mulige målmænd til næste sæson. Jeg var klar til at give næsten hvad som helst. Men dog havde bestyrelsen kun givet mig 15 millioner til opgaven.

Men efter alene vores budget gjorde at vi fra starten måtte slette Hugo Lloris, Rafael, Renan, Rémy Vercoutre og Rémy Riou. Dermed var der faktisk kun Vincenzo Fiorillo, Johan Hartock, Kasper Schmeichel og Lasse Staw der var tilbage.

Efter en meget kort telefon samtale med Salvatore Asmini, vendte vores sportschef Jan tilbage, og meddelte at vi nok måtte droppe Vincenzo Fiorillo. Priskiltet på ham lød på 90 millioner, og det ville klubben ikke give for ham.

César pakkede så tasken, og tog i lufthavnen. Han havde en ti dage til at rejse rundt i henholdsvis Frankrig, England og Norge. Her skulle han se på de sidste tre kandidater.
De svar han kom hjem med vore både som forventet, dog også med en positiv overraskelse. Lasse Staw var ikke helt god nok, Kasper Schmeichel kunne blive en spændende investering og Johan Hartock stod overfor et kontraktudløb til sommer, og med hans sportslige evner var han klart også interessant.

Vi forhørte os hos Manchester City, for at hører hvad de ville have for Kasper Schmeichel. Vi fandt frem til en fornuftig pris, og fik lov til at starte de personlige forhandlinger. Samtidig fik også Johan Hartock et tilbud. Og det skal lige siges, at vi ikke holdt det hemmeligt for nogen af dem, at der blev forhandlet med dem begge. Hvilket de lod til at tage fint.

Det tog de to målmænd en lille uge at beslutte sig, og det endte med begge spillere var villige til at skrive under. Så den 18. februar tog vores sportschef til Paris for at skrive under med begge spillere. Der fra 1. juli skal kæmpe om at blive førstevalg i TSG 1899 Hoffenheim.

Samtidig gik det udemærket på banen. I den første hjemmekamp på det nye stadion, Rhein-Neckar-Arena, mødte vi et af de andre bundhold, Karlsruhe. På mål af Elm og Edu vandt vi. Derefter spillede vi 0-0 mod Wolfsburg, som vi i efteråret også fik 0-0 mod.

Nicklas Lynge Johansen,
« Seneste Redigering: 22 Nov 2008, 23:41 af Berendt » Logged

Shaft
Manager

Sv: [#13] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #41: 20 Nov 2008, 20:43 »

Spændende med Johan Hartock, som kan blive et spændende navn. I Kasper Schmeichel ved vi nok alle at du har fremtidens målmand.

Dejlig opsætning, og elsker især din liste ude til højre, genialt.

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #42: 21 Nov 2008, 09:32 »

God blog.... har lige læst den igennem..... Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå i foråret. Du har lavet mange spændende indkøb her i vinterpausen, og til sommer Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Berendt
Manager

« Svar #43: 21 Nov 2008, 11:18 »

Spændende med Johan Hartock, som kan blive et spændende navn. I Kasper Schmeichel ved vi nok alle at du har fremtidens målmand.

Dejlig opsætning, og elsker især din liste ude til højre, genialt.
Ja, glæder mig til at se hvad de kan, og hvem af dem der bliver første valg... Leonardo Vieira skal dog heller ikke undervurderers.

Tak for rosen med omsætning. Forsøger bare at holde den så simple som muligt Smiley

God blog.... har lige læst den igennem..... Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå i foråret. Du har lavet mange spændende indkøb her i vinterpausen, og til sommer Smiley
Dejligt med endnu en ny der kommenterer min blog Smiley Ja, er også spændt på foråret. Som sagt har jeg allerede hentet 4 point, og det jo en god start Smiley

Og ja. Indkøbene er ganske udemærket. Primært er der jo hentet mange unge spillere Smiley Men det er jo i klubbens ånd Smiley

Berendt
Manager

« Svar #44: 22 Nov 2008, 12:54 »

Marts 2009 

Den seneste tid havde vi fået gang i pointhøsten. Siden 4-0 nederlaget til Werder Bremen, havde vi ikke tabt. Det kulminerede da vi spillede 1-1 mod Bayern München, det suveræne tophold. Vores hjemmepublikum klappede os af banen.

Hamburger SV blev det andet hold i historien der skulle møde os på Rhein-Neckar-Arena. De blev også det andet hold i historien, der tabte her. Diego Biseswar gjorde det til 1-0, Edu til 2-0 og i overtiden gav José Paolo Guerrero udeholdets fans et mål at tage hjem på, 2-1 og tre vigtige point. Ude mod Cottbus blev Edu igen målscorer, denne gang bare med to mål, og endnu engang vandt vi 2-1. Så skulle Leverkusen gæste Rhein-Neckar-Arena, og hellere ikke de kunne vinde. 2-2 endte det, efter at Edu havde sendt os på 1-0 og Selim Teber på 2-1.

Jeg havde været små nervøs før udekampen mod Dortmund. De havd haft et udemærket forår, men havde især været stærke på hjemmebane. Der blev dog også kæmpet i 96 minutter, og scoret hele 7 mål. Alexander Frei havde sendt hjemmeholdet foran, Edu havde udlignet. Jakub Blaszczykowski havde gjort det til 2-1, Edu til 2-2. Mats Hummels til 3-2 kort før pausen, Carlos Eduardo til 3-3 kort efter pausen, og til sidst, Edu til 3-4 langt inde i overtiden.

En vigtig sejr, der gav os en stor mængde selvtillid før stormødet med Bayern München. Havde det været i efteråret. er jeg sikker på vi havde tabt i overtiden. Men heldet var vendt, og vi fået det.

Om det var succesen på banen der gjorde det, skal jeg lade være usagt. Problemet på målmandsposten var løst, men et andet problem var der stadig. Sejad havde stadig ikke forlænget sin kontrakt, hvilket betød at han til sommer kunne rejse frit. Det havde var dog i ingens interesse, heller ikke Sejad selv. Jeg kaldte ham ind til et møde, og lagde ærligt ud:
- "Sejad, jeg ved sgu godt at efteråret ikke var det bedste. Det er aldrig sjovt at kæmpe i bunden. Men det ser heldigvis ud til at vi har fået vendt skibet. Jeg ved godt du gerne vil væk, men du har siden vi lå i 3. division. Klubben ønsker du bliver, jeg ønsker du bliver, og klubbens fans ville elske det!" Jeg holdte en pause. Jeg kunne se det rørte ham.
- "Jeg snakkede med Dietmar. Vi har udarbejdet et tilbud til dig, og jeg håber du virkelig vil tænke over det." jeg åbnede min skuffe, og tog en kuvert op. Jeg rakte den til ham, "Værsgo, håber vi finder ud af det."

Nicklas Lynge Johansen,
« Seneste Redigering: 22 Nov 2008, 23:41 af Berendt » Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010