home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 830 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Mangler boldbesiddelse
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Mangler boldbesiddelse  (Læst 1740 gange)
reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Mangler boldbesiddelse
« : 19 Nov 2012, 19:24 »

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg spiller med Aston Villa i 1. sæson. Jeg synes jeg har problemer med at finde en ordenligt taktik  ticked off
Næsten ligemeget hvem jeg møder, ender min boldbesiddelse på 40-45%, ligemeget om det er Swansea, Reading eller Tottenham.
Ligeledes skud, synes jeg også jeg altid er i undertal af. Ved godt jeg kan sætte mine spillere til at skyde mere, men vil nødig have de bare laver håbløse skud for sjovt.. Jeg savner en taktik hvor der bliver skabt flere chancer, og lukket mindre mål ind.

Jeg har indtil videre scoret 50 mål og lukket 20 ind, i 25 kampe.

Her er min taktik;

Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #1: 19 Nov 2012, 19:31 »

Altså den klassiske er vel at du sætter afleveringsstilen til enten standard eller kortere, og sætter dit tempo ned.

Hvad er det for et skin? Smiley
Logged

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #2: 19 Nov 2012, 19:40 »

Altså den klassiske er vel at du sætter afleveringsstilen til enten standard eller kortere, og sætter dit tempo ned.

Hvad er det for et skin? Smiley

Det er bare standard. FM Classic  Thumbs Up
Logged

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #3: 19 Nov 2012, 20:00 »

Havde lige 38 procent ude mod Swansea..

Prøvede at sætte tempo ned, og korte afleveringer.  Men lige lidt hjalp det Skuffet

... og en afklapsning af oprykkerne fra Southampton, hjemme på 1-4, boldbesiddelse på 42% ticked off
« Seneste Redigering: 19 Nov 2012, 20:19 af reneskovgaard » Logged

ezkay
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #4: 23 Nov 2012, 16:07 »

Jeg tænker umiddelbart det kan være noget med din sammensætning af spillere? Har du givet dem en rolle som supplerer deres stats, og passer deres stats overhovedet til at kunne være boldbesiddende?

De må jo siges at gøre det godt eftersom de har en målscore på 50-20, så tænker det kan være noget i den dur!

Logged

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #5: 23 Nov 2012, 16:48 »

Jeg tænker umiddelbart det kan være noget med din sammensætning af spillere? Har du givet dem en rolle som supplerer deres stats, og passer deres stats overhovedet til at kunne være boldbesiddende?

De må jo siges at gøre det godt eftersom de har en målscore på 50-20, så tænker det kan være noget i den dur!



Det var noget af en stavefejl jeg fik fyret af der.. Der skulle stå 40. Min målscorer var på 50-40 Peace
Jeg har valgt deres foretrukne rolle, og set om det passer med deres stats, hvilket jeg synes det gør.
Kan ikke selv finde problemet.
Logged

Fonzie
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #6: 23 Nov 2012, 17:06 »

Jeg ville umiddelbart finde en central playmaker der kunne sætte tempoet og holde fast i bolden. Derefter ville jeg sætte afleveringer til korte og tempoet til langsom eller standard. Jeg har også gode erfaringer med at sætte mine wings til inderste angribere der skær ind i banen og kan holde på bolden, og så sætte dine backs mere offensive så de kan overlappe dine kanter, og så dine centrale spillere har flere aflerveringsmulighe der. Jeg ville også lave en af dine angribere til dybdeliggende angriber, så der ikke er to angribere der bare tonser afsted til en bold i dybden.

Din taktik her ser mere ud som et hold der gerne vil spille hurtigt og direkte bolde ud til kanterne, og det kan umuligt være succesfuldt til besiddende fodbold. 
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mangler boldbesiddelse
« Svar #7: 23 Nov 2012, 17:21 »

Umiddelbart, vil jeg sige at du skal afskaffe din Targetman. Hvis man bare skal losse op i hovedet på ham er det jo klart at du ikke få så meget boldbessidelse.  Smiley

Din formation og roller passer måske heller ikke ligefrem med possesion bold. Først og fremmest spiller du kun med to midtbane spillere, hvilket jeg personligt giver for lidt inde centralt. Spil med tre dernede, for så får du lettere ved at holde på den derinde. Har du kun to oplever jeg ofte, at de vil spille den meget bredt. Kan også være godt nok, men hvis du vil have så meget boldbesiddelse, tror jeg ikke det er smart. ej heller at du spiller med to kantspillere er godt, når du vil holde på bolden. Eller træk dem i hvert fald længere tilbage. Det kan lade sig gøre at holde på bolden med kun to på midtbanen, men så SKAL du have en dybteliggende eller komplet angriber eller måske en trekvart angriber, til at søge ned og modtage bolden. Dine to nuværende angribere søger meget fremad og det skal du helst undgå.  Smiley

Helt kort: Ændr din formation til 4-5-1 eller 4-4-2 med en angriber der søger ned i banen og tag din targetman fra  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010