home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:22:34 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 928 Gæster Online.

Indlæg: 1132770 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  (Tidl. Herfølge) Jobløs - Hva nu ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: (Tidl. Herfølge) Jobløs - Hva nu ?  (Læst 9632 gange)
Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
(Tidl. Herfølge) Jobløs - Hva nu ?
« : 01 Maj 2008, 00:16 »


Herfølge er grundlagt 3. juni 1921, hvor byens unge samlede for og diskuterede hverdagens problemer. Og her blev så diskuteret fodbold hvor man hurtigt fandt frem til, at man skulle oprette et hold i Herfølge.derefter hentede man en bold og så var Herfølge boldklub faktisk oprettet.

Klubben fik dog først licens til at deltage i ligaer i 1938. De var tilmeldt Sjællands Boldspil Union dengang og spillede i det som dengang hed, B-rækker og A-rækker. Det første år spillede man i B-rækken men allerede året efter havde man avanceret sig til A-rækken.

Her var klubben i 3 år, hvorefter man skulle en tur ned i B-rækken igen. Men her dominerede man det hele og kom hurtig op i A-rækkerne igen. Her befandt man sig i lang tid. Der var dog problemer i klubben, der var ikke ret mange aktive folk som gad gå ind i klubben og spille for klubben. De havde et decideret ungdomsproblem som hurtigt gav problemer på banen.

Dette måtte der laves noget om på så i 1951 oprettede man sin første ungdomsafdeling som et sidegesjæft til holdets førstehold. Her skulle kommende fodboldspillere trænes op, og flere tilmeldinger blev herefter en realitet. På bare 2 år havde Herfølge
fået oprettet 4 Juniorhold. I alt 74 spillere var registreret så der var igen noget og tage fat i for klubbens træner.

Herefter udviklede Herfølge sig så, og man kunne i 1969, sikre sig oprykning til den daværende liga 3.division.

Klubben bevægede sig frem på scenen og fik både kørt førsteholdet og ungdomsholdene frem til og blive et professionelt fodboldhold i dansk fodbold. Og man kunne i 2000 fejre klubbens første mesterskab med John Faxe som cheftræner, i den daværende Faxe kondi Liga.

Året efter måtte klubben dog efter en choksæson rykke ned og ligger til dags dato altså stadig nede i 1.division og roder rundt.

Håber i vil følge med i bloggen, og give saglig kritik

God fornøjelse

Erfurt
« Seneste Redigering: 06 Maj 2008, 08:06 af Erfurt » Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:18 »

Fedt med køerne i banneret  funny flot start med det historiske
Logged


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:27 »

Hejsa!

Fedt banner du har lavet. Som sheriffen87 skriver, så er det fedt det med køerne der i Smiley Ellers et spændende klubvalg, jeg ser frem til en spændende historie fra Herfølge...
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:28 »

Igen, som i andres, er der lidt fejl, men her synes jeg ikke det ødelægger det.. Dit sprog er udemærket, men så heller ikke mere, alligevel ligger man ikke mærke til det, fordi du formår at fange læseren, hvilket i høj grad er ligeså vigtigt, som at kunne skrive flydende Smiley KIU
Logged

Build Me Up Buttercup!

Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #4: 01 Maj 2008, 00:28 »

OK
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #5: 01 Maj 2008, 00:48 »



Opstarten: "Hvordan fik jeg jobbet?" del 1

Jeg går hen af fortovet, den daglige rute. ”Det er ikke fedt og være job løs” tænker jeg. Men jeg har jo selv sagt op pga. dårlige arbejdsforhold. Jeg bliver dog også hurtig enig med mig selv om der må være andet i verden end et kedelig job hos et revisionsfirma som har hovedet begravet i tal fra dag ud til dag ind.

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg interessere mig for fodbold. Jeg har A licens og lidt til. Folk forstår ikke hvorfor jeg har et job som træner når jeg nu har anstreng mig for at få det, og det kan de vel have ret i. Men jeg har måske altid været et af de mennesker som skal være på den sikre side. Og det er man bestemt ikke som træner for en fodboldklub. Den ene dag er man fredet og den anden dag, bliver du smidt på gaden.

Jeg forsætter ind i den lokale kiosk, for at købe dagens avis. Jeg kigger lidt i den, og tænker, ”Det samme pis som altid”. Men så får jeg øje på noget interessant. På Job-annonce siden står der en annonce med at ”Herfølge søger ny manager, og det kunne måske være dig ?”.

Jeg farter hurtigt hjem til min lejlighed, hvor jeg sætter mig ned og læser hele annoncen igennem.
Der står at den tidligere træner Auri Skabalius, har valgt og opsige samarbejdet med Herfølge fordi han havde hjemve og ville hjem og træne et Lithaunsk mandskab.

”Fedt! Det job er sku lige noget for mig, jeg er ledig på arbejdsmarkedet, har en A-licens som træner, hvorfor så ikke søge”. tænke jeg, så det gjorde jeg så.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 01:29 af Erfurt » Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #6: 01 Maj 2008, 01:13 »



Opstarten: "Hvordan fik jeg jobbet?" del 2

Jeg ventede et par uger, og en dag lå der et brev i min postkasse fra Herfølge Boldklub, jeg smilede, og tænkte det er sku nok bare et afslag. Jeg gik ind i stuen satte mig ned i stolen, og hældte en kop kaffe op, imens jeg åbnede brevet. I brevet stod der:

”Kære Christian Erfurt, du har ansøgt stillingen som manager for den professionelle fodboldafdeling i Herfølge Boldklub, vi synes du har en spændende profil og et rigtig godt CV og vil hermed invitere dig til samtale hos Herfølge boldklub d.23/6-2007, for at hører nærmere om dig og se dig an under fire øjne.”

Jeg tabte kaffekoppen, og sad og stirrede ned på brevet med åben mund. Læste brevet igen, og igen, det var sku rigtig nok, jeg var blevet kaldt ind til samtale. Jeg begyndte og svede. Det var jo ikke lige det jeg havde forventet. Men jeg var klar, klar som aldrig før, og nu hvor jeg var blevet kaldt ind til samtale var jeg ikke langt fra en drømmestilling så jeg begyndte og tænke langsigtet om planer der kunne imponere formanden og bestyrelsen i klubben.

Fremtidige planer + mine forventninger til holdet
1: Få holdet stabiliseret under ny manager
2: Få købt nogle profiler
3: Få købt noget til ungdomsafdelingen
4: På længere sigt få Herfølge til at blive et fuldtidsmandskab
5: På længere sigt skabe et økonomisk fundament i Herfølge.
6: Plan om top 6 inden for 3-4 sæsoner
7: Være imod et samarbejde med Køge

Disse punkter var mine dagsordner og de ting jeg ville fortælle om på samtaledagen. Det tog mig et par dage og få kigget alt materiale igennem fra Herfølges bestyrelse, og der nu kun 2-3 dage til den store dag.

Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #7: 01 Maj 2008, 01:24 »

Super opstart... Opstemt

Bestemt ikke så meget at sætte på det, og dine fremtidige planer er helt sikkert også gode - specielt punkt 8, selvom jeg dog aldrig har hørt om to klubber der er blevet slået sammen i spillet. Kunne dog være en fed feature i de fremtidige spil Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #8: 01 Maj 2008, 01:34 »

Klasse Erfurt, elsker din nye stil, håber du kan holde den kørende i hele maj, for glæder mig helt vild til at høre mere Smiley
Logged

Armybird
Gæst
 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #9: 01 Maj 2008, 07:18 »

Som Hærfugl er det her sku top læsning... Bliv endelig ved, glæder mig allerede til næste update Wink
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #10: 01 Maj 2008, 12:52 »

Til alle læsene, jeg kommer med en update dagligt fremover, dog vil optakten blive færdig i aften så vi kan få gang i  det som er lidt mere spændende.
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #11: 01 Maj 2008, 13:27 »

Ser sgu godt ud Erfurt. Tror godt det kan blive stort. Smiley Dog ender ud aldrig over FCM Wink
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #12: 01 Maj 2008, 16:32 »

Ny afstemningsboks
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #13: 01 Maj 2008, 16:34 »

Jeg tror på holdets gamle bomber Chris kommer tilbage til hærfuglene Wink
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Herfølge - Bonderøve kan også spille fodbold
« Svar #14: 01 Maj 2008, 21:12 »



Opstarten: "Hvordan fik jeg jobbet?" del 3

De tre dage er nu gået, og den store dag er kommet, hvor jeg skal til samtale med Herfølge boldklub.

Jeg er meget nervøs og har lige spildt kaffe på min ny strøgne skjorte. "Uheldig start på dagen". tænker jeg og fortsætter mig ind for at læse de sidste ting igennem en gang til inden jeg tager ind til mødet.

Trafikken sætter mit blodtryk endnu en tand i vejret, da trafikkøer forhindre mig i at kunne slappe af. Jeg er endelig fremme ved Herfølges Stadion, hvor mødet skal foregå. Jeg går ind, og bliver mødt af en venlig dame, som henviser mig til en stol hvor jeg skal vente på formanden i klubben. ”Man sidder af helvede til i disse stole”. tænker jeg og beslutter mig for at de skal ud hvis jeg bliver manager.

Endelig kommer Herfølges formand ud og tager godt imod mig, han siger jeg skal tage det roligt, for han ved godt hvordan det er at komme til en jobsamtale, med nerver på. Jeg bliver budt på kaffe inden for, og får en god stol og sidde i, heldigvis.

Han siger at jeg kan begynde når jeg er klar, så jeg lægger papirerne klar på bordet. De er lagt i system så jeg ved hvad jeg skal starte med. Han ser tilfreds ud med det jeg siger, og jeg føler jeg fanger hans interesse.

Han spørger mig og jeg svarer på hans spørgsmål så godt jeg kan, og det virker til at gå rigtig godt. Samtalen varer i 30 min. og de siger pænt farvel, og fortæller mig at de kontakter mig når de har fundet ud af noget. Nervøs sætter jeg mig hjem og venter, det er en kattepine og sidde og vente, men pludselig ringer telefonen fra Herfølge Boldklub.

”Ja, Christian. Vi har vurderet og tænkt grundig over det her. Du kunne blive en god profil for Herfølge, du har kvaliteterne vi mangler til at drive fodboldforretning og vi ser dig som en rigtig sportsmand, du har overbevist os. Så derfor er jobbet dit. Du kan starte på mandag kl. 09 til en breafing, hvor du vil få mulighed for at møde dine kollegaer og Herfølges Viasat Divisionshold som du skal stå i roret for. Velkommen til”.

Jeg bliver ligbleg i hovedet forstår intet. Jeg siger så humoristisk ” Ja den er sku god med jer.” de undre sig og spørger mig om hvorfor jeg dog tror det. Jeg bliver igen urolig og stammer ” er er er er jeg så ansat?”. Og det er jeg sku, fortæller de. Dermed blev jeg træner for Herfølges 1.divisionshold.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 22:42 af Erfurt » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010