home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 990 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan klarer Viborg sig i efterårssæsonen?
Stensikker 1. plads
De blander sig i toppen
Lidt i midten
De blander sig i bundstriden
Nedrykningen truer for alvor
Ved ikke

Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4  (Læst 7487 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #15: 01 Maj 2008, 17:18 »



Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 2


21 dage har jeg nu stået i spidsen for dette hold i denne underskønne by, som må gøre selv den mest hærdede bybo blød i knæene og få en gammel landmand til at smile over hele ansigtet. Alt ånder fred og idyl i den lille klub og jeg må sige, at jeg er noget så tilfreds med hvad jeg har lavet i klubben her på dagen for sæsonstart mod Esbjerg.
Jeg har pt. kun skaffet mig af med en enkelt spiller. Det drejer sig her om den noget primadonnaagtige målmand John Alvbåge som jeg solgte til FCN for 2 millioner kr. Nogen vil mene jeg kunne have fået mere, men jeg var ikke villig til at vente og det var en bedre løsning end at fyre ham.
I den forholdsvis korte periode jeg har været træner er det blevet til flere forskellige indkøb. Alle er de gået direkte ind i startopstillingen. For at være lidt mere præcis har jeg lavet 5 indkøb, som i kan læse lidt nærmere om herunder:

Dick Last: Da Alvbåge nu er væk, skulle jeg have mig en ny 1. målmand. Jeg havde et godt øje til den tidligere Herfølge målmand Jakup Mikkelsen, men til sidst faldt valget altså på denne 38’årige svensker der kommer til fra Örgryte. Han er mest tænkt som en lappeløsning indtil jeg kan få fat i noget bedre, men jeg føler alligevel jeg har gjort mig et nogenlunde fornuftigt indkøb. Last er nemlig kommet ganske gratis til og selvom alderen er begyndt at tage på den gamle målmand, så tror jeg stadig han har et eller 2 gode år i sig.

Marcus Lindberg: Det næste indkøb var ligeledes svensker. Her er der dog tænkt på en spiller der har flere år i sig end Dick Last. Lindberg er nemlig kun 26 og burde derfor have mindst 5 år tilbage i benene. Sammen med Thomas Tengstedt udgør han en halvlangsom duo, men jeg tror at de gennem deres rutine og sikre spil vil ophæve dette.  Lindberg kommer som Dick Last gratis, dog fra Mjällby og ikke Örgryte.

Henrik Bødker: Den næste spiller er en velkendt herre, hvis man følger lidt med i dansk fodbold. Rask er ikke god nok til højreback, så derfor har jeg valgt at hente Bødker som afløsning for ham. Bødker kommer til fra FC Nordsjælland, hvor han aldrig rigtig slog igennem, men her i Viborg er han garanteret en fast plads. Bødker kan også til nød bruges som højrefløj. Han bliver den første spiller jeg må slippe lidt penge for, da FCN kræver 1 million for ham. Jeg er dog ganske godt tilfreds med 24’årige indkøb.

Rogério Santos: Nu da Thomas Frandsen er rykket op på midtbanen, så syntes jeg han skulle have en anden makker end Morten Bertolt. Valget faldt derfor på dette brasilianske stortalent, som blot er fyldt 19 år. Santos stod uden klub og der var en hel del klubber om budet på den unge spiller, men valget faldt i sidste ende på Viborg. Derfor går han også direkte ind i startopstillingen. Da han jo stod uden klub er han også kommet til ganske gratis.

Jorge Rojas:
Endnu et sydamerikansk islæt til Viborg. Dog er han hverken fra Brasilien, Argentina eller et andet typisk fodboldland. Han er derimod fra Venezuela, hvor han i en alder af 29 har spillet 64 landskampe. Rojas vil primært bruges som venstrefløj, men er derudover en ganske habil venstreback, som sagtens kan afløse Elvis i tilfælde af skade til ham. Han er mit pt. dyreste indkøb da jeg har måttet slippe 2,7 millioner kr. for ham, men jeg mener selv pengene er givet godt ud.

Dermed fik jeg præsenteret jer mine indkøb som jeg selv er ganske god tilfreds med.
Blandt de øvrige nyheder kan det nævnes, at vi har spillet 2 venskabskampe op til sæsonen, kampe som vi har vundet. Den første blev en ren målfest, da vi bankede Avarta 6-1 på udebane. Christian Olsen scorede 4 gange, Jacob Olesen 2 gange og Thomas Frandsen med et flot langskud, et enkelt. Til sidst reducerede Poul Emil Rasmussen og redede lidt af æren for Avarta. Næste kamp var imod Helsingør, igen på udebane. Her kom vi hurtigt bagud, men Søren Ulrik Vestergaard og Suni Ólsen reddede vores ære og scorede hver en gang, så kampen endte 2-1 i vores favør.
Desværre har Thomas Frandsen pådraget sig en grim skade og er her op til sæsonstart stadig ude i op til en måned.
Af mindre betydningsfulde nyheder kan bl.a. nævnes at de unge spillere Rune Bjerre og Rasmus Stadsgaard har forladt os til fordel for henholdsvis Søllerød-Vedbæk og Svendborg. Derudover er Thomas Tengstedt udnævnt til holdkaptajn og Marcus Lindberg vicekaptajn.
Så er vi vidst ved vejs ende med, hvad der kan fortælles. I næste update bliver sæsonen skudt i gang, så I kan sagtens glæde jer.

Vil I gerne have SS af et eller andet (Spiller, spillertrup osv..), så kan I blot skrive her i tråden.


Der er forresten ny afstemning
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 17:22 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #16: 01 Maj 2008, 18:28 »

Rigtig spændende start, denne blog bliver spændende at følge. Kunne du ikke lige smide SS op af de to sydamerikanere Wink?
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #17: 01 Maj 2008, 18:51 »

Rigtig spændende start, denne blog bliver spændende at følge. Kunne du ikke lige smide SS op af de to sydamerikanere Wink?

Tak Smiley Og hvad herren ønsker skal herren få Wink

 - Rogério Santos
 - Jorge Rojas
Logged

Build Me Up Buttercup!

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #18: 01 Maj 2008, 18:54 »

Banneret er også det flotteste, jeg har set indtil videre i denne konkurrence.

FLOT BANNER!!!

Mange tak, den må jeg vel få æren for.

Læser resten af din update her om lidt Fitz, og indtilvidere ser det fint ud. Smiley
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #19: 01 Maj 2008, 18:56 »

Mange tak, den må jeg vel få æren for.

Læser resten af din update her om lidt Fitz, og indtilvidere ser det fint ud. Smiley

Naturligvis.. Jeg håber det er i orden jeg kun skriver tak til dig i første update? Tunge

Jeg takker og bukker Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #20: 01 Maj 2008, 21:06 »



Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 3

Min første måned i Viborg er gået. En måned der har budt på både glæder og sorger, men så sandelig flest glæder. SAS ligaen startede den 22. juli, hvor vi skulle møde Esbjerg. Inden kampen kom en lille bet. Jeg havde pludselig 4 ikke EU borgere med i truppen, og da man kun må have tre med, så måtte en af dem jo lade livet. Sorte Per blev Elvis, hvorefter Jorge Rojas kom ned på venstreback og Asbjørn Sennels ind på venstrefløj. En position han dog har klaret til perfektion og derfor spiller fast nu. Kampen blev lidt af et drama, hvor vi først kom foran på mål Søren Ulrik Vestergaard. Jesper Bech som Marcus Lindberg havde meget svært ved at kontrollere, fik dog udlignet, inden Rogério Santos dog scorede til 2-1. Igen var Jesper Bech for hurtig til Lindberg og udlignede og kort efter bragte Niki Zimling sågar Esbjerg foran. Jacob Olesen kom dog ind og reducerede til 3-3, hvilket også blev kampens resultat.
Desværre forvred Christian Olsen sin ankel og fik en længevarende skade. Derfor var han naturligt nok ikke med i den næste kamp, hvor turen gik til Odense. En kedelig kamp, hvor Jacob Olesen mål blev det eneste og vi sikrede os dermed sæsonens første sejr. 1-0 over OB var et godt udgangspunk til den næste og meget  vigtige kamp, mod selveste ærkerivalerne fra FC Midtjylland.

Inden kampen var 3 af vores stamspillere skadet: Thomas Frandsen, Christian Olsen samt Alex Silva. Dog havde vi hentet en forstærkning i form af tyske Michael Wiesinger (34 år) til højrefløjen og minsandten om det ikke var ham, der på noget af et lykketræf fik bragt os på 1-0 efter bare 2 minutter. Vi fortsatte hurtigt presset og efter bare 11 minutter stod det 2-0. Målscorer var Søren Ulrik Vestergaard, der smukt fik revet sig fri og let udplacerede Martin Raska. Derefter gik kampen i stilstand. Eller det gjorde den i hvert fald for os, for lige pludselig var FCM i en storstilet offensiv, hvor vi var fuldstændig udspillede. I sådanne situationer er det dog godt man har en målmand af en vis kaliber, for indkøbet Dick Last stod noget nær sit livs kamp. Ja, eller det ved jeg jo ikke helt, for han er jo blevet 38, men det var i hvert fald hans bedste kamp i Viborg trøjen. Han pillede samtlige FC Midtjylland chancer totalt ned og selvom jeg mener han var formidabel, blev det kun til et 7 tal. Kampens spiller blev naturligt nok Michael Wiesinger.

Det var hvad jeg nåede af kampe i denne måned, så nu er det tid til lidt andre nyheder. 2 indkøb er det blevet til siden sidst. Som tidligere nævnt er den tyske spiller Michael Wiesinger på 34 hentet og gjorde det godt mod FCM, hvorfor han nu også står foran Alex Silva i køen om at være fast højrefløj. Wiesinger blev hentet helt og aldeles gratis.
Det andet køb er en gammel kending i dansk fodbold. Nicolai Jørgensen er tidligere FCM spiller, men har tilbragt et par år på Island. Han var egentlig tiltænkt som erstatning for Sennels på venstrefløjen, men pågældende har gjort det så godt, at han nu er sikker mand. Dog er Jørgensen en god erstatning i tilfælde af skade, hos netop Sennels. Jeg måtte dog slippe 550.000 kr. for Nicolai Jørgensen, hvilket nok er lidt for meget.
Til sidst er ungdomsspilleren Jesper Borg skiftet til Stenløse. Næste update omhandler August måned, måneden hvor SAS Ligaen for alvor starter, så I kan sagtens glæde jer.

Vil I have SS af et eller andet, er det blot at spørge efter det her i tråden.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #21: 02 Maj 2008, 01:32 »



Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4

Så er det blevet tid for min 2. måned som manager for Viborg FF. Igen er det en måned der har budt på glæder og sorger, men jeg må sige at disse er noget mere ligevægtige end i den sidste. Måneden startede egentlig som den skulle. Dick Last blev den eneste på månedens hold, helt fortjent, men jeg mente nu også der var andre der fortjente en plads.

Den 4. juli skulle vi så op imod Lyngby. En let kamp ifølge bookmakerne, men københavnerne bed fra sig. Morten Petersen bragte dem sikkert foran og spillet fra vores side blev aldrig prangende. Dog udlignede Thomas Tengstedt på straffespark og kort efter sikrede Søren Ulrik Vestergaard os de tre point vi skulle have. Der blev nemlig ikke scoret flere mål i kampen, som derfor endte 2-1. Efter kampen mente Lyngby at straffesparket ikke var til stede. Det er jo heldigvis ikke mit problem.

Den næste kamp i rækken var mod ingen andre end Brøndby. Brøndby og os var sådan set nogenlunde lige på Vilfort Park, men Søren Ulrik Vestergaards scoring viste sig at være altafgørende, så vi kunne trække os ud med en 1-0 sejr.

Nu var turen så kommet til rivalerne fra Århus i form af AGF. Det lignede en kampstart en overskuelig opgave, men kampen i sig selv blev noget forfærdeligt rod fra vores side. Efter en lille halv time bragte Dioh Williams AGF foran på Viborg Stadion. Nyindkøbet Sergio Sargazazu, som kommer fra Argentina og er hentet i Wilhelmshaven ganske gratis, fik dog udlignet århusianernes føring, men vi fik aldrig styr på spillet og de sad mildt sagt på det meste af spillet. Derfor var det også fuldt fortjent, at Dioh Williams igen bragte dem foran. Det lykkedes trods et massivt overtag ikke GF at score mere, så kampen endte 1-2.

Nu skulle vi så sikre os oprejsning imod AC Horsens, der rodede rundt i bunden. Vi var også kæmpemæssige favoritter, men som kampen før spillede vi en omgang dårlig bold. Efter 60 minutter bragte Marcus Lindberg Horsens foran på et selvmål og det var generelt en dårlig dag for midterforsvarene. Det så dog ud som om vi kunne sikre os en uafgjort da Wiesinger bragte os på 1-1 via et straffespark, to minutter før tid. Det gik dog helt galt, da vi måtte spille med 10 mand, fordi Suni Olsen blev skadet og vi havde brugt alle udskiftninger, og Horsens dybt inde i overtiden bragte sig foran 2-1, på mål af Gilberto. Det sure var, at Gilberto havde været klar offside, hvilket også blev indrømmet efter kampen. 2-1 blev altså kampens resultat.

Den sidste kamp i måneden var imod lilleputterne fra Søllerøv-Vedbæk, som vi havde trukket til 2. runde af pokalturneringen. Vi skulle af gode grunde ikke spille 1. runde. Selvom spillet ikke var prangende hev vi en pligtsejr hjem, hvor 4 spillere bragte sig på måltavlen, alle med et mål hver. De fire spillere var: Michael Weisinger, Sergio Sargazazu, Rurik Gislason samt Thomas Tengstedt. Dermed vandt vi 4-0 og fik en udmærket afslutning på måneden.

I løbet af august, blev det også til to nyerhvervelser. Sergio Sargazazu fra Argentina, kom som tidligere nævnt fra Wilhelmshaven. Han er pt. fast mand i angrbet ved siden af SUV. Den anden er blot en lejesvend for en enkelt måned. Det er brasilianeren Caca fra AaB, der skulle vikariere fra Thomas Frandsen der dog er vendt tilbage. Desuden er hele 1. holdstruppen fri for skader, bortset fra Suni Olsen, der dog er begyndt let træning efter sit bøjede ribben han pådrog sig i kampen mod Horsens.
2 ungdomsspillere er desuden blevet fristillet. Det drejer sig her om målmand Kasper Nielsen, samt midtbanenmanden Peter Terkelsen. Et lidt mere prominent navn der har forladt klubben er midterforsvaren Jesper Andersen. Andersen var yderst løntung og havde stadig 6 måneders genoptræning tilbage efter hans skadede menisk. Derfor takkede vi Jesper Andersen for samarbejdet og fristillede ham. Lidt grusomt, men sådan er fodboldens verden nu ind imellem.
Så er vi noget til vejs ende for august, men frygt ikke. Jeg vender snart tilbage med en update omkring september, så I kan godt begynde at glæde jer.
Ønskes der SS af et eller andet, kan det blot skrives i tråden her.
Logged

Build Me Up Buttercup!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #22: 02 Maj 2008, 01:35 »

Spændende, helt sikkert! Dette er bestemt en af de bedre blogs i konkurrencen!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #23: 02 Maj 2008, 01:39 »

Det ser sku godt ud! Lay-out, det skriftlige det eneste er jeg godt kunne tænke mig nogle billeder - men okay det kan måske også ødelægge det stil rene design. Men rigtig flot!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #24: 02 Maj 2008, 20:50 »

Det er en udemærket start Soccerpop..

Bliver spændende at se hvad du kan udrette i fremtiden..
Logged


Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #25: 03 Maj 2008, 00:20 »

Indtil blogkonkurrencen igen vises på forsiden, er denne blog på standby..
Logged

Build Me Up Buttercup!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #26: 03 Maj 2008, 00:24 »

Det er sgu en dårlig undskyldning det der Soccerpop!!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #27: 03 Maj 2008, 00:25 »

Det er sgu en dårlig undskyldning det der Soccerpop!!

Kald det hvad du vil.. Gider ikke spilde min tid på noget der alligevel bliver overset..
Logged

Build Me Up Buttercup!

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #28: 03 Maj 2008, 00:35 »

Folk der vil følge blogkonkurrencen, tjekker nok blogkonkurrencens fora..
Tuderi på størelse med Cesc, Soccerpop !
Logged


Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« Svar #29: 05 Maj 2008, 18:37 »

Så.. Nu hvor crewet har gjort det rigtige vil jeg hurtigst muligt genoptage min blog.. (Gider ingen dumme kommentarer, dem kan i give mig i PB)
Logged

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010