home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 636 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!  (Læst 1806 gange)
iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« : 07 Nov 2006, 22:30 »

Wolverhampton Wanderers Football Club

Papiret lå på bordet, jeg, Morten Nielsen, sad med sved på panden. Det eneste jeg havde, at gøre, var at skrive under og så var jeg i front for The Wolves, og skulle ikke kun føre dem tilbage på toppen af Engelsk fodbold, men også bringe titler til klubben! Og det var hurtigt, realistiske eller ej, det var de ligeglade med. Så det var rimelig klart for mig hvad der skulle ske og det kom ikke af sig selv.

The Wolves



En klub med traditioner
Det er en meget traditionel klub jeg skulle til at gå i samarbejde med, og det kan mærkes. De har manglet noget som de mente, at jeg kunne give dem – målrettethed og kynisme.
Klubben blev oprettet i 1877 af tre medlemmer af St. Lukes skolen i Blakenhall, det var John Baynton, John Brodie og John Addenbrooke. Det var den gang da alle klubbens hjemmekampe var på bar jord hjemme på Goldthorn Hill, som var deres hjemmebane dengang. Alle disse traditioner i denne klub, vælder frem des mere jeg involverer mig med klubben og bliver mere og mere overbevist om, at det er det rette.
I 1893 så deres nuværende hjem Molineux så dagens lys, da The Wolves vandt FA cuppen for første gang. I 1908 vandt de endnu engang, men til den tid var Wolves i anden division. I 1927 ansatte klubben Frank Buckley, som assistent manager, og indenfor fem år, førte han klubben tilbage til første division! Troen på storheden kom igen i 1938 og ’39 hvor de blev nummer to i PL og i FA cuppens finale, men deres absolutte storhed kom efter anden verdenskrig, hvor de bed sig mere fast som et stort hold i England:
’54, ’58 og 59 vandt de PL og ’50, ’55 og ’60 blev de nummer to! Det bevidner lidt om klubbens resultater gennem tiderne.



Det var det meste af klubbens storhedstid, gået hurtigt igennem, siden da (igennem 60’erne er det kun gået nedad for den stolte engelske klub).
Spillere som er blevet legender: Billy Wright, Steve Bull og Stan Cullis

Økonomiske problemer, må også forventes at spille ind, det er noget jeg imidlertid overvejede inden jeg accepterede tilbuddet, og det gjorde kun at jeg blev endnu mere opsat på at vise min styrke!



Inden denne sæsons begyndelse, er jeg blevet spået en 6. plads af medierne, og uanset hvad, skal truppen have troen på en første plads som udgangspunkt! Ydermere gør jeg opmærksom på, at det kræver hård fight og vilje til at vinde, derfor vil der blive gjort meget ud af, at skabe en kerne på holdet - det skal være styrken!

Skansen:


Stopperen:


Løberen:


Talentet:


Truslen:


Manden!:

Wink

De første forberedelser
På vej mod første træningskamp som var imod Scunthorpe, det er ikke kun den første kamp for mit hold med mig i spidsen, men det bliver også symptomatisk om de formår at være 100% tændte som det kræves af dem i hver kamp!

Startopstilling, forventet, til første træningskamp:


Den næste udfordring hedder Carshalton og der skal vi igen se om drengene fortsætter med at ville vise mig deres værd.

Startopstilling, er som følger:


En god start og som man ser på SS'et, at der blev hurtigt scoret nogle mål, så min metode overfor spillerne, viser sig at give lidt tilbage, selvom det er tidligt i processen. 32 minutter og fire mål er lige noget en manager vil se Wink selvom det var imod Carshalton.
Og det vigtigste af alt, selvom det var en venskabskamp og de var foran fire nul, stopper det ikke der, de fortsatte ufortrødent - det blev til en knusende sejr på 7-0. Rosen, fik da også derefter Peace



I et efterfølgende interview med DR Sporten, mente flere journalister, at jeg ikke var den rette mand til jobbet, og det gjorde da klart indtryk på mig, men gjorde meget hurtigt, meget klart overfor dem, at det var mig der stod i spidsen for drengene og ikke dem. Dagsordenen, sætter jeg selv. De havde forståelse for det og ville glæde sig til resultaterne. Jeg forklarede dem, at det er fremtidens træner de ser her, og tilmed dansker.

"Selv med sådan et presset job, i denne tid, giver Morten Nielsen, for nylig tiltrådt som træner i Wolverhampton Wolves, altid svar på tiltale, tilsat knivskarp humor!"
Stod der på dr.dk/sporten.



Opdateringer, trupfornyelser, resultater mm. comin' up!

« Seneste Redigering: 08 Nov 2006, 21:07 af iaurdae » Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #1: 07 Nov 2006, 22:33 »

God start - Gi' den gas!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #2: 07 Nov 2006, 22:42 »

Yes Sir!

Definitionen på en sleeping gigant. Det her hold fortjener en lang, god blog, og du er allerede godt på vej!
Logged

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #3: 07 Nov 2006, 23:22 »

Takker for de pæne ord. Lad spændingen komme!

Efter første træningskamp, hvor jeg sad lidt uroligt på sidelinien, må jeg sige, at jeg opdagede holdets akillescene - personlige fejl i midterforsvaret, tror specielt det skyldes at de ikke er spillet nok sammen endnu, men jeg er ret sikker på at det kommer. Det er også min erfaring at man ikke kan udrede meget af disse friendly matches, det var desuden mod Scunthorpe, som allerede nævnt, og den endte 1-1.



I store dele af kampen, viste mine Ulve drenge, den gejst jeg ledte efter, så det tegner godt! Specielt, den velkendte engelske motor så ud til at køre fint, og vi fik skabt en del mod et Scunthorpe hold, der var bedre kørende.
« Seneste Redigering: 07 Nov 2006, 23:30 af iaurdae » Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #4: 08 Nov 2006, 10:47 »

Hvor er det fedt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En blog med mit favorit hold.

Håber du har mere succes med dem end jeg havde i mit første spil Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Numquam Moribimur
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #5: 08 Nov 2006, 14:59 »

May the Wolves once again roar!!  Rullende Øjne

Nei, dette er et lag som virkelig bør vokse seg store igjen! Det lille besøket i PL for et par år siden var en forsmak, men sats ungt og spennende så er jeg sikker på at du kan lykkes!
Logged

A devil in red

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #6: 08 Nov 2006, 16:30 »

Hvor er det fedt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En blog med mit favorit hold.

Håber du har mere succes med dem end jeg havde i mit første spil Smiley

Jeg takker, der vil komme en opdatering i løbet af aftenen.

May the Wolves once again roar!!  Rullende Øjne

Nei, dette er et lag som virkelig bør vokse seg store igjen! Det lille besøket i PL for et par år siden var en forsmak, men sats ungt og spennende så er jeg sikker på at du kan lykkes!

Det er helt sikkert, derfor valgte jeg netop dem, de har ikke meget at gøre det med, men truppen skal nok sørge for det i sig selv, takker for interessen.

Mvh Morten
Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #7: 08 Nov 2006, 17:10 »

Heps.

Dejlig start på bloggen, og som de fleste andre nok har, så føler man en eller anden medfølelse med denne klub, som er en af de største i England, men alligevel aldrig helt formår at slå til på de rigtige græstæpper. Men lav du om på det her i 2d-verdenen. Held og lykke med holdet og bloggen.

-bune
Logged

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #8: 08 Nov 2006, 18:49 »

Heps.

Dejlig start på bloggen, og som de fleste andre nok har, så føler man en eller anden medfølelse med denne klub, som er en af de største i England, men alligevel aldrig helt formår at slå til på de rigtige græstæpper. Men lav du om på det her i 2d-verdenen. Held og lykke med holdet og bloggen.

-bune

Mange tak, godt at se der er nogen der lige kigger forbi Wink

Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #9: 08 Nov 2006, 18:52 »

Så gjaldt det Cambridge City og holdet var det samme, i håb om den omtalte stamtrup!



Må igen sige, at truppen overraskede mig frem af banen, vi lukker ikke mål ind igen, selvom modstanden ikke er den største. Gør meget ud af, at holde de andre fra at score, det sætter moralen højt!

Næste friendlymatch var imod St. Mirren, som et lille step op af stigen, sådan for at få spillerne mere og mere op i gear. Da det bare er en venskabskamp igen, får i bare resultatet og så videre Wink


Næste udfordring i den venskabelige ånd, hedder intet mindre en Liverpool FC, så denne gang skal mine drenge, virkelig give den gas, hvis de skal have noget der ligner et resultat. På forhånd gjorde jeg det klart for dem, at LFC ikke er andet end modstandere og de ikke skal stå og se bold! Man kommer ikke nemt til noget mod de store.

”Bidte skeer med de store”
Sådan valgte bold.dk at bringe nyheden om den danske træners debut mod sit første store hold. Stolt talte jeg med spillerne efter kampen og uanset alder, var de alle lige tændte!



Sådan så det altså ud, da vi fik vist, vi kunne følge med.

Næste udfordring – og sidste venskabskamp, efter den store kamp, hedder Bradford.



Sådan endte det, og så er der fokuseret på sæsonen!

Umiddelbart efter, kom årets odds for hvem der vinder ligaen og de så sådan ud:



En ny era begynder: Første sæson
Så gælder det English Championship, og i denne jagt, hedder første modstander Crystal Palace, en klub som jeg har meget respekt for.
Da jeg efter kampen så på scoreboardet, og kun så 1-1, må jeg indrømme at jeg blev skuffet. Vi havde spillet, og holdte dem nede på to skud på mål, men alligevel gik det ene ind. Det er ikke godt nok.



Sådan så det ud, da mine ulve skuffede og måtte nøjes med et point hjemme i den første kamp.


”Nielsen gået over stregen?”
TV2 sporten
Mandag morgen indkaldte Wolves nye træner Morten Nielsen, til fysisk træning kl. 06.30, selvom de først skulle træne kl. 10.00 normalt. Dette sker i forbindelse med at Morten Nielsen udtalte at formen ikke var god nok, i forhold til starten af sæsonen stod så tæt på, og understreges af, at de kun fik 1-1 mod Crystal Palace, efter at have været foran 1-0 og Palace fik en mand smidt ud.
 
Nielsen mener dog ikke selv at hans aktioner er, at gå over stregen, men påpeger at det også er godt, at komme tidligt ud af sengen, hvorefter han blinker, smiler og går over plænen på Molineux og hygger sig med sit hold - som ikke ser ud til at mangle respekt for den nye uerfarne manager.

Mere kommer inden længe..
Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #10: 08 Nov 2006, 19:37 »

Videre med fokus på målet
Så hed næste udfordring Norwich, og stedet er Carrow Road, et svært sted at spille. Men efter min opsang først på ugen, forventede jeg et toptunet hold, som altid…



Sådan så det ud, desværre for mig, var vi oppe imod et meget stærkt Norwich hold. Jeg kunne ikke tillade mig at være skuffet, for vi kom rent faktisk ikke frem til meget.

”Ganske enkelt ikke godt nok”
Viasatsport.com
Det var ordene, fra Morten Nielsen, ny træner i Wolverhampton Wolves, efter at hans hold tabte til Norwich på udebane med 3-1. En skuffet Morten Nielsen så man også forlade interviewet slukøret – lurer der en lille krise i denne tidlige fase af Morten Nielsens karriere?

Next up: Wolves – Barnsley
”Nielsen igen utraditionel”

Inden denne uges hjemmekamp valgte den kontroversielle træner Morten Nielsen, at skippe træningen to dage inden for at tage hele holdet med til Danmark, nærmere betegnet LaLandia! Nielsen udtaler selv, at det er for at give spillerne indblik i Danmark og for at vise dem noget andet end de grønne græsplæner. Flere af spillerne, meldte tilbage at de fik et nyt syn på deres manager som trods alt kun skriver 29 somre. Men mange af spillerne er begyndt at se på deres træner på en anden måde. Nielsen mener selv at det er godt.
Er der gået for meget badeferie i den? Og koncentrerer de sig nok om fodbolden?



Ikke meget der lykkes i øjeblikket, det må jeg blankt erkende, da jeg sidder med avisen næste morgen, er det heller ikke pænt. På langt sigt skal LaLandia fidusen nok komme mig til gode, men sådan noget sker jo ikke overnat, uanset hvilken klub man er.

”Kynisme er ordet nu”
Da næste udfordring for Morten Nielsens tropper hedder Southampton, efterlyser han kynisme fra holdet. Det er ikke noget Wolves har været kendt for. Fansne har deres egen mening om tingene og Nielsen, anerkender da også at de har ret til at komme med deres mening.



Nielsen minder dem dog om, at det er ham der sætter holdet og bestemmer hvordan der skal spilles.


Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #11: 08 Nov 2006, 20:36 »

Fik til trods det ene point
Interview med onside

“Efter at være kommet bagud, ude mod Southampton, fik vi kæmpet os tilbage, og fik det ene point med her fra, til trods for at vi var underdogs. Det er en cadeau til mine spillere og det er kun et skridt i den rigtige retning – pointsne kommer der flere af det lover jeg!”
Sagde altså, Morten Nielsen, træner i Wolverhampton.

Efter det ene point mod Southampton, gik vi ind i Liga Cuppens første runde hvor jeg skal til Country Ground for at møde Swindon.


”Sejren skal hjem!”
bold.dk

Så soleklart kan man også vælge at udtale sig, Morten Nielsen, har ikke fået den bedste start som manager for Wolves, men i Liga Cuppens første runde, kræver han en sejr over Swindon. Den noget aparte manager plejer ellers at have gode tricks i ærmet for at få sine spileres opmærksomhed, men denne gang har han appelleret til at de skal prøve at sætte sig selv op til kampen.

”Forventningerne indfriet”
Den engelske presse, umiddelbart efter kampen

Efter pligtsejren over Swindon i dag, så man en noget mere lettet Morten Nielsen.
”Det er klart at jeg er glad for at vi vinder, godt nok kun 3-1, men det er en sejr. Er glad for at se spillerne, kan hanke op i sig selv. Det skal de have ros for. Vi skal prøve at sætte os en masse delmål og nå dem.”



Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

iaurdae
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers Football Club - Morten Nielsen Style!
« Svar #12: 08 Nov 2006, 20:46 »

Torsdag d. 31. august 06

Indkaldelse til pressemeddelelse.

Kl. 1800 blev der indkaldt til pressemeddelelse i Wolverhampton.



Som træner, vil jeg gerne på holdets vejne byde velkommen til Alan Pouton, fra Gillingham.
Det er mig en glæde, efter lang tids søgen endelig at have fundet en spiller jeg mener vi kan drage stor nytte af på midtbanen og jeg er meget glad for at vi endelig kan berette om nyt liv i truppen. Alan er ikke kun rutineret, men også samme type som jeg selv, en oprydder som jo kan være tiltrængt Peace



Nu vil jeg dirigere alle spørgsmål til hovedpersonen selv, takker for jeres opmærksomhed.
Logged

Our Honor Defend! We will fight to the end!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010