home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 876 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  RCD Mallorca - Sempre Amunt {#6 - Oktober 2008}
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#6 - Oktober 2008}  (Læst 11619 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
RCD Mallorca - Sempre Amunt {#6 - Oktober 2008}
« : 20 Feb 2009, 15:19 »

El Mallorca triomfarà!


"Cap amunt, CAP AMUNT!
Sempre amunt, SEMPRE AMUNT!
El Mallorca triomfarà!
"

Hymnen runger ud over den nordvestligste del af Palma de Mallorca. Det er en søndag midt i maj, og sommersolen står højt over de Baleariske øer. Folk i massevis er strømmet op til Camino de los Reis, for der er fodbold på stadion. Det har været endnu en god sæson for Arango og Co. der ligger til en syvende plads her på sidste spilledag. Selvom de mange fans stadig savner at se Samuel Eto'o trække den mørkerøde trøje over hovedet, har de fundet sig en god afløser – så længe det nu varer; Dani Güiza. De fandt ham i Getafe, og i gennem hele sæsonen har han scoret mål på stribevis – ja, han har faktisk gjort det så godt at Aragonés har valgt at udtage ham til landsholdet, og måske endda til sommerens EM. I løbet af de 36 kampe der indtil nu er spillet, har han scoret 26 mål – det betyder han er liga-topscorer, med 2 mål ned til den nærmeste konkurrent fra Sevilla, Luís Fabiano.

Da kampen sættes i gang er de 23.000 fremmødte tilskuere i godt humør og gør meget for at animere spillerene. Der bliver sunget højt, og et lille brasiliansk orkester har fundet vej til det ene hjørne af stadion, hvor de sidder og fylder stadion med en glad lyd af sambamusik. Los Bermellones får en god start. Dagens modstandere fra Zaragoza virker meget umotiverede og usikre. Det giver pote for topscorer Güiza efter 15 minutters spil – det var mål nummer 27! Føringen holder til pausen, men 10 minutter inde i anden halvleg udligner Ricardo Oliveira. Zaragoza har ellers haft en katastrofal sæson og her i sidste spillerunde skal det afgøres hvem der rykker ned – kampen står mellem Zaragoza, Osasuna.Hvis resultatet holder som det ser ud nu, vil det være Osasuna der ryger ned, med deres 0-0 resultat mod Racing. Da netop Osasuna senere kommere bagud 1-0 mod Racing, får Oliveira og hans holdkammerater endnu mere blod på tanden. 10 minutter efter Oliveiras udligning, bliver der dog grund til bekymring blandt Zaragozas fans, da Webó får sendt bolden i nettet til 2-1. Nu er der Zaragoza der er på vej ned, uanset slutresultatet af Osasunas kamp. Zaragoza forsøger resten af kampen at lægge et højt pres og få spilovertaget, men det lykkedes aldrig rigtigt, så da Gonzalo Castro i det 90. minut gør det til 3-1, ser det ud til at være slut for Zaragoza. Inde i overtiden får Oliveira dog scoret igen, men kampen ender 3-2 til Mallorca.

Dermed er Zaragoza nede, mens Mallorca er oppe – næsten helt oppe! En 7. plads bliver det til i årets sæson! Det betyder Intertoto Cup til sommer, hvilket kan resultere i en UEFA Cup plads. Der er dermed lagt op til en spændende 2008/09 sæson, men rygterne om en Güiza transfer er mange. Desuden kunne det også se ud til at Mallorca mister en anden central og vigtig spiller, nemlig Jonás Gutiérrez. Sidst men ikke mindst skulle der være en ny træner på vej. Gregorio Manzano har offentliggjort at han trækker sig, og navnene Luis Aragonés, Héctor Cúper og Vítor Muñoz er alle i spil – til fælles har de, at de alle tidligere har stået i spidsen for Mallorca. Aragonés og Cúper to gange, mens Muñoz debuterede som træner for netop Mallorca tilbage i 1995. En spændende sæson er hvad der venter Mallorca.


Næste gang: Præsentation af ny træner!
« Seneste Redigering: 24 Feb 2009, 20:53 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #1: 20 Feb 2009, 15:19 »

« Seneste Redigering: 24 Feb 2009, 20:54 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #2: 20 Feb 2009, 15:56 »

God start på en spændende blog, som jeg helt sikkert kommer til at følge, da jeg i virkeligheden holder med Mallorca. Glæder mig til næste update. Thumps up herfra keep em coming.

Vh. Blackstone
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #3: 20 Feb 2009, 17:09 »

Det ser lovende ud og jeg har et eller med Mallorca.. Glæder mig meget til at høre mere.. Peace

EDIT: OMG!!!! Indlæg nummer 5000 Opstemt Hævet Øjenbryn
« Seneste Redigering: 20 Feb 2009, 18:42 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #4: 20 Feb 2009, 21:10 »

Tak, til jer begge! Smiley
Jeg har selv noget med Mallorca, så det var også derfor jeg valgte dem! Jeg regner med én update eller to senere i aften! Smiley
Og tillykke Jimmy! Wink Opstemt
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

GhettoKlinac
Gæst
 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #5: 20 Feb 2009, 21:13 »

Glæder mig til at læse mere Wink!
Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #6: 20 Feb 2009, 21:43 »

God start, kan godt lide at du får lidt fra sidste sæson med. KIU Opstemt
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #7: 21 Feb 2009, 11:35 »

Et glædeligt gensyn!


De kun fire fremmødte journalister slår bagen i sædet på Camino de los Reis, ved ONO Estadi. Mallorca har indkaldt til pressemøde, for at præsentere holdets ny træner. Efter en kort chat med et par bestyrelsesmedlemme r om alt og intet, bliver det alvor da en lille men kendt skikkelse træder ind af døren. Det drejer sig naturligvis om Víctor Muñoz – den 169 centimeter høje tidligere midtbanespiller, der efter over 300 kampe i den bedste spanske liga, nu slår sine folder som træner. Hele 7 forskellige klubber har han været i, siden han debuterede som træner for netop Mallorca tilbage i 1995 – og nu er han altså tilbage, hvor det hele startede. Smilende og tilfreds sætter han sig til rette i den ret ukomfortable stol, bag ved konferencebordet. Der bliver blitzet på livet løs, af de fremmødte fotografer – amtører såvel som professionelle. Storsmilende indleder han interviewet, med kort at fortælle om sig selv og sin historie. På trods af journalisternes allerede store viden om netop dette, lytter de interesseret mens den tidligere landsholdsspiller fortæller. Efter introduktionen offentliggøres det at Muñoz har skrevet under på en et-årig kontrakt, som han dog i allerhøjeste grad håber at få forlænget til næste sommer.

Efter alle de oplysende ord får journalisterne lov til at spørge Muñoz en række spørgsmål, og med Muñoz's gode humør bliver det ikke kedeligt. Storsmilende fortæller han om første gang   han ankom til Palma de Mallorca: ”Efter de første dage, hvor jeg sgu egentlig ikke rigtigt lavede andet en at tage frem og tilbage fra stadion, ville jeg jo gerne lige tjekke byen ud. Det gik ikke skide godt. Jeg anede ikke noget om den, så da jeg pludselig stod midt i Palma og ikke kunne finde tilbage til min bil, måtte jeg jo spørge om vej. Det viste sig så at jeg stod 3-400 meter fra bilen!” griner han. ”Et par dage efter ville jeg så køre en tur ud til Port d'Andratx og videre ud til Sant Elm. Port d'Andratx fordi de rige mennesker bor der, og Sant Elm fordi jeg altid har været så vild med elm-træer!” fortæller Muñoz ironisk og fortsætter: ”Da jeg så kom ind til Andratx skulle jeg jo forsøge at komme ned mod have så jeg tænkte: Jeg svinger sgu da bare til venstre her! Det resulterede så i at jeg endte ude på en eller anden stor bondegård, hvor en ældre mand sendte fire store hunde efter mig og min bil – jeg blev sgu lidt bange!” afslutter han. Efterfølgende bliver han spurgt hvorfor et hold som Mallorca kan blive ved med at klare sig så godt, år efter år. Hertil svarende han hostende og pjattende ”Calciopoli”, men afbryder sig selv: ”Nej, grundlaget for en god klub er her jo. Der er mange mennesker her, enten som turister eller indbyggere, og der er ikke rigtigt andre klubber i området, så allerede her kan vi sikre os støtte fra mange mennesker.Endvidere så er klubbens beliggenhed i sig selv jo super attraktiv og hvis man så tilføjer en sund økonomi har vi jo et hold, der med lethed kan stabilisere sig i den bedste rækker” afslutter Muñoz med en mere alvorlig tone. Efter en række tilfældige spørgsmål, går det afsluttende spørgsmål på Muñoz's ambitioner. ”Først og fremmest skal holdet stabiliseres efter at have solgt to store, vigtige og centrale spillere i Dani Güiza og Jonás Gutiérrez – de andre spillere skal vendes til at de ikke mere er her. Derefter skal vi have gang i nogle træningskampe så vi kan komme i form. Så venter ligaen, hvor jeg håber at vi kan slutte i top 10 igen i år – det ville være fantastisk. Så mine ambitioner er kort sagt at komme i top 10 i ligaen. Copa del Rey må vi tage i takt med fremskidtene her i – jeg håber naturligvis på at nå langt heri, men det betyder ikke nær så meget som ligaen!” afslutter Muñoz, der dermed slår fast at Mallorca's fokus vil ligge på ligaen i sæsonen 2008/2009.


Næste gang: Præsentation truppen!
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {Intro}
« Svar #8: 21 Feb 2009, 11:44 »

Tak for roserne, GhettoKlinac og m-k-p! Smiley
Glæder mig at der er nogle der læser med! Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#1 - Et glædeligt gensyn}
« Svar #9: 21 Feb 2009, 18:10 »

Bruttotruppen

MÅLMÆND
Miguel Ángel Moyá
Germán Lux


VENSTREBACKS
Enrique Corrales
Ayoze
Javier Dorado

HØJREBACKS
Josemi

CENTRALE FORSVARSSPILLERE
José Nunes
Iván Ramis
Martí Crespí


MIDTBANESPILLERE
Mario Suárez
Josep Lluís Martí
Jordi
José Manuel Jurado


HØJREFLØJE
Fernando Varela
Alhassane Keita

VENSTREFLØJE
Juan Arango
Juanmi Callejón
Gonzalo Castro

ANGRIBERE
Aritz Aduriz
Óscar Trejo
Pierre Achille Webó

Spillere markeret med fed, forventes at være en del af den stærkeste opstilling!



Næste gang: Transfers.
« Seneste Redigering: 21 Feb 2009, 20:52 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#2 - Truppen}
« Svar #10: 21 Feb 2009, 18:16 »

Jeg tror der er en fejl skal Juan Arango ikke spille venstre og Fernando Varela højre?
« Seneste Redigering: 21 Feb 2009, 18:24 af AndreasNord » Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#2 - Truppen}
« Svar #11: 21 Feb 2009, 18:30 »

Lidt irriterende at du har det med næste gang og din signatur nedenunder.
Men ellers en god start, rigtigt flot grafisk Smiley
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#2 - Truppen}
« Svar #12: 21 Feb 2009, 18:58 »

Hejsa FCB!
Det er en rigtig god blog du har fået igang og det bliver spændende at se hvad Muñoz kan lave i Mallorca.
Det skriftlige er meget godt og jeg kan godt lide at du har med lidt humør i dine updates. Det grafiske er også godt og jeg syntes også opsætningen din er meget god.

Glæder mig til mere! Keep It Up! Smiley
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#2 - Truppen}
« Svar #13: 21 Feb 2009, 19:36 »

Jeg tror der er en fejl skal Juan Arango ikke spille venstre og Fernando Varela højre?

Ja, naturligvis - tak for informationen! Smiley

Lidt irriterende at du har det med næste gang og din signatur nedenunder.
Men ellers en god start, rigtigt flot grafisk Smiley

Mange tak for rosen! Smiley
Det med "Næste gang" har jeg ikke tænkt mig at ændre på, men det banner dér til sidst, kan jeg da godt fjerne hvis det er irriterende.

Hejsa FCB!
Det er en rigtig god blog du har fået igang og det bliver spændende at se hvad Muñoz kan lave i Mallorca.
Det skriftlige er meget godt og jeg kan godt lide at du har med lidt humør i dine updates. Det grafiske er også godt og jeg syntes også opsætningen din er meget god.

Glæder mig til mere! Keep It Up! Smiley

Mange gange tak for rosen! Glad for at jeg har tiltrukket nogle læsere! Smiley Thumbs Up
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RCD Mallorca - Sempre Amunt {#2 - Truppen}
« Svar #14: 21 Feb 2009, 19:39 »

Rigtig rigtig flot blog du har gang i, FCB. Mallorca er et spændende hold. En spændende trup du har med masser af talenter. Rigtig flot opsætning også. Specielt i trupgennemgangen. Rigtig flot. Grafikken taler for sig selv. Det viser dine færdigheder inden for det punkt Smiley

Glæder mig til mere!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010