home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 806 Gæster Online.

Indlæg: 1132731 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Rothosen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Rothosen  (Læst 25325 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Rothosen
« : 01 Maj 2008, 00:00 »

Intro



Så kom dagen endelig; Fridag, landspokal-finale, og så selvfølgelig FmFreaks’ helt egen blogkonkurrence. Overvejelserne har været stor, og favoritterne mange. Personligt hed holdet fra start Atlético Madrid, men jeg kunne på ingen måde finde lysten. Jeg overvejede helt at melde mig ud af Blogkonkurrence, indtil jeg så bogstaverne H, S og V komme lige efter et 7. tal, i sidste år’s tabel. Da var holdet fundet, og min deltagelse reddet.

Som sagt, bliver holdet jeg skal føre til storheds tider, tyske Hamburger Sport-Verein, ofte omtalt HSV. I sidste sæson – 06/07 sæsonen – blev det til en 7. plads, for Hamburg’s største hold. Dermed bliver det ’blot’ til UEFA Intertoto Cup, hvor igemmen man dog meget gerne skulle kvalificere sig til Uefa cuppen. De sidste syv sæsoner – fra 2000/’01 – har Hamburger været ustabile, hvilket afspejles i man bla. er gået fra 13. til 4. på blot 2 år, for derefter at falde ned på 8. pladsen, hvor man blev de næste to år. HSV er dog også blevet 3. – faktisk skulle de ”bare” have slået Werder Bremen hjemme i sidste kamp, så havde man fået 2. pladsen.

Jeg har tidligere skrevet en del storys – eller blog’s om man vil – på den danske PCM (Pro Cycling Manager læs) scene, som det med at skrive om sit spil er ikke helt ukendt for mig. Faktisk er dette heller ikke min første blog, her på FmF; Jeg tidligere haft én (blog læs) om Valencia, sammen med to andre. Som sagt er skribent erhvervet ikke helt nyt for mig, dog er det begrænset hvad jeg har skrevet, af FM story’s. Men selvom jeg har skrevet en del blog’s andetsteds, regner jeg ikke med en præmie her. Jeg ved udmærket at en hel del er dygtigere skribenter end mig, og det er da heller ikke for sejren der lokker mest, det er derimod at udfordre mig selv.

Eftersom jeg ikke har skrevet så mange blog’s på Fmf, vil mit layout blive lidt med at prøve sig frem, og hvis i syntes det minder jer om noget i har set før, er det muligvis også tilfældet. Jeg har læst en del blog’s, på det seneste, og skrevet de ting ned jeg godt har kunnet lide. Så prøvet at få dem overført til min egen blog, selvfølgelig med mit eget twist, og uden at efterligne alt for meget. Der vil naturligvis blive visse ting, som ligner, eller retter: som ligner en hel del, men det er de ting jeg bare har følt jeg måtte have med, og ikke har kunnet få twistet. Tag det som et kompliment, men hvis i føler ikke kan – og vil – tillade det, må i endelig skrive en PM.

Og her til sidst, vil jeg blot ønske held og lykke til alle i blogger, som ligesom mig, kaster jeg ud i denne måneds konkurrence.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Roethosen
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:02 »

Held og Lykke Nibali!! Ser frem til at følge din blog
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Roethosen
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:03 »

Held og Lykke Nibali!! Ser frem til at følge din blog

Tak! Og i lige måde!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:17 »

Udemærket start.. Lidt stave- og slåfejl der ødelægger helhedsindtrykket lidt, men alt i alt en udemærket start..
Logged

Build Me Up Buttercup!

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #4: 01 Maj 2008, 00:19 »

Good Luck, ser indtil videre dette som en af mine favoritblogs af de der er lagt op..
Logged

Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #5: 01 Maj 2008, 00:22 »

Vild med dit banner. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke læste noget som helst men venter til du har en update med trnasfer!
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #6: 01 Maj 2008, 00:22 »

Selvmåls-kongen bliver chef



På trods af Huub Stevens blot havde fem måneder, at rette Hamburger SV, miserable liga position op på, mente man i HSV ledelsen ikke at en syvende plads var tilstrækkeligt, til den 53 årige hollænder, kunne forblive på magten.   

Selvom det havde ulmet under overfladen, og ofte skrevet på rygtebørsen, kom dagens presse-meddelelse fra Hamburger SV, alligevel som lidt af et chok: Huub Stevens havde efter blot fem måneder på posten som HSV manager, fået sparket, og man havde allerede fundet afløseren.
Huub Stevens havde selv følgende kommentar, da Goal.com fangede ham kort efter presse-meddelelsen, blev udsendt:

”Jeg fik fem måneder på toppen af HSV, og endtlig ganske godt tilfreds med det. Jeg havde selvfølgelig håbet på endnu en sæson, men jeg kendte risikoen, da jeg overtog jobbet. Vi lå skidt, og jeg havde blot én opgave; føre HSV til toppen på blot fem måneder. Dette lykkedes ikke for mig, og derfor var det retfærdigt nok jeg ikke fik lov at blive .”

I selv samme besked (Presse-meddelelsen fra HSV, læs) blev det nye træner navn også præsenteret, og enhver Bundesliga fan, eller HSV fan, burde kunne genkende navnet:
Manfred Kaltz.

Det blev til 594 kampe i HSV trøjen, og tyve år, med navnet underskrevet på en HSV kontrakt, for Manfred, og i en alder af 54 er han så altså tilbage.
Udover at Kaltz spillede længe, og mange kampe, for Hamburger SV, er han også kendt for én lidt speciel rekord; Han er nemlig  den som Bundesligaens rekorden for flest scorende selvmål.
Seks selvmål hedder rekorden, og selvom det måske ikke er noget han er stolt af, er han da ikke bleg for at snakke om det:

”Jeg spillede 594 kampe i HSV trøjen, dermed er det cirka ét mål per. 100. kamp, hvilket vel som sådan ikke er så dårligt? Derudover står mit navn også når du slår op i rekord-bogerne, hvilket jeg er stolt af, også selvom det var på den her måde”

Manfred Kaltz fortsatte: ”Derudover er jeg også utroligt stolt af at kunne hjælpe HSV, endnu mere. Jeg er 54, (År gammel læs) og troede aldrig jeg ville komme til at have med fodbold at gøre igen. Men netop fordi jeg er 54, var jeg meget i tvivl da Bernd (Hoffmaan, bestyrelses formand, læs) tilbød mig jobbet. I sidste ende valgte jeg dog rigtig, det er jeg helt sikker på.”

Det skal blive spædende at hvordan det kommer til at få Kaltz, og om han blot er en overgangs træner, eller HSV virkeligt har gjort et scoop. Ifølge bookmakerne er mulighed nummer et mest sandsynlig, da der blot er odds 1,85 på han holder under én sæson.   

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #7: 01 Maj 2008, 00:24 »

Jeg venter i spænding på nogle handler Grin
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #8: 01 Maj 2008, 00:31 »

Udemærket start.. Lidt stave- og slåfejl der ødelægger helhedsindtrykket lidt, men alt i alt en udemærket start..

Jo tak. "Desværre" ved jeg kun det med stavefejl alt for godt, da jeg altid har lavet mange af disse.

Good Luck, ser indtil videre dette som en af mine favoritblogs af de der er lagt op..

Mange tak! Utroligt, eftersom der er en hel del bedre blogger end mig, med i konkurrencen.

Vild med dit banner. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke læste noget som helst men venter til du har en update med trnasfer!

Det kommer sandsynligvis ikke til at ske, da jeg ganske enkelt ikke har lavet nok (Trafser læs). Men håber stadig du vil læse med!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rothosen
« Svar #9: 01 Maj 2008, 00:39 »

Hejsa Nibali!

Rigtig flot start på din blog. Den er rigtig flot sat op, og utrolig læsevenlig synes jeg. Jeg glæder mig allerede til næste uådate. Kender ikke Manfred Kaltz ellers må jeg indrømme. Vi må bare håbe at manden med rekorden for flest selvmål, ikke lære den færdighed af til sine kommende spillere Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #10: 01 Maj 2008, 00:50 »

Hejsa Nibali!

Rigtig flot start på din blog. Den er rigtig flot sat op, og utrolig læsevenlig synes jeg. Jeg glæder mig allerede til næste uådate. Kender ikke Manfred Kaltz ellers må jeg indrømme. Vi må bare håbe at manden med rekorden for flest selvmål, ikke lære den færdighed af til sine kommende spillere Smiley

Jeg kan afsløre at det i liga debuten - Imod ingen ringere end rivalerne fra Bremen - kommer til at gå lige omvendt.  crazy Men mange tak for kommentaren - Nu update lige straks!

BTW. i kan forvente to updates - med den ovennævnte - i nat og så har jeg opbrugt mit "resevelager" og skal til igen at lave updates  Tunge
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #11: 01 Maj 2008, 00:52 »

Skidelækkert Nibali, du burde måske gøre dig som blogger herinde lidt oftere! Wink
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #12: 01 Maj 2008, 00:55 »

Skidelækkert Nibali, du burde måske gøre dig som blogger herinde lidt oftere! Wink

Jamen mange tak LFC! Men ja jeg burde så meget er ak så doven - som du jo ved XD:T
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #13: 01 Maj 2008, 00:56 »

HSV i UEFA cuppen – sådan da



Manfred kaltz har været manager i Hamburger SV, i femten dage.
På de femten dage er det blev til: 5 kampe, og én kvalifikation – til kvalifikationen.

På den selv samme dag Kaltz overtog, den klub han havde viet tyve år af hans liv til, skulle de spille kamp. K United Overpelt Lommel hed modstanderen, dog bliver de ofte omtalt KVSK – af ukendte grunde. Kaltz, Kompany og co., var i Belgien, for at møde KVSk, og udover det var Van der Vaart’s første møde med Manfred Kaltz, vil han nok også, huske kampen for andet. Van den Vaart, sikrede nemlig én 5-1 sejr, på ene hånd.
Ikke nok med at Rafael (Van der Vaart læs), var omdrejning punkt, i en kamp HSV domineret fra først fløjt, blev det nemlig også til imponerende fem scoringer for hollænderen, som angiveligt stortset alle klubber i hele Europa skulle være ude efter.
 
Van der Vaart lavede ikke flere mål i resten af venskabskampene, men formåede dog at have næstsidste fod på bolden fire gange, i de to andre venskabskampe, mod Ajax og Getafe. De kampe endte henholdsvis 2-1 og 3-3, dog domineret tyskerne begge kampe – især i første halvleg.

Men på trods af de promente modstander, var der kun to kampe i juli måned der havde real betydning; kampene mod Legia, fra Polen. De to kampe – én hjemme- og én ude – var tredje runde af Intertoto cuppen, der giver deltagelse til første runde af kvalifikationen til UEFA cuppen.

HSV startede hjemme, og fans, spiller og bookmakerne var sikre på HSV sejr. Og HSV sejr blev det da også til; 4-1 udspillede tyskerne Legia, og hvis blot angriberne havde været en anelse mere skarpe, kunne der nemt have været endnu flere HSV mål. Man havde hele 12 skud inden for målets rammer, til sammenligning havde polakkerne to skud.
Dermed var stilen lagt, og da Legia én uge senere tog imod Manfred Kaltz’s tropper, var det uden realt håb hos hjemmeholdet.
Det blev da også til en 2-1 sejr, hvor Guerrero scorede begge kasser.

Dermed skal HSV i kamp, når UEFa cuppen’s første kvalifikations runde bliver skudt i gang. Dato’en og modstanderen er endnu uvis for tyskerne.

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rothosen
« Svar #14: 01 Maj 2008, 00:57 »

Jamen mange tak LFC! Men ja jeg burde så meget er ak så doven - som du jo ved XD:T
Ja, det er jo rigtigt nok crazy, men du skriver jo godt og din opsætning er meget flot! Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010